آموزش رنگ کردن مو در خانه | چطوری در خانه موهایمان را رنگ کنیم؟

5/5 - (3 امتیاز)

آموزش رنگ کردن مو در خانه برای خانم ها مهم است. پس این مقاله را از دست ندهید.

یکی از روش‌های فوق‌العاده برای زیباتر شدن و ایجاد تغییرات در صورت رنگ کردن مو است اما برخی از خانم‌ها به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند که به آرایشگاه‌ها نروند و خودشان در خانه به تغییر رنگ موی خود بپردازند؛ اگر شما هم می‌خواهید در خانه رنگ موی خود را تغییر بدهید، با ما همراه باشید. محله بیوتایل قصد دارد تا آموزش کامل رنگ کردن مو در خانه را به شما عزیزان ارائه دهد.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

البته پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب یک رنگ مو فوق‌العاده، مقاله مربوط به بهترین رنگ موی سال را مطالعه کنید، در این مقاله به رنگ موهای خاص و زیبایی اشاره‌شده که می‌تواند به شما کمک کند. و البته این مقاله هر ساله با توجه به ترندهای هر سال به روز میشود.

در ابتدا به چند نکته‌ی بسیار مهم در رابطه بارنگ کردن مو در خانه اشاره می‌کنیم و سپس به طریقه‌ی رنگ کردن مو می‌پردازیم :

برای رنگ کردن مو، قیچی را فراموش نکنید!

نکته‌ای که از دید خیلی از افراد دور می‌ماند، کوتاه کردن مو قبل از رنگ است. کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده و خشک می‌تواند به رنگ گرفتن بهتر مو کمک زیادی کند، کافی است قیچی را بردارید و موی آسیب دیده را از بین ببرید البته فراموش نکنید که موهای دچار موخوره را نوک گیری کنید تا مو به بهترین نحوه ممکن رنگ بگیرد. در صورتیکه دچاره موخوره شده اید روشهای خانگی درمان موخوره رو مطالعه کنید.

 

شناخت رنگ‌های اصلی و فرعی و خنثی

در صورتیکه در رنگ کردن مو تازه کار هستید ابتدا باید رنگهای اصلی و فرعی را بشناسید. به رنگ های قرمز، زرد و آبی رنگ‌های اصلی و نارنجی، سبز و بنفش رنگه‌های فرعی اطلاق می‌شود. رنگ های خنثی بدین شرح هستند: خنثی کننده رنگ سبز، رنگ قرمز است. خنثی کننده رنگ زرد، رنگ بنفش و خنثی کننده رنگ آبی، رنگ نارنجی است. در ترکیب کردن رنگ ها دقت کنید نمی توانید دو رنگی که همدیگر را خنثی میکنند را باهم ترکیب کنید. در صورتیکه که رفله های رنگی در موهای شما ایجاد شد که مدنظر شما نبود از رنگ خنثی هر رنگ میتوانید برای حذف آن میتوانید استفاده کنید. بطور مثال در صورتیکه در رنگ موی شما تناژ سبز پدیدار شد میتوانید از رنگ قرمز برای خنثی کردن آن استفاده کنید.

 

شماره رنگ مو

شماره پایه رنگ مو

اگر می‌خواهید رنگ مناسب خود را خریداری کنید، بد نیست که با شماره‌ی پایه رنگ مو آشنا شوید. این موضوع می‌تواند به انتخاب صحیح شما کمک فراوانی کند. شماره رنگ مو به ترتیب:

1- مشکی

2- قهوه‌ای خیلی تیره

3- قهوه‌ای تیره

4- قهوه‌ای

5- قهوه‌ای متوسط

6- قهوه‌ای روشن

7- بلوند تیره

8- بلوند متوسط

9- بلوند روشن

10- بلوند پلاتینی روشن

منظور از پایه رنگ مو یعنی درجه تیرگی و روشنی مو و رنگدانه ای که در آن شماره وجود دارد. بین پایه رنگ ۰۱ تا ۱۰ نیز قهوه ای تیره تا قهوه ای روشن (پایه ۱ تا ۵)  و بلوند تیره تا بلوند روشن (پایه ۶ تا ۱۰) قرار دارد.

هنگامی که رنگی را از کاتالوگ انتخاب می کنید، حتما باید به رنگ پایه مویتان توجه کنید. به عنوان مثال زمانی که موهای شما مشکی یا قهوه ای تیره است، نمی توانید روی موهای خود رنگ بلوند بگذارید. زیرا موهای شما نارنجی می شود. به همین دلیل پیش از رنگ کردن مو باید موهای خود را به پایه برسانید. به عبارتی برای گذاشتن رنگ دلخواه بر روی موهایتان ابتدا باید پایه آنرا آماده کنید. این آماده سازی به معنای روشن کردن رنگ موهایتان توسط ماده دکلره است. به عنوان مثال هنگامی که رنگ مورد علاقه شما دودی روشن است، باید موهای خود را به وسیله دکلره تا پایه ۸ تا ۹ و حتی ۱۰ روشن کنید. سپس با استفاده از تکنیک رنگساژ آنرا دودی کنید.

رنگ کردن مو

محافظت از زمین و لباس در زمان رنگ کردن مو

هنگام رنگ کردن مو در خانه، حتما از لباس مخصوص یا کهنه‌های قدمی استفاده کنید. زیرا ممکن است در هنگام رنگ کردن مو لباستان کثیف شود. البته فراموش نکنید که زمین را هم با پارچه، روزنامه، کهنه یا هر چیز دیگری بپوشانید و اجازه ندهید که رنگ با زمین تماسی داشته باشد.

ترکیب رنگ مو با اکسیدان

درواقع از اکسیدان برای افزایش سرعت فعالیت شیمیایی در رنگ استفاده می‌شود. اما اکسیدان ها در تغییر رنگ مو ثانیر می‌گذارند. در این قسمت به شماره‌های اکسیدان و تغییراتی که در رنگ ایجاد می‌کند اشاره می‌کنیم :

اکسیدان شماره یک : این اکسیدان رنگ را به‌صورت جزئی باز می‌کند.

شماره دو : معمولا برای بازکنندگی موهای سفید کاربرد دارد.

اکسیدان شماره سه : قدرت روشن‌کنندگی زیادی دارد.

نکته : اکسیدان با شماره‌های بالاتر می‌تواند به مو آسیب بزند. به همین خاطر درصورتی‌که قصد استفاده از آن‌ها رادارید، باید با یک آرایشگر حرفه‌ای صحبت کنید و از آن مشاوره بگیرید.

مقدار رنگ مو

یکی از بدترین اتفاق‌ها در هنگام رنگ کردن مو در خانه، تمام شدن رنگ است. اگر شما موهای بلندی دارید حتما از دو جعبه برای رنگ کردن مو در خانه استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که شروع کار را از قسمت بالا آغاز کنید زیرا ریشه‌ی مو زمان نسبت بیشتری برای رنگ گرفتن نیاز دارد.

روش رنگ کردن مو در خانه

برای حصول بهترین نتیجه ۴۸ ساعت قبل از شروع به کار از شستشوی موها خودداری کنید. و درصورتیکه موهای فر و در هم تنیده ای دارید، بهتر است پیش از شروع بکار، آن را با استفاده از براشینگ کمی صاف کنید تا به صورت کامل به رنگ آغشته شوند. همچنین وسایل مورد نیاز را از قبل آماده کنید.

 

ابزارهای مورد نیاز جهت رنگ کردن مو در خانه

رنگ مو (درصورتیکه موهای شما بلند است حتما ۲ بسته تهیه کنید)

اکسیدان

برس رنگ مو به همراه کاسه پلاستیکی

شانه دندانه درشت و شانه با دم باریک

پیش بند

کلاه رنگ مو

دستکش

وازلین و یا مرطوب کننده چرب

گیره یا کلیپس برای بستن مو و تقسیم بندی موها

 

مراحل رنگ کردن مو در خانه

در ابتدا رنگ مو و اکسیدان را درون کاسه پلاستیکی بریزید و آن‌ها را مخلوط‌ کنید. اکسیدان را به آرامی به رنگ اضافه کنید. اگر از رنگ انتخابی خود مطمئن نیستید می‌توانید بخشی از موی خود را رنگ کنید. تا مطمئن شوید که رنگ مو مطابق باسلیقه‌ی شما است. اکسیدان را با توجه به رنگ مورد نظر خود انتخاب نمایید. دقت کنید محلول ساخته شده نه خیلی رقیق باشد و نه خیلی غلیظ.

پس از اطمینان از رنگ انتخابی، موی خود را به چهار قسمت تقسیم کرده و با کلیپس هر قسمت را نگهدارید. سپس از بالا یعنی ریشه‌ی مو شروع به رنگ کردن کنید. مطمئن شوید که تمامی قسمت ریشه‌ی مو به رنگ آغشته شده باشند.

زمانی که تمامی قسمت‌های مو را به رنگ آغشته کردید، اجازه دهید تا زمانی که بر روی جعبه نوشته‌شده سپری شود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر موهای سفید زیادی داشته‌اید. اجازه دهید تا مدت‌زمان بیشتری روی مو شما بماند. اما این زمان آن‌قدری طولانی نشود که باعث صدمه به مو شود.

با یک دستمال، گوش و یا پیشانی خود را تمیز کنید. برای افزایش سرعت رنگ گیری مو می‌توانید از یک کلاه حمام استفاده کنید و روی سر بکشید. در صورت امکان بر روی کلاه، حوله نیز قرار بدهید تا گرمای سر خارج نشود. در اینصورت کار با سرعت بیشتری انجام شود.

پس از گذشته زمان درج‌شده بر روی جعبه‌رنگ مو، سرخود را با آب ولرم متمایل به سرد بشویید. سپس از نرم‌کننده برای ادامه شست‌وشو استفاده کنید و مطمئن شوید که رنگ از سر شما پاک ‌شده باشد. سعی کنید تا ۴۸ ساعت موی خود را با شامپو نشویید. پس از گذشت آن، موهای خود را با شامپو مخصوص موهای رنگ ‌شده بشویید.

رنگ کردن مجدد مو در خانه

یکی از نکاتی که کمتر به آن اهمیت داده می‌شود، رنگ کردن مجدد مو بعد از گذشته ۱ الی ۲ ماه است. زمانی که ریشه‌ی مو، رشد می‌کند نباید تمام مو را دوباره رنگ کرد. مگر آنکه قصد داشته باشید تا از رنگی متفاوت استفاده کنید.

اگر ریشه‌ی موی شما تا حدی رشد کند که باعث دورنگی در سر شود باید فقط و فقط ریشه‌ی موی خود را رنگ کنید، نه تمام موی سر. برای این کار پس از رنگ شدن ریشه، رنگ را به کمک شانه دندان درشت اندکی به سمت ساقه موها هدایت کنید و سپس شانه کنید تا رنگ موها یکدست شود.

نکاتی که در هنگام رنگ کردن مو در خانه باید به آنها توجه کنید

نکات قبل از رنگ کردن مو

۱- در صورتیکه موهای شما تا شانه یا بیشتر است دو جعبه رنگ مو تهیه کنید.

۲- از ترکیب کردن دو رنگ متفاوت پرهیز کنید. برای ساخت رنگ موی ترکیبی باید از یک فرد با تجربه کمک بگیرید. چون با روش سعی و خطا نتیجه آن غیر قابل پیش بینی است.

۳- قبل از شروع بکار، رنگ موی ساخته شده را روی بخش کوچکی از موی خود تست کنید و در صورتیکه از نتیجه آن راضی بودید کار را شروع کنید.

۴- در صورت رنگی شدن پوست، بعدا به سختی پاک خواهد شد. قبل از رنگ کردن موها حتما پوست ناحیه شقیقه، گوش و پشت گردن خود را با استفاده از وازلین و یا کرم چرب کنید تا از رنگی شدن این قسمت ها جلوگیری شود. 

۵- قبل از شروع بکار مراحل کار را یکبار مرور کنید و وسایل مورد نیاز را در دسترس قراردهید. در صورت وقفه در حین کار با نتیجه مناسبی روبرو نخواهید شد.

۶- از چند روز قبل از رنگ کردن موهایتان، استفاده از سشوار و اتو مو را کنار بگذارید. تا از آسیب به موهایتان جلوگیری کنید. 

۷- قبل از شروع به رنگ کردن مو با استفاده از یک قیچی موهای خود را نوک گیری نمایید. 

نکات حین رنگ کردن مو

۱-از قراردادن رنگ بر روی موهای خیس خودداری کنید. رنگ کردن مو را روی موهای خشک شروع کنید.

۲- رنگ مو را مستقیما روی سر خود خالی نکنید و حتما از یک کاسه و قلم مو برای مخلوط کردن مو و تهیه محلول یکنواخت استفاده کنید. و با استفاده از قلم آنرا بصورت یکنواخت روی موهای خود بمالید.

۳- برای بدست آوردن یک رنگ آمیزی یکنواخت، رنگ کردن مو را از ریشه شروع کنید. و با شانه به سمت نوک موها ادامه دهید.

۴- درصورتیکه خودتان رنگ را بر روی سر خود قرار میدهید از یک آینه اضافی برای دیدن پشت سر خود استفاده کنید. تا بخشی از مو بدون رنگ باقی نماند.

۵- پس از اتمام کار از یک کلاه یکبار مصرف استفاده کنید. تا هم از ریزش رنگ جلوگیری کنید هم موهایتان زودتر رنگ بگیرد.

۶- در میزان اکسیدانی که استفاده می‌کنید دقت کنید. عدم استفاده از میزان مناسب باعث می‌شود تا رنگ شما خراب شود.

۷- برای پخش کردن رنگ از شانه دندانه ریز و برس  استفاده نکنید تا به موهایتان آسیب نرسد. برای این کار از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید.

نکات بعد از رنگ کردن مو

۱- جهت ماندگاری بیشتر و دوام رنگ بر روی موهایتان، از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

۲- برای اینکه رنگ موهایتان روشن نشود، از تابش نور خورشید بر روی آنها جلوگیری کنید. برای این کار میتوانید آنها را بپوشانید.

 

مراجعه به آرایشگاه جهت رنگ کردن مو

در این مقاله به نکات مهم قبل از رنگ و مراحل رنگ کردن مو در خانه اشاره کردیم. با رعایت نکات و انجام دقیق روش‌ها می‌توانید با کمترین هزینه، بهترین بهره را ببرید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در برخی از مواقع خانم‌ها می‌خواهند که رنگ مویشان بسیار خاص باشد. در این شرایط بهتر است از آرایشگاه‌ها و آرایشگرهای ماهر استفاده کنید تا رنگ مو مطابق باسلیقه‌ای شما باشد. امروزه روشها و تکنیک های زیادی در رنگ کردن مو وجود دارد که برای اجرای آنها میتوانید از یک متخصص مو کمک بگیرید. شما میتوانید با بررسی، بهترین مارک رنگ مو  را بر اساس بودجه و نیاز خودتون انتخاب کنید. 

با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه  و انتخاب گزینه رنگ مو از بخش خدمات با آرایشگر های متخصص اطراف خودتون آشنا شوید و با مشاهده قیمت ها و نمونه کارهای آنها اقدام به رزرو وقت قبلی با آنها کنید. با توجه به اینکه پایه اولیه رنگ مو از مواد شیمیایی میباشد به موهای طبیعی شما آسیب میزند. لذا روتین مراقبت از مو رو فراموش نکنید و با برنامه ریزی مناسب اقدام به تقویت موی خود کنید.

مراقبت از موی رنگ شده

دقت کنید موهای رنگ شده نسبت به موهای دیگر حساس تر هستند. به همین خاطر، لازم است که از روش های مطمئن برای مراقبت کردن از موهای خود استفاده کنید تا هم رنگ موهایتان تثبیت شود و هم آسیبی به موها وارد نشود. مقاله روش های مراقبت از مو رنگ شده را مطالعه کنید تا با نکاتی که جهت مراقبت از موی رنگ شده توصیه شده است آشنا شوید.

برای داشتن ایده های جذاب و جدید در مورد رنگ مو حتما به جدیدترین مدل های مو در بیوتایل سر بزنید و با خلاقیت، زیبایی منحصر بفردی برای خود ایجاد کنید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *