انواع روش‌های کاشت مو

4.7/5 - (12 امتیاز)
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

انواع روش‌های کاشت مو

ریزش مو و طاسی یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است. این مشکل در اثر عوامل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، پیری، سابقه خانوادگی و انواع تروما مانند سوختگی ایجاد می‌شود. در حال حاضر جراحی کاشت یا پیوند مو، گزینه مناسبی به عنوان یک درمان ترمیمی دائم برای طاسی در نظر گرفته می‌شود. در واقع جراحی کاشت مو شامل گرفتن قسمت‌هایی از پوست سر یا فولیکول‌های مو که مقاوم به ریزش و طاسی هستند؛ و انتقال آنها به نواحی بدون مو می‌باشد. معمولا نواحی مقاوم به طاسی، در کناره‌ها و در پشت سر یافت می‌شوند. طبق نظر پزشکان، حداقل سن برای انجام روش‌های مختلف کاشت مو 26 سال است و به دلایل پزشکی انجام آن در سن‌های پایین‌تر بی‌نتیجه است. در ادامه، به منظور افزایش آگاهی شما به انواع روش‌های کاشت مو اشاره شده است.

روش کاشت مو FUT یا (follicular unit transplantation)

روش کاشت مو FUT از قدیمی‌ترین روش‌ها است که در سال 1980 پیشنهاد شد. در این روش کاشت مو، به کمک جراحی میکروسکوپی بخشی از یک نوار پوستی دارای مو از ناحیه اهداکننده که معمولاً در پشت سر قرار دارد، برداشته می‌شود و به ناحیه مشخص شده منتقل می‌شود. در واقع نوار پوستی توسط تیم جراحی به کمک میکروسکوپ‌های پرقدرت بررسی و به واحدهای فولیکولی مجزا تقسیم می‌شود و به طور ویژه تا زمان پیوند حفظ می‌شود. متاسفانه روش کاشت مو FUT عوارض جانبی بسیاری داشت و به مرور روش‌های جدید بسیاری جایگزین آن شدند.

روش کاشت مو (FUE  (follicular unit extraction یا FIT

روش کاشت مو FUE اولین بار در سال 2003 توسط گروه بین المللی DHI معرفی شد که نتایج بهتری نسبت به روش کاشت مو FUT داشت. در این روش بخشی از فولیکول‌های مو حاوی 2 تا 4 رشته مو، از ناحیه اهداکننده توسط یک وسیله خاص استخراج شده و به ناحیه مورد نیاز منتقل می‌شود. تفاوت اصلی بین روش FUT و FUE در این است که در روش FUT قسمتی از پوست سر به صورت نوار برداشته شده و سپس واحدهای فولیکول آن استخراج و به نواحی ریزش مو منتقل می‌شوند؛ اما در روش FUE از همان ابتدا فولیکول‌ها مستقیماً از روی پوست سر استخراج می‌شوند. بنابراین روش FUE راحت‌تر و همراه با درد کمتری برای فرد است.

 

روش کاشت مو BHT یا (body hair transplantation)

روش کاشت مو BHT مشابه روش‌های قبلی می‌باشد، فقط با این تفاوت که به جای موی سر از موی نواحی دیگر بدن برای پیوند استفاده می‌شود. متخصصان به دلایل پزشکی مانند ضعیف بودن موهای بدن، انجام این روش را توصیه نمی‌کنند.

روش کاشت مو SUT یا (suction assisted hair transplantation)

در حال حاضر، روش SUT موفق‌ترین روش کاشت مو است که در آن تراکم مورد نیاز مو توسط یک نرم‌افزار خاصی تشخیص داده و به بیمار نیز نشان داده می‌شود. عوارض جانبی این روش در مقایسه با روش‌های قبلی بسیار کم است و به محل برش و بی‌حسی زیادی احتیاج ندارد. حتی دردهای پس از عمل، میزان خونریزی و امکان بجا ماندن خط بخیه کاشت مو (اسکار مو) در این روش به حداقل رسیده است. در روش کاشت مو SUT که با دستگاه‌های کاملاً خودکار انجام می‌شود، تقریباً 14 میلیون رشته مو (سه برابر بیشتر از روش‌های دیگر) از محل اهداکننده جدا شده و به منطقه مورد نیاز منتقل می‌شود. همچنین نیازی نیست فرد چندین بار به پزشک مراجعه کرده و تحت عمل جراحی قرار بگیرد؛ چرا که تنها در یک جلسه به نتیجه دلخواه خود خواهد رسید.

کاشت مو با لیزر

کاشت مو با لیزر یکی از به روزترین روش‌های درمانی ریزش مو و طاسی است و همانطور که از نام آن پیداست از نور لیزر، بدون انجام عمل جراحی، برای ترمیم استفاده می‌شود. این روش که هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها بی‌خطر و مفید است، از لیزر برای تحریک فولیکول‌های مو و در نتیجه رشد آنها استفاده می‌کند.

معمولاً پس از کاشت مو، درد کمی در مراجعه‌کنندگان دیده می‌شود که در روش FUT ممکن است بیشتر باشد و به کمک مصرف مسکن‌ها و با گذشت زمان بهبود می‌یابد. پزشک با تجویز مکمل‌ها و ویتامین‌ها به فرآیند رشد دوباره فولیکول‌های مو پیوند زده شده کمک می‌کند و بعد از یک هفته امکان بازگشت به محل کار و انجام کارهای روزمره وجود دارد. توصیه میکنیم برای تقویت و مراقبت از موهای خود، مقاله ی تقویت مو با ماسک های خانگی را مطالعه کنید.

از آرایشگرها و آرایشگاه های اطرافت خبر داری؟ میدونی میتونی قیمت آرایشگرها و خدمات اشون رو با هم مقایسه کنی؟ نمونه کارهاشون رو ببینی؟ آیا میدونی هر زمان خواستی وقتت رو میتونی بصورت آنلاین رزرو کنی؟ از تخفیف های آرایشگران بصرت روزانه با خبر بشی؟ چطوری؟

با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه  و نصب آن، آرایشگرهای اطراف اتون رو شناسایی کنید و بصورت آنلاین وقتاتون رو رزرو کنید.به همین راحتی!!!

آیا کاشت مو روشهای مختلفی دارد؟

بله. در این مقاله در خصوص انواع روشهای کاشت مو و تفاوت های آن صحبت کرده ایم.

آیا کاشت مو درد دارد؟

بسته به نوع روش کاشت مو درد آن هم متفاوت است.

کاشت مو محدودیت سنی دارد؟

بله. به دلایل پزشکی کاشت مو در سنین پایین بی نتیجه است.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *