نماد سایت بیوتایل مگ

میکرونیدلینگ ابرو چیست؟ مزایا و معایب

5/5 - (1 امتیاز)

از نظر بسیاری از افراد، ابرو به عنوان یکی از اجزای مهم چهره بر جاذبه و زیبایی آن تاثیر به‌سزایی است. هرکس ممکن است در طول زندگی خود، با مشکل ریزش ابرو به دلیل نوع سبک زندگی، افزایش سن و شرایط پزشکی مختلف، مواجه شود. طبق تجربه، بروز این مساله برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد و حاضراند روش‌های مختلفی را برای تقویت و رویش مجدد ابروها امتحان کنند. یکی از انواع روش‌های موثر برای تقویت و تحریک رشد مجدد ابروها، میکرونیدلینگ ابرو است که امروزه بسیار رایج شده است. اصولا این روش توسط پزشک پوست، مو و زیبایی انجام می‌شود و نتایج خوبی برای بسیاری از مراجعه‌کنندگان داشته است؛ که این امر خود تاییدی بر مفید و کارآمد بودن آن است.

نحوه انجام میکرونیدلینگ ابرو

به دلیل حساسیت بالا میکرونیدلینگ ابرو، این روش باید حتما در مراکز درمانی و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

در این روش از دستگاه درمارولر استفاده می‌شود که دارای تعداد زیادی سوزن‌های بسیار ریز است و باعث ایجاد حفره‌های بسیار کوچک با عمق مناسب در پوست محل رویش ابروها می‌شود. بدین ‌شکل،  سیستم ایمنی ناحیه تحریک‌شده فعال می‌شود و فاکتورهای لازم موثر بر تقویت و رویش ابروها تولید می‌شوند. اصولا این حفره‌ها طی 24 ساعت ترمیم می‌شوند و در اثر فرآیند ترمیم آنها، کلاژن و الاستین بیشتری در محل حفره‌ها تجمع می‌یابند. کلاژن پروتئین اصلی مو می‌باشد و تحریک بازسازی آن باعث تقویت و رشد مجدد ابروها می‌شود. علاوه بر این، میکرونیدلینگ ابرو باعث افزایش خون‌رسانی و درنتیجه ارسال بیشتر اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول‌های مو ابرو می‌شود؛ که این امر باعث تقویت ابرو و جلوگیری از ریزش بیشتر آن خواهد شد.

سرعت و شدت مراحل انجام این روش و عمق سوزن‌های دستگاه، باید برای هر نوع پوست خاص توسط پزشک تعیین شود. انجام این روش معمولا به منظور اثرگذاری بیشتر، بهبود کامل ریزش ابروها و تقویت آن‌ها در طی چند جلسه تکرار می‌شود.

میکرونیدلینگ ابرو

مزایای میکرونیدلینگ ابرو

بسیاری از خانم‌ها پس از ریزش ابرو سعی می‌کنند با سایه و یا مداد ابرو فضاهای خالی آن را پر کنند. اما متاسفانه لوازم آرایشی حاوی مواد مضر زیادی هستند که باعث ریزش بیشتر و سست شدن ریشه ابروها می‌شوند.به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که به جای استفاده از لوازم آرایشی ابرو، روش میکرونیدلینگ ابرو را انجام دهید و از مزایای دائمی بسیار خوب آن که در ادامه به آنها اشاره شده است؛ بهره‌مند شوید:

میکرونیدلینگ ابرو

معایب میکرونیدلینگ ابرو

روش میکرونیدلینگ ابرو اگر با رعایت مسائل بهداشتی و طبق تجربیات یک پزشک متخصص انجام شود؛ معایب زیادی ندارد و حتی از بسیاری از روش‌های دیگر تقویت ابرو عوارض کمتری دارد.

در ادامه تعدادی از معایب و عوارض آن اشاره شده است:

– اگر در حین انجام میکرونیدلینگ ابرو از سوزن‌ها، ژل و داروهای استریل استفاده نشود؛ امکان بروز هر نوع عفونتی در ناحیه ابرو و اطراف آن وجود دارد.

پس از انجام روش میکرونیدلینگ ابرو، باید به دلیل حفره‌های ایجاد شده و امکان نفوذ میکروب‌ها به داخل پوست و بروز عفونت، تا چند روز اصول بهداشتی دستور داده شده رعایت شود.

– امکان انجام میکرونیدلینگ برای همه افراد مانند خانم‌های باردار و شیرده، افراد دارای بیماری‌های انعقادی، خودایمن (دیابت)، اختلالات عصبی (صرع) و بیماری‌های پوستی مزمن مانند آکنه یا زگیل و سرطان پوست وجود ندارد.

با توجه به تمامی نکات ذکر شده در این مطلب، از انجام میکرونیدلینگ ابرو در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی غیرمعتبر خودداری کنید؛ تا نه تنها از دریافت نتیجه مطلوب محروم نشوید؛ بلکه عوارض جبران‌ناپذیری را هم تجربه نکنید.

خروج از نسخه موبایل