مزایا و معایب اکستنشن مژه

5/5 - (1 امتیاز)

همه ما دیوانه مژه های بلند و پرپشت هستیم و دلیل خوبی هم برای این علاقه داریم! آن ها چشم های شما را برجسته می کنند و می توانند ظاهر شما را در یک ثانیه تغییر دهند. اکستنشن مژه، مژه های نیمه دائمی هستند که به موهای طبیعی مژه شما متصل می شوند. در حال حاضر بین علاقه مندان به زیبایی بسیار محبوب شده اند. برخلاف مژه مصنوعی، اکستنشن مژه به گونه ای طراحی شده است که یک راه حل ماندگارتر برای زیبایی مژه های طبیعی شما باشد. لیکن پیشنهاد بیوتایل به شما این است که، قبل از مراجعه به یک سالن زیبایی بهتر است در خصوص آن و مزایا و معایب اکستنشن مژه اطلاعات کافی کسب کنید. سپس میتوانید با اطلاعات کافی به آرایشگر خود مراجعه کنید.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه الیاف نیمه دائمی است که به مژه‌های طبیعی شما متصل می‌شود تا حاشیه مژه بلند، پر و تیره به نظر برسد. در این روش الیاف اکستنشن مژه به‌صورت جداگانه با استفاده از یک چسب نیمه دائمی به هر یک از مژه‌های طبیعی فرد اضافه می‌شود. 

با اکستنشن مژه نیاز به استفاده از ریمل را برطرف می کند. همچنین دستتان را باز می گذارد تا ظاهری را که می خواهید برای مژه هایتان انتخاب کنید. از کمی براق تر و بلندتر از مژه های طبیعی تان گرفته تا مژه هایی که می توانید با آن ها پرواز کنید! لیکن بیوتایل به شما پیشنهاد می کند، قبل از انجام آن  با مزایا و معایب اکستنشن مژه آشنا شوید. 

انواع اکستنشن مژه

محبوبیت روزافزون آرایش دائمی، اکستنشن مژه را به یک روش پرطرفدار تبدیل کرده است. اکستنشن مژه داری انواع مختلفی هست که برای آشنایی با انواع اکستنشن مژه به مقاله ای مرتبط با آن در مجله زیبایی بیوتایل مراجعه کنید.  این روش غیرتهاجمی و بدون درد است و زمان آرایش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. محبوبیت این روش حسابی سروصدا کرده است. اما اگر مزایا و معایب اکستنشن مژه را در دو کفه یک ترازو قرار دهیم، همچنان این روش سودمند خواهد بود؟ این سؤالی است که پاسخ به آن بیشتر ازآنچه فکرش را بکنید اهمیت دارد. زیرا ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد.

اکستنشن مژه

مزایا و معایب اکستنشن مژه

تبلیغات گسترده ای درباره اکستنشن مژه وجود دارد. اما این اطلاعات برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد اینکه آیا آن ها را امتحان کنید یا نه اصلاً کافی نیست. به علاوه نزدیکی این روش به چشم ها که حساس ترین عضو بدن هستند، ایجاب می کند تا همه مزایا و معایب اکستنشن مژه را در نظر بگیرید. در این مقاله ما سعی می‌کنیم تا شما را با مزایا و معایب اکستنشن مژه آشنا کنیم. شما میتوانید مزایا و معایب آنرا بررسی کرده و در نهایت آگاهانه در خصوص انجام آن تصمیم بگیرید.

 

مزایای اکستنشن مژه

در اینجا برخی از مزایای اکستنشن مژه آورده شده است:

  1. آن ها به روال آرایش شما سرعت می بخشند

اگر می خواهید تمام مژه های مصنوعی را بچسبانید، آن ها را فر کنید و با ریمل کار را تمام کنید، این روند روزانه ۱۰ الی ۲۰ دقیقه از وقت شما را می گیرد! خوشبختانه از مزایای اکستنشن مژه این است که می تواند شما را از این روند روزانه نجات دهد.

  1. از دیگر مزایای اکستنشن مژه این است که میتوانید آنرا جایگزین خط چشم کنید.

اکستنشن مژه به اندازه ای گیرا و چشمگیر است که بتوان آن را جایگزین ریمل، خط چشم و سایه کرد. آن ها می توانند به چشم های شما رنگ و لعاب بدهند و توجه ها را از حلقه های سیاه زیر چشم دور کنند. همچنین یکی از مزایای اکستنشن مژه به خصوص برای خانم هایی که نمی خواهند در حالت خواب آلود نگران پاک کردن خط چشم و آسیب زدن به برنامه روتین مراقبت از پوست شان باشد، یک موهبت محسوب می شود!

  1. انواع اکستنشن مژه همه سلیقه ها را پوشش می دهد

یکی دیگر از مزایای اکستنشن مژه این است که برای همه افراد، گزینه های متعددی برای انتخاب آن ها وجود دارد. انواع اکستنشن مژه را می توان با توجه به طول، حجم، پری دلخواه شما یا چیزی که فرم چشم شما را تغییر داده، سفارشی کرد. این باعث می شود که آن ها با ویژگی های منحصربه فرد صورت شما سازگارتر باشند.

  1. مزیت دیگر اکستنشن مژه این است که شما را اشتباهات آرایشی نجات می دهد!

آرایش چشم ها، اگر به صورت اصولی انجام نشود ممکن است چهره تان خسته و چشم هایتان ریزتر ازآنچه هست دیده شود. به علاوه پخش شدن ریمل هنگام آرایش کردن، کابوس همه خانم ها است. به خصوص زمانی که باید برای یک قرار ملاقات مهم آماده باشند. پاک کردن لکه ها، توده ها و پوسته ها گاهی اوقات می تواند آرایش اطراف چشم شما را کثیف کند. این موضوع با اکستنشن مژه کاملاً از بین می رود و یکی از دیگر مزایای اکستنشن مژه محسوب می‌شود.

 

معایب اکستنشن مژه

جدا از عوارض آشکاری که می تواند از مواد شیمیایی موجود در مواد و ابزارهای تیز مورداستفاده در طول فرآیند اکستنشن مژه ایجاد شود، در اینجا برخی از معایب اکستنشن مژه آورده شده است:

  1. هزینه انجام اکستنش مژه گران است

برخلاف سایر روش های آرایش دائمی، یکی از معایب اکستنشن مژه گران بودن آن است. علاوه بر این، شما باید هر دو تا سه هفته یک بار ترمیم اکستنشن مژه انجام دهید. ازآنجایی که آن ها به مژه های طبیعی شما چسبانده می شوند، می توانند به راحتی با مژه های طبیعی تان بریزند. و شما برای بازگرداندن آن ها چاره ای جز رزرو وقت آرایشگاه و دست به جیب کردن ندارید!

  1. می توانند روی مژه های طبیعی شما تاثیرمنفی بگذارند

درحالی که این روش به خودی خود بسیار ایمن است. برخی اقدامات اشتباه می تواند به مژه های طبیعی شما آسیب برساند. به عنوان مثال، مکان هایی که اکستنشن های «ارزان تر» ارائه می کنند، معمولاً روی دسته ای از مژه های از قبل چسبانده شده روی خط مژه طبیعی شما می چسبند. این کار می تواند مژه های طبیعی شما را کاملاً از بین ببرد.

  1. استفاده طولانی مدت می تواند منجر به ریزش دائمی مژه ها شود

از دیگر معایب اکستنشن مژه این است که، اگر این کار به طور منظم انجام شود می تواند منجر به ریزش مژه های طولانی مدت و دائمی شود. این به این دلیل اتفاق می افتد که گاهی اوقات، دسته های مژه یا حتی تک تک مژه ها، ریزش مژه های طبیعی شما را متوقف می کنند.  و روند جوان سازی داخلی آن ها را مختل می کنند.

  1. می توانند باعث عفونت چشم شوند

فرقی نمی کند که از مشهورترین سالن زیبایی شهر وقت بگیرید یا نه. درهرصورت برای استفاده از اکستنشن مژه از ابزارها و چسباننده های بسیار نزدیک به چشمان شما استفاده می شود. به این ترتیب، هر اتفاق ناگواری می تواند منجر به عفونت هایی مانند ورم ملتحمه یا حتی بثورات ناشی از چسب در اطراف چشم شود. که این میتواند از معایب اکستنشن مژه شمرده شود.

  1. آن ها می توانند کاملاً ناراحت کننده باشند

حتی اگر اکستنشن های مژه به گونه ای طراحی شده اند که سبک وزن باشند، استفاده از آن ها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. به هرحال، آن ها حتی در رختخواب، حمام و استخر هم همراهتان خواهند بود. همچنین اگر چشم های بیش ازحد حساس، چشم های خشک یا تمایل به تحریک بیشتر از حد معمول دارید، ممکن است دچار خستگی چشم شوید.

 

عوارض اکستنشن مژه که به شما نمی گویند!

کافی است یک جستجوی سریع در اینترنت برای عبارت “اکستنشن مژه” یا “مژه مصنوعی” انجام دهید. با تبلیغات زیادی برای سالن های محلی و مقالاتی در مورد روند مد مواجه خواهید شد. حتی بسیاری از آرایشگران برند مژه مصنوعی خودشان را می فروشند. چیزی که احتمالاً پیدا نخواهید کرد اطلاعاتی در مورد ایمنی و عوارض اکستنشن مژه است.

عوارض اکستنشن مژه نه تنها یک واکنش آلرژیک به چسب [که برای چسباندن اکستنشن استفاده می شود]، بلکه فرسایش سطح داخلی پلک است و می تواند باعث آسیب دائمی به مژه های شما شود.

چه به سراغ نسخه های معمولی چسب دار قدیمی یا اکستنشن های فانتزی بروید که ممکن است صدها هزار تومان در یک سالن هزینه داشته باشند، خطرات یکسان هستند. علاوه بر مزایا و معایب اکستنشن مژه در این مقاله پنج مورد از شایع ترین عوارض اکستنشن مژه را ذکر کردیم که باید آن را بدانید:

  1. تحریک و قرمزی پوست و چشم:

اولین چیزی که باید بدانید این است که مقداری سوزش در حین استفاده نسبتاً طبیعی است. اگر چشمان حساسی دارید، این موضوع قابل انتظار است. درصورتیکه چشمانتان مستعد آبریزش یا حساسیت است، حتماً آن را با تکنسین در میان بگذارید. تا بتواند مطابق با آن عمل کند. هر چه چسب مژه قوی تر باشد، بخار آن قوی تر می شود. ازآنجایی که تکنسین بسیار نزدیک به چشمان شما با آن کار می کند، این بخارها احتمالاً باعث آبریزش چشمان شما خواهند شد. سوزش یا حتی قرمزی و تحریک آن ها نیز دور از انتظار نیست. البته خبر خوب این است که این فقط یک ناراحتی موقتی است و در درازمدت روی شما تأثیر نخواهد گذاشت. مگر اینکه بارها و بارها به ترمیم اکستنشن مژه هایتان بپردازید و چشمانتان به بخار این فرایند حساسیت پیدا کند. در این صورت ممکن است دچار عوارض ناشی از اکستنشن مژه شوید.

  1. التهاب و تورم:

برخی از موادی که معمولاً در چسب های اکستنشن مژه یافت می شوند عبارت اند از:

  • لاتکس
  • آدامس سلولزی
  • سیانواکریلات
  • بنزوئیک اسید
  • فرمالدئید، در غلظت های بسیار کم

همچنین برخی از مواد موجود در پاک کننده های آن عبارت اند از:

  • فرمالدئید
  • پروپیلن گلیکول
  • ژرانیول

افراد مختلف نسبت به مواد شیمیایی حساسیت های متفاوتی دارند. بااین حال در برخی موارد حساسیت به این مواد باعث التهاب و تورم پوست و چشم، خارش و سوزش می شود. همچنین عفونت ناشی از عدم مراقبت و عوارض اکستنشن مژه می تواند کثیفی و باکتری ها را به دام بیندازد. این موضوع متاسفانه ممکن است منجر به عفونت های جدی شود.

  1. واکنش آلرژیک:

وقتی صحبت از چسب مژه می شود کاملاً طبیعی و ممکن است که مشتری نسبت به آن واکنش آلرژیک داشته باشد. این واکنش می تواند بلافاصله پس از استفاده ظاهر شود. این آلرژی ها میتواند ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از استفاده پدیدار شوند. و شامل قرمزی چشم، خارش، التهاب پوست و قرمزی پوست  خواهند بود. بااین حال، این عارضه جانبی توسط تکنسین قابل پیش بینی نیست. (که فقط می تواند از شما بپرسد که آیا حساسیت شناخته شده ای به مواد خاصی دارید). این کاملاً به شما بستگی دارد که از آن پیشگیری کنید. اگر می دانید احتمال حساسیت وجود دارد، قبل از اینکه دچار عوارض اکستنشن مژه شوید پیش بینی های لازم را بعمل آورید.

  1. ریزش مژه

روش صحیح اکستنشن مژه، چسباندن یک اکستنشن به یک مژه طبیعی است. بااین حال، اگر تکنسین اکستنشن را هم زمان به چندین مژه طبیعی بچسباند، یا اگر از اکستنشن های خیلی ضخیم یا خیلی سنگین استفاده کند. می تواند باعث ریزش مژه های طبیعی شما شود.  شما درنهایت به جای چشم های گیرا با مژه های بلند با چشم های طاس خود، روبه رو شوید! همچنین حساسیت به مواد مورداستفاده می تواند منجر به وضعیتی به نام ماداروزیس شود. این ضایعه باعث می شود ترجیح دهید مژه هایتان را با دست خودتان بکنید!

کالج اپتومتریست بریتانیا همچنین هشدار می دهد که ممکن است به آلوپسی کششی مبتلا شوید. جایی که مو به دلیل کشش بیش ازحد روی ساقه مو می ریزد. درنتیجه این می تواند به فولیکول مو آسیب برساند و باعث کند شدن و حتی توقف تولید مو شود.

  1. شکننده شدن مژه های طبیعی

حتی اگر خوش شانس باشید و مژه هایتان را کلاً از دست ندهید. اگر به اندازه کافی به مراقبت از اکستنشن مژه خود اهمیت ندهید، اکستنشن ها می توانند مژه های طبیعی شما را بدتر کنند. پس از استفاده، آرایشگر شما باید در مورد نحوه مراقبت از مژه ها به شما آموزش دهد. ازجمله نحوه تمیز کردن (به آرامی، بدون مالش و بدون روغن)، نحوه آرایش (بدون محصولات ضد آب، به ویژه ریمل) و دفعات موردنیاز مژه ها، دستورالعمل هایی را به شما ارائه دهد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

اکستنشن مژه قبل و بعد

بررسی مزایا و معایب اکستنشن مژه بطور کلی

واضح است که انجام اکستنشن مژه نیز مثل خیلی از موارد دیگر داری مزایا و معایبی میباشد. حال با خواندن این مقاله شما با مزایا و معایب اکستنشن مژه آشنا شدید. لذا میتوانید بصورت آگاهانه و با اطلاع کافی نسبت به انجام آن اقدام کنید. فراموش نکنید که مژه های شما عضو حساسی از صورت شما هستند که در نزدیکی چشمان شما قراردارند. مژه ها، در زیبایی چهره شما بسیار موثر هستند. لذا پیشنهاد بیوتایل به شما این است که برای انجام اکستنشن مژه حتما از بهترین و با کیفیت ترین مواد استفاده کنید. در اینصورت از زیبایی و مزایا اکستنشن مژه کمال بهره را خواهید برد.

فراموش نکنید که از تکنسین های خبره شهر برای انجام این خدمت زیبایی بهره ببرید. با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه میتوانید تکنسین کارهای آطراف محل اقامت یا کار اتون رو شناسایی کنید و در صورت تمایل رزرو وقت آرایشگاه اتون را بصورت آنلاین انجام دهید. 

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *