لاک ژل چیست؟ | انواع آن به همراه آموزش زدن لاک ژل

4.6/5 - (97 امتیاز)

لاک ژل یکی از جدیدترین تکنیک‌هایی است که باعث جلای بیشتر ناخن‌ها می‌شود. خانم‌ها همواره به دنبال ناخن‌هایی با ظرافت و زیبایی بیشتر هستند. روش‌های بسیاری جهت درخشنده‌کردن ناخن‌ها وجود دارد اما معمولاً ماندگاری شیوه‌ها در حد قابل‌قبولی نیست. اما لاک ژل یکی از معدود لاک‌های ناخن است که به‌سرعت خشک می‌شود و علاوه بر درخشندگی ایده‌آل، دوام بالایی نیز دارد.

لاک ژل یا ژلیش

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

لاک ژل چیست؟

لاک ژل به نوعی مانیکور اطلاق می‌شود که در آن از ژل نرم به شکل لاک استفاده می شود. ماده ژل مانند یک روکش روی ناخن عمل می کند که حداقل دو هفته (اما اغلب تا چهار هفته) ماندگاری دارد. نتیجه این است که ناخن‌هایی با درخشندگی بالا بدون بریدگی، پوسته شدن یا ترک خوردن را روی انگشتان خود خواهید داشت. با توجه به مقاوم بودن این نوع لاک، لاک ژل برای خانم‌های شاغل و خانم‌هایی که فرصت کمتری برای رسیدگی به زیبایی خود دارند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

تفاوت لاک ژل با نمونه‌های قدیمی

لاک ژل که طی سال‌های اخیر به بازار لوازم آرایشی بهداشتی واردشده است، دارای تفاوت‌هایی با نمونه‌های قدیمی لاک‌ها است. ماده آرایشی ناخن‌ها دارای ژل‌های آکریلیک مخصوصی است که باعث افزایش مقاومت ناخن‌ها می‌شود. لاک‌ها به‌گونه‌ای هستند که روی ناخن‌های طبیعی و کاشت شده قابلیت استفاده دارند. یکی از تفاوت‌های لاک ژل با دیگر انواع لاک‌های قدیمی، روش خشک‌ شدن آن است. لاک‌های معمولی از طریق هوا و به راحتی خشک می‌شوند اما ناخن‌های دارای لاک ژل حتماً باید زیر دستگاه‌های ویژه‌ای مانند UV-LED قرار بگیرند.

افرادی که ژلیش را انجام می‌دهند نیازی به دیگر روش‌های زیبایی ناخن ندارند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله فرق لاک ژل با لاک معمولی را بخوانید. این مسئله به حفظ سلامتی و بهداشت ناخن‌ها کمک شایانی می‌کند. باید بدانید مهمترین تفاوت ظاهری لاک ژل با لاک معمولی در استحکام و قدرت پوشانندگی آن است. برای خانم‌هایی که شاغل هستند و یا مشغله زیادی دارند این لاک گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد. لاک ژل نسبت به لاک معمولی براق‌تر و صاف‌تر است و شما می‌توانید طرح‌ها و اشکال مختلفی را به راحتی روی آن اجرا کنید.

در صورتیکه میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد لاک ژل داشته باشید در این مقاله با ما همراه باشید. لیکن اگر با لاک ژل آشنا هستند مطالعه مقاله بهترین برند های لاک ژل را از دست ندهید. تا در زمان خرید لاک ناخن ژل از یکی از فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی کمی با آن ها و تفاوت برندها آشنا باشید.

فرق لاک ژل با ژلیش چیست؟

لاک ژل و ژلیش هر دو یک چیز هستند. اولین برند تولید کننده لاک ژل در دنیا این محصول را با نام تجاری ژلیش ارائه کرد. به همین دلیل برخی آن را به این نام می‌شناسند. ولی باید بدانید که نام اصلی آن لاک ژل است.  لاک ژله‌ای و ژل پولیش هم از دیگر نام‌های این محصول است.

انواع لاک ژل

لاک ژل داری انواع متفاوتی هست و به شکل‌های مختلفی استفاده می‌شود. با توجه به سلیقه، شرایط و خواسته خود یکی از انواع لاک ژل را گزینش کنید. هنگامی که ژلیش روی ناخن‌های طبیعی اعمال می‌شود. پیش از تاباندن نور UV یا LED به سطح ناخن، عملیات زدن لاک ژل طی سه مرحله انجام می‌شود. سه مرحله دربرگیرنده رنگ پایه، پولیش و روکش بالایی است که در نهایت ژل جامد بدون هیچ گونه مواد چسبنده‌ای روی ناخن‌ها قرار می‌گیرد. درخشندگی و مقاومت در این نمونه بسیار مناسب و ایده‌آل است.

کیت‌های ناخن آکریلیک از دیگر انواع لاک ژل هستند که نوعی ناخن مصنوعی به شمار می‌روند. کیت دربرگیرنده ناخن‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر است که پودرهای ویژه به همراه مواد آکریلیک روی آن‌ها قرارگرفته‌است. بنابراین اگر از اندازه و حجم ناخن‌های خود رضایت ندارید، استفاده از کیت ناخن توصیه می‌شود.

انواع دیگری از لاک ژل نیز در بازار موجود است که ترکیبی از ژل و پولیش‌های رایج در بازار به حساب می‌آید. لاک ژل در عرض یک چشم به‌هم‌زدن ناخن‌های ساده را به سطح بالایی از جذابیت می‌رساند.

آیا از لاک ژل در کاشت ناخن استفاده می‌شود؟

به‌کارگیری ژلیش در کاشت ناخن کاملاً سلیقه‌ای و دلخواه است. اما معمولاً تکنسین‌های مربوطه از این نوع لاک جهت جلا بخشیدن به سطح ناخن‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین بسته به اینکه نیاز ناخن‌های شما در حین کاشت چه باشد و سلیقه شما چیست، ناخن‌کار ممکن است از لاک ژل استفاده کند.

درخشندگی فوق‌العاده، مقاومت بالا، مقاومت چندهفته‌ای در برابر خط افتادگی و مزیت‌های بسیاری سبب شده‌است که به‌کارگیری محصولات در سالن‌های زیبایی گسترش یابد.

زدن لاک ژل در خانه

زدن لاک ژل در خانه ممکن است؟

با توجه به اینکه خشک‌ شدن ژلیش نیاز به دستگاه‌های مخصوصی دارد، این سوال برای بسیاری از علاقه‌مندان پیش می‌آید که آیا می‌توان در خانه اقدام به انجام این کار کرد؟ امروزه پکیج‌های ویژه‌ای تولیدشده‌اند که علاوه بر تمام ابزارهای موردنیاز جهت زدن لاک ژل، دارای دستگاه‌های مخصوصی هستند که عملیات خشک‌کردن را انجام می‌دهند.

البته پیشنهاد می‌شود جهت استفاده از چنین لاکی حتماً به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید. تهیه کیت‌های ویژه هزینه نسبت سنگینی را بر دوش شما می‌گذارند. علاوه بر این ظرافت در استفاده و طراحی‌های منحصربه فرد تنها زمانی امکان‌پذیر است که به آرایشگاه مراجعه کنید.

رزرو آنلاین آرایشگاه برای لاک ژل

 

چگونه لاک ژل بزنیم؟

در ابتدا باید لوازم مرتبط با ژلیش را جمع‌آوری کنید و همه را در دسترس قرار دهید. زیرا به محض شروع کار دیگر نمی‌توانید با دیگر وسایل کار کنید. بنابراین جهت بهبود نتایج نهایی بهتر است که تمام وسایل موردنیاز را در نزدیکی خود قرار دهید. ابزار دربرگیرنده ست مانیکور و پدیکور، پاک‌کننده ژل، دستگاه UV یا LED، پاک‌کننده لاک ناخن، لاستیک ژل و دیگر لوازم است.

پاکسازی کامل ناخن

پیش از انجام هر کاری باید از پاک‌بودن سطح ناخن‌های خود مطمئن شوید. بنابراین روش‌هایی جهت پاکسازی کامل ناخن‌ها انجام می‌شود. پاک‌کننده‌های مخصوصی جهت پاکسازی وجود دارند. به وسیله آن‌ها سطح ناخن‌ها را کاملاً تمیز کنید. اگر سطح ناخن دارای لاک، براق‌کننده یا هر ماده اضافه دیگری باشد، نتیجه کار مطلوب نمی‌شود.

پیرایش ناخن‌ها

پس از تمیزشدن سطح ناخن، از موادی به نام نرم‌کننده کوتیکول استفاده کنید. مواد باعث نرم‌شدن کوتیکول‌های ناخن می‌شود. سپس به وسیله ابزارهایی که در اختیار دارید ناخن‌ها را به شکل و اندازه دلخواه تغییر شکل دهید.

توجه داشته باشید که وسواس‌های موجود را در همین مرحله به خرج دهید و ناخن‌هایی باب میل خود ایجاد کنید.

حالا تلاش کنید که ناخن‌ها را به آهستگی جلا دهید. صیقلی‌کردن و جلا دادن سطح ناخن‌ها درنهایت باعث بهبود نتیجه کار و درخشندگی هرچه بیشتر ناخن‌ها می‌شود. پس از پایان مراحل پاکسازی و پیرایش، دست‌ها را به‌خوبی بشویید و خشک کنید.

مرحله نخست؛ ژلیش پایه

در این مرحله باید پایه ژلیش را روی ناخن‌ها بمالید. از فرچه‌های موجود در کیت ویژه استفاده کنید و لاک پایه را به همه قسمت‌های ناخن بمالید. روش کار دقیقاً مانند لاک زدن‌های معمولی است. به شما توصیه میکنیم برای ژلیش ناخن هایتان از بهترین برندهای لاک ژل استفاده نمایید. تنها دقت داشته باشید که تمام سطح ناخن پوشیده‌شود و هیچ قسمتی از قلم نیفتد.

مراحل انجام لاک ژل

خشک‌سازی مرحله اول

اکنون نوبت به خشک‌کردن ژلیش پایه رسیده‌است. دستان خود را زیر نور لامپ UV یا LED قرار دهید. هریک از برندهای تولیدکننده کیت‌های ژلیش دستورالعمل‌های ویژه به خود را دارند. براین‌اساس طبق دستورالعمل‌های موجود عمل کنید و ناخن‌های خود را طی مدت‌زمان اعلام‌شده درون دستگاه قرار دهید. زمانی کمتر یا بیشتر از مدت زمان مشخص شده ممکن است نتیجه کار را مطلوب نکند.

مرحله دوم؛ پولیش و خشک‌سازی دوباره

پس از اعمال رنگ پایه و خشک‌شدن آن، لایه دیگری از رنگ را به تمام قسمت‌های ناخن بمالید. هیچ قسمتی را فراموش نکنید و پس از پایان فرایند رنگ‌زدن، دوباره به سراغ خشک‌کردن ناخن‌ها بروید. گاهی ممکن است که بارها این عمل را تکرار کنید. تا زمانی که مطمئن شوید ناخن‌ها به‌خوبی رنگ گرفته‌اند سپس آخرین مرحله خشک‌کردن را انجام دهید. درنهایت سطح ناخن‌ها را با پاک‌کننده‌های ویژه ژل تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش لاک زدن در خانه + مدل‌های برتر و رنگ های جذاب لاک ناخن

مرحله سوم؛ پولیش نهایی

جهت پایان‌دادن به فرایند ژلیش باید پولیش نهایی را روی ناخن‌ها بخوابانید. زدن ژلیش در مرحله نهایی حساس است زیرا همان لایه‌ای است که دیده می‌شود. پس از اتمام کار دوباره ناخن‌های خود را زیر دستگاه قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. حالا از نتیجه کار لذت ببرید! گاهی برخی از کیت‌ها مرحله نهایی یا پولیش ژل را ندارند.

در صورتیکه میخواهید از ترند جدیدترین مدل و رنگ لاک ها مطلع باشید و نمونه های آنرا مشاهده کنید، سری به مقاله بهترین رنگ لاک ژل یا ژلیش های سال و یا ترند لاک ژل یا ژلیش بزنید. ما در این مقاله همراه جدیدترین مدل های لاک  ژل و مدل های ژورنالی را به روز میکنیم.  در نظر داشته باشید یکی از مهمترین نکاتی که باعث زیباتر شدن دستانتان میباشد انتخاب رنگ  لاک ناخن مناسب با رنگ پوستتان میباشد.

لاک ژل چه تفاوتی با لاک معمولی دارد؟

به طور کلی لاک ژل با لاک معمولی تفاوت های مهمی دارد. نحوه خشک شدن. میزان ماندگاری و دوام. نوع مواد مصرفی و نحوه پاک کردن بخشی از تفاوت های آنها میباشد.

مراحل انجام آن کدام است؟

شامل مراحل ژلیش پایه - پولیش و خشک سازی و پولیش نهایی میباشد. که در این مقاله در خصوص جزییات آن توضیحات کافی ارائه شده است.

source: boots

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
۵ نظرات
  1. مونو می‌گوید

    مقاله کامل و مفیدی بود ممنون

    1. Butyle می‌گوید

      ممنون از انرژی ای که به ما میدین

  2. shima می‌گوید

    لاک ژل برند آنالیز تنها برند اورجینال آلمانی هستش که من تا حالا تو ایران ازش استفاده کردم و تمامی آیتم‌های یک برند اصلی و عالی رو داره

  3. نگار می‌گوید

    ممنون از مقاله خوب و عالی تون
    به همه توصیه می کنم که هرچی واسه سالن ناخن میخوای از اینجا بخر

ارسال یک پاسخ

احراز هویت *