شیک ترین طرح های تاتو دست که فقط افراد خاص می پسندند!

4.6/5 - (13 امتیاز)

انتخاب بهترین تاتو روی دست به سلیقه شما، فرهنگ محیط زندگی، جنسیت و تا حدی نیز به اندازه دست شما بستگی دارد. همچنین مهم هست که تاتوی موردنظر در چه نقطه ای از دست جلوه بهتری دارد و یا اینکه اصلا این تاتو چه اندازه ای داشته باشد. اکثر تاتوها هم برای آقایان و هم برای بانوان مناسب هستند، اما تمامی آن‌ها تا حدی بسته به جنسیت فرد، مورد استفاده قرار می‌گیرد، یعنی اینکه ممکن است برای آقا یا خانم مناسب تر از دیگری باشد. در ادامه بهترین و پرطرفدارترین طرح های تاتو روی دست در سال 2024 را گردآوری کرده ایم که شما را به تماشای آن ها دعوت می کنیم؛

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

طرح های جذاب تاتو دست زنانه و مردانه

انتخاب طرح های تاتوی دست برای زنان و مردان، بسته به روحیات و احساسات مردانه و زنانه و تفاوت های فیزیکی آن ها متفاوت است. برای مثال، معمولا ساعد آقایان نسبت به خانم ها، کمی بلندتر و پهن تر است که این موضوع می تواند در انتخاب طرح و اندازه تاتو تاثیرگذار باشد. همچنین اغلب تاتوهای مردانه نمایانگر قدرت و اقتدار و روحیات مردانه است، درحالیکه طرح های ظریف و زیبا مورد پسند خانم ها است.

 

طرح تاتو روی دست

طرح تاتو ست روی دست

اگر می‌خواهید تا با فردی که دوست دارید وجه مشترکی داشته باشید، این نوع از تاتو گزینه مناسبی است. با توجه به ابعاد تاتوهایی که مد نظر دارید، طرح موردنظر را در دو دست مخالف هم تاتو کنید. در این صورت در زمان گرفتن دست فردی که دوست دارید، زیبایی طرح مشترک روی دست بی نظیر خواهد بود.

 

تتو ست عاشقانه

تاتوی دو نفره

تاتو قلب روی دست

طرح قلب یکی از طرح‌هایی است که هرگز تکراری نمی‌شود و همواره افراد تمایل به تاتو آن روی دست خود دارند. برخی از افراد این طرح را در ابعاد بزرگ‌تر به صورت توپر و توخالی و یا بسیار ریز روی انگشتان استفاده می‌کنند. رنگ بندی‌های متنوعی نیز وجود دارد که افراد از این طریق به دستان خود جلوه‌ای بی نظیر می‌بخشند.

 

تاتو طرح قلب روی دست

تاتو طرح قلب روی مچ دست

تاتو طرح پروانه

طرح تاتو پروانه نیز یکی از پرمخاطب‌ترین طرح‌هایی است که افراد از آن به عنوان طرح تاتو استفاده می‌کنند. افراد بلندپرواز عموماً از طرح پروانه در ابعاد بزرگ استفاده می‌کنند که تمامی دست آنها را می‌پوشاند. برخی از افراد نیز طرحی کوچک از این نماد را روی دست خود حک می‌کنند. این طرح را با رنگ‌های متفاوتی می‌توان اجرا کرد تا زیبایی آن دوچندان شود. پروانه‌ها نشان دهنده تکامل معنوی در نظر گرفته می‌شوند. در صورتیکه به این طرح علاقمند هستید ما در مقاله طرح تاتو پروانه بیش از ۴۰ طرح را به همراه معانی و توضیحات آنها گردآوری کرده‌ایم.

 

تاتو پروانه روی دست

تاتو طرح پروانه روی مچ دست

 

بیشتر بخوانید: ۱۲۰ تاتو ساده و برتر برای سال ۱۴۰۱

جذابترین طرح های تاتو روی دست مردانه

حال نوبت آن رسیده تا به بررسی متداول ترین طرح های تاتو مردانه روی دست بپردازیم. البته این موضوع کاملا بسته به سلیقه و محیط زندگی شما دارد و موارد زیر صرفا برای الهام بخشی برای انتخاب شما گردآوری شده اند.

  • نمادهایی با موضوعات مبارزه و استقامت یا نمادهای نظامی: تصویر انواع سلاح های گرم یا سرد، پرچم ها، تجهیزات نظامی مانند کلاه نظامی، تانک، هواپیما و غیره.

 

طرح تاتو نظامی روی دست

تاتو اسلحه روی دست

 

  • تصاویر حیوانات وحشی: تصاویر گرگ، شیر، ببر، پلنگ و یا دیگر حیوانات درنده که نمایانگر قدرت مردانه باشند.

عکس تاتو شیر روی دست

عکس تاتو گرگ روی دست طرح تاتو گرگ روی دست

 

  • نمادهای مذهبی: عبارات مذهبی، صلیب، هلال، ستاره داوود و غیره.

طرح تاتو مذهبی روی دست

تتو مذهبی روی دست

تاتو صلیب روی دست

 

  • طرح های متنی: اسم، جملات به یادماندنی، متون چینی/ژاپنی و غیره

عکس تاتو شعر فارسی روی ساعد

تاتو فارسی نستعلیق روی دست

طرح تاتو شعر فارسی روی دست

زیباترین طرح های تاتو روی دست زنانه

در زنان نیز اکثر تم ها مشترک با مردان است. تفاوت در انتخاب طرح بیشتر بسته به روحیات شما دارد تا جنسیت. در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم.

 

  • گل و گلبرگ: انواع گل ها مانند گل رز، گل آفتابگردان، گل شقایق، گل ارکید و غیره.

تاتو گل آفتابگردان روی ساعد

تاتو گل رز روی ساعد

عکس تاتو گل رز روی دست

 

  • حیوانات و پرندگان: بطور معمول پرنده و گربه دو مورد از طرح هایی هستند که بانوان بیشتر علاقه به استفاده از آن ها دارند.

تاتو شیر روی ساعد

عکس تاتو پرنده روی ساعد

عکس تاتو گربه روی ساعد

عکس تتو گربه روی دست

عکس طرح تاتو گربه روی ساعد

 

  • طرح های متنی: اسم، جملات به یادماندنی در این دسته قرار می گیرند.

عکس نوشته فارسی روی ساعد

تاتو جمله فارسی روی دست

 

  • نمادهای مذهبی: تاتو روی دست دخترانه نیز تفاوتی با مردان ندارد و صلیب، هلال، ستاره داوود و غیره همانند مردان استفاده می شود.

عکس تاتو مذهبی روی دست

طرح تاتو مذهبی روی دست

تاتو مذهبی روی دست

تاتو صلیب روی مچ دست

طرح تاتو نوشته فارسی معنی دار روی دست

وقتی صحبت از نوشته فارسی می شود، چندین گزینه برای تاتو خواهید داشت. می توانید متن مورد نظر را از اشعار شاعران بزرگ انتخاب کنید، می توانید از ضرب المثل های معروف استفاده کنید و یا حتی به اسامی و نقوش آن ها روی بیاورید. در ادامه، چندین عکس تتو روی دست را برای شما به عنوان نمونه آورده ایم.

طرح های جدید تتو روی ساعد

 

  • تاتو طرح «تو تمنای من و یار من و جان منی »

تاتو تو تمنای من و یار من و جان منی

 

  • طرح «بیار آن جام خوشدم را که گردن میزند غم را »

تاتو بیار آن جام خوشدم را

 

  • تاتو طرح « مادرم نام تو را خال زدم بر بدنم  »

طرح مادرم نام تو را خال زدم بر بدنم

 

نمونه های خلاقانه تاتو روی مچ

 

  • طرح «تو در میان جانی»

تاتو تو در میان جانی

 

  • طرح «صبر»

تاتو صبر روی دست

 

  •  طرح «عشق»

تتو عشق روی دست

خالکوبی و طرح تتو روی انگشت

 انگشت‌ها نواحی از دست هستند که در معرض دید و توجه قرار دارند. انتخاب طرح‌های مکمل بر روی انگشتان دست به دلیل کنارهم قرارگرفتن آنها می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. همچنین انتخاب بسیاری از افراد برای تاتوی طرح‌ها و نمادهای جسورانه می باشد.

 

عکس تاتو انگشتی

عکس تاتو انگشت

 

انتخاب تاتو

در انتخاب تاتو، به چند مورد باید توجه داشت. این موارد می تواند درباره طرح تاتو، اندازه آن و یا موضوعات دیگر مانند تاتو آرتیست و جوهر تاتو باشد.

  1. طرح تاتو: اگر به دنبال تاتو هستید، ممکن که از قبل طرح خاصی را در نظر دارید. اما بهتر است عجول نباشید. وقتی صحبت از تاتو می شود، هیچ محدودیتی در انتخاب طرح وجود ندارد، فقط کافیست تا آن طرح را پیدا کنید، یا اگر می توانید خودتان آن را طراحی کنید.
  2. ناحیه موردنظر بدن: وقتی از جنبه زیبایی تاتو صحبت می شود، ناحیه موردنظر برای تاتو به اندازه موضوع و طرح آن اهمیت دارد. حتی اگر بهترین طرح تاتو را داشته باشید اما مکان آن مناسب نباشد، ممکن است زیبایی چندانی نداشته باشد.
  3. اندازه طرح: یکی دیگر از موارد مهم اندازه تاتو هست. البته اندازه تاتو تا حدی تحت تاثیر طرح و مکان قرارگیری تاتو است. برای مثال شما نمی توانید طرح یک اژدها با اندازه بزرگ را روی فقط انگشت خود داشته باشید. از طرف دیگر شاید برای برخی جالب نباشد که طرحی با اندازه بسیار کوچک را برای مثال روی ساعد خود داشته باشند.
  4. رنگ و جوهر: البته که رنگ نیز تا حدودی می تواند تحت تاثیر موارد دیگر بخصوص موضوع و طرح باشد. برای القای پیام برخی طرح ها، نیاز است که تاتوی رنگی انجام شود، به طور مثال در طرح پروانه، رنگ هر پروانه حاوی یک پیام است. علاوه بر رنگ تاتو، باید کیفیت جوهر انتخابی نیز مناسب باشد تا بعدا با مشکلات پوستی مواجه نشوید.
  5. تاتو آرتیست: یادتان باشد که تمامی موارد بالا فقط در حالتی موثر هستند که تاتو آرتیست شما بتواند از عهده انجام آن ها بر بیاید. مهارت و تجربه تاتو آرتیست در اینجا حرف اول را می زند، در غیراینصورت کمی دور از ذهن است که تجربه خوبی را داشته باشید و یا تاتو شما خوب از آب در بیاید.

البته بخاطر داشته باشید که علاوه بر این موارد، حتما توجه کافی به نکات بهداشتی نیز داشته باشید.

بیشتر بخوانید: پاک کردن تاتو با لیزر، غیرممکن را ممکن می‌کند!

نتیجه گیری

در آخر، انتخاب بهترین تاتو بستگی به موارد متعددی از جمله موضوع و طرح، محل  قرارگیری، اندازه و شکل، رنگ و جوهر و مهارت تاتو آرتیست دارد. همچنین باید توجه داشت تاتو دست مرد با زن تفاوت هایی از جمله عوامل فرهنگی و یا فیزیکی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. برخی تم‌ها ممکن است برای مردها متداول باشند مانند: نمادهای نظامی و حیوانات وحشی. برخی نیز ممکن است برای زنان جذابیت بیشتری داشته باشند، مانند: گل و گلبرگ و طرح های متنی؛ البته این به این معنا نیست که این طرح ها منحصر به جنسیت هستند. خانم ها و آقایان با توجه به سلیقه خود می تواند هر کدام را انتخاب کنند. با این حال قبل از خالکوبی آن، در انتخاب طرح مناسب دقت کنید تا بعد از تتو از انجام آن پشیمان نشوید.

سوالات متداول

بهترین ایده تتو روی دست برای زنان کدام هست؟

 این موضوع کاملا به علاقه مندی ها و ارزش های شخصی بستگی دارد. پیشنهاد می شود تا ابتدا تم های معمول و پرطرفدار تاتو برای بانوان بررسی شود.

تاتو های خاص روی دست ضرر دارند؟

تاتو می تواند همراه با عوارض پوستی یا روانی باشد. بهتر است قبل از انجام تاتو، جوهر را روی پوست خود تست کنید و از طرح انتخابی اطمینان حاصل کنید.

چگونه تاتو موقت روی دست بزنیم؟

برای این کار، می توانید از تاتو آرتیست خود بخواهید برایتان تاتو موقت بزند یا اینکه اسپری تاتو موقت را خریده و امتحان کنید.

 

آیا تاتو روی دست ایده خوبی است؟

خالکوبی دست لزوما چیز بدی نیست. در واقع، قسمت‌های مختلف دست مزایای قابل‌توجهی برای خالکوبی دارند. دست شکل گرد خوبی دارد. بنابراین گزینه‌های زیادی برای خالکوبی مانند چهره، گل رز، پرنده، ماندالا و ... وجود دارد.

کدام دست برای تاتو بهتر است؟ دست چپ یا راست؟

هر دو دست و بازو برای خالکوبی خوب است. انتخاب به سلیقه شخصی شما خلاصه می‌شود. فقط مطمئن شوید که پوست شما فاقد خال است.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *