کانسیلر چیست؟ طرز استفاده از آن کدام است

5/5 - (3 امتیاز)

این روزها اکثر خانم‌ها از لوازم ‌آرایشی استفاده می‌کنند تا چهره آنها جلوه بهتری داشته باشد و لکه‌های پوست خود را پنهان کنند. کانسیلر یکی از این لوازم آرایشی است. اگر می‌خواهید بدانید که کانسیلر چیست، باید به شما بگوییم که کانسیلر‌ها بخشی از لوازم ‌آرایشی هستند که جهت پوشش عیوب پوستی بکار می‌روند. به‌ بیان‌ دیگر کانسیلر نوعی فونداسیون فشرده است که غلظت بالایی داشته و با توجه به قابلیت پوشش بالایی که دارد
می‌تواند نقص‌های پوست صورت ازجمله آکنه و قرمزی ناشی از آکنه، لکه‌های پوستی و همچنین گودی و سیاهی زیر چشم را تا حد فوق‌العاده زیادی پوشش دهد. ولی نحوه استفاده از کانسیلرها نیاز به رعایت نکات اساسی دارد که در اینجا قصد داریم به آنها بپردازیم.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

کانسیلر چیست؟

کانسیلر در اصل یک نوع پودر فشرده است که برای پوشاندن لکه‌ها، سیاهی و سایر عیوب پوست صورت استفاده می شود. این محصول آرایشی معمولاً به حالت کرمی و یک لایه است که مستقیماً با استفاده از یک برس یا اپلیکاتور کوچک روی پوست مالیده می‌شود. این محصول آرایشی می‌تواند به تنهایی یا در ترکیب با سایر محصولات آرایشی مانند کرم پودر و در مرحله پیش از آن استفاده شود. کانسیلرها انواع مختلفی داشته و بسته به ترکیب بکار رفته در آنها، کارایی آنها نیز متفاوت است. برخی از آنها همچنین حاوی موادی هستند که به تسکین و مرطوب کردن پوست کمک می کنند و آنها را به گزینه‌ای محبوب برای افرادی با پوست خشک یا حساس تبدیل می کند.

نکته‌ای که باید در مورد مصرف کانسیلرها به آن دقت شود این است که این مواد نیز همانند هایلایتر نیاز به آماده‌سازی پوست دارند.

انتخاب کانسیلر مناسب باید متناسب با رنگ پوست انجام شود. و برای تغییر رنگ پوست باید از رنگ مرتبط استفاده شود.

انتخاب کانسیلر متناسب با رنگ پوست

رنگ‌های متفاوتی در کانسیلرها وجود دارد. از این‌رو اکثر خانم‌ها در انتخاب کانسیلر مناسب دچار سردرگمی می‌شوند. باید به این نکته اشاره کنیم که رنگ‌بندی متفاوت کانسیلرها ازاین‌ جهت است که هر رنگ کارایی مخصوص به خود را دارد. هر کدام جهت پوشش بخشی از لکه‌های صورت مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از رنگ مناسب کانسیلر نهایتاً پوستی روشن وشفاف را برای خانم‌ها به ارمغان خواهد آورد.

اکثر خانم‌هایی که رنگ اشتباه کانسیلر را انتخاب کرده و تجربه ناخوشایندی در استفاده از این مواد آرایشی داشته‌اند ترجیح می‌دهند که دیگر سمت این مواد آرایشی نروند. ما در این مقاله به آنها کمک خواهیم کرد تا به‌درستی رنگ کانسیلر مناسب با پوست خود را انتخاب کنند و تجربه بد قبلی را از ذهن آنها پاک خواهیم کرد.

اگر پوست صورت روشن باشد، ترجیحاً باید از رنگ‌هایی که متمایل به صورتی می‌باشند استفاده کرد. پوست‌هایی که مقداری به تیره متمایل هستند نیز بهتر است از ترکیب رنگ‌های نارنجی و صورتی استفاده کنند. همچنین افرادی که پوست تیره‌ای دارند نیز باید از رنگ‌های نارنجی یا هلویی بر روی پوستشان استفاده کنند. این نکته همیشه باید در نظر گرفته شود که کانسیلر نهایتاً باید یک الی دو درجه از رنگ پوست روشن‌تر باشد. اگر انتخابی به‌غیر از این داشته باشید نتیجه کار اثر مطلوبی بر پوست شما نخواهد گذاشت. ولی اگر قصد شما در استفاده از کانسیلر پوشش جوش‌ها، خال‌ها یا لکه‌های صورتتان است، سعی کنید کانسیلری را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ پوستتان یکسان باشد.

رنگ‌بندی متنوع کانسیلر چیست

کانسیلر اصلاح کننده رنگ برای خنثی کردن تغییر رنگ پوست مانند قرمزی یا تیرگی با استفاده از رنگ های مکمل کاربرد دارند.

کانسیلر زرد برای پوشش لکه‌های تیره

این رنگ برای استفاده بر روی هر رنگ پوستی مناسب است. این نوع کانسیلر لکه‌های تیره را پوشش می‌دهد، ازاین‌رو اگر قصد دارید تا تیرگی اطراف چشمتان را محوکنید از این رنگ کانسیلر استفاده کنید.

کانسیلر هلویی یا نارنجی مناسب پوست سبزه

این رنگ کانسیلر مناسب افرادی باپوست سبزه می‌باشد. پیشنهاد می‌باشد در زمان خرید این نوع کانسیلر آن را در اطراف دهانتان مالیده و نتیجه را امتحان کنید. این نوع کانسیلر برای خنثی کردن سیاهی دور چشم استفاده می‌شود.

کانسیلر سبز

از این کانسیلر اغلب می‌توان جهت محو کردن قرمزی پوست استفاده کرد. اگر پوست شما لکه‌های قرمز فراوانی دارد یا قصد دارید جوش‌های صورتتان را بپوشانید، پیشنهاد می‌کنیم تا از این رنگ کانسیلر استفاده کنید.

کاربرد کانسیلر بنفش چیست؟

چیزی که شاید برای برخی خانم‌ها عجیب به نظر برسد این است که کانسیلر با رنگ بنفش نیز وجود دارد. افرادی که صورتی با پوست مایل به زرد دارند باید از این رنگ کانسیلر استفاده کنند. علاوه بر این لکه‌های کبودی موجود بر روی صورت به‌طور کامل با استفاده از این کانسیلر محو خواهد شد.

کانسیلر برای مخفی کردن عیوب پوستی مناسب هستند

انواع کانسیلر چیست

کانسیلرها انواع مختلفی دارند که هر کدام فرمول و ترکیب خود را دارند. هر ترکیب مزایای خاص خود را دارد. در اینجا برخی از رایج ترین انواع کانسیلر آورده شده است:

کانسیلر مایع

این نوع کانسیلر یکی از محبوب‌ترین‌ها است. سبک وزن است و به راحتی ترکیب می‌شود. این نوع کانسیلر درست شبیه کرم پودرهای مایع است و در یک اپلیکاتور لوله‌ای عرضه می‌شود. کانسیلر مایع برای پوشاندن حلقه های تیره و عیوب جزئی ایده آل است.

نکته مهم این است که برای اینکه این نوع کانسیلر به خوبی اثر خود را بر روی صورت بگذارد باید زمان بیشتری را برای پوشش آن بر روی صورت خود صرف کنید. ازاین‌رو این کانسیلر زمانی که قصد دارید آرایشی سریع داشته باشید مناسب نیست.
نکته آخر اینکه سعی کنید از برندهای معتبر و باکیفیت این نوع کانسیلر استفاده کنید تا پس از استفاده بر روی پوست خشک نشود.

کانسیلر کرمی

این نوع کانسیلر بصورت کرمی‌تر با پوشش و ماندگاری نسبتاً بالا‌تری نسبت به سایر کانسیلرها است. با توجه به اینکه پوشش کاملی را ایجاد می‌کند برای پوشش لکه‌های سطحی پوست استفاده می‌شود. همچنین برای پوشاندن عیوب شدیدتر پوست مانند جای زخم و خال‌های مادرزادی بهترین گزینه است.
کانسیلر کرمی در طی روز کیفت خود را از دست نداده، خشک و پوسته ‌پوسته نخواهد شد.

کانسیلر پودری

این کانسیلر پوشش دهی متوسطی داشته و تأثیر مطلوب آن در استفاده کنار لوازم ‌آرایشی معدنی می‌باشد. دلیل محبوبیت این کانسیلر در بین خانم‌ها قابلیت ترکیب آن با کرم پودرها بخصوص کرم پودرهای مایع است.

کانسیلر استیکی

کانسیلر استیکی

این نوع کانسیلر فرمول جامد و چسب مانندی دارد که به راحتی قابل استفاده است. این نوع کانسیلر باید توسط فرچه یا قلم‌ مو مورد استفاده قرار گیرد. شکل ظاهری این کانسیلر شبیه رژ لب بوده و به علت ماندگاری بالا و کم‌ حجم بودن آن جهت استفاده در خارج از منزل و بخصوص مسافرت نیز مناسب است. کانسیلر استیکی برای پوشاندن لکه ها و جای آکنه و همچنین نواحی بزرگتر تغییر رنگ عالی است.
توجه داشته باشید که نوع باکیفیت و اصلی این کانسیلر را خریداری کنید، چراکه نمونه‌های بی‌کیفیت و تقلبی آن اثرات نامطلوبی بر روی پوست شما خواهند گذاشت.

کانسیلر مدادی

کانسیلر مدادی به علت فرمولاسیون مخصوص آنها چسبنده بوده و مناسب فصول گرم سال و مناطق گرم است. ظاهر این کانسیلرها شبیه به خط چشم‌های مدادی بوده، حجم کمی داشته و پوشش دهی فوق‌العاده بالایی دارند.

کانسیلر ضد آب

این نوع کانسیلر به گونه ای طراحی شده است که ماندگاری بالایی داشته باشد و در برابر آب و عرق مقاوم است. برای استفاده در فعالیت های خارج از منزل یا در محیط های مرطوب گزینه مناسبی است.

کانسیلر آبرسان

این نوع کانسیلر حاوی مواد مرطوب کننده‌ای است که به آبرسانی و تغذیه پوست کمک می‌کند و در عین حال پوشش دهی می‌کند. این کانسیلر برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند عالی است.

کانسیلر برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

کانسیلر ها در کنار پوشش لکه‌های پوستی، تثبیت ‌کننده آرایش صورت هستند. علاوه بر این، این لوازم‌ آرایشی در مخفی کردن بعضی موارد صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. جدا از این کانسیلرها کاربردهای دیگری همچون جلوگیری از ریزش سایه چشم نیز دارند. همچنین اگر قبل از سایه زدن از کانسیلر بر روی پلک‌ها استفاده شود، پف‌های چشم‌ها را نیز پنهان کرد.علاوه بر موارد فوق، برای رفع سیاهی دور چشم، مخفی کردن اشتباهات آرایشی و همچنین جلوگیری از ریزش رژلب نیز از کانسیلر استفاده می‌شود.

مراحل استفاده از کانسیلر

مراحل استفاده از کانسیلر چست؟

برای استفاده از کانسیلر مراحل زیر را دنبال کنید:

سایه مناسب را انتخاب کنید

سایه ای را انتخاب کنید که تا حد امکان با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. همچنین اگر تغییر رنگ خاصی برای پوشاندن در نظر دارید، مانند دایره های تیره یا قرمزی، باید از یک کانسیلر اصلاح کننده رنگ استفاده کنید.

پوست خود را آماده کنید

با پوست تمیز و مرطوب شروع کنید. همیشه باید قبل از انجام آرایش، با استفاده از محصولات مراقبت از پوست مانند کرم‌های آب‌رسان و مرطوب کننده‌ها یا ضد آفتاب کار پوست صورت را آماده آرایش کرد. قبل از استفاده از کانسیلر از آنها استفاد کنید و اجازه دهید کاملا جذب پوست شوند.

کانسیلر را بمالید

کانسیلر را مستقیماً روی قسمت‌هایی که می‌خواهید بپوشانید بمالید. می توانید از انگشت، برس یا اسفنج آرایشی برای ترکیب محصول با پوست خود استفاده کنید. ابتدا با مقدار کمی شروع کنید و در صورت نیاز با مقدار بیشتری ادامه دهید.

تیرگی‌های زیر چشم را بپوشانید

جهت پوشش لکه‌های تیره زیر چشم‌ها سعی کنید از کانسیلری استفاده کنید که دو درجه از پوست شما روشن‌تر باشد. کانسیلر را به شکل دو مثلث زیر چشم‌ها زده و سپس با استفاده از اسفنج آن را بر روی پوست خود پوشش دهید.

قرمزی دور بینی و جای جوش‌ها را محو کنید

در این مرحله در صورت وجود قرمزی در اطراف بینی خود آن را محو کنید. همین‌طور لک‌های باقیمانده از جوش‌های صورت را به‌جای کرم پودر با کانسیلر بپوشانید.

تثبیت کانسیلر

در مرحله آخر بر روی قسمت‌هایی از پوست صورت خود که از کانسیلر استفاده کرده‌اید با استفاده از اسفنج مخصوص تثبیت‌ کننده بزنید.

برندهای زیادی در دنیا وجود دارند که طیف وسیعی از کانسیلرها را در فرمول‌ها و سایه‌های مختلف ارائه می‌دهند. برند تارت از معروفترین‌ها است.

معروفترین برندهای خارجی کانسیلر چیست؟

برندهای زیادی در دنیا وجود دارند که طیف وسیعی از کانسیلرها را در فرمول‌ها و سایه‌های مختلف ارائه می‌دهند. در اینجا برخی از معروف‌ترین برندهای کانسیلر آورده شده است:

Maybelline: این برند طیف وسیعی از کانسیلرها را ارائه می دهد. از جمله کانسیلر محبوب Instant Age Rewind Eraser Dark Circles Concealer.

نارس(NARS): نارس یک برند آرایشی سطح بالا است که به دلیل کانسیلر کرمی درخشان خود که پوشش کامل و ظاهری طبیعی را ارائه می دهد، شناخته شده است.

تارت(Tarte): تارت یکی دیگر از برندها است که طیف وسیعی از محصولات کانسیلر را ارائه می دهد. از جمله کانسیلر Tarte Shape Tape که به دلیل پوشش کامل و ماندگاری طولانی مدت آن شناخته شده است.

مک (MAC):  یک برند محبوب است که طیف وسیعی از کانسیلرها را در فرمول های مختلف ارائه می دهد. کانسیلر Pro Longwear به دلیل فرمول سبک وزن و پوشش کامل خود یکی از این موارد است.

لورال (L’Oreal): یک برند معروف است که طیف وسیعی از کانسیلرها را ارائه می دهد. از جمله کانسیلر Infallible Full Wear که پوشش کاملی را ارائه می‌کند و دارای طیف گسترده‌ای از سایه‌ها است.

بنفیت (Benefit): یک برند آرایشی سطح بالا است که طیف وسیعی از کانسیلرها از جمله کانسیلر Boi-ing Cakeless را ارائه می دهد. این کانسیلر پوشش کاملی را ارائه می‌دهد و دارای سایه‌های مختلف است.

استفاده از کانسیلر دارای مزایایی مانند رفع لک‌های روی صورت است.

توجه کنید که بهترین مارک‌ کانسیلر را باید بر اساس نیاز، نوع و رنگ پوست خود انتخاب نمایید.

مزایای استفاده از کانسیلر

استفاده از کانسیلر برای شما ظاهری صاف و یکدست به ارمغان می‌آورد. این موضوع مخصوصا در خانم‌هایی که دارای اعتماد به نفس کافی نیستند کمک شایانی به افزایش آن دارد. مهمترین مزایای استفاده از این ماده آرایشی به شرح ذیل است:

پنهان کردن عیوب و لکه‌های پوستی

یکی از مزایای اصلی کانسیلر توانایی آن در پنهان کردن عیوب روی پوست مانند سیاهی دور چشم، لکه‌ها، جای آکنه، قرمزی و سایر تغییر رنگ‌ها است. این می تواند به ایجاد یک چهره صاف‌تر و یکدست‌تر به شما کمک کند.

افزایش اعتماد به نفس

پوشاندن عیوب می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما کمک کند. کانسیلر می تواند یک راه حل سریع برای نواحی مشکل‌دار ارائه دهد. لذا به شما کمک می‌کند احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری در پوست خود داشته باشید.

تقویت ویژگی‌های طبیعی صورت شما

کانسیلر همچنین می تواند برای تقویت ویژگی‌های طبیعی شما استفاده شود. بطور مثال برای برجسته کردن ناحیه زیر چشم، مشخص کردن ابروها و کانتور کردن صورت استفاده شود.

پوشانندگی طولانی مدت

بسیاری از کانسیلرها پوشش طولانی مدت و ماندگاری را ارائه می‌دهند. در اینصورت آرایش شما را در طول روز شاداب و بی عیب و نقص نگه دارد.

تنوع در نوع پوشش بسته به نیاز

کانسیلرها در فرمول ها و قوام های مختلف وجود دارند. بنابراین می‌توانید پوشش را مطابق با نیازهای خاص خود سفارشی کنید. برخی از آنها پوشش کاملی دارند، در حالی که برخی دیگر سبک‌تر و طبیعی‌تر هستند.

به طور کلی، کانسیلر می‌تواند یک ابزار همه کاره و ضروری در هر روتین آرایشی باشد و به ایجاد پوستی بی عیب و نقص و طبیعی کمک کند.

نحوه استفاده از کانسیلر در زیر چشم

معایب و عوارض کانسیلر چیست؟

حال که می‌دانیم کانسیلر چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد، چند مضرات بالقوه را نیز باید در نظر داشت:

می‌تواند حالت کیک یا چین‌دار داشته باشد

اگر کانسیلر بیش از حد استفاده شود، یا اگر به درستی ترکیب نشده باشد، می تواند روی پوست ضخیم و مانند کیک به نظر برسد. و خطوط ریز و چین و چروک صورت شما را بیشتر نمایان کند. علاوه بر این، اگر کانسیلر همراه با کرم پودر استفاده نشود، ممکن است در طول روز باعث نمایش خطوط و چین و چروک روی صورت شما شود.

می‌تواند باعث ایجاد جوش شود

برخی از افراد ممکن است در اثر استفاده از کانسیلر دچار جوش یا سوزش پوست شوند. به خصوص اگر محصول حاوی موادی باشد که پوست شما به آن حساس باشد. لذا به شما پیشنهاد می‌کنیم زمانیکه از محصول جدیدی استفاده می‌کنید قبل از اعمال آن بر روی صورت خود روی ناحیه‌ای از دست خود تست کنید. در صورتیکه دچار حساسیت نشدید از آن بر روی پوست صورت خود استفاده کنید.

می‌تواند باعث انسداد منافذ پوست گردد

اگر در پایان روز به درستی پاک نشود، می تواند منافذ را مسدود کند و منجر به جوش‌های سر سیاه و جوش شود. لذا هر شب و در زمان اعمال روتین مراقبت از پوست خود به این موضوع دقت داشته باشید.

ممکن است با رنگ پوست مطابقت نداشته باشد

اگر سایه نامناسبی از کانسیلر استفاده شود، می‌تواند روی پوست غیر طبیعی و واضح به نظر برسد. در زمان انتخاب سایه بر اساس توضیحات درج شده در این مقاله عمل کنید تا چهره شما طبیعی به نظر برسد.

استفاده از آن می‌تواند زمان‌بر باشد

در صورتیکه زمان کافی برای آرایش ندارید باید بدانید که استفاده از کانسیلر می‌تواند زمان‌بر باشد. به‌خصوص اگر پوست صورت شما دارای عیوبی مانند لک یا جوش باشد.

نکته قابل توجه این است که همه افراد این معایب را تجربه نمی‌کنند. بروز این معایب درصورت استفاده نابجا از کانسیلر و عدم آگاهی کافی شما در مورد این محصول ممکن است اتفاق بی‌افتد. شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های مناسبی که در این مقاله به شما آموزش دادیم و با انتخاب محصول مناسب و متناسب با پوست خود از بروز این موارد جلوگیری کنید.

تفاوت کانتور و کانسیلر چیست؟

کانتور جهت برجسته‌تر کردن یا عمق دادن به قسمت‌هایی از صورت استفاده می‌شود. علاوه بر این کانتور برای سایه سازی و همچنین زاویه سازی نیز استفاده می‌شود. لیکن کانسیلر محصولی است جهت پوشش تیرگی‌های زیر چشم، اثر جوش و لک‌های پوستی

تفاوت پرایمر و کانسیلر چیست؟

پرایمر در حقیقت نوعی زیرسازی است که پس از استفاده از کرم مرطوب‌کننده و قبل از استفاده از کرم پودر بر روی پوست استفاده می‌شود. از جهت دیگر ایراداتی از صورت همچون تیرگی زیر چشم‌ها یا قرمزی پوست که با استفاده از کانتور یا پرایمر حل‌ نمی‌شود باید با استفاده از یک کانسیلر خوب رفع گردد.

آیا کانسیلر باعث جوش می‌شود؟

از آنجایی که پوست‌های مستعد آکنه و جوش حساس هستد، ممکن است برخی از محصولات آرایشی، مانند فونداسیون و کانسیلرها، آکنه را بدتر کنند یا باعث ایجاد جوش‌های جدید شوند.

کدام نوع کانسیلر بهتر است؟

بسته به نیاز شما ممکن است متفاوت باشد. لیکن کانسیلر مایع یا کرمی اعلب بهترین استفاده را دارد. زیرا روی پوست بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. و قدرت ماندگاری آنها روی پوست خشک باعث می‌شود در تمام روز بی عیب و نقص بمانند

کانسیلر را چطوری استفاده کنم؟

در این مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر یادگیری نکات اساسی نحوه استفاده از آن را هم یاد بگیرید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *