انواع کراتینه مو و عوارض آن

5/5 - (2 امتیاز)
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

کراتین، پروتئینی است که به طور طبیعی در مو وجود دارد و باعث درخشندگی آن می‌شود. با این وجود، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، خورشید، آلودگی و سایر عوامل خارجی ممکن است باعث از بین رفتن این ماده در موها شود. نتیجه این امر، خشکی و آسیب‌دیدگی موها است. امروزه بسیاری از درمان‌ها، به بازیابی کراتین مو می‌پردازند. یکی از این روش‌ها، درمان کراتینه مو است. این روش، شامل اضافه کردن مصنوعی کراتین به موها است که ظاهری براق و صاف برای آن‌ها ایجاد می‌کند. به بیان ساده‌تر، کراتینه مو به معنای بازسازی مو، با افزودن مصنوعی پروتئین از دست رفته در آن است. این روش درمانی، روز به روز در بین مردان و زنان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. در این مقاله، ضمن معرفی انواع کراتینه مو، شما را با مزایا و معایب آن نیز آشنا می‌کنیم.

انواع درمان کراتینه مو

کراتینه مو برزیلی

این روش باعث برطرف کردن وز مو و صاف شدن آن می‌شود. کراتینه مو برزیلی، حجم مو را تغییر نمی‌دهد. این روش، برای افرادی که موهای خیلی مجعد دارند و دربرابر رطوبت آسیب‌پذیر هستند بسیار مناسب است. این نوع باید توسط یک آرایشگر باتجربه و متخصص انجام شود. ابتدا باید موها را کاملاً خشک کرد، سپس با استفاده از یک بورس گرد فلزی مواد را به خورد مو داد. بعد از آن توسط یک قطعه آهنی صاف، مطمئن می‌شوند که درمان به همه قسمت‌های موی شما رسیده است. کل مراحل حدود یک ساعت طول می‌کشد. اثرات مثبت درمان برزیلی، سه تا شش ماه دوام می‌آورد.

کراتینه مو نرم

درمان کراتینه مو نرم، به آرامی باعث صاف شدن موهای وز می‌شود. موها را صاف می‌کند اما روی فر آن تأثیری ندارد. استفاده از این روش درمانی، برای موهای با بافت ریز یا متوسط توصیه می‌شود. در این روش باید از ریشه تا نوک مو استفاده شود. درمان با استفاده از سشوار و یک قطعه آهن صاف سرامیکی، تثبیت می‌شود. اثرات این درمان حدود دو ماه طول می‌کشد.

درمان کراتینه مو جاپزیلیان

این روش، ترکیبی از کراتینه مو برزیلی و درمان صاف‌کننده موی ژاپنی است، به همین دلیل به این نام (Japzilian) خوانده می‌شود. کراتینه مو جاپزیلیان، تقریباً 5 ماه بیشتر از  درمان برزیلی برای انواع مو دوام می‌آورد. ابتدا کراتینه مو برزیلی با یک شسوار و یک تکه آهن صاف سرامیکی روی مو تثبیت می‌شود. سپس صاف‌کننده موی ژاپنی توسط یک شانه اضافه می‌شود. این روند برای موهای حجیم، باید دو بار تکرار شود. بعد از یک ساعت، موها را شستشو داده و یک بار دیگر خشک می‌کنند. این درمان حدود 3 تا 4 ساعت طول می‌کشد.

 

کراتینه مو فوری

این روش درمانی برای کوتاه ‌مدت استفاده می‌شود. این روش، برای افرادی که موهای مجعد یا حتی صافی دارند که در اثر رطوبت وز شده و مدیریت آن دشوار می‌شود، بسیار مفید است. کراتین به صورت سرم روی سر اعمال می‌شود و توسط سشوار و آهن صاف سرامیکی تثبیت می‌شود. استفاده از شامپو بدون سولفات بر پایه کراتین به صورت مداوم، به طولانی‌تر شدن زمان درمان تا شش هفته، کمک می‌کند.

مزایای درمان کراتینه مو

  • موها به راحتی قابل کنترل و براق هستند.
  • موها صاف‌تر و پرتر به نظر می‌رسند.
  • وزی موهای فر را کمتر و قابل‌کنترل‌تر می‌کند.
  • مو صاف به نظر می‌رسد.
  • به راحتی می‌توان به آرایش مو پرداخت.
  • از مو در برابر اشعه‌های مضر خورشید و سایر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.
  • به دلیل وجود سرم ، موها کمتر مستعد شکستن و آسیب دیدن هستند.
  • تا حد زیادی، زمان مورد نیاز برای سشوار کشیدن مو یا آرایش آن را کاهش می‌دهد.

عوارض کراتینه مو

  • مجبور خواهید بود از شامپو، نرم‌کننده و محصولات آرایشی مخصوص نوع موهای خود استفاده کنید.
  • موهای شما کاملاً صاف خواهند شد، درنتیجه ممکن است کم حجم‌تر از قبل به نظر برسند.
  • ممکن است خیلی زود موهای شما چرب و کثیف شوند، زیرا ممکن است هیچ موی وز یا مجعدی برایتان باقی نگذارد.
  • برای چند روز قادر به شستشوی موهای خود نخواهید بود.
  • بسیار پرهزینه است. از طرف دیگر ماندگاری چندانی هم ندارد (حدود 3 تا 5 ماه).
  • اگر به شنا علاقه دارید، ممکن است به مراقبت‌های بیشتری از موهای خود نیاز پیدا کنید، زیرا موهای شما نباید در تماس طولانی با آب قرار بگیرند.
  • درمان کراتینه مو اغلب حاوی فرمالدئید است. این ماده ممکن است منجر به تهوع، سوزش پوست، چشم و غیره شود.
 

نکاتی که قبل از اقدام به درمان کراتینه مو باید در نظر بگیرید

  • این روش درمانی، برای افرادی که موهای وز و فر دارند مناسب است. اگر موهای نسبتاً صاف یا نازکی دارید، بهتر است از این درمان صرف نظر کنید.
  • قبل از انتخاب روش درمان کراتینه مو با یک آرایشگر متخصص در این کار مشورت کنید. درمان کراتینه مو برای همه افراد به صورت یکسان انجام نمی‌شود. موهای مختلف نیاز به درمان‌های متفاوتی دارند. بنابراین با مشورت با یک آرایشگر متخصص، بهترین روش را از بین انواع کراتینه مو انتخاب کنید. میتوانید با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه  و جستجوی یکی از بهترین کراتینه کارهای اطراف خود، از مشاوره او استفاده کنید.
  • خودتان را بروز نگه دارید، و قبل از هر اقدامی درباره انواع درمان و عوارض آن اطلاعات جمع کنید.

کراتینه مودر ادامه با ما همراه باشید. منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات

منابع: parenting و medium

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *