درمان موخوره | 11 ماسک طبیعی برای درمان موخوره

4.8/5 - (5 امتیاز)
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

آیا اخیرا مو‌های خود را سشوار کشیده‌اید؟ مو‌هایتان را هر روز شستشو می‌دهید؟ آیا اتوی مو وسیله مورد‌علاقه‌تان است؟! اگرجوابتان به سوالات مثبت است، باید بگویم شما کمر همت به تخریب مو‌هایتان بسته اید! به همه این عوامل، آسیب‌های محیطی مثل آب و هوا و اشعه‎‌های مضر را بیفزایید. اگر می‌‌خواهید مو‌های سالم و بدون مو‌خوره داشته باشید، باید هوای مو‌هایتان را داشته باشید. چه مراقبتی بهتر از ماسک‌های طبیعی! پس پیش به سوی چندتا از بهترین ماسک‌های گیاهی مفید برای درمان موخوره!

 

ماسک طبیعی: سلاح ما در درمان موخوره

1.     روغن آووکادو + روغن زیتون

همه ما می دانیم که آووکادو چقدر سریع پس از چیدن رو به خراب شدن می‌رود. اما این بار آووکادو‌های رسیده را دور نیندازید. از آن برای موهای خود استفاده کنید! این میوه دارای مواد مغذی و مملو از ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان‌ها برای کمک به احیای موها و درمان موخوره است. آن را در یک کاسه له کنید و دو قاشق چای‌خوری روغن زیتون فوق بکر را با آن مخلوط کنید (برای کمک به پوست سر). سپس این ماده حاصل را روی موهای مرطوب یا نم‌دار بمالید. سرتان را با یک کلاه بپوشانید و اجازه دهید 15 دقیقه روی سر بماند. سپس موهای براق و ابریشمی را با آب ولرم شستشو دهید!

2.     زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ یک روش طبیعی و عالی برای تغذیه موهای موخوره دار است. این ماده پر از چربی‌های مفید و پروتئین های سالم است که برای جان بخشیدن دوباره به موهایتان بهترین است. همچنین حاوی مقدار زیادی گوگرد است که می‌تواند پوست سر را تغذیه کرده و به شوره سر کمک کند. زرده یک تخم‌مرغ را جدا کنید. آن را روی موهای مرطوب یا خشک بمالید. مانند دستور ترکیب بالا باز هم سرتان را با یک کلاه بپوشانید و 15 دقیقه روی سرتان بماند. پس از یک ربع موها را با آب گرم بشویید. همچنین می‌توانید زرده یک زرده تخم مرغ را با یک آووکادوی رسیده ترکیب کنید.

3.     مایونز

زیبایی و سس مایونز ممکن است مربوط به نظر نرسند، اما مردم نسل‌های زیادی از این ماده معمول برای درمان موهای خشک و موخوره دار استفاده می کردند. سس مایونز نه تنها حاوی تخم مرغ برای تامین پروتئین است ، بلکه حاوی سرکه هم هست که برای تامین تعادل pH سر مفید است. مایونز هم‌چنین دارای روغن است که برای برای درخشش موها یک گزینه عالی است. طبق روال ماسک‌های قبلی از آن استفاده کنید. روال استفاده از ماسک‌ها را که یاد گرفتید؟!

4.     عسل + موز

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و برای مرطوب کردن موهای شما ایده آل است. در حالی که موز می‌تواند با داشتن فیبر، پروتئین و ویتامین های مفید  به نابودی موخوره کمک کند. این دو ماده را با هم مخلوط کنید و قبل از استفاده آن را صاف کنید. با یان کار از چسبیدن تکه‌های سفت که شستن آن‌ها سخت است، جلوگیری می‌کنید.

 

5.     روغن نارگیل

اصلا کاری هست که روغن نارگیل نتواند از عهده انجام آن بربیاید؟! موخوره یکی از مواردی است که روغن برای مبارزه با آن در صف اول خط مقدم حضور دارد! استفاده از آن به صورت حداقل هفته ای یک‌بار روی موها، می‌تواند به رشد مو و کنترل شوره سر کمک کند. همچنین یک روش مطمئن برای تغذیه موهای شما با مواد معدنی ، ویتامین‌ها و اسید‌های چرب مورد نیاز است.

 

6.      ماست+ عسل+ روغن زیتون

همان‌طور که گفتیم روغن زیتون می‌تواند به شما در محافظت از کراتین موجود در موهای شما کمک کند. استفاده از روغن زیتون بر روی موهای مرطوب برای درمان موخوره بهترین راه حل است. اما می‌خواهیم آن را با چند ماده دیگر مخلوط کنیم تا اثرات آن چند برابر شود.

ماست سرشار از پروتئین است که آن را به یک ماسک جدی برای محافظت از مو تبدیل می‌کند. این ماده مخصوص موهای خشک و آسیب دیده است، زیرا می‌تواند انتهای دو‌شاخه مو را اصلاح کند. پس یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون را با یک پیمانه ماست و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی موهای مرطوب خود بمالید. حدود 20 دقیقه آن را در این حالت بگذارید. سپس طبق معمول موهای خود را بشویید.

7.     سرکه سیب+ روغن آرگان

سرکه سیب و روغن آرگان به خوبی در کنار هم برای مرطوب کردن مو همکاری می‌کنند. حتی همه آن مواد افزودنی شیمیایی موجود در شامپو و نرم کننده به اندازه این دو به مو‌های شما رطوبت نمی‌بخشند. سرکه سیب محصول مسئول از بین بردن ماده‌ای است که می‌تواند موهای شما را کسل و بی‌روح جلوه دهد. همچنین دارای pH است که بسیار نزدیک به مو‌های انسان است. برخی از محصولات مو تعادل را در پوست سر و مو‌ها به هم می‌زنند و در نتیجه باعث ایجاد موخوره و خشکی در کف سر می‌شوند. روغن آرگان هم برای تغذیه عمیق موها به کار می‌رود. دو قاشق غذاخوری روغن آرگان را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید. بگذارید حدود 15 دقیقه روی مو‌هایتان بماند. سپس طبق معمول موهای خود را بشویید.

 

8.     روغن جوجوبا و محافظت ساقه موی شما در درمان موخوره

روغن جوجوبا یک پوشش مومی نازک به عنوان محافظ را روی ساقه مو شما قرار می‌دهد. این کار برای جلوگیری و درمان موخوره عالی است. ماساژ روغن جوجوبا به طور منظم روی پوست سر می‌تواند به گردش خون مناسب کمک کرده و رطوبت مو و پوست سر را حفظ کند. حتی ممکن است مشکلات خارش پوست سر را کاهش دهد. روغن جوجوبا را با شامپوی مورد استفاده‌تان مخلوط کنید. این مخلوط باعث جلوگیری از خشک شدن مو در اثر استفاده از شامپو‌های شیمیایی می‌شود. یا می‌توانید بعد از شستشو به عنوان یک ماسک خانگی، مقداری روغن جوجوبا را به انتهای موهای خود بمالید.

 

9.     توت فرنگی + زرده تخم مرغ + روغن زیتون

آنتی اکسیدان موجود در توت فرنگی رطوبت و درخشش را به موهای شما می‌دهد. در حالی که زرده تخم مرغ حاوی پروتئین برای تقویت ریشه است. این ماسک را برای مدت طولانی حدود 45 دقیقه روی موهایتان نگه دارید. یادتان باشید حتما مخلوط حاصله را صاف کنید.

 

10. روغن درخت چای و بهبود و درمان موخوره

روغن درخت چای علاوه بر کاربرد آن برای موخوره، دارای خاصیت ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیکی قوی است که می تواند باعث کاهش خارش پوست سر و علائم آن شود. به همین دلیل است که بسیاری از شامپوها را می توان یافت که روغن درخت چای در آنها وجود دارد. می‌توانید یک یا چند قطره روغن درخت چای را با روغنی مانند نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید و آن را بر انتهای مو‌هایتان ماساژ دهید. 10 دقیقه بعد آن را شستشو دهید.

 

11.آلوئه ورا و درمان موخوره

حتما در کلیپ‌های آموزش محافظت از مو دیده اید که ژل آلوئه ورا را روی موهای خود ماساژ می‌دهند و پس از شستشو با موهای فوق‌العاده براق روبرو می‌شوند. باید بگویم آلوئه ورا این خاصیت را دارد که به مو‌ها شفافیت باور‌نکردنی ببخشد. در یک کلام آلوئه ورا برای مو‌ها، از ریشه تا نوک آن‌ها، شفابخش است.

Source: thebeautydeeplife and organicspamagazine

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *