میکرودرم ابریژن روش معجزه آسای جوانسازی و پاکسازی پوست

میکرودرم ابریژن روش معجزه آسای جوانسازی
4.6/5 - (5 امتیاز)
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

میکرودرم ابریژن، به عنوان یکی از نوین‌ترین روش‌های جوانسازی و یکی از انواع لایه برداری صورت، مطرح است. میکرودرم ابریژن یک روش درمانی آرایشی است که فقط در مدت یک ساعت، پوست شما را جوان و شاداب می کند و نتایج خیره کننده ای دارد. برای آشنایی بیشتر با این روش که برای پاکسازی پوست هم استفاده می شود ادامه مقاله را بخوانید.

میکرودرم ابریژن چیست ؟

شاید بپرسید این همه تعریف و تمجید از این روش برای چیست؟ ما هر روز،  در معرض آفتاب هستیم و گرچه نور خورشید برای روحیه ما، از لوازم است برای پوست ما آنقدرها هم مفید نیست و چین و چروک‌هایی را ایجاد می‌کند.

میکرودرم ابریژن یکی از سریعترین و ملایم ترین درمان های ضد پیری در حال حاضر است. یکی از جالب ترین واقعیت ها در مورد میکرودرم ابریژن این است که با استفاده از ابزاری مکانیکی سلول های مرده و آسیب دیده را از لایه بالایی پوست (لایه شاخی یا بیرونی ترین لایه پوست) خارج می کند. میکرودرم با حفظ این سلول‌های مرده، ظاهری شاداب و جوانتر به شما ارمغان می دهد!

میکرودرم ابریژن چطور انجام می شود؟

در حین کار شما روی یک صندلی دراز می کشید و آرایشگر شما با استفاده از یک دستگاه دستی، ذرات ریزی را مستقیما به داخل پوستتان اسپری می کند و با سایش آن مواد و پس از لایه برداری در این روند، مواد را به همراه لایه های مرده پوستتان، با دستگاهی با قابلیت مکش، از پوستتان خارج می کند.

مراحل انجام میکرودرم ابریژن

مرحله اول: پاکسازی

 اولین قدم همیشه پاک کردن آلودگی های موجود در پوست است. برای این کار معمولا از بخور صورت که باعث باز شدن منافذ صورت می شود استفاده می کنند تا در مراحل بعدی، از بین بردن جوش های سر سفید و سرسیاه راحت تر و عمقی تر، باشد.

مرحله دوم: لایه برداری

اگر پوست حساسی دارید احتمالا آرایشگر شما، از این مرحله زودتر گذر کند تا در مرحله بعدی، که کار با دستگاه هاست به پوستتان صدمه نزند. چراکه میکرودرم ابریژن، به تنهایی یک روش لایه برداری قوی و عمیق پوست محسوب می شود.

مرحله سوم : کار با دستگاه میکرودرم ابریژن

ابزار میکرودرم ابریژن می تواند الماسی یا کریستالی باشد. با استفاده از میکرودرم ابریژن الماسی، متخصص زیبایی از یک عصا با نوک پوشیده شده از الماس استفاده می کند. نوک الماس بالاترین لایه پوست را از بین می برد زیرا در سطح صورت کشیده شده ولایه برداری پوست را انجام می دهد. سپس مکش تولید شده توسط دستگاه دیگر،  پوست را صاف و تمیز می کند.

معمولا از روش میکرودرم ابریژن الماسی، برای پوست اطراف چشم و نواحی پوستی حساس تر استفاده می شود.

از طرف دیگر، میکرودرم ابریژن کریستالی از یک عصا استفاده می کند که بلورهای ریز را در سطح پوست اسپری می کند. با جابجایی دستگاهی غلتکی در سطح صورت، کریستال ها پوست مرده را از بین می برند. در این حالت، گویا پوست پوسته پوسته می شود.( درست مثل روش های قدیمی لایه برداری مادربزرگ هایمان که از کیسه و سنگ پا استفاده می کردند اما بسیار ملایم تر! ) انواع مختلفی از بلورهایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند شامل اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم است.

این تکنیک ها ممکن است متفاوت باشد و ممکن است به ترجیح متخصص زیبایی بستگی داشته باشد. اما نتیجه نهایی تا حد زیادی یکسان است.

هر دو روش شامل برداشتن لایه خارجی پوست است. که پس از آن با پوست جدید و جوان جایگزین می شود. و صورت شما را درخشان و جوان تر می کند. ممکن است بعد از درمان صورتتان قرمز شود اما معمولاً این تغییر رنگ، طی چند ساعت کاملاً برطرف می شود.

مرحله چهارم: محافظت

از آن جایی که در مراحل قبلی، رسما یک لایه از پوستتان را لایه برداری می کنید (البته به روش درست و نه خشن! ) و لایه زیرین هنوز حساس است. بسیار مهم است که پوستتان را با یک مرطوب کننده و ضدآفتاب با SPF بالای 30 آبرسانی کنید. به نکات مهم در خرید کرم ضد آفتاب و انتخاب کرم مناسب توجه داشته باشید.

میکرودرم ابریژن مناسب چه افرادی است ؟ و مزایای آن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی است که برای تجدید رنگ و بافت کلی پوست استفاده می شود.

از مزایای این روش این است که می تواند خطوط ظریف، لکه های پیری و قهوه‌ای حاصل از افزایش سن و سایر نگرانی ها و شرایط مربوط به پوست را بهبود بخشد.

میکرودرم برای انواع خاصی از جای جوش و آکنه ها  بسیار مناسب است. با از بین بردن لایه ای از پوست مرده، ظاهر زخم ها نرم می شود. همچنین، میکرودرم ابریژن می تواند گردش سلول های خونی را تقویت کند که می تواند به تجدید و ترمیم پوست، کمک کند.

همچنین، میکرودرم ابریژن به هر محصول یا سرمی که استفاده می کنید امکان کارایی موثرتر را می دهد.

میکرودرم ابریژن مناسب انواع پوست هاست.

 هم چنین این روش برای افراد زیر مناسب است :

  • افرادی که پوست کدر و ماتی دارند.
  • کسانی که منافذ پوستی باز دارند و جوش های سرسیاه زیادی دارند.
  • افرادی که رنگ و بافت پوستشان ناهموار است .
  • اگرزیر چشم هایتان گود می افتد باید بدانید این روش به تخلیه غدد لنفاوی، نیز کمک می کند. و باعث می شود حلقه های تیره زیر چشم کم رنگ و به مرور زمان در طول درمان، از بین بروند.

هدف از انجام میکرو ابریژن، این است که رنگ چهره فرد را صاف، روشن و یکدست تر کند. و ظاهری جوان تر به شما ببخشد.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که این روش برای افرادی که دارای مشکلات آکنه شدید، روزاسه، زخم باز، اگزما، درماتیت و سایر بیماری های پوستی مشابه هستند توصیه نمی شود زیرا می تواند پوست را تحریک کرده و مناطق ملتهب را بدتر کند.

چین و چروک ها در اثر آسیب خورشید و به مرور زمان، در صورت شما ایجاد می شوند. بنابراین متأسفانه، میکرودرم ابریژن از شر چین و چروک های عمیق، نجاتتان نمی دهد.

مراقبت های لازم قبل از میکرودرم ابریژن چیست؟

1) بهتر است در مورد نگرانی های پوستی خود با یک متخصص پوست صحبت کنید تا بفهمید آیا میکرودرم ابریژن مناسب شماست یا خیر. درباره هرگونه عمل زیبایی و جراحی گذشته و همچنین آلرژی و شرایط پزشکی بحث کنید.

2) حدود یک هفته قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب، کرم های برنزه کننده و اپیلاسیون خودداری کنید.

3) همچنین ممکن است به شما توصیه شود تقریباً سه روز قبل از درمان از استفاده از کرم ها و ماسک های لایه بردار خودداری کنید.

4) قبل از شروع فرآیند، هرگونه آرایش را پاک کرده و صورت خود را تمیز کنید.

عوارض پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن چیست؟

عوارض جانبی شایع میکرودرم ابریژن، عبارتند از:

  • حساسیت خفیف
  • تورم
  • قرمزی پوست
  • سوزش خفیف
  • افزایش حساسیت نسبت به آفتاب

البته تمامی این عوارض، حداکثر تا 2 روز پس از انجام این روش، از بین خواهند رفت و جای نگرانی نیست. برای کاهش این عوارض و تسریع فرآیند بهبودی ضدآفتاب بزنید . دست هایتان را به صورتتان نزنید. تا دو روز آرایش نکنید و با مرطوب کننده های مناسب، پوستتان را آبرسانی کنید. 

 اگر به فکر پاکسازی و جوانسازی پوستتان با ایمن ترین روش ها هستید. میکرودرم ابریژن ایده آل ترین روش جدیدی است که به شما توصیه می کنیم. با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه، وقت آرایشگاهتان را رزرو کنید و پس از انجام میکرودرم،  از پوست درخشان و سبک خود لذت ببرید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *