مهم ترین نکات آرایش در منزل

5/5 - (6 امتیاز)

آرایش کردن عضو جدایی ناپذیر زندگی بانوان به شمار می‌آید و علاوه بر زیبایی ظاهری تاثیر بسزایی در ذهن و روان و نوع احساس آن‌ها به خود دارد. در این میان استفاده از لوازم آرایشی مناسب و فراگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های میک‌آپ در ایجاد آرایشی بی‌نقص و حرفه‌ای کمک کننده هستند.

تکنیک‌هایی که در میک‌آپ صورت از آن‌ها استفاده می‌شود دارای کلیات و جزئیات فراوانی است که تنها با توجه کافی به آن‌ها شاهد ایجاد خروجی و نتیجه مطلوب خواهید بود. در ادامه شما را با تک تک مراحل آرایش چهره از ابتدا تا انتها آشنا می‌کنیم و ترفندهای آرایشی مهم و تاثیرگذار را آموزش می‌دهیم.

مراحل آرایش در منزل

مراحل آرایش در منزل

برای آنکه در منزل به زیبایی آرایش کنید، این گام‌ها را در پیش بگیرید:

شیو کردن و آماده سازی صورت

در ابتدا صورت خود را با فیس واش مخصوص پوستتان بشویید و با آب سرد آب کشی کنید تا آثار آرایش قبلی و پف صورت به طور کامل از بین برود. بعد از آن با یک تیغ ابرو یا ژیلت مناسب صورتتان را شیو کنید تا پراکندگی موهای زائد تاثیر کرم پودر یا پنکک بر روی پوست را ناخوشایند جلوه ندهد.

استفاده از کرم پودر مناسب

کرم پودری با رنگ و ساختار مناسب را بر روی تمام بخش‌های پوست صورت به شکل یکدست بمالید. توجه داشته باشید کرم پودر باید از بافت نرم و سبک برخوردار باشد تا روی پوست خود احساس سنگینی و ناراحتی نکنید. اگر کرم پودر شما دارای ساختار سنگین است، کمی مرطوب کننده یا آبرسان به آن اضافه کرده و پوست خود را با مخلوط این کرم‌ها پوشش دهید.

کرم پودر میبلین اصل به عنوان کرمی سبک با پوشش دهی بالا و جذب مناسب در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. کرم پودر میبلین مدل Dream Flash BB Medium، Fit Me 15 و Super Stay 30 در میان سایر مدل‌های این برند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

استفاده از کرم پودر مناسب

کانتورینگ اصولی صورت

با استفاده از لوازم آرایش مخصوص کانتورینگ، می‌توانید در کنار برجسته کردن نقاط قوت صورت خود، در صورت وجود نقطه ضعف احتمالی آن را پوشش دهید تا آرایشی یکدست و زیبا ایجاد شود. برای ایجاد برجستگی‌ها استفاده از رنگ‌های تیره و برنز انتخاب بهتری تلقی می‌شود. به این ترتیب کانتور باید روی استخوان زیر گونه‌ها، استخوان زیر فک و کنار شقیقه‌ها رت بپوشاند.

پودر فیکس فلورمار اورجینال نیز به شما کمک می‌کند تا ماندگاری کرم و کانتور بر روی صورتتان به شکل مناسب حفظ شده و هارمونی رنگ‌ها بهتر و زیباتر شکل بگیرد. این پودر در رنگ‌های بژ تیره، بژ کلاسیک، صورتی کلاسیک و شنی متوسط وجود دارد و می‌توانید با توجه به رنگ‌ پایه پوست خود، از کرم پودر مناسب استفاده نمایید.

آرایش کردن ابروها

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

ابتدا ابروهای خود را با مدل و به شیوه دلخواه اصلاح کرده و سپس از مداد، سایه، ریمل و صابون ابرو برای آرایش مناسب آن بهره بگیرید. در آرایش ابروها توجه داشته باشید که تعادل در اندازه، ضخامت، پهنا و رنگ ابروها از اهمیت بالایی برخوردار است.

با استفاده از براش، ابروهای خود را به سمت پایین شانه زده و تارهای ابرو را با مقدار مناسبی از مداد یا سایه آرایش کنید. به این طریق از ایجاد شکل غیر طبیعی در ابروها ممانعت می‌شود. پس از پایان کار برای تثبیت و هماهنگی ابروها با هم از ریمل یا ژل ابرو استفاده کنید.

آرایش کردن چشم ها

برای کشیدن مداد در قسمت داخلی پلک‌، حتما به سراغ پلک بالا بروید؛ چراکه تیره کردن بخش داخلی پلک پایین چشم‌هایتان را کوچک و باریک نشان می‌دهد. پس از آن خط چشمی مناسب را برای ایجاد خطی منحنی و زیبا پشت پلک انتخاب کنید. دنباله خط چشمات نباید بیش از حد بلند باشد و تعادل آرایش چشم‌ها را مختل کند.

استفاده از سایه و ریمل

رنگ‌ سایه چشم‌ خود را با توجه به رنگ‌ پوست و مردمک چشم‌هایتان انتخاب کنید. مقدار مناسبی از سایه را با براش نرم و ظریف پشت چشم‌ خود بکشید. اگر در ایجاد خط سایه همگون و متعادل نقص دارید یا در آرایش چشم‌ها مبتدی هستید، استفاده از چسب شیشه‌ای برای متعادل نگه داشتن پوست پشت پلک کمک کننده است. پس از تکمیل آرایش پشت پلک از ریمل مناسب برای خوش حالت، خوش رنگ و حجیم کردن مژه‌ها استفاده کنید.

ریمل‌های اسنس به عنوان یکی از بهترین برندهای موجود در بازار آرایش پلک‌های شما را بی‌نقص و رضایت‌بخش جلوه می‌دهد. خرید ریمل اسنس باید با توجه به حجم و مدل مژه‌هایتان انجام شود. بر این اساس می‌توانید از ریمل چند منظوره اسنس، حجم دهنده فوری آن یا دیگر مدل‌های موجود استفاده کنید. شما می‌توانید برای خرید این ریمل با قیمت مناسب به فروشگاه آنلاین موتن رو مراجعه نمایید.

استفاده از رژگونه، کانسیلر و هایلایتر

انتخاب رنگ رژگونه باید در هماهنگی کامل با رنگ رژلب قرار داشته باشد؛ ضمن اینکه استفاده از رنگ‌های غلیظ برای رژگونه از بزرگ‌ترین اشتباهات در هنگام آرایش به شمار می‌آید. پس از اینکه رژگونه لطیف و خوش رنگ خود را بر روی استخوان گونه پخش کردید، از کانسیلر برای از بین بردن تیرگی‌های زیر چشم یا جای جوش‌ها استفاده کنید.

در ادامه نیز هایلایتر برای برجسته و براق‌تر کردن برخی از قسمت‌های صورت کمک کننده است. بهتر است از هایلایتر برای پوشش گوشه داخلی چشم‌ها، سطح استخوان گونه‌ها، نوک بینی و بخش بالایی لب استفاده کنید.

استفاده از خط لب و رژلب

استفاده از خط لب و رژلب

رنگ‌ خط لب شما باید با رنگ رژلبی که انتخاب کرده‌اید متناسب باشد. انتخاب خط لب‌هایی که رنگ ‌آن‌ها با رنگ رژلب متضاد باشد، آرایش لب‌هایتان را دچار مشکل می‌کند. به همین‌ جهت می‌توانید براشی نازک و ظریف را به رژلب خود بزنید و خط لبی مناسب و زاویه دار دور لب‌ها ایجاد کنید. پس از تکمیل حاشیه مناسب، از رژلب برای پر کردن لب‌ها بهره بگیرید.

اگر می‌خواهید لب‌هایی درشت‌تر و برجسته‌تر داشته باشید، از رژلب کمتری برای پوشش لب‌ها استفاده کنید و اجازه بدهید خط لبتان پررنگ‌تر از رژلب جلوه کند.

نتیجه گیری

همانطور که مطالعه کردید، با در اختیار داشتن اقلام آرایشی ضروری و توجه به چندی از نکات کلیدی می‌توانید مانند یک میک‌آپ آرتیست حرفه‌ای به خودآرایی پرداخته و صورت خود را به شیوه دلخواه آرایش کنید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *