با هاشور ابرو و تکنیک‌های مختلف آن آشنا شوید

4.8/5 - (26 امتیاز)

حتما می‌دانید که ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره شما دارند. ایجاد اشکال یاکم پشتی در ابروها ممکن است باعث شود تا برخی از  خانم‌ها اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. هاشور ابرو روشی نوین در اصلاح و قرینه سازی ابروها است. که به دو صورت دائمی و غیردائمی انجام می‌شود. روش‌های مختلفی برای پرپشت کردن یا تقویت و زیبایی ابروها، ابداع و فراگیر شده است. روش‌های خانگی، کم هزینه‌ترین راهکار برای تقویت ابروها است. البته این روش‌ها زمانبَر هستند. از همین رو افراد زیادی به روش‌های نو، مانند هاشور ابرو رو می‌آورند.

هاشور ابرو چیست؟

هاشور ابرو، به ترسیم خطوط مشابه و نزدیک به موی ابرو گفته می‌شود. در این تکنیک که برای رفع کم پشتی یا قرینه سازی ابرو انجام می‌شود، به شبیه سازی موی ابرو پرداخته می‌شود. که با ایجاد خطای دید، باعث زیباتر و پرپشت‌تر به نظر رسیدن ابروها می‌شوند. و بهتر است خطوط هاشور ایجاد شده، با جهت رویش ابروهای و اجزای صورت فرد هماهنگ باشند تا چهره از حالت طبیعی خارج نشود.

تکنیک‌های مختلف هاشور ابرو

برای انجام هاشور ابرو سه تکنیک مختلف وجود دارد. این تکنیک‌ها عبارتند از:

۱) فیبروز ابرو:

در این تکنیک که یک روش نیمه دائمی برای زیبایی ابرو است، با استفاده از ابزار دستی مخصوص، ابروهایی با ماندگاری بالا و کاملاً طبیعی برای شما ترسیم می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این روش مقاله فیبروز ابرو را مطالعه کنید.

۲) میکروبلیدینگ:

تکنیک میکروبلیدینگ نیز یکی از روش‌های نیمه دائمی برای زیبایی ابرو محسوب می‌شود. در این تکنیک به لطف ابزاری که دقیقاً مانند خودکار است و با تیغه شیب‌دار با ۱۰-۱۲ سوزن کوچک در انتهای آن کار می‌کند، نتیجه کار بسیار دقیق است. لذا درصد رضایت از نتیجه در افرادی که میکروبلیدینگ ابرو را تجربه کرده‌اند، بالاست. با کمک یک متخصص می‌توانید به ابروهای پرپشت و متناسب با فرم صورت خود دست پیدا کنید. ما در خصوص این روش مطلب کاملی در مقاله میکروبلیدینگ ابرو ارائه کردیم و به شما توصیه می‌کنیم خواندن آن را از دست ندهید.

۳) میکروپیگمنتیشن ابرو:

در این تکنیک، رنگدانه‌های معدنی با نام پیگمنت توسط سوزن‌های میکرو به صورت کاملاً طبیعی در زیر اپیدرم (لایه سطحی پوست) و دقیقا در لایه پوستی (لایه دوم پوست) کاشته می‌شود. میکروپیگمنتیشن ابرو نیز یکی از روش‌های نیمه دائمی است که از نظر تکنیک پزشکی پیشرفته است و باید توسط یک پزشک یا تکنسین با تجربه انجام شود. برخی از مردم این روش را همان تاتو ابرو تصور می‌کنند. اما این دو روش با هم تفاوت‌هایی دارند.

در خصوص تکنیک‌های مختلف هاشور ابرو و انواع مدل‌های آن، در مقاله انواع روش‌های هاشور ابرو به طور کامل توضیح داده‌ایم.

درصورتیکه به داشتن ابروهای پرپشت و درخشان علاقمند هستید علاوه بر تکنیک‌های فوق، تکنیک‌های دیگری مانند لمینت ابرو نیز وجود دارد. در این روش با حالت دادن نیمه‌دائمی ابروهای خود پرپشتی و وضوح را علاوه بر درخشانی برای خود به ارمغان می‌آورید.

مزایای هاشور ابرو

۱) تاثیر مثبت و موثر آن در زیبایی چهره تان، بی شک، موجب افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد. و از مزایا هاشور ابرو داشتن ابرو‌هایی با ظاهر طبیعی و عالی خواهد بود.

۲) پرپشت کردن و افزایش حجم ابروها دغدغه همیشگی اکثر خانم‌هاست. که یکی از مزایای هاشور ابرو حل این مشکل است. این روش برای افرادی که دچار ریزش ابرو یا کم پشتی هستند مناسب به نظر می‌رسد.

۳) شاید عدم رضایت از حالت و حجم ابروها، ذهن شما را هم درگیر کرده باشد اما با هاشور ابرو دیگر نیازی به صرف هزینه برای ابزار اصلاح ابروها ندارید و همچنین نیازی به صرف وقت برای قرینه سازی ابروهایتان نیست!

۴) صرفه جویی در زمان آرایش نیز شاید دلیلی باشد که شما را ترغیب به انجام این کار می‌کند. اگر نگران پاک شدن آرایش ابروهایتان بر اثر تعریق هستید یا وقت چندانی برای آرایش ندارید این روش برای شما راهکار خوبی است و از این مزیت هاشور ابرو بهره ببرید.

 

معایب هاشور ابرو

ممکن است شما هم مثل بسیاری از افراد از هاشور ابروهایتان پشمان شوید. تنها با استفاده از روش‌های پاک کردن تاتو می‌توانید برای حذف آن‌ها کمک بگیرید. البته این روش‌هامی‌توانند به پوستتان آسیب بزنند. همچنین هر چندوقت یک بار باید ابروهایتان را ترمیم کنید. چون این روش‌ها دائمی نیستند. و این ممکن است یکی از معایب هاشور ابرو باشد. در اینجا ما به برخی از معایب آن اشاره کرده ایم که قبل از انجام آن بهتر است در مورد آن اطلاع داشته باشید.

۱) بروز درد و تورم

یکی از معایب هاشور ابرو است. خصوصا در افرادی که پوست حساسی دارند درد و تورم رخ می‌دهد که البته موقتی است. اگر از دسته افرادی هستید که نحمل درد پایینی دارند هم نگران نباشید در این روش، تاتوکارها از بی حسی استفاده می‌کنند.

۲) ایجاد عفونت‌های سطحی پوست

از دیگر معایب هاشور ابرو این است که ممکن است باعث ایجاد عفونت‌های سطحی پوست گردد. البته این مورد با مصرف پمادهای آنتی بیوتیکی رفع می‌گردند.

۳) بروز آلرژی و حساسیت

شاید به رنگ‌های استفاده شده درهاشور و روش‌های مختلف تاتو حساسیت داشته باشید که در این صورت باید از آنتی بیوتیک‌های قوی استفاده کنید.

۴) احتمال ایجاد راکسیوم

یکی دیگر از معایب هاشور ابرو این است که، در برخی موارد حتی پس از چندین ماه احتمال دارد بدن نسبت به رنگ دانه‌های وارد شده به پوست، واکنش نشان دهد که اصطلاحا به آن راکسیوم گویند.

روش انجام هاشور ابرو

توجه کنید که برای پیشگیری و جلوگیری از مضرات و معایب هاشور، بهتر است قبل از انجام کار، با متخصصان ماهر مشورت کنید.

مراحل انجام هاشور ابرو به صورت زیر است:

مرحله اول طراحی ابرو: در این مرحله ابتدا با خط کش ابرو، کولیس یا وسایل دیگر پیشانی‌ و ابروی‌تان را اندازه می‌گیرند. سپس با استفاده از شابلون، نخ  و مداد ابرو، یا ماژیک مخصوص مدل ابرو را طراحی می‌کنند. طرح ابرو باید با اجزای صورت و چهره شما متناسب باشد تا صورت شما طبیعی به نظر برسد.

در مرحله دوم برای کاهش درد و سوزش و تورم، از یک ماده بی حس کننده استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند بصورت پماد، ژل یا قطره مالیده می‌شود.

در مرحله بعد که با استفاده از دستگاه، هاشور ابرو را انجام می‌دهند که حدودا نیم ساعت طول می‌کشد. ابتدا خطوط اصلی هاشور را با توجه به نوع هاشور ایجاد خواهند کرد.

پس از ایجاد خطوط اصلی، قراردادن خطوط ظریف بین آنها و در نهایت اضافه کردن سایه ابرو، کار هاشور ابرو به اتمام خواهد رسید.

نکات مراقبتی قبل و بعد از هاشور ابرو

قبل از هاشور ابرو به نکات مراقبتی زیر توجه کنید:

  • دو روز قبل از هاشور ابرو، مواد کافئین دار مانند قهوه و چای مصرف نکنید.
  • در معرض اشعه خورشید قرار نگیرید.
  • چند روز قبل از هاشور، از روش‌های پاکسازی و لایه برداری پوست استفاده نکنید.
  • اگر پوست حساسی دارید قبل از انجام هاشور قرض ستیریزین بخورید.
  • سه روز قبل از هاشور، از رنگ کردن ابروها خودداری کنید.

مراقبت بعد از هاشور ابرو

  • تا ۳ روز به ابروهایتان آب نزنید.
  • هرروز به ابروهایتان پماد ویتامین آ بزنید.
  • تا یک هفته به شنا نروید.
  • تا پس از بهبودی کامل، از اصلاح صورت دوری کنید.
  • سعی کنید صورتتان با بالش، برخورد نکند.
  • به هیچ وجه، زخم‌هایتان را دستکاری نکنید.
  • روزانه از پماد هیدروکورتیزن به محل‌هاشور بزنید.

قیمت هاشور ابرو

قیمت هاشور ابرو نیز مانند سایر خدمات آرایشی و زیبایی دارای مبلغ و تعرفه یکسان نیست. عوامل مختلفی در قیمت آن موثر هستند. و این مبلغ برای سال ۱۴۰۱ از ۴۰۰ هزارتومان شروع می‌شود. یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت، سالن آرایشی است که شما به آن مراجعه می‌کنید. منطقا هر چه سالن معروف‌تری را انتخاب کنید هزینه بیشتری نیز پرداخت خواهید کرد.

اصولا سالن‌هایی که در شمال شهر واقع شده اند هزینه بیشتری را دریافت خواهند کرد. هزینه مواد اولیه و دستگاهی که جهت انجام کار استفاده می‌شود بر قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت. به این موضوع آگاه باشید که استفاده از مواد و دستگاه مناسب بر سلامتی و زیبایی شما را تضمین می‌کند. درصورتیکه بخشی از ابروی شما خالی باشد، زمان بیشتری برای انجام هاشور آن نیاز است و شما باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. برای اطلاع از آخرین قیمت هاشور ابرو و سایر خدمات آرایشی و زیبایی به صفحه نرخ آرایشگاه زنانه مراجعه نمایید.

اگر قصد پاک کردن تاتو و هاشور ابروهایتان را دارید نگران نباشید چون در روش‌های جدید، پودرهای درشت مولکولی که قابلیت نفوذ به پوست را ندارند، استفاده می‌شود و برخلاف روش‌های قدیمی، دیگر از سوزن استفاده نمی‌شود! روش‌های کاربردی زیر هم برای پاک کردن هاشور ابرو وجود دارد از جمله:

پاک کردن هاشور با لیزر

پاک کردن تاتو با لیزر بهترین روش برای پاک کردن هاشور است که متناسب با نوع تاتو و پوست صورت برای هر فرد یکی از روش‌های لیزردرمانی استفاده می‌شود که حدودا ۴ تا ۶ هفته زمان می‌برد. البته این روش پیاز موهایتان را می‌سوزاند و ممکن است دیگر ابروهای سابق را نداشته باشید!

پاک کردن هاشور ابرو با کاور کردن

در این روش از مواد همرنگ با پوست استفاده می‌شود که بعد از مدتی جذب پوست می‌شوند و اثر خودشان را از دست می‌دهند حتی ممکن است صورتتان لک بیاورد.

پاک کردن هاشور ابرو با ریموور

ریموور یک محلول شیمیایی است که رنگ را زیر پوست بیرون می‌کشد یا با استفاده از سوزن، رنگ تاتو به خاکستری تغییر می‌کند.

کرم پاک کننده ‌هاشور

به تازگی کرم‌هایی وارد بازار شده اند که می‌توانید از داروخانه‌ها و مراکز معتبر آن‌ها را تهیه کنید و با کمترین عوارض تاتوهایتان را پاک کنید. این کرم‌ها از ترکیبات ویژه و گیاهی تهیه شده اند. از جمله این کرم‌ها، Rejuvi cream، tattoo off، profade و wreching balm هستند.

علاوه بر این موارد فوق، روش‌های خانگی نیز برای پاک کردن آن وجود دارد.

موارد ممنوعیت استفاده از هاشور:

برخی محدودیت‌ها موقتی و برخی دائمی هستند

  • در دوران بارداری و شیردهی به دلیل تغییرات هورمونی که دربدن رخ می‌دهد، رنگ پذیری به خوبی اتفاق نمی‌افتد و بهتر است در دوران پریود هم هاشور انجام نشود.
  • اگر دچار مشکلات پوستی مثل التهاب، آقتاب سوختگی، عفونت‌های باکتریایی و یا تزریق بوتاکس، زخم و تبخال هستید. موقتا تا پس از بهبود هاشور انجام ندهید.
  • مصرف کنندگان قرص‌های اعصاب و روان.
  • افرادی که دچار بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون هستند برای جلوگیری از تاثیرات منفی داروهای بی حسی و لیدوکایین از هاشور منع شده اند.
  • افراد دچار بیماری‌های خاص مانند هپاتیت، ایدز و هموفیلی و بیماری‌های جنسی.
  • افراد حساس به مواد شیمیایی.

رنگ مناسب هاشور ابرو

 رنگ مناسب برای هاشور ابرو، یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موهاست. استفاده از رنگ‌های بی کیفیت، هرچقدر هم هزینه کمتری داشته باشد سلامت شما را به خطر می‌اندازد. لذا از رنگ‌های بدون سرب و طبیعی استفاده کنید. هرچند آنها ماندگاری کمتری نسبت به رنگ‌های شیمیایی دارند. اما ریسک کمتری برای سلامتی پوست شما خواهند داشت. همچنین به بهداشتی و استریل بودن رنگ نیز توجه کنید.

درصورتیکه این مطلب برای شما جذاب بود پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله میکروشیدینگ یا سایه ابرو را نیز مطالعه کنید. تفاوت‌های میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ را بشناسید و از روش‌های ترکیبی و مزایای آن مطلع شوید. برای انجام هر یک از روش‌های فوق می‌توانید با دانلود اپلیکیشن رزرو انلاین، از بخش لیست خدمات گزینه ابرو و سپس گزینه اصلاح و قرینه سازی را انتخاب کنید تا با متخصصین اطراف محل زندگی خود آشنا شوید.

انواع تکنیک‌های هاشور ابرو کدامند؟

فیبروز ابرو میکروبلیدینگ میکروپیگمنتیشن از تکنیک‌های هاشور ابرو به شمار می‌روند.

هاشور ابرو چه مزایایی دارد؟

۱- تاثیر مثبت و موثر. ۲- پرپشت کردن و افزایش حجم ابرو. ۳- عدم نیاز به صرف وقت برای اصلاح و قرینه سازی. ۴- صرفه جویی در زمان آرایش از مزایای آن هستند.

نکات مراقبتی قبل و بعد از هاشور ابرو چه هستند؟

در این مقاله نکات مراقبتی ارائه شده است..

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *