آموزش ساده کوتاه کردن مو در خانه | کوتاهی مو در منزل

5/5 - (2 امتیاز)

موی سر تاثیر زیادی در چهره و زیبایی دارد و به همین خاطر مرتب بودن آن برای همه مهم است ولی آیا تابه‌حال به کوتاه کردن مو در خانه فکر کرده‌اید؟ شاید این موضوع برای بسیار از افراد کاری بسیار دشوار و ترسناک باشد اما باید این را بدانید که انجام این کار در خانه کار خیلی دشواری نیست، بیوتایل در این مقاله روش‌های کوتاه کردن مو در خانه را به شما همراهان عزیز آموزش می‌دهد تا بدون نیاز به آرایشگاه رفتن و پرداخت هزینه موهایتان را کوتاه و مرتب کنید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

البته انتخاب مدل مو برای دختران یکی از سخت‌ترین کارهاست زیرا نمی‌دانند که چه مدل مویی می‌تواند به زیباتر شدن آن‌ها کمک کند، برای انتخاب آسان‌تر می‌توانید بهترین مدل موی کوتاه دخترانه را مطالعه کنید. جدیدترین مدل های مو را فراموش نکنید. شاید مدل مناسبی برای شما در بین جدیدترین ترندهای روز وجود داشته باشد.

کوتاه کردن مو، روش اول

درروش اول می‌خواهیم طریقه‌ی کوتاه کردن مو به‌صورت دم‌اسبی از جلو را آموزش دهیم پس لطفا تمامی مراحل به‌صورت دقیق انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید؛ ابتدا موهای خود را به‌صورت صاف و محکم بندید و سپس موهایتان را به سمت جلو مرتب کنید و مقابل شانه‌هایتان قرار دهید، حال انگشتانتان را میان موهایتان قرار دهید و سپس با استفاده از قیچی شروع به کوتاه کردن کنید؛ به این نکته توجه کنید که در این روش باید هرچه به پشت سر نزدیک می‌شویم حجم مو نیز بیشتر باشد.

کوتاه کردن مو، روش دوم

در ابتدا یک آیینه پشت سرتان و دیگری را مقابلتان قرار دهید تا دید کافی داشته باشید. حالا موهایتان را بشویید. سپس با سشوار کشیدن مو، آنها را کاملا خشک‌ کنید. و بعد از آن موهایتان را از فرق سر به‌خوبی شانه کنید. با این کار صورتتان پوشیده و قاب‌بندی می‌شود.

در مرحله‌ی اول از اطراف صورتتان شروع کنید و مطمئن شوید که موهایتان تا ابروهایتان می‌رسد. هر بار بخش کوچکی از موهایتان را قیچی بزنید تا اطمینان پیدا کنید که به‌اندازه موردنظر کوتاه شده است. در مرحله‌ی بعدی سراغ یکی از گوش‌هایتان بروید. و به چتری زدن موی خود ادامه دهید. برای این‌که دو طرف مو به یک اندازه کوتاه شود. سعی کنید موهایتان را به چند بخش تبدیل کنید. تا در صورت نیاز بتوانید با کوتاه کردن بخش‌های کوچک آن‌ها را میزان کنید.

درنهایت نوبت به پست سر می‌رسد. دو بخش سمت را و چپ موی خود را به هم متصل کنید. با کمک آیینه آن‌ها را کوتاه کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که در آیینه همه‌چیز وارونه نمایش داده می‌شود. پس به‌هیچ‌عنوان عجله نکنید و سعی کنید با تمرکز موهایتان را کوتاه کنید.

پس از کوتاه کردن پشت مو، به آیینه‌ی روبه‌رو نگاه کنید و دقت داشته باشید تا کل سر به‌صورت یکسان و منظم کوتاه شده باشد؛ درصورتی‌که بخشی از قسمت سر نیاز به مرتب کردن داشت آن را با استفاده از قیچی مرتب کنید.

کوتاه کردن مو به‌صورت لیر

در ابتدا بایستید و سرخود از جلو خم‌کنید و سمت پایین بیاورید، حالا در همین شرایط شروع موهایتان را به سمت جلو شانه کنید پس از مرتب شدن مو قسمتی از پایین مو را با کش ببندید، درواقع این کش میزان کوتاه شدن موی شما تعیین می‌کند؛ در مرحله‌ی آخر قسمت پایین مو که با کش بسته‌شده را با استفاده از قیچی کوتاه کنید.

کوتاه کردن مو به‌صورت چتری

کوتاه کردن مو به‌صورت چتری یکی از آسان‌ترین روش‌ها است. قسمت‌های چتری موی خود را جدا کنید و باقی موهایتان را با کلیپس ببندید. حالا قسمتی که قرار است چتری شما باشد را مرتب کنید. سپس با انگشت وسط و انگشت اشاره موهای چتری را بگیرید. آن‌ها را روی ابروی خود قرار دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که در این زمان نباید موهایتان را بکشید زیرا در این صورت چتری شما کوتاه‌تر از حالت ایده آل خواهد شد.

قیچی را بردارید و قسمت‌هایی که پایین انگشتانتان قرار دارد را به‌صورت افقی کوتاه کنید. بهتر است این کار را در چند مرحله انجام دهید. معمولا بهترین حالت برای چتری بودن مو نیم سانت پایین‌تر از ابروهاست. پس از قیچی کردن روبه‌روی آیینه قرار بگیرید و مطمئن شوید که موهایتان را به یک اندازه کوتاه کردید.

درصورتی‌که موهای چتری شما به یک اندازه نبود با استفاده از قیچی آن‌ها را مرتب کنید. در مرحله‌ی آخر باید خطوط جای قیچی را از بین ببریم. این کار باعث زیبایی بیشتر مو خواهد شد. برای از بین بردن خطوط جای قیچی موهایتان بین انگشت وسط و انگشت اشاره قرار دهید و سپس قیچی را به‌صورت عمودی داخل موهایتان حرکت دهید و قیچی کنید. در انجام این کار زیاده‌روی نکنید زیرا باعث نازک شدن موهایتان می‌شود.

نتیجه‌گیری:

در این مقاله به چهار روش مختلف برای کوتاه کردن مو اشاره شد. با استفاده از آن‌ها می‌توانید موهایتان را کوتاه کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که فقط کوتاه کردن و مرتب کردن مو در خانه امکان‌پذیر است. خانم‌هایی که می‌خواهند مدل موهای خاصی داشته باشند باید حتما به سالن‌های زیبایی مراجعه کنند. کوتاهی مو با مدل‌های خاص نیاز به افراد مجرب و حرفه‌ای دارد. درصورتی‌که برای انجام این مدل‌ها خودتان بدون مهارت در خانه اقدام کنید، می‌تواند باعث خراب شدن موهایتان شود. همچنین برای اینکه موهای زیباتری داشته باشید می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید. برای مطالعه‌ی بهترین رنگ موی سال می‌توانید از مقاله موجود در بیوتایل استفاده کنید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *