نماد سایت بیوتایل مگ

روش های خانگی برای تقویت و داشتن ناخن های سالم

4/5 - (3 امتیاز)

اگر شکستن ناخن هایتان، مجبورتان می کند سایرناخن هایتان را کوتاه کنید، اول نگاهی به مقاله ناخن های سالم و باید ها و نباید های آن بیاندازید و مطمئن شوید با ناخن هایتان بدرفتاری نمی کنید تا در این مقاله به شما بگوییم که چطور با استفاده از روش های خانگی، ناخن هایتان را تقویت کنید.

داشتن ناخن های زیبا افسانه نیست و فرمول جادویی برای داشتن ناخن های قوی و سالم وجود ندارد! کافی ست از مواد و روش های زیر به طور مستمر استفاده کنید.

روش های خانگی برای تقویت و داشتن ناخن های سالم

1) گوجه فرنگی

 غنی از بیوتین است که به ضخیم تر و قوی تر شدن ناخن ها کمک می کند. یک کاسه برداشته و دو قاشق چایخوری روغن زیتون را با نصف فنجان آب گوجه مخلوط کنید. ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید. این کار را روزانه انجام دهید تا ناخن هایی مستحکم داشته باشید .

2) دانه های کتان

دانه های کتان حاوی ریز مغذی هایی مانند ویتامین B، منیزیم و پتاسیم همراه با اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این موارد برای سلامت ناخن ضروری است. می توانید روغن بذر کتان را مستقیماً روی ناخن های خود بمالید. چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. این کار را قبل از خواب انجام دهید و دستکش بپوشید. می توانید دانه های کتان را نیز در رژیم روزانه خود بگنجانید.

3) روغن کرچک

روغن کرچک نه تنها ناخن های شما را تقویت می کند بلکه در برابر عفونت های قارچی نیز عمل می کند. برای تقویت و داشتن ناخن های سالم چند قطره روغن نعناع را با روغن کرچک مخلوط کنید. و مقداری نمک اضافه کنید. انگشتان خود را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب ماساژ دهید و سپس دستان خود را با آب معمولی بشویید.

4) روغن هسته انگور

ناخن های ضعیف شما را مرطوب کرده و ترک های ناخن را بهبود می بخشد. روغن هسته انگور را به  کوتیکول های ناخن خود بمالید. چند روز این کار را دو بار در روز انجام دهید تا نتایج را ببینید.

5) روغن نباتی

اگر شناگر و یا غریق نجات هستید یا مدام دست هایتان در تماس مستقیم با آب است، این درمان برای شما موثر است.

مقداری روغن گیاهی را با استفاده از یک پنبه به ناخن های خود بمالید. آن را به مدت پنج دقیقه به آرامی ماساژ دهید. هر روز 3-4 بار این کار را انجام دهید تا ناخن های سالم تری داشته باشید.

6) کپسول ویتامین E

برای مرطوب و مرطوب نگه داشتن ناخن ها، ترکیبات  کپسول ویتامین E استخراج کنید. آن را به ناخن های خود بزنید. آن را به آرامی ماساژ دهید تا گردش خون افزایش یابد. برای دیدن نتایج آن را روزانه به مدت دو تا سه هفته تکرار کنید.

 می توانید طبق دستور العمل پزشکی، از این کپسول به صورت خوراکی نیز استفاده کنید.

7) آب لیمو

تقریبا همه خانم ها حداقل یک بار از آب لیمو به عنوان روش خانگی برای تقویت و داشتن ناخن های سالم، استفاده کرده اند. اما اگر تا به حال از این روش استفاده نکرده اید همین حالا دست به کار شوید و  3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را به یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. این مخلوط را گرم کنید. با استفاده از یک پنبه آن را به ناخن خود بمالید و دستکش بپوشید تا از ناخن های شکننده تان خلاص شوید.

همچنین می توانید  آب لیمو تازه و روغن آرگان را به مقدار مساوی مخلوط کنید. ناخن های خود را در آن قرار دهید و به مدت 20 دقیقه خیس کنید. این روش های درمانی را به مدت 2-3 هفته روزانه به کار ببرید.

8) زرده تخم مرغ

 داشتن ناخن های سالم و قوی، ارزشش را دارد که بوی تخم مرغ را به جان بخرید !؟ اگر جوابتان مثبت است، زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط کنید تا مخلوطی تهیه شود. چند دقیقه آن را روی ناخن های خود ماساژ دهید و سپس با اب ولرم بشویید. این ترکیب برای حفظ رطوبت ناخن ها و پوستتان معرکه است.

9) پرتقال

پرتقال حاوی اسید فولیک است که برای رشد ناخن ها ضروری است. یک پرتقال تازه را برش بزنید و خوب بچلانید ! ناخن های خود را روزانه، به مدت 10 دقیقه درآب پرتقال آن خیس کنید. پس از شستن وخشک کردن دست هایتان مرطوب کننده را فراموش نکنید.

10) بابونه و نعناع

یک قاشق چایخوری چای بابونه و نعناع را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. بگذارید به مدت 2 ساعت بماند و بعد آن را صاف کنید. یک قاشق چایخوری روغن زیتون و 2 قاشق چایخوری آرد گندم به ترکیب اضافه کنید. همه مواد را به خوبی مخلوط کرده و خمیر را روی ناخن ها بمالید. یک ساعت صبر کنید. آن را با آب معمولی بشویید. هفته ای یک یا دو بار این کار را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

11) چای گزنه

این گیاه، حاوی سیلیس است که از شکنندگی ناخن ها جلوگیری می کند.

یک فنجان آب داغ برداشته و 2-3 پیمانه برگ خشک گزنه به آن اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. بعد از صاف کردن مقداری عسل به آن اضافه کنید و  آن را به صورت خوراکی مصرف کنید.

12) نمک دریایی

برای درمان شکنندگی ناخن ها و استحکام آنها،  آب گرم را در یک کاسه کوچک بریزید. 2 قاشق چایخوری نمک دریا به آن اضافه کنید. می توانید 2 الی3 قطره روغن کندر، روغن جوانه گندم یا لیمو در آن بریزید. به مدت 10-15 دقیقه ناخن های خود را در آن قرار دهید. سپس دستانتان را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

این کار را دو بار یا سه بار در هفته انجام دهید تا متوجه اثرات آن شوید.

13) چای سبز

یکی از روش های خانگی برای تقویت ناخن ها، چای سبز است . دو سه برگ از این گیاه را دم کنید و بگذارید سرد شود سپس چند دقیقه دستهایتان را با آن ماساژ دهید و تاثیرش را در استحکام ناخن هایتان ببینید !

می توانید 2 فنجان چای سبز را با چند قطره روغن جوانه گندم و کمی نمک هم مخلوط کنید.  

این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

14) روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین درمان های خانگی برای تقویت ناخن های سالم است. این ماده حاوی چربی اشباع شده ای است که ناخن های شما را مرطوب کرده و عفونت ناخن را از بین می برد. برای استفاده، روغن نارگیل ولرم را مستقیماً روی ناخن های خود بمالید و به مدت 5 دقیقه به روشی ملایم ماساژ دهید.

همچنین می توانید چند قطره آب لیمو به یک چهارم فنجان روغن نارگیل گرم اضافه کنید. قبل از خواب 10 دقیقه ناخن های خود را در آن خیس کنید و در طول شب از دستکش استفاده کنید. این کار را به طور منظم انجام دهید تا ناخن های قویتر و سالم داشته باشید.

15) سرکه سیب

این ماده حاوی مواد مغذی بسیاری مانند آهن، کلسیم، ویتامین ها، پتاسیم، منیزیم و … است. همچنین دارای اسید استیک و اسید مالیک است که به جلوگیری از عفونت ناخن کمک می کند.

 مقداری سرکه سیب را با مقدارمساوی آب مخلوط کنید. ناخن های خود را برای چند دقیقه در آن خیس کنید. بلافاصله بعد از آن کوتیکول ها را به آرامی به عقب فشار دهید. این کار را هر روز یک بار و به مدت چند روز انجام دهید تا ناخن های شما قوی تر شود.

احتمالا تا این جای مقاله، به اهمیت و تاثیر مواد غذایی و روش های خانگی برای تقویت و داشتن ناخن های سالم ،پی برده اید .

علاوه بر استفاده از روش های بالا، میتوانید مقاله « برای داشتن ناخن های سالم ، چه بخوریم ؟ » را نیز بخوانید و از دستورالعمل هایش پیروی کنید تا ناخن هایی سالم و مستحکم داشته باشید.

خروج از نسخه موبایل