میکروشیدینگ یا سایه ابرو چیست؟

eyebrow shadow
5/5 - (1 امتیاز)

این روزها داشتن ابروهای ضخیم و پرپشت، بخش اصلی هر نوع آرایشی است. هرچند همه افراد توفیق داشتن ابروهای پرپشت را ندارند اما دیگر نگران نباشید. انواع روش های هاشور ابرو، و روش های نوینی مانند میکروبلیندینگ پا به عرصه زیبایی گذاشته اند که یک درمان و روش آرایشی دائمی است که در آن با تیغه های مخصوص برش های جوهری وارد پوست می شوند و ابروهای ضخیم برایتان طراحی می کنند؛

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

ترند طرح ناخن زمستان امسال

مدل ابرو جدید ۱۴۰۲

با وجود آن که هنوز این روش ها، روی بورس است روش جدیدتری به نام سایه ابرو یا میکروشیدینگ به بازار آمده است که در آن از ابزاری استفاده می کنند که با قراردادن رنگدانه ها با سوزن های مخصوص، جلوه ای نرم و پودری به ابروهایتان می دهد.

درمقالات قبلی سایر روش ها را معرفی کردیم و حالا نوبت به سایه ابرو و میکروشیدینگ رسیده است.

میکروشیدینگ یا سایه ابرو چیست؟

میکروشیدینگ یک روش آرایشی نیمه دائمی است که در آن رنگدانه با استفاده از یک ابزار دستی یا الکتریکی که نقاط ریز و شبیه سوزن را به صورت شیب دار و هاشور روی سطح پوست ایجاد می کند ، وارد پوست می شود ودر نتیجه یک اثر پودری به جای می گذارد.

از آن جایی که میکروشیدینگ یا سایه ابرو ظاهر ظریفی به ابروها می دهد به گونه ای که دم ابروها سایه ای تیره ترنسبت به تاج ابرو دارد؛  نام دیگر این روش  « ابروهای پودری » است.

میکروشیدینگ برای چه کسانی مناسب است؟

برش های ایجاد شده با ابزار میکروشیدینگ نسبت به سایر روش ها کوچک تر است، بنابراین این روش نسبت به میکروبلیدینگ ملایم تر و کم خطرتر است و یک راه حل مناسب برای افراد با پوست حساس و چرب است. این روش برای کسی که ابروهای کم پشت و توخالی دارند هم بسیار مناسب است.

روش ترکیبی

از آن جایی که سایه ابرو ظریفتر است اغلب با میکروبلیندینگ و سایر روش های ابرو دائمی ترکیب می شود. روش ترکیبی بیشتر برای افرادی که ابروهای نازکی دارند و یا افرادی که ابروهای پرپشتی می خواهند اما پوست خشکی دارند، مناسب است.

با این حال، متخصصی که به او مراجعه می کنید ممکن است برای پرکردن مناطق خالی ابروهایتان از سایه ابرو و برای طراحی کلی تیغه ابروهایتان از میکروبلیندینگ استفاده کند.

روش میکروشیدینگ به چه صورت است؟

اولین قدم مشاوره با متخصص آرایش دائمی است در این مرحله پیشنهاد ما به شما مشاهده نمونه کار و دنبال کردن چندین نفر در شبکه های اجتماعی شان است تا بتوانید با توجه به سلیقه شخصیتان، متحصص این کار را انتخاب کنید.

پس از آن متناسب با نوع پوست و رنگ پوستتان، شکل و رنگدانه های موردنیاز را انتخاب می کنید و ابتدا متخصص یا آرایشگر با مداد ابرو، شکل ابروهایتان را ترسیم می کند تا با هم به نتیجه نهایی برسید. سپس برای کاهش درد و تورم از کرم های موضعی بی حسی استفاده می شود و فرآیند سایه زنی آغاز می شود که معمولا یک الی دوساعت طول می کشد.

هزینه های میکروشیدینگ و سایه ابرو

بر اساس نتیجه دلخواه شما، محل زندگی و سایر عوامل، متفاوت است.

از آنجا که این یک تکنیک زیبایی نسبتاً جدید است، تعیین میانگین هزینه دشوار است. اما میکروشیدینگ اغلب هزینه های مشابه میکروبلیدینگ معمولی را دارد.

دوام میکروشیدینگ یا سایه ابرو چقدر است ؟

سایه ابرو، یک روش نیمه دائمی است و با نگهداری مناسب می تواند یک تا سه سال باقی بماند. ترمیم کردن برای طولانی شدن نتایج توصیه می شود.

از آنجا که این روش جدید با نقاط کوچک جایگزین میکروبلیدینگ با ظاهری طبیعی می شود، ممکن است طولانی تر از میکروبلیدینگ باشد و به طور میانگین دو سال دوام داشته باشد. البته نوع پوست، مراقبت های روزمره و سبک زندگی کلی شما برماندگاری آن، تأثیر می گذارد.

مراقبت های لازم قبل از انجام میکروشیدینگ یا سایه ابرو چیست ؟

 تا یک هفته قبل، بیخیال حمام آفتاب و سالن های سولار بشوید! و روزی که می خواهید سایه ابرو بزنید، در معرض آفتاب نباشید.

یک ماه قبل استفاده از هرگونه محصول رتینول یا ویتامین A را متوقف کنید

حداقل 24 ساعت قبل از قرار ملاقات از مصرف مکمل حاوی کافئین، ایبوپروفن و آسپرین خودداری کنید.

از یک هفته قبل، ابروهای خود را اصلاح نکنید

 حداقل دو هفته قبل از درمان هیچ گونه لایه برداری، پاکسازی و اصلاح صورت انجام ندهید

مراقبت های پس از سایه ابرو چیست؟

بعد از آن که تکنسین کار خود را انجام داد نوبت شماست که وظیفه تان را به خوبی انجام دهید. اگرچه تکنسین های مختلف، رویکردهای متفاوتی برای مراقبت های بعدی دارند اما همه آن ها معتقدند که در این منطقه نباید باکتری باشد!

پس طبق دستورالعمل های آرایشگرتان پیش بروید.

برخی اصرار دارند که ناحیه تحت درمان باید به مدت 10 روز خشک نگه داشته شود، در حالی که برخی معتقدند که باید آن را با پنبه مرطوب تمیز کرد.

همچنین اطمینان حاصل کنید که از فعالیت های زیر اجتناب می کنید:

  • شنا کردن
  • فعالیت های ورزشی یا هر چیزی که باعث تعریق زیاد شود
  • سونا و حمام گرم، دوش طولانی یا استفاده از جکوزی
  • آفتاب گرفتن
  • هر نوع لایه برداری شیمیایی
  • برداشتن ، لایه برداری یا خراشیدن ناحیه رنگدانه ای
  • خوابیدن روی صورت

همانطور که متوجه شدید، روتین مراقبتی پوستتان پس از سایه ابرو تغییر می کند و شما نباید صورتتان را به طور منظم بشویید این مساله درباره آرایش همصدق می کند پس قبل از گرفتن وقت میکروشیدینگ، برنامه ریزی کنید و قرارهای مهم تان را جوری تنظیم کنید که مجبور نشوید با آرایش سلامتتان را به خطربیندازید!

آیا میکروشیدینگ ابرو ایمن است؟

هر روشی که ما روی بدن خود انجام دهیم ، صرف نظراز اینکه کوچک باشد، خطر خاصی را به همراه دارد. میکروبلیندینگ یا سایه ابرو یا حتی انواع روش های هاشور ابرو در اینجا  تفاوتی ندارد. باید بدانید در این روش ها، آرایشگر برای قرار دادن رنگدانه با استفاده از سوزن مجبور به ایجاد برش و خراش لایه پوست است که باعث آسیب به ناحیه می شودو حتی خطر عفونت را به همراه دارد.

عوارض جانبی رایجی نیز وجود دارد که بهتر است قبل از انجام سایه ابرو نسبت به آن ها آگاه باشید هرچندکه دلیلی برای نگرانی نیست:

  • ابروهای متورم
  • سرخی
  • خارش
  • عفونت ها
  • آلرژی : اگرچه واکنش های آلرژیک نادر است اما برخی از رنگدانه ها حاوی پارافنیلن دی آمین(PPD) هستند که در رنگ مو استفاده می شود و برخی از افراد به آن حساسیت دارند. خوشبختانه طیف گسترده ای از رنگدانه ها وجود دارد. بنابراین شما فقط باید به تکنسین خود در مورد آلرژی های خود هشدار دهید و آنها اطمینان می دهند که از مواد مناسب استفاده می کنند. برای اطمینان از قبل از تزریق مواد، تست آلرژی انجام دهید.

توجه داشته باشید که خارش و تورم تا اندازه ای منطقی به نظر می رسد و هرچه مراقبت های قبل و بعد از میکروشیدینگ و سایه ابرو را جدی بگیرید احتمال بروز عوارض جانبی را کاهش خواهید داد.

چقدر طول می کشد تا زخم سایه ابروهای شما خوب شود؟

بهبودی کامل ابروهای شما حدود یک ماه طول می کشد. این فرایند برای اطمینان از موفقیت میکروشیدینگ در درازمدت حیاتی است. آرایشگر شما در مورد پاک کننده ها و کرم های مراقبت به شما کمک می کند تا به روشی صحیح بهبود یابید و از عفونت جلوگیری کنید.

آنچه باید بدانید این است که ابروهای شما طی چرخه بهبودی چندین مرحله را طی می کنند و احتمالا برایتان خوشایند نباشند چراکه رنگدانه ابتدا بسیار تیز و تیره به نظر می رسد، اما رنگ جوهر به تدریج نرم می شود. بنابراین وحشت نکنید، این هم بخشی از روند کار است.

طی هفته اول، ابروهایتان متورم و تیره و در اطراف ناحیه تحت درمان، کمی قرمز است.

درهفته دوم ابروها پوسته پوسته شده و به طور طبیعی پوستتان خودش را لایه برداری می کند که پس از مدتی ابروهایتان دوباره رنگ می گیرند. و طی هفته های 4-6 ابروهایتان ناهموار به نظر می رشند که وقت ترمیم است! هدف از ترمیم، پر کردن نواحی خالی و رفع نواقص یا تغییرات احتمالی است. برای ماندگاری بیشتر ترمیم را حتما در برنامه تان جای بدهید.

تبریک می گویم پس از این 6 هفته ابروهای رویایی تان، فوق العاده به نظر می رسد.

تفاوت بین میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ چیست؟

همانطور که گفتیم، میکروبلیدینگ با استفاده از تیغه های دستی بریدگی هایی را ایجاد می کند. که شبیه به موهای طبیعی بوده و با جوهر پر می شوند. اما در روش میکروشیدینگ بیشتر از ابزاری الکتریکی استفاده می کنند. (که بعضاً به صورت دستی نیز انجام می شود)، که شبیه دستگاه های تاتو با سوزن های بی شماری است. که اطمینان می یابد جوهر به طور مداوم و یکنواخت در ابرو تزریق می شود. بنابراین، جوهر برای هر دو روش درمانی یکسان است اما کاربرد آن و شکل نهایی متفاوت است.

بسیاری سایه ابرو را یک نسخه ملایم از میکروبلیدینگ می دانند. زیرا روند کار میکروبلیندینگ دردناکتر است. در این روش ابروها سه بعدی اند و کمی غیرطبیعی تر هستند. در حالی که سایه ابرو جلوه ای پودری به ابروها می دهد.

بسیاری برای دستیابی به ظاهر دلخواه ابروهایشان ترکیبی از این دو روش درمانی را انتخاب می کنند.

برای مقایسه دقیق تر این دو روش سری به مقاله تفاوت های کلیدی میکروبلیندینگ و میکروشیدینگ بزنید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *