روش های داشتن پوست درخشان

4/5 - (3 امتیاز)
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

درحالی که با افزایش سن، پوست زیبای خود را از دست می دهیم و علائم پیری پوست سر و کله شان پیدا می شود، پوست خسته، کدر و مات ممکن است ما را ناامید کند، اما اگر از آن خانم هایی باشید که حتی در سفر هم روتین مراقبتی پوست خودشان را رعایت می کنند، پوست درخشان ، همیشه همراهتان خواهد بود.

برای داشتن پوست درخشان چه بخوریم ؟

همه ما این جمله را شنیده ایم که “شما همان چیزی هستید که می خورید.” اما تعداد کمی از ما واقعاً وقت می گذاریم تا درک کنیم  چگونه غذایی که در بدن می گذاریم بر سلامت، انرژی و ظاهر کلی ما تأثیر می گذارد.

بهترین روش برای داشتن پوست درخشان، اطمینان از خوردن انواع غذاهای فوق العاده است. ویتامین C یک ابر غذای قدرتمند و آنتی اکسیدان است. این برای حفظ یک سیستم ایمنی قوی لازم است و یک عنصر اصلی در ایجاد پوستی سالم و درخشان به شما است.

خوشبختانه، یافتن آن در بسیاری از میوه ها و سبزیجات کار خیلی سختی نیست! علاوه بر پرتقال، شما همچنین می توانید مقدار زیادی ویتامین C در بلوبری، پاپایا، توت فرنگی، کیوی و حتی سیب زمینی شیرین دریافت کنید! یکی از راه های ساده برای افزودن برخی از این موارد به رژیم غذایی، مخلوط کردن برخی بلوبری ها با ماست یا غلات در هنگام صبحانه است.

غذاهای سرشار از چربی های سالم مانند آووکادو، آجیل و دانه ها نیز می توانند تاثیراتی در درخشش  و روشن سازی پوست شما داشته باشند.

برای روشن سازی پوست ، چه بنوشیم ؟

1) آب کافی بنوشید

پوست شما از سلولهایی تشکیل شده است که برای عملکرد مناسب به آب نیاز دارند. آب، نه تنها پوست شما را مرطوب نگه می دارد بلکه با کمک به دفع سموم بدن، باعث درخشش و روشن سازی پوستتان می شود.

2) آب نارگیل

 آب نارگیل خاصیت آبرسانی شدیدی دارد و همچنین منبع خوبی است منبع معتبر ویتامین C و همچنین پتاسیم، کلسیم و منیزیم .

3) آب میوه های تازه

آب میوه ها و اسموتی ها همچنین برای دریافت مواد مغذی مختلف در یک وعده سالم بسیار مناسب هستند. ویتامین ها و مواد مغذی موجود در آنها برای بهبود پوست و درخشش آن مفید است. ترجیحا نوشیدنی هایتان را درخانه تهیه کنید تا از مواد نگهدارنده در امان باشید.

بایدهای داشتن پوست درخشان و شفاف

1) به طور مرتب ، لایه برداری کنید.

پوست، هرروز سلول های مرده اش را بیرون می ریزد که اگراز آن مراقبت نشود می تواند منجر به مسائل زیر شود :

  • مسدود کردن منفذ پوستی
  • پوست مات، خسته و کدر
  • جوش و آکنه

اگر نمی خواهید، این موارد مهمان ناخوانده پوستتان شوند، هفته ای دوبار لایه برداری کنید و از اسکراب های ملایم استفاده کنید.

2) محصولات متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید

برای آشنایی با نوع پوست خودتان، مقاله روتین مراقبت از پوست  را بخوانید و بر اساس نیاز پوستتان به آن رسیدگی کنید. رسیدگی به روش نادرست، چیزی بدتر از نرسیدن به پوستتان است.

3) به روتین مراقبت پوستتان وفادار بمانید

داشتن پوست درخشان یک روزه امکان پذیر نیست، به خصوص پس از 20 سالگی، حفظ سلامت پوست و داشتن روتین مراقبت پوستی، پوست شما را درخشان و سالم نگه خواهد داشت.

4) ورزش کنید

ورزش منظم یکی از بهترین راه ها برای داشتن پوستی درخشان و سالم است. تعریق حاصل از فعالیت ها سموم بدنتان را دفع می کند پس حداقل روزانه پیاده روی کنید!

گاهی اوقات استرس، کمبودهای تغذیه ای، عدم تعادل هورمون ها و سایر شرایط سلامتی می تواند دستیابی به پوست درخشان را با چالش بیشتری روبرو کند. اما ورزش راه حلی موثر در تمامی این چالش هاست.

5) روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF 15 یا بالاتر می تواند از سرطان پوست جلوگیری کند.

حتماً هر روز صبح ، حتی در روزهای ابری، ضد آفتاب بزنید.

6) پوست را با روغن نارگیل  تسکین دهید

روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و درمانی است اما استفاده از روغن نارگیل روی صورت ممکن است برای هر نوع پوستی مفید نباشد. اگر به نارگیل حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.

 سعی کنید مقدار کمی روغن نارگیل را روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید چند دقیقه قبل از شستشو با شوینده، روی پوستتان بماند.

7) مرطوب کننده استفاده کنید

مواد مرطوب کننده وقتی روی پوست شما قرار می گیرند آب را جذب می کنند و باعث رطوبت رسانی به آن می شوند. موارد خوب شامل گلیسیرین، پروپیلن گلیکول و اوره است. همچنین به دنبال محصولات پوستی باشید که حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) هستند، ترکیباتی که به کاهش چین و چروک و بهبود خشکی پوست، آکنه و لکه های پیری کمک می کنند. AHA  ها که به طور طبیعی در انگور، سیب، مرکبات و شیر ترش وجود دارد. با سرعت بخشیدن به گردش سلول های پوستی قدیمی باعث جوانتر به نظر رسیدن و داشتن پوست درخشان می شوند.

هنگامی که هنوز صورتتان مرطوب است، روی پوست خود مرطوب کننده بزنید.

هم چنین می توانید از ماسک های مرطوب کننده خانگی زیر استفاده کنید :

  • یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با چند قطره روغن کنجد مخلوط کنید. بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس بشویید.
  • یک موز را خوب له کرده و با کمی عسل مخلوط کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس بشویید.
  • ¼ فنجان خامه شلاق، ½ قاشق چای خوری روغن زیتون، 2 قاشق غذاخوری آووکادوی له شده رسیده و 1 قاشق چای خوری گلبرگ گل همیشه بهار را مخلوط کنید. بگذارید 5 دقیقه بماند، سپس بشویید.
  • روغن آووکادو محتوای کلاژن پوست را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و ظاهر جوان آن را حفظ می کند. روغن موجود در آووکادو نه تنها مانند نرم کننده عمل می کند، بلکه میوه حاوی ویتامین مرطوب کننده است .  یکی دیگر از ترکیبات خوب آووکادو  1 قاشق غذاخوری آووکادو له شده، 2 سفیده تخم مرغ است. و 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط شود تا یکدست شود. بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس بشویید.

8) بخوابید !

احتمالا متوجه شادابی پوستتان بعد از خواب کافی شده اید. و دیگر نیازی نیست بگوییم باید 6 الی 8 ساعت در روز بخوابید . این احتمالا ساده ترین روش برای داشتن پوست درخشان است !

برای داشتن پوست درخشان این کارها را نکنید !

  • چشم هایتان را نمالید
  • هرگز با آرایش به رخت خواب نروید
  • از دوش های گرم و بخار طولانی بپرهیزید

بخار و گرما می توانند منافذ را باز کرده و به شما در خلاص شدن از سموم کمک کنند. اما جاری شدن آب داغ بر روی پوست شما بیش از چند دقیقه در یک بار می تواند چربی را از پوست شما دور کند. و پوست را خسته و کسل کننده نشان دهد. بنابراین دوش را به 10 الی 30 دقیقه محدود کنید. و آب را خنک نگه دارید تا پوستی درخشان داشته باشید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
۲ نظرات
  1. عسل می‌گوید

    عااالی

    1. Butyle می‌گوید

      ممنون از شما

ارسال یک پاسخ

احراز هویت *