انواع مانیکور و پدیکور

انواع مانیکور و پدیکور
4.7/5 - (9 امتیاز)

مانیکور و پدیکور از روش های رایج زیباتر کردن و داشتن ناخن های سالم است. این روش، برخلاف تصور عموم صرفا یک روش خودآرایی نیست بلکه مزایای مانیکور و پدیکور نه تنها اکثر خانم ها را به انجام آن ترغیب کرده است حتی با وجود تاثیرات مثبتش در گردش خون، آرامش ذهنی و … آقایان هم از آن ها استفاده می کنند.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

با وجود آن که روش کلی این روش ها، تقریبا مشابه است اما انواع متفاوتی دارند. در این مقاله با روش انجام مانیکور و پدیکور و انواع آن ها آشنا خواهیم شد.

اطلاعاتی درباره مانیکور و پدیکور

مانیکور معمولاً ترکیبی از تعدادی تکنیک و روش درمانی است.

ممکن است شامل ماساژ دست، عقب راندن کوتیکول، لایه برداری و اسکراب و نظافت ناخن ها و طراحی آن ها  با استفاده از لاک ناخن باشد .

درست مانند مانیکور، پدیکور نیز انواع مختلفی دارد که شما باید یک مورد مناسب را برای خود انتخاب کنید. با این حال، به طور کلی پدیکور شامل مجموعه ای از روش های درمانی مانند خیساندن پا، لایه برداری، کوتاه کردن و عقب راندن کوتیکول، ماساژ پا، اصلاح و تمیز کردن ناخن، مرطوب کننده و استفاده از لاک ناخن روی انگشتان پا است. پدیکور به طور منحصر به فرد برای از بین بردن پوست مرده از پا طراحی شده است.

مانیکور و پدیکور، با وجود شباهت هایشان تفاوت هایی نیز دارند که برای بیشتر دانستن درباره آن ها پیشنهاد می کنم سری به مقاله مانیکور و پدیکور چیست و شباهت ها و تفاوت های مانیکور و پدیکور بیندازید.

انواع مختلف مانیکور و پدیکور

درمان منظم و اساسی مانیکور و پدیکور:

اگر اولین بار است که می خواهید مانیکور و پدیکور را تجربه کنید این روش، مناسب شماست. ساده ترین  درمان مراقبت از ناخن، روش منظم و اساسی است که تسکین دهنده و نرم کننده دست و پا با از بین بردن سلول های مرده پوست و مرطوب کننده دست و پا با ماساژ مختصر روی دست ها و پاها، درآن گنجانده شده است.

یک مانیکور منظم با خیساندن دستان خود در آب گرم و صابون آغاز می شود که به آرامش و نرم شدن سلول های مرده پوست کمک می کند. سپس ناخن های شما تمیز شده و به درستی کوتاه می شوند. قبل از استفاده از لوسیون مرطوب کننده در دستان، مانیکور دستان شما را به آرامی ماساژ می دهد و در نهایت مانیکور معمولی با استفاده از لاک ناخن با لایه پایه، پوشش اصلی و لایه نهایی به پایان می رسد.

پدیکور منظم با خیساندن پاها در وان آب گرم شروع می شود و سپس متخصص پدیکور پاهای شما را مالش می دهد تا پوست مرده پاک شود. سپس ناخن های پا کوتاه می شوند. همچنین قبل از استفاده از لوسیون تسکین دهنده، روی پاها و پاها ماساژ دریافت خواهید کرد. سرانجام ناخن های پا با لاک ناخن های باب میلتان جلا داده می شوند.

مانیکور فرانسوی

 یک مانیکور کلاسیک فرانسوی هرگز نمی تواند شما را ناامید کند و فوق العاده شیک است. لاک های ناخن سفید مانند هلال ماه که روی لبه های آن قرار دارد ، جلوه ای واضح به ناخن های شما می دهد. و این روش هرگز از مد نمی افتد  بنابراین انواع مختلفی در مورد انتخاب رنگ و تزئینات در این روش مشاهده خواهید کرد.

 مانیکوریست ناخن های شما را با یک لاک ناخن شفاف یا بژ یا صورتی کم رنگ، رنگ می کند. نوک ناخن پس از خشک شدن ، با لاک ناخن سفید به شکل هلال رنگ آمیزی می شود. در صورت تمایل می توانید خلاقیت به خرج دهید و نوک آن را در سایه های مختلف رنگ آمیزی کنید.

بیشتر بدانید: مانیکور میکروفرنچ

مانیکور فرانسوی معکوس

مانیکور فرانسوی معکوس نسخه ای از مانیکور کلاسیک فرانسوی است. در این جا یک هلال ماه معکوس هم در نزدیک محل رویش ناخن هایتان طراحی می کنند. این روش آنقدر ساده است که پیشنهاد می کنم همین حالا در خانه دست به کار شوید.

ابتدا ناخن هایتان را تمیزکنید. دستانتان را برای چند دقیقه در آب ولرم خیس کنید. سپس، کوتیکول ها به عقب ببرید  – زیرا شکل هلال ماه نزدیک آنها رنگ آمیزی می شود. پس از پایان کار، ناخن با رنگ شفاف ناخن پوشانده می شود.

بعد از خشک شدن ، روی ناخن هایتان لاک تیره بزنید. هنگامی که لاک ناخن کاملا خشک شد، هلال ماهتان را در پایه ناخن طراحی کنید و با یک برق ناخن، کار را تمام کنید و دستانتان را ببینید که مثل ماه می درخشند.

مانیکور پارافین یا موم

اگر دستان شما خشک است، مانیکور پارافین بهترین راه برای مراقبت از آنها است که شامل ماساژ تحریک کننده دست با روغن است. در پایان روش، از نرمی دستان خود شگفت زده خواهید شد.

مانیکوریست ابتدا موم پارافین را در دستگاه  ذوب می کند. پس از آن که موم مقداری خنک شد دستان شما با روغن یا لوسیون ماساژ داده می شوند. هنگامی که دمای موم قابل تحمل است، کف دست شما کاملاً درون آن فرو می رود. دستها را بلند کرده و اجازه می دهد موم روی دستان شما خشک شود.

این فرآیند هفت بار انجام می شود تا دستان شما هفت لایه موم داشته باشد. سپس دست ها به مدت نیم ساعت در دستکش استراحت می کنند. پس از آن، موم پاک می شود و سایر مراحل مانیکور ادامه پیدا می کند.

مانیکور آمریکایی

مانیکور آمریکایی شبیه مانیکور فرانسوی است، اما با یک تفاوت ظریف. در اینجا ناخن های شما ظاهری ترکیبی و طبیعی تر پیدا می کنند. حتی شکل ناخنی که می گیرید در این مانیکور متفاوت است. این یک سبک زیبا و دلپذیر برای کسانی است که ظاهر خنثی را به ناخن های لوکس و آرایش یافته ترجیح می دهند.

مانیکور ژل

مانیکور ژل طولانی مدت است. اگر کسی هستید که به دنبال گزینه ای با نگهداری کم و در عین حال شیک برای ناخن ها هستید. این همان چیزی است که باید دنبال آن بروید روشی که این روزها حسابی سر و صدا کرده است.

روش ژل برای مانیکور و پدیکور شامل مراحل مشابه است با این حال، از لاک ژل روی ناخن با سه لایه استفاده می شود که ناخن های شما پس از استفاده از هر لایه ناخن حدودا 30 الی 60 ثانیه در معرض نور UV قرار می گیرند تا ژل خشک شود. پاک کردن لاک ژل با دستگاه و یا استون با درصد بالا صورت می گیرد که البته استون های درصد بالا، یک لایه از ناخن شما را هم خراش می دهند و باعث پوسته پوسته شدن و شکنندگی آن ها می شوند.

اگر به فکر سلامت ناخن هایتان هستید قبل از استفاده از انواع روش های مانیکور و پدیکور به تغذیه خودتان اهمیت بدهید! در مقاله برای داشتن ناخن های سالم چه بخوریم؟ به این موضوع پرداخته ایم.

مانیکور و پدیکور با سنگ

یک مانیکور و پدیکور دیگر، مانیکور سنگ و پدیکور است. این روش نیز، شامل تمام مراحل و فرایندهایی است که در یک روش درمانی اساسی و منظم هست. با این حال ، در اینجا درآخرین مرحله، متخصص یک سنگ گرم شده را روی دست ها و پاهای شما قرار می دهد. تا آرامش و تسکین دردهایتان باشد.

اگر در طول روز ساعات زیادی سرپا هستید. و از دست و پا درد کلافه شده اید. بهترین مسکن شما این روش از مانیکور و پدیکور است.

اکنون که اطلاعات کافی دارید، وقت آن است که برای رسیدگی به خودتان تلفن را بردارید و با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه  وقت مانیکور و پدیکورتان را رزرو کنید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *