تفاوت های کلیدی میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ

میکروبلیندینگ یا میکروشیدینگ
4.8/5 - (16 امتیاز)

اگر از سری افرادی باشید که پیگیر تغییرات دنیای زیبایی هستند حتما نام میکروبلیندیگ را شنیده اید. روش جدید تری که این روزها درکنار انواع روش های هاشور ابرو برای زیبایی و اصلاح حالت ابروها وجود دارد، سایه ابرو یا میکروشیدینگ است.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

ترند طرح ناخن زمستان امسال

مدل ابرو جدید ۱۴۰۲

در مقاله میکروشیدینگ یا سایه ابرو چیست همه چیز درباره این روش را نوشته ایم. اگر ابروهای کم پشت و توخالی دارید یا قبلا تتو کرده اید و حالا به هر دلیلی از آن راضی نیستید این مقاله را بخوانید تا قبل از آن که سری به آرایشگاه بزنید از جدیدترین و مناسب ترین روش ها که باب میلتان است، مطلع شوید.

میکروبلیدینگ ابرو چیست ؟

میکروبلیدینگ یکی ازمشهورترین انواع روش های هاشور ابرو و آرایش نیمه دائمی است که در طی آن، آرایشگر با استفاده ازابزار دستی سوزنی رنگدانه هایی تقریبا مشابه ابروهای طبیعی تان را ترسیم می کند که به ابروهایتان ظاهری زیبا و سه بعدی می دهد.

میکروشیدینگ ابرو چیست؟

سایه ابرو نیز مانند میکروبلیدینگ یک روش نیمه دائمی آرایش است اما اغلب آرایشگر با دستگاه سوزنی رنگدانه ها را به صورت شیب دار اجرا می کند و جلوه ای نیمه پودری دارد که ابروهای نازک یا کم پشت را اصلاح می کند.

این روش زیرمجموعه ای از تکنینک میکروبلیدینگ است اما برش های کمتری ایجاد می کند و به همین خاطر برای افراد با پوست چرب و حساس مناسب تر است. (در ادامه مقاله تفاوت های کلیدی میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ را برای شما خواهم گفت تا انتخاب بهتری داشته باشید.)

برای انتخاب روش مناسبتان تنها فاکتور، نوع پوست نیست. از آن جایی که جنبه زیبایی هم وجود دارد میکروشیدینگ یا سایه ابرو بیشتر برای افرادی که صرفا اصلاح بخشی از ابروهایشان را می خواهند توصیه می شود اما میکروبلیدینگ برای اصلاح کامل ابرو اجرا می شود.

تفاوت های کلیدی میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ

دوام و ماندگاری کدام روش بیشتر است ؟

هر دو روش، نیمه دائمی هستند و دیر یا زود از بین می روند. اگر بگوییم همین مزیتشان باعث شده جای روش های قدیمی تتو و خال کوبی های دردناک و ماندگار را بگیرند، دروغ نگفته ایم!

اما ماندگاری سایه ابرو از میکروبلیدینگ بیشتر است. میکروبلیدینگ با نگهداری و مراقبت های صحیح و ترمیم به موقع 2-3 سال باقی می ماند. اما سایه ابرو تا 4 سال هم ماندگاری دارد.

کدام روش دردناک تر است ؟

اگر ضرب المثل معروف بکش و خوشگلم کن به گوشتان خورده باشد. کمی واقع بینانه به ماجرا نگاه کنید. طبیعی است که این روش ها با کمی درد همراه باشد. آن هم وقتی آگاهانه خودتان را در معرض خراش ها قرار داده اید. اما با استفاده از پمادهای بی حسی صرفا کمی احساس ناراحتی خواهید داشت.

کدام روش ایمن تر است ؟

به جهت برش های سطحی، احتمال تحریک و التهاب پوستی و حتی عفونت در هر دو روش وجود دارد. اما این احتمال زمانی شما را تهدید می کند که مراقبت های قبل و بعد از انجام میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ را جدی نگیرید.

تکنسین ابرو باید از مواد با کیفیت و استریل استفاده کند. پس در انتخاب آرایشگر خود وسواسی عمل کنید. خصوصا که باید بدانید علاوه بر مسائل بهداشتی، رضایت از نتایج این روش ها تا حدود زیادی به تجربه و هنر آرایشگرتان هم بستگی دارد.

ابزار کار

ابزار کار میکروبلیدینگ دستی است که شبیه به تیغه ای متشکل از 10-12 سوزن کوچک است.

 اما تکنیک سایه ابرو دائمی معمولا با ماشین انجام می گیرد.

تفاوت های کلیدی میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ

روند بهبودی

وقتی نوبت به روند بهبودی و مراقبت های روزمره می رسد، تفاوت زیادی بین میکروبلیدینگ و میکروشایدینگ وجود ندارد.

ابروهای شما 4-6 هفته طول می کشد تا بهبود یابد. در این دوره باید از آرایش، شنا، تعریق، سونا گرم، حمام گرم، دوش طولانی یا استفاده از جکوزی و همچنین هر نوع لایه برداری شیمیایی خودداری کنید. چیدن، کندن پوست یا خراشیدن ناحیه رنگدانه ای کاملاً ممنوع است. همچنین سعی کنید روی صورت نخوابید.

چگونه باید میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ را مثل روز اول نگه دارید؟

محو و کم رنگ شدن رنگدانه ها در روش های نیمه دائمی آرایشی، منطقی است. برای افزایش ماندگاری ابروهایتان حالا به هر روشی که آن ها را طراحی کرده اید باید ترمیم منظم را جدی بگیرید.

اولین ترمیم در فرآیند میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ ضروری است که پس از هفته 6 ام انجام می شود. پس از آن سرعت محو شدن به عواملی مثل نوع پوستتان، نحوه مراقبت از پوستتان و شست وشو بستگی دارد.

اگر پوست چربی دارید، غریق نجاتید، یا مدام در سالن های آفتاب وقت می گذرانید فاصله زمانی ترمیم هایتان کمتر خواهد بود!

معمولا میکروبلیدینگ هر 6 ماه و میکروشیدینگ هر 6-8 ماه باید ترمیم شود.

میکروبلیدینگ یا میکروشیدینگ ؟ کدام یک برای من مناسب است ؟

  • روی پوست خشک، میکروبلیندینگ نتیجه بهتری دارد. اما اگر پوست چرب یا حساس دارید سایه ابرو مناسبتان است.
  • اگر ظاهری طبیعی می خواهید به سراغ میکروبلیندینگ بروید. اما اگر از دسته افرادی هستید که همیشه آرایش دارند و می خواهند ابروهایشان به چشم بیایند سایه ابرو را انتخاب کنید.
  • در صورتیکه قبلا تتو کرده اید احتمالا میکروبلینینگ روی ابروهای شما خوب نباشد پس از روش میکروشیدینیگ استفاده کنید.
  • اگر ابروهایتان خیلی خالی است سایه ابرو بزنید.

با این حال اگر نمونه کارهای آرایشگرهای مختلف را مشاهده کردید و به نتیجه نرسیدید میتوانید از روش ترکیبی استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردم تفاوت های کلیدی میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ را برای شما شرح دهم. اما توصیه می کنم قبل از تصمیم گیری، مقالاتی که در ابتدا نام بردیم را مطالعه کنید. تا هم با تمامی روش های به روز و مدرن و هم از مراقبت ها و محدودیت ها و عوارض آن ها آگاه شوید.

 

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *