نماد سایت بیوتایل مگ

انواع روش های هاشور ابرو

انواع روش های هاشور ابرو

انواع روش های هاشور ابرو

4.7/5 - (25 امتیاز)

در مقاله هاشور ابرو چیست که این روزها بازار داغی هم دارد، خصوصا برای افرادی که زیبایی و پرپشتی ابروهایشان برایشان حائز اهمیت است، درباره هاشور ابرو و مزایا و معایبش صحبت کردیم. اگر تاثیر هاشور ابرو در زیبایی و افزایش اعتماد به نفستان باعث شده مشتاق به انجام آن شده باشید با ما همراه شوید تا درباره انواع روش های هاشور ابرو و مدل های بیشتر بدانیم.

1) میکروبلیدینگ ابرو

اگر از حالت ابروهایتان راضی نیستید، دیگر نیازی به روش های قدیمی مثل ژل ابرو، سایه ابرو و حتی تاتو ندارید.

بنا به دلایل متعددی مانند برهم خوردن تعادل هورمونی بدن، استرس و اضطراب، آلودگی های محیطی، افزایش سن و وراثت و… ابروها کم پشت می شوند.

میکروبلیدینگ ابرو روشی نیمه دائمی از انواع روش های هاشور ابرو است که برای طراحی و حالت دهی ابروها کاربرد دارد.

ابزار کار میکروبلیدینگ ابرو

ابزار میکروبلیدینگ ابرو که به صورت دستی انجام می شود یک قلم ساده است که در آن، سوزن ها به صورت یک ردیف به هم متصل می شوند. با این قلم خراش هایی به صورت نامنظم روی سطح پوست ایجاد می شود و رنگدانه ها وارد پوست شده و خطوط ترسیم شده باعث می شوند ابروها پرپشت تر و زیباتر به نظر برسند.

روش انجام میکروبلیدینگ ابرو

این فرایند حدود ۲ الی ۳ ساعت طول می کشد که بسته به نوع رنگ مصرف شده و نوع پوست شما ممکن است نیاز به ترمیم و تکرار مجدد داشته باشد.

2) میکروپیگمنتیشن

روشی اصولی و علمی پزشکی است که با استفاده از دستگاه های استاندارد و وسایل یک بار مصرف استریل شده شرایطی را برای فرد فراهم می کند که بتواند آرایش ذائمی را تجربه کند.

میکروپیگمنتیشن القای ریزدانه های رنگی درمیان بخش رویی (اپیددرم ) و زیری پوست (درم) است که باعث رنگی شدن قسمت های مورد نظر می شود.

این روش در حوزه آرایشی و پزشکی کاربرد دارد. 

میکروپیگمنتیشن

کاربردهای میکروپیگمنتیشن در حوزه آرایشی

تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو

اولین تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو در دستگاه و روش اجرای این روش هاست.

در دستگاه امروزی میکروپیگمنتیشن، قسمت های یک بار مصرف قابل تعویض است. لذا خیال شما را از جهت انتقال و سرایت بیماری های فردی به فرد دیگر راحت می کند.

ضمن تامین سلامت فرد، ظرافت سوزن های این دستگاه ها درد و التهاب را نسبت به روش تاتو سنتی به طرز چشمگیری کاهش داده است.

در میکروپیگمنتیشن، رنگ مانند تارهای موهایتان است. و در جهت رویش ابروها استفاده می شود. دیگر مانند تاتوهای قدیمی کادری پر رنگ و غیر طبیعی در چهره تان نقش نمی بندد.

تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن

هر دو این تکنینک ها از انواع روش های هاشور ابرو است که با وجود تفاوت های جزئی نتایج متفاوتی دارند.

ابزار کار :

میکروبلیدینگ به صورت دستی و با قلم مخصوص بلید که ابزاری ساده و بدون موتور است انجام می شود. قلم بلید دارای سوزن هایی یک بار مصرف است. و با فشار دست روی پوست خطوط هاشور را ایجاد می کنند. اما میکروپیگمنتیشن به صورت دیجیتال و با دستگاهی برقی با قابلیت تنظیم صورت می گیرد. این موضوع باعث می شود نتیجه کار دقیق تر و قرینه تر باشد.

نفوذ رنگ :

میکروبلیدینگ به عنوان یکی از انواع روش های هاشور ابرو نیمه دائمی است. بر خلاف میکروپیگمنتیشن که دائمی است و بر لایه های عمیق تری از پوست اثر می گذارد، در میانه غشای پوست نفوذ می کند.

طبیعی بودن ابروها :

در روش میکروپیگمنتیشن تمام کادر ابروها با رنگ پر می شود. اما در میکروبلیدینگ خطوط هاشور مشابه و هم جهت با رویش ابروها کشیده می شود.  در نتیجه ابروهایی طبیعی تر خواهید داشت.

هزینه و ماندگاری :

قاعدتا به دلیل ماندگاری کمتر و نیمه دائمی بودن میکروبلیدینگ، ارزان تر از میکروپیگمنتیشن خواهد بود. اما اگر می خواهید یک بار هزینه کنید و زمان کمتری روی ترمیم و تکرار ابروهایتان داشته باشید، میکروپیگمنتیشن گزینه خوبی خواهد بود.

تجهیزات لازم روش میکروبلیدینگ

دستگاه میکروبلیندینگ

نمونه دستگاه میکرو پیگمنتیشن

نمونه دستگاه میکرو پیگمنتیشن

3) فیبروز ابرو

یکی از انواع روش های هاشور ابرو است که نیمه دائمی بوده و به صورت دستی با استفاده از سوزن های یک بار مصرف انجام می گیرد.

هدف این متد، رفع نواقص واصلاح حالت ابروها مطابق سلیقه شماست.

هرچند روش کار فیبروز تقریبا شبیه به میکروبلیندینگ است اما با آن تفاوت دارد. در روش فیبروز جوهر تزریق شده به لایه های زیرین پوست نفوذ نمی کند به همین دلیل ترمیم و پاک کردن آن بسیار ساده تر از میکروبلیندینگ است.

مراحل انجام فیبروز ابرو

ابتدا در تاج ابرو فیبروز انجام می شود سپس تا دو الی سه بار خطوط قبلی تمدید می شوند تا تاتو کم رنگ نباشد.

پس از این مرحله رنگ ها شوک داده می شوند و 3 الی 4 دقیقه طول می کشد تا ابروها رنگ بگیرند.

سپس بی حسی موضعی استفاده می شود که در کاهش درد و التهاب موثر است و دم ابرو آرک آن طراحی می شود. برای پررنگ شدن تاتو باید ضخامت استروک ها را افزایش داد. بسته به نوع پوست شما ممکن است فیبروز در چند مرحله صورت گیرد. فیبروز ابرو روی پوست های خشک و نرمال تاثیر مثبت تری دارد.

نکته: تا10 روز قبل از فیبروز از رنگ کردن ابروهایتان خودداری کنید !
فیبروز ابرو

انواع مدل های هاشور ابرو

هاشور ابرو دوبعدی :

در این مدل، خطوط هاشور در تاج ابرو به بالا هستند و از نقطه مرکزی هاشور که بهش spine  گفته میشه، جهت هاشور رو به پایین تغییر میکنه وبهتر است برای این نوع از دستگاه میکروپیگمنتیشن استفاده شود.

هاشور ابرو سه بعدی :

هاشور ابرو سه بعدی، کاملا طبیعی به نظر میرسد چراکه خطوط هاشور از کشیدن چند خط کنار هم که در جهت خط spine است، ایجاد می شوند. و از آن جایی که حجم ابروها را بیشتر نشان می دهد برای افراد بدون ابرو هم مناسب است.

هاشور ابرو سه بعدی

هاشور ابرو دخترانه :

در این مدل،خطوط  تاج ابروها کاملا منظم زده نمی شوند و همین که با فرم ابرو فرد هماهنگ باشند کافیست.

انواع مدل های هاشور ابرو بر اساس متد فیبروز

هاشور spine 3  یا تیغ ماهی :

اگر ابروهایی رو به بالا دارید اما از کم حجمی آن ها راضی نیستید این روش  مناسب شما است. نقطه کانونی آن روی انتهای ابروهاست وجهت هاشور رو به قسمت دم ابروهاست مناسب شماست !

هاشور spine 5  یا هاشور ابرو آسیایی :

قسمت کانونی این مدل، نقطه ای میان ابتدا و انتهای قوس ابروهایتان است. اگر چهره ای آسیایی دارید و چهره ای طبیعی را به صورتی مصنوعی ترجیح می دهید از این روش استفاده کنید!

هاشور ابرو کلاسیک یا spine 6 :

همه هاشورها در این حالت رو به قوس پایینی ابروها زده می شوند. این مدل مناسب افرادی است که جهت رویش ابروهایشان رو به پایین است.

هاشور upper spine  :

در این روش تمامی هاشورها رو به بالا زده می شوند. اگر ابروهای اسپرت با سلیقه تان هماهنگ است این روش را پیشنهاد می کنیم.

انواع مدل های هاشور ابرو بر اساس متد فیبروز

توجه داشته باشید که : تمامی انواع روش های هاشور ابرو، مراقبت های قبل و بعد ازانجام دارند که در مقاله هاشور ابرو چیست به آن ها اشاره کرده ایم ؛ با رعایت نکاتی ساده نتیجه کار بهتر و ماندگارتر خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل