نماد سایت بیوتایل مگ

اکستنشن مو چیست؟ با انواع آن آشنا شوید

اکستنشن مو
4.7/5 - (16 امتیاز)

اکستنشن مو یکی از بهترین و پرطرفدارترین روشها برای افزایش حجم مو، شکل دادن یا بلندتر کردن آن است. اجرای آن به رو‌ش‌ها مختلفی انجام میشود. که هر کدام مزایا و معایب و کاربردهای خود را دارد. علاوه بر این نحوه نگهداری و ترمیم اکستنشن مو برای طولانی تر شدن زمان استفاده از آن مهم است. ممکن است همه ما دوست داشته باشیم تا موهای پرپشت و زیبا داشته باشیم. یا اینکه برای شرکت در یک مراسم خاص تصمیم به اکستنشن کردن مو هایمان گرفته ایم. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با اکستنشن مو و انواع آن آشنا کنیم.

اکستنشن مو چست؟

اکستنشن مو به معنای اضافه کردن مو به موهای انسان، برای افزایش حجم یا بلندی آن است. برای این کار، موهای انسانی طبیعی یا مصنوعی را با روش‌های مختلفی روی موهای طبیعی وصل می‌کنند. در روش اکستنشن با موهای طبیعی، از موهای واقعی انسان استفاده می‌شود که معمولاً از اهدا کننده‌های مو جمع‌آوری شده‌اند. این در حالی است که برای تهیه موهای مصنوعی، از الیاف پلاستیکی بسیار ریزی استفاده می‌شود که مشابه موی انسان ساخته شده‌اند. در این مقاله به بررسی روش‌های اکستنشن مو و نکات مهم انجام آن می‌پردازیم.

تفاوت اکستنشن مو طبیعی با موی مصنوعی

موهای مصنوعی از نظر جنس و رنگ انواع مختلفی دارند. با توجه به سفت‌تر بودن جنس موهای مصنوعی، معمولاً به خوبی با موهای طبیعی ترکیب نمی‌شوند. گاهی رنگ متفاوتی با موهای طبیعی داشته و به صورت لکه لکه دیده می‌شوند. همچنین به دلیل درشتی رشته‌های موی مصنوعی طبیعی به نظر نمی‌رسند.

اکستنشن مو طبیعی باعث می‌شود بتوانید با این موها، درست مانند موهای طبیعی خود رفتار کنید. می‌توانید آن‌ها را صاف کنید، فر کنید، رنگ کرده و حالت دهید، و حتی از محصولات و داروهای مراقبت از مو استفاده کنید. اما شما نمی‌توانید موی مصنوعی را رنگ کنید، چرا که بیشتر رنگ‌ها حاوی آمونیاک یا سفیدکننده هستند، درنتیجه باعث از بین رفتن رنگ موهای مصنوعی می‌شوند. همچنین موی مصنوعی را نمی‌توان مانند موی طبیعی با سشوار خشک کرده و حالت داد، زیرا گرما به موی مصنوعی آسیب می‌رساند. عوامل دیگر مانند نور خورشید، اصطکاک یا محصولات مراقبت از موی قوی نیز به موی مصنوعی آسیب می‌رساند.

استفاده از موهای مصنوعی، ارزان‌تر از موهای طبیعی است. البته از آن‌جا که موهای مصنوعی با الیاف غیرطبیعی ساخته شده‌اند، به اندازه موهای طبیعی دوام نمی‌آورند؛ زیرا همان طور که گفته شد، عوامل متعددی مانند آفتاب، گرما و غیره می‌توانند به این موها آسیب برسانند. به طور کلی، دوام موهای مصنوعی حدود چند ماه است، در حالی که اکستنشن طبیعی حدود یک سال دوام دارد.

روش‌های مختلف اکستنشن مو

اکستنشن مو با گیره

در اکستنشن مو با گیره، از رشته‌های مویی استفاده می‌شود که در پایه‌ای از جنس پارچه یا سیلیکون قرار گرفته‌اند. روش استفاده از این روش بسیار ساده است. کافی است گیره‌ها را به موهای طبیعی خود وصل کنید. خودتان به تنهایی و در منزل نیز می‌توانید این کار را انجام دهید! گیره‌ها با یک ضربه کوچک باز و بسته می‌شوند.

اکستنشن مو با این روش بسیار ساده و متداول است، زیرا می‌توانید به سرعت آن را از موهای خود جدا کرده و هر زمان خواستید، مجدداً استفاده کنید. این مدل کمترین آسیب را به موهای شما وارد می‌کند زیرا از هیچ گونه مواد شیمیایی، گرما یا فشاری استفاده نمی‌شود. استفاده از این روش فقط 5 تا 15 دقیقه طول می‌کشد. در صورتیکه برای خرید این نوع اکستنشن نیاز به راهنمایی دارید مقاله راهنمای خرید اکستنشن مو کلیپسی را مطالعه کنید. ما در این مقاله به سوالات شما در این خصوص پاسخ دادیم.

اکستنشن مو چسبی

در اکستنشن مو چسبی باید نوارهای مخصوص را در نواحی دلخواه و بین موهای طبیعی خود بچسبانید. بهتر است برای این کار به آرایشگاه مراجعه کنید، زیرا نوارها باید با ریشه موهای طبیعی هماهنگ باشند. از آن‌جا که برای اتصال مو باید از یک وسیله گرم کننده، به منظور آب کردن چسب استفاده کرد، و هنگام جدا کردن اکستنشن نیز، از یک پاک‌کننده چسب استفاده می‌شود، ممکن است به موهای خود آسیب برسانید. طبیعتاً وقتی گرما با استفاده از این لوازم به ریشه موهای طبیعی شما برسد، می‌تواند آسیب‌رسان باشد. این روش معمولاً ۴۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. اگر از نوارهای چسبی با جنس مناسب استفاده کنید، ممکن است بتوانید از آن چندین بار استفاده کنید.

هنگام استفاده از این نوع اکستنشن، باید از نرم‌کننده یا محصولات مراقبت از پوست با دقت بیشتری استفاده کنید. مواد شیمیایی موجود در این مواد، ممکن است باعث سست شدن چسب اکستنشن و از بین رفتن آن شود. اکستنشن چسبی ماندگاری متوسطی دارد. معمولاً پس از ۴ تا ۸ هفته، نیاز به تعویض و استفاده مجدد خواهند داشت. البته مانند سایر اکستنشن‌های مو، دوام و ماندگاری اکستنشن مو چسبی نیز به میزان رشد موها و محصولات مراقبت از موی شما دارد.

بافتی

ابتدا موهای طبیعی به صورت رده‌ای (بافت از نزدیک پوست سر و در نواره‌های باریک) بافته می‌شوند، سپس از یک نخ و سوزن برای دوخت بافت‌ها در لابه‌لای موهای طبیعی استفاده می‌شود. این مدل بیشتر به دلیل روش استفاده از آن، برای افراد دارای موهای ضخیم مناسب‌تر است. به طور کلی فرآیند اکستنشن مو بافتی بسیار طولانی است (معمولاً چندین ساعت). روش کار آن ممکن است بسیار سنگین یا ناراحت‌کننده باشد. همچنین با توجه به سختی و پیچیدگی این کار، باید توسط یک متخصص حرفه‌ای انجام شود. با وجود همه این مسائل، اکستنشن مو بافتی بسیار محبوب و ماندگار است، زیرا مو به معنای واقعی کلمه به موهای خودتان دوخته شده و از بین نمی‌رود.

اکستنشن مو میکرو رینگ یا میکروحلقه ای

در اکستنشن مو میکرو رینگ ، موهای ریز از طریق یک مهره سیلیکونی کوچک به موهای طبیعی وصل می‌شوند. سپس از ابزارهای مخصوصی برای محکم کردن جای مهره‌ها در مو استفاده می‌شود. اگرچه در این روش از گرما یا چسب استفاده نمی‌شود، اما اگر به درستی و توسط یک فرد متخصص انجام نشود، ممکن است به موهای طبیعی آسیب برساند. به عنوان مثال سفت شدن بیش از حد مهره‌ها و کشیدگی ریشه‌ها یکی از آسیب‌های مرسوم در این روش است. انجام اکستنشن مو میکرو رینگ حدود ۲ تا ۴ ساعت زمان لازم دارد.

کلاه گیس و تکه‌های مو

کلاه گیس ها و تکه‌های موها به اشکال مختلفی وجود دارند. انواع کلاه گیس‌های بلند و کامل برای پوشاندن کل سر ساخته شده است. این نوع به عنوان جایگزینی برای موهای طبیعی عمل می‌کند و به دلایل مختلفی از جمله ریزش مو، طاسی و یا به سادگی برای تغییر ظاهر استفاده می‌شود.

تکه‌های مو کمی متفاوت هستند و اغلب به شکل موهای دم اسبی، خرگوشی یا کرواتی دیده می‌شوند. در صورت کم‌پشت شدن قسمت خاصی از سر می‌توان از تکه‌های مو استفاده کرد. 

اکستنشن مو رنگی

داشتن موهای رنگی علاوه بر ایجاد ظاهر جوان باعث می‌شود چهره ما زیباتر و جذاب تر به نظر برسد. البته تناسب رنگ با چهره عامل مهمی در ایجاد زیبایی است. اکستنشن مو رنگی باعث می‌شود تا بدون نیاز به رنگ کردن موهای خود، با استفاده از اکستنشن مو رنگی تغییرات زیادی را در رنگ موی خود ایجاد کنیم. استفاده از اکستنشن مو فانتزی سبب می‌شود تا شما بدون نیاز به رنگ کردن موهای خود و آسیب زدن به آنها رنگ فانتزی را بر روی موهای خود تجربه کنند.  شما میتوانید از اکستنشن مو رنگی در کنار بالیاژ و یا موهای هایلایت استفاده کنید. 

 

حال که با اکستنشن و انواع آن آشنا شدید در مقاله ۷ قدم تا تجربه زیبایی بی نظیر با اکستنشن مو در خصوص  نکات مربوط به نحوه نگهداری و ترمیم آن نیز آشنا شوید.

منابع: luxyhair و wikipedia

خروج از نسخه موبایل