نماد سایت بیوتایل مگ

ماسک برای خشکی لب | درمان خشکی لب

ماسک برای خشکی لب
5/5 - (2 امتیاز)

لب‌ها، یکی از قشنگ‌ترین اعضای صورتمان هستند که به خصوص هنگام صحبت کردن با دیگران، بسیار خودنمایی می‌کنند. بعضی وقت‌ها به دلیل خشکی، سردی یا گرمی بیش از حد هوا یا کم آبی بدن این عضو زیبا، پوسته پوسته و خشک می‌شود. خشکی لب‌ها علاوه بر سوزش و درد، باعث می‌شود صورت بی‌رنگ و روح به نظر برسد و کیفیت آرایشمان تحت تأثیر قرار گیرد. بسیاری از خانم‌ها از ماسک‌های صورت برای حفظ طراوات پوستشان استفاده می‌کنند اما از رسیدگی به خشکی لب‌ها غافل هستند. اگر دوست دارید با روش‌هایی ساده، برای خشکی لب ماسک بسازید و جز غافلین نباشید، ۵ دقیقه زمان بگذارید و این مقاله را بخوانید.

ماسک‌های لایه‌بردار، اولین قدم برای درمان خشکی لب

به طور کلی برای درمان خشکی لب باید از دو نوع ماسک استفاده کنیم. ابتدا با استفاده از ماسک‌های لایه‌بردار سلول‌های مرده سطح لب را از بین ببریم و پس از آن از ماسک‌های رطوبت‌رسان استفاده کنیم. اگر لایه‌برداری را انجام ندهیم به پوست تازه لب، که در زیر پوسته پوسته‌ها به وجود آمده است رطوبت لازم نمی‌رسد و این ماجرا ادامه دارد. پس خیلی ساده و با استفاده از موادی که در خانه داریم ماسک لایه‌بردار لب را آماده کنیم.

 

۱ ماسک شکر و روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری شکر سفید یا قهوه‌ای

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

برای استفاده از روغن نارگیل بهتر است با استفاده از کمی حرارت آن را به حالت مایع درآوریم. نکته جالب توجه این است که روغن نارگیل علاوه بر خاصیت نرم‌کنندگی، از پوست حساس لب محافظت نیز می‌کند. پس از مخلوط کردن این دو، ماسک لایه‌بردار لب ما آماده است. لب را به مدت یک دقیقه با اسکراب به صورت دایره‌ای ماساژ می‌دهیم و ۳ تا ۵ دقیقه صبر می‌کنیم. پس از آن اسکراب را با یک دستمال مرطوب از سطح لب برداشته و با آب می‌شویم. ماسک برای خشکی لب را باید حداقل هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کنیم.

۲ ماسک کیوی و ماست

دو قاشق چای‌خوری ماست پرچرب

یک قاشق چای‌خوری کیوی له شده

از دیگر ماسک‌های مناسب برای لایه‌برداری و جلوگیری از خشکی لب، ماسک‌هایی هستند که با ماست درست می‌کنیم. اسید لاکتیک موجود در ماست، پوست‌های مرده سطح لب را از بین می‌برد و باعث می‌شود پوست جدید سطح لب روشن‌تر به نظر برسد ترکیب ماست و کیوی بسیار ایده‌آل است.

۳ ماسک لیمو ترش و ماست

دو قاشق چای‌خوری ماست چرب

یک قاشق چای‌خوری آب لیمو

علاوه بر اسید لاکتیک ماست، اسید سیتریک لیمو قدرت لایه‌برداری این ماسک را چند برابر می‌کند. پس در صورتی که پوسته‌های خشک روی لبمان بسیار قدیمی و زیاد است بهتر از ترکیب ماست و لیمو ترش استفاده کنیم و معجزه آن را ببینیم.

۴ ماسک آلوئه‌ورا و شکر قهوه‌ای

دو قاشق چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا

یک قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای

این ماسک خاصیت لایه‌برداری و نرم‌کنندگی همزمان دارد. در حالی که ژل آلوئه‌ورا رطوبت لب ما را تأمین می‌کند، شکر قهوه‌ای به آرامی پوست‌های مرده لب را از بین می‌برد و لب‌هایی نرم و صاف را به وجود می‌آورد. این ماسک را با استفاده از روغن زیتون به جای آلوئه‌ورا نیز می‌توانیم آماده کنیم. روغن زیتون نیز همان خاصیت نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی قوی برای لب‌های خشک را دارد.

ماسک‌های مرطوب‌کننده؛ دومین قدم برای درمان خشکی لب

بعد از لایه‌برداری نوبت به تهیه ماسک‌های مرطوب کننده و نرم‌کننده می‌رسد. ممکن است پوست لب ما در اثر لایه‌برداری حساس‌تر شده باشد. برای ریلکس کردن پوست باید بلافاصله بعد از آن، از یک ماسک رطوبت‌رسان استفاده کنیم. تهیه این نوع ماسک‌ها نیز بسیار ساده است. در ادامه چند نمونه از آن‌ها را با هم می‌بینیم.

۱ ماسک آواکادو و عسل

یک قاشق چای‌خوری پوره آواکادو

دو قاشق چای‌خوری عسل

آواکادو سرشار از ویتامین و مواد مغذی است و برای لب‌ها خاصیت آب‌رسانی دارد. فقط کافیست این دو را با هم مخلوط کنیم و برای ماساژ لب‌ها استفاده کنیم. این ماسک مخصوصا برای از بین بردن خطوط ایجاد شده روی لب مناسب است. در صورتی که آواکادو در دسترس نبود، می‌توانیم از خیار سبز استفاده کنیم چون خیار نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان و آبرسان است. بهتر است از سطح بیرونی خیار استفاده کنیم و تخم‌های داخل خیار را جدا کنیم.

۲ ماسک عسل و آب انار

یک قاشق چای‌خوری عسل

یک دوم قاشق چای‌خوری آب انار

همانطور که تا اینجا دیدیم یکی از بهترین مواد تهیه ماسک برای خشکی لب، عسل است. ترکیب عسل با آب انار علاوه بر اینکه رنگ جذابی به ماسک می‌دهد، رنگ صورتی ملایمی نیز به لب می‌بخشد. انار سرشار از آنتی‌اکسیدان است و برای آب‌رسانی به لب بسیار مناسب است. استفاده از این ماسک به مدت پانزده دقیقه توصیه می‌شود.

۳ ماسک گل رز و شیر

شش تا هفت گلبرگ گل رز

یک دوم فنجان شیر

شاید تعجب کنید! اما برگ‌های گل رز حاوی قند و روغن طبیعی هستند و علاوه بر مرطوب کردن، به لب‌ها رنگی ملایم نیز می‌بخشند. برای تهیه این ماسک چند گلبرگ رز را یک شب تا صبح در شیر قرار دهیم. صبح آن‌ها را پوره کرده و چند قطره شیر اضافه کنیم، ماسک فوق‌العاده ما آماده است، به مدت ۱۰ دقیقه روی لب‌ها قرار دهیم.

۴ ماسک توت‌فرنگی، عسل و روغن زیتون

توت فرنگی یک عدد

عسل یک قاشق چای‌خوری

روغن زیتون یک قاشق چای‌خوری

ویتامین C و آنتی‌اکسیدان موجود در توت‌فرنگی باعث براق شدن و زیبایی لب‌ها می‌شود. یک عدد توت فرنگی را رنده کنید و آن را با یک قاشق چای‌خوری عسل و چند قطره روغن زیتون مخلوط کنید. ترکیب خوش رنگ بدست آمده را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی لب خود را قرار دهید.

در پایان خوب است بدانیم که استفاده از ماسک برای خشکی لب را باید حداقل هفته‌ای یک تا دو بار انجام دهیم تا آثار آن را مشاهده کنیم. همچنین نوشیدن آب به مقدار کافی در حفظ زیبایی پوست صورت و لب‌ها بسیار اثرگذار است پس با کارهای ساده مراقب زیبایی‌ خود باشیم.

منابع:

siobeauty

healthline

diynatural

خروج از نسخه موبایل