درمان جوش های سرسیاه صورت

درمان جوش های سر سیاه
5/5 - (1 امتیاز)

جوش ها از شایع ترین معضلات پوستی اند که انواع محتلفی دارند. جوش های سرسیاه در واقع جوش های سرسفیدی هستند که پوست رویی آن ها ترکیده و باز شده اند ، این جوش ها در معرض نور و هوا ، دی اکسید شده و به رنگ سیاه در می آیند . اگر دانه های سرسیاه ریزی روی منافذ پوستتان می بینید خواندن این مقاله در درمان جوش های سرسیاه صورتتان خالی از لطف نیست !

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

جوش های سرسیاه ممکن است روی پیشانی ، گوش ها ، گونه ها ، لب ها و بیشتر از همه روی بینی دیده  شوند.

علت به وجود آمدن جوش های سرسیاه

جوش های سرسیاه به دلایل متعددی به وجود می آیند از جمله:

  • ژنتیک
  • استفاده از لوازم آرایشی به مدت زیاد
  • تمیز نکردن پوست
  • آلودگی محیطی
  • تغییرات هورمونی
  • تولید بیش از حد چربی در پوست

درمان جوش های سرسیاه :

اگر به دنبال درمان ریشه ای جوش هایتان هستید ابتدا علت جوش بدن را پیدا کنید! درمان های مختلفی ممکن است وجود داشته باشد که باید با متخصص پوست مشورت کنید تا روش های امروزی مثل لایه برداری شیمیایی ، میکرودرم آبریژن و انواع روش های لایه برداری و پاکسازی پوست را متناسب با نوع پوستتان به شما معرفی کنند ؛ اما قبل از آن روش های ساده تری برای درمان جوش های سرسیاه صورتتان پیشنهاد می دهیم تا خانه تان ، تبدیل به کلینیک زیبایی تان شود !

1) تخلیه جوش های سرسیاه

برای این کار ، ابتدا مقداری وازلین به نواحی مورد نظرتان بمالید و سپس با یک پلاستیک روی آن را بپوشانید . حوله داغی را روی آن بگذارید و 2 الی 3 دقیقه صبر کنید. سپس پلاستیک را برداشته و با مقداری روغن کرچک و یا روغن زیتون پوستتان را به نرمی ماساژ دهید. خواهید دید که دانه های سرسیاه از پوستتان خارج می شود . این روش را در هفته دوبار تکرار کنید.

2) استفاده از چسب بینی ( چسب بینی خانگی بسازید )

این چسب ها در تمامی داروخانه ها و مراکز مرتبط به فروش می روند اما ما به شما می گوییم چطور در خانه چسب بینی بسازید و از شر جوش های سرسیاه بینی تان خلاص شوید . برای این کار به وسایل زیر نیاز دارید :

  • ژلاتین بدون طعم یک قاشق سوپ خوری
  • شیر یک قاشق سوپ خوری
  • یک کاسه که بتوان آن را در ماکروویو قرارداد
  • قلم موی کوچک

ژلایتن و شیر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا غلیظ شود و آن را به مدت 10 ثانیه در ماکروویو قرار دهید.

پس از آن که مطمئن شدید حرارت ترکیب پوستتان را نمی سوزاند آن را روی نواحی مورد نظرتان بزنید و 15 ذقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس آن را با احتیاط از پوست خود جدا کنید.

3) ماسک تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و آن را هم بزنید. برای باز شدن منافذ صورتتان ابتدا با حوله داغ نواحی مورد نظر را گرم کنید و با یک براش تخم مرغ را به صورتتان بزنید و با یک لایه نازک دستمال کاغذی روی آن را بپوشانید . این کار را دوباره تکرار کنید و پس از خشک شدن دستمال آن را بکنید.

4) ماسک زغال اکتیو

این ماسک هم به صورت آماده در بازار وجود دارد اما برای  تهیه آن در خانه مقداری پودر زغال فعال شده از داروخانه تهیه کنید و یک قاشق غذاخوری از آن را با نصف قاشق غذاخوری پودر ژلاتین ترکیب کنید.

مقداری آب گرم اضافه کنید تا ترکیبی خمیری شکل به دست آید. آن را روی پوست خود بمالید و پس از خشک شدن با احتیاط و رو به بالا آن را از پوست خود جدا کنید. پس از استفاده ، مرطوب کننده بزنید.

این ماسک با ترکیب های دیگری هم تهیه می شود.

5) ماسک خیار و گلاب

اگر پوستی حساس و مستعد به جوش دارید مقداری خیار را رنده کنید و به آن گلاب اضافه کنید ، چند پد آرایشی را در این محلول قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید تا سرد شود سپس پدها را روی جوش ها بگذارید و پس از 20 دقیقه صورتتان را بشویید.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از پخش شدن جوش ها در نواحی دیگر از پد جداگانه ای برای سایر نقاط استفاده کنید.

6) لایه برداری با شکر

لایه بردارها در درمان و پاکسازی پوست صورت و جوش های سرسیاه مشهور اند. برای تهیه یکی از لایه بردارهای خانگی یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای ، یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری آب لیمو را ترکیب کنید و به مدت 3 الی 5 دقیقه به صورت دورانی روی نواحی مورد نظر ، ماساژ دهید سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

نوع دیگری از لایه برداری با شکر :

برای درمان جوش های سرسیاه خودتان ، روغن نارگیل را با شکر مخلوط کرده و به عنوان لایه بردار استفاده کنید.

پیشگیری از جوش های سرسیاه :

احتمالا همه می دانیم « پیشگیری بهتر از درمان است ». اما پس از درمان ، برای جلوگیری از درگیری دوباره بهتر ازت به نکات زیر توجه کنید :

  • نوع پوست خودتان را بشناسید و محصولات مناسب با آن استفاده کنید.
  • هرگز از براش های دیگران استفاده نکنید .
  • برنامه ای منظم برای شست و شوی براش های خود داشته باشید.
  • تغذیه سالم را فراموش نکنید.
  • روتین شست وشو و مراقبت از پوست خودتان را داشته باشید و به آن پایبند بمانید.

در مجله زیبایی بیوتایل، درباره بایدها و نبایدها در مراقبت از پوست و مراحل روتین مراقبت از پوست صحبت کردیم که به شما کمک میکنه تا پوستی لطیف ، شفاف و سالم داشته باشید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *