کاشت مژه در بهترین شرایط | 11 نکته که قبل از کاشت مژه حتماً باید بخوانید!

5/5 - (3 امتیاز)

کاشت مژه تجربه جدیدی در دنیای زیبایی است. به همین دلیل هم تصورات و توقعات غلطی درباره آن وجود دارد. در این مقاله به بررسی 11 نکته مهم خواهیم پرداخت که قبل از انجام کاشت مژه باید حتماً بدانید.

مژه مصنوعی یا کاشت مژه

مژه مصنوعی، نواری از مژه‌ها است که به مژه‌های طبیعی شما می‌چسبد. بعضی از انواع مژه‌های مصنوعی کیفیت بالایی دارند، اما به هر حال مصنوعی به نظر می‌رسند. این مژه‌ها معمولاً بسیار متقارن و یکدست بوده، و ضخیم و براق هستند! در حالی مژه‌های طبیعی هیچ کدام از این صفات را ندارند. از طرف دیگر کاشت مژه، کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد. شما نمی‌توانید هیچ تفاوتی بین این مژه‌ها با مژه‌های طبیعی خود پیدا کنید.

نکته مهم این است که مژه‌های طبیعی، درست مانند موهای سر یک چرخه طبیعی دارند. مژه‌های کوچک جوانه زده و بیرون می‌آیند، سپس به مژه‌های بالغ و ضخیم تبدیل شده و می‌افتند. البته مژه‌های جدید و کوچک دیگری جایگزین مژه‌های افتاده می‌شوند. هر انسانی به طور طبیعی، روزانه 3 تا 6 عدد مژه را از دست می‌دهد. ما به ندرت متوجه این فرآیند می‌شویم، چون مژه‌های ما کوچک هستند و در طول روز از بین می‌روند.

وقتی اقدام به کاشت مژه می‌کنید، ممکن است از این بابت دچار مشکل شوید. چون هر مژه‌ای که کاشته‌اید، به طور دائم روی یکی از مژه‌های طبیعی شما چسبیده است. وقتی مژه شما می‌افتد، از آن‌جا که بعد از کاشت ضخیم‌تر و بلندتر شده، بیشتر به چشم آمده و جلب توجه می‌کند. اما نگران نباشید، این یک روند طبیعی است.

قبل از کاشت مژه دوش بگیرید

تا 48 ساعت پس از کاشت مژه نباید به هیچ عنوان با آب یا بخار تماس داشته باشید. مژه‌های جدید شما باید به اندازه کافی فرصت داشته باشند تا به مژه‌های طبیعی چسبیده و جای خود را پیدا کنند. اگر از قبل دوش گرفته باشید، راحت‌تر می‌توانید این زمان را تحمل کنید.

لباس راحت بپوشید

کاشت مژه فرآیند طولانی و خسته کننده‌ای است. اگر در طول انجام این کار احساس راحتی نکنید، تحمل این زمان برایتان دشوارتر خواهد شد. هنگام کاشت مژه باید 60 تا 90 دقیقه، زیر نور کم و موسیقی آرام بنشینید. پوشیدن لباس‌های راحتی باعث می‌شود بیشترین استفاده را برای استراحت در این زمان ببرید.

ارتباط چشمی خود را حذف کنید

برای جلوگیری از هرگونه ناراحتی، بهتر است چشم‌های خود را ببندید. قطع ارتباط چشمی، به چشم‌های شما فرصت استراحت و آرامش می‌دهد.

تلفن همراه خود را خاموش کنید

کاشت مژه فرصت خوبی برای نشستن و استراحت است. زنگ زدن تلفن همراه علاوه بر مختل کردن استراحت و آرامش شما، انجام کار را نیز قطع کرده و زمان بیشتری را تلف می‌کند.

در هنگام کاشت مژه آرایش نکنید

محصولات آرایشی که نزدیک چشم‌ها استفاده می‌شوند، قبل از شروع کاشت باید پاک شوند. اگر با چهره‌ای تمیز و بدون آرایش برای کاشت مژه اقدام کنید، صرفه‌جویی زیادی در زمان خواهید کرد. زیرا دیگر نیازی به صرف وقت برای از بین بردن آرایش نیست.

از مرطوب‌کننده یا ضد آفتاب در اطراف چشم‌ها استفاده نکنید

روغن‌های موجود در بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های ضد آفتاب، جلوی چسبندگی درست مژه‌ها به مژه‌های طبیعی شما را می‌گیرند. استفاده از این مواد باعث کاهش چشمگیر طول عمر مژه‌‎های شما می‌شود.

 
ریمل نزنید

اگر مژه‌ها تمیز نباشند، نمی‌توانند به درستی مژه‌ها را به خود جذب کرده و نگه دارند. بنابراین استفاده از ریمل را فراموش کنید!

از متخصص مناسب استفاده کنید

همان‌طور که مژه‌ها یکسان نیستند، تکنسین‌های کاشت مژه نیز یکسان نیستند. به دنبال یک متخصص قابل اطمینان باشید. بهتر است عکس‌هایی از نمونه‌ کارهای قبلی آن‌ها را نگاه کرده و بعد تصمیم بگیرید.

 محیط مناسب

مطمئن شوید رطوبت سالنی که قصد کاشت مژه در آن را دارید، به دقت کنترل شود. چسب مژه فقط در رطوبت‌های خاصی کار می‌کند. بهترین میزان رطوبت بین 49 تا 70 درصد است. علاوه بر این، تمیزی سالن نیز اهمیت بسیاری دارد. چشم‌ها مستعد ابتلا به انواع عفونت‌های باکتریایی هستند، بنابراین یک سالن کثیف ارزش ریسک کردن ندارد.

 

مژه‌ ها نیز نیاز به ترمیم و مراقبت دارند

دقیقاً مانند اکثر درمان‌های زیبایی، مژه‌های کاشته شده نیز نیاز به نگهداری دارند، تا زیبایی و دوام خود را حفظ کنند. یکی از نکات مهم در نگهداری از مژه، مرتب کردن آن با استفاده از شانه است. معمولاً هنگام خواب، فشار بالش ممکن است مژه‌هایتان را خمیده و پیچ خورده نشان دهد، استفاده از یک شانه کوچک پس از بیدار شدن، می‌تواند به سرعت این مشکل را رفع کند. استفاده از پاک‌کننده‌های مخصوص مژه نیز اهمیت زیادی دارد. اگر به این مواد دسترسی ندارید، از صابون‌های با pH متعادل استفاده کنید. برای این کار، انگشتان خود را مرطوب کرده و آن‌ها را روی صابون بکشید. سپس به آرامی مژه‌هایتان را ماساژ دهید. در آخر آن‌ها را با آب خنک بشویید.

همان‌طور که گفته شد، مژه‌های شما دائماً در حال ریختن است. بهتر است حداقل ماهی یک بار، کاشت مژه را تکرار کنید. این کار باعث می‌شود مژه‌هایتان همیشه کامل و زیبا به نظر برسند. در صورت نیاز به یک متخصص مژه با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه  میتوانید با آرایشگرها و سالن های اطراف محل اقامت خود آشنا شده و اقدام به رزرو وقت جهت کاشت و یا ترمیم مژه کنید.

منابع: happylashes و thelashspa

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *