با میکرونیدلینگ همیشه جوان بمانید!

میکرونیدلینگ
5/5 - (2 امتیاز)

اگر با خودمان روراست باشیم می دانیم که نه تنها ایده آل همه خانم ها، بلکه همه افراد است که با گذشت زمان و پیری مبارزه کنند. با پیشرفت تکنولوژی، ما روش های مختلف و پیشرفته تری را برای مراقبت از پوست شناسایی می کنیم. میکرونیدلینگ، روش فوق العاده این روزها برای جوانسازی پوست است.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

هرچند جوان ماندن به این روش خلاصه نمی شود و در درجه اول، باید حواسمان باشد که چه می خوریم وبه پوستمان هم چه می خورانیم! داشتن روتین مراقبت از پوست، کمترین لطفی است که می توانیم در حق پوستمان بکنیم. برای جوانسازی سریعتر، روش جالب میکرونیدلینگ ابداع شده است که در این مقاله با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

میکرونیدلینگ چیست؟

قبل از استفاده از روش های مختلف،  مهم تر این است که با آنها خوب آشنا شویم؛  پس ابتدا باید معنای میکرونیدلینگ را بدانیم. متخصصان از نام های مختلفی برای بازاریابی و توضیح این روش درمانی استفاده می کنند؛ از جمله «القای کلاژن از راه پوست » و یا «درمان القای کلاژن».

میکرونیدلینگ یک روش درمانی است که برای تقویت و جوانسازی پوست کاربرد دارد. میکرونیدلینگ روشی را ارائه می دهد که طی آن طیف وسیعی از سوزن های ریز لایه اولیه پوست شما را سوراخ می کند. اثر سوراخ ممتد به منظور افزایش سطح تولید کلاژن و بهبود بافت کلی پوست است.

آیا میکرونیدلینگ به پوست آسیب می زند؟

لازم نیست نگران سوزن ها باشید، کرم بی حس کننده، کار خودش را خواهد کرد. پس از میکرونیدلینگ، پوستتان درست مثل ظهرهای داغ تابستان، صورتی رنگ می شود.

در بدترین حالت، ممکن است چند نقطه کوچک سوراخ دار، ظاهر شود که در عرض چند روز کمرنگ می شوند.

فقط مطمئن شوید که هیچ قسمت ملتهب یا آلوده ای روی پوست شما وجود ندارد قبل از مراجعه به کلینیک ها یا مراکز زیبایی، صبر کنید تا جوش های فعال والتهابات پوستتان فروکش کنند.

در صورت داشتن اگزما، روزاسه یا پوست بسیار حساس، باید از میکرونیدلینگ خودداری کنید!

اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید که باعث کم آبی بدن می شود و می توانند میکرونیدلینگ را بی اثر کنند، باید از این روش صرف نظر کنید.

میکرونیدلینگ چطور باعث جوانسازی پوست می شود؟

در این روش با استفاده از ابزار مخصوص میکرونیدلینگ، از سوزن برای ایجاد سوراخ های کوچک در لایه بالایی پوست استفاده می شود که باعث ایجاد کلاژن و الاستین جدید در بدن می شود. به طور دقیق، این ابزار از 11 سوزن بسیار ریز در نوک آن استفاده می کند، که می تواند توسط متخصص شما بین 0.5 تا 2.5 میلی متر تنظیم شود این سوزن ها به لایه سطحی پوست نفوذ می کند.

برای توضیح ودرک بیشتر به نحوه کار بدن در ترمیم زخم هایتان دقت کنید:

 بدن شما یک زخم کوچک را همانند زخم بزرگ درمان می کند و فیبروبلاست ها را برای ایجاد کلاژن بیشتر در منطقه آسیب دیده می فرستد. در میکرونیدلینگ، متخصص پوست شما را گول می زند و کاری می کند که پوست تصور می کند زخمی ایجاد شده است و با افزایش کلاژن ها در آن ناحیه، بافت پوستیتان ضخیم شده و بهبود می یابد.

روش انجام میکرونیدلینگ

اگر از سوزن می ترسید، یا آستانه تحمل دردتان پایین است نگران نباشید. این روش با پاکسازی صورت، آغاز می شود و سپس یک کرم بی حسی موضعی استفاده می شود که متوجه درد نشوید. متخصص سرمی را برای ترمیم پوستتان استفاده می کند.

سپس قلم میکرونیدلینگ که به صورت یک غلتک است روی پوستتان حرکت داده شده و سوزن ها روی پوستتان کشیده می شوند. پس از این مراحل، دوباره لایه دیگری از سرم ها استفاده می شود.

مزایای درمان میکرونیدلینگ صورت چیست؟

روش های درمانی بسته به نوع پوست و افراد متفاوت است.

نکات مثبت اصلی شامل موارد زیر است:

  • کاهش لکه های پوستی
  • افزایش سطح کلاژن پوست و جریان خون
  • مناسب برای انواع پوست هاست
  • جوانسازی پوست و بهبود ظاهر آن
  • کاهش چین و چروک
  • کمک به تاثیر بهتر محصولات مراقبتی پوست
  • کاهش منافذ صورت و جوش های صورت
  • بهبود جای زخم و آکنه های عمیق
  • بهبود جای سوختگی
  • این روش نسبت به روش های بوتاکس و… که تهاجمی تراند کمتر تهاجمی بوده و کم خطرتر است
  • علاوه بر صورت، در سایر نواحی بدن هم کاربرد دارد.
  • کاهش استرچ مارک ها (خطوط چاقی لاغری که عموما ناشی از بارداری و بلوغ هستند) 
  • اگر مدام اخم می کنید و حالا چین و چروک های پیشانی تان، باعث ناراحتی تان است و از بوتاکس به هر دلیلی خوشتان نمی آید (باتوجه به هزینه ها و عوارض جانبی و خطرات آن) یا خط لب و خطوط دور چشمتان این روزها بیشتر از لبخندتان به چشمتان می آید، اول از همه باور کنید که زیبا هستید و خودتان را دوست داشته باشید و پس از آن، به توصیه ما برای میکرونیدلینگ فکر کنید.

معایب میکرونیدلینگ صورت چیست؟

همه روش های درمانی همانطور که انتظار دارید انجام نمی شوند، به خصوص اگر شما پوست حساسی داشته باشید. بنابراین قبل از انجام هر یک از روش های مراقبتی پوستی، یا روش های جوانسازی پوست از جمله، میکرودرم آبریژن یا میکرونیدلینگ، با پزشک متخصص مشورت کنید و متناسب با نوع پوستتان با آن رفتار کنید.

  • ممکن است دچار حساسیت و زخم شوید
  • پوست شما پس از درمان به طور کلی قرمز می شود. روند کار را به خاطر بیاورید، میکرونیدلینگ، شامل سوزن هایی است که به طور مداوم وارد پوست شما می شوند
  • ممکن است دچار عفونت شوید
  • اگر از سوزن می ترسید، ممکن است در ابتدا احساس ناراحتی کنید.
  • این دوره زمان می برد زیرا پوست از ظرفیت خاص خود برای التیام پوست استفاده می کند. بنابراین، برای دیدن نتایج واقعی، باید صبر پیشه کنید!

مراقبت های بعدی میکرونیدلینگ شامل چه مواردی است؟

تأثیر درمان ها بر روی پوست و صورت شما ممکن است بیش از حد معمول نیاز به مراقبت داشته باشد. میکرونیدلینگ هم از این دایره خارج نیست!  بنابراین، برای اطمینان از بهبود پوست به جای آسیب بیشتر، نقش مراقبت های بعدی کلیدی می شود.

برخی از اقدامات مهم که باید انجام دهید، شامل موارد زیر است:

1. برای چند روز از مراقبت های ویژه پوستی که توسط متخصص پوست تجویز شده استفاده کنید

2 . از مالیدن هرگونه مواد غیرضروری به پوستتان خودداری کنید. (آرایش هم شامل این مورد است، پس قرارهای مهم تان را دراین زمان، تنظیم نکنید)

3 . برای حفاظت از پوست، به ویژه پس از درمان ، غذاهای سالم بخورید.

4 . میکرونیدلینگ شما را قرمز و حساس می کند، بنابراین توصیه می کنیم که در طول هفته های بعد از درمان، ضد آفتاب با حداقل 30 SPF استفاده کنید (و بیایید صادقانه بگوییم همیشه باید ضدآفتاب بزنید).

5 . با استفاده از یک سرم مرطوب کننده ملایم و استفاده از یک پاک کننده ملایم، اطمینان حاصل کنید که پوست را هیدراته نگه می دارید و از اسکراب و لایه برداری در روزهای بلافاصله پس از درمان خودداری کنید. برای مرطوب نگ داشتن پوستتان مصرف مایعات را بیشتر کنید.

 میکرونیدلینگ چند بار باید انجام شود؟

این بستگی به شدت مشکل پوستی دارد که می خواهید آن را برطرف کنید. اگر پوست شما به طور کلی خوب است و از آن مراقبت می کنید، می توانید هر سه تا شش ماه یکبار میکرونیدلینگ انجام دهید. اگر پوستتان نیاز به جوانسازی و بازیابی مجدد دارد می توانید سالانه برای استفاده از این روش برنامه ریزی کنید. 

استفاده از میکرونیدلینگ در جوانسازی پوست، چقدر موثر است؟

ما برای درمان پوست، بهبود ظاهر آن و احساس جوانی از میکرونیدلینگ استفاده می کنیم. بنابراین، باید درک کنیم که آیا واقعا این روند کار می کند؟  برخی از جنبه های اصلی مربوط به استفاده از درمان میکرونیدلینگ، شامل موارد زیر است:

قبل از اینکه آن را تجربه کنید، باید بدانید درمان به چند جلسه زمان نیاز دارد. ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه پوستی سفت و روشن شوید.

به نظر می رسد رویکردهای حرفه ای میکرونیدل نتیجه بسیار بهتری نسبت به روش های درمانی غلتکی در خانه دارد.

میکرونیدلینگ در خانه

برخی افراد ترجیح می دهند این روش را در خانه انجام دهند. این گزینه فقط درصورتی امکان دارد که بدانید دقیقاً چه کاری باید انجام دهید.

دستگاه های خانگی سوزن های بسیار کوتاه تری دارند و به عمق پوست نفوذ نمی کنند، این بدان معناست که اگرچه استفاده از آنها ایمن است، اما شما همان نتیجه ای که در مطب ها و مراکز زیبایی می گیرید، تجربه نخواهید کرد.

فرض کنید می توانید در یک باشگاه ورزشی به تنهایی تمرین کنید یا زیر نظر یک مربی حرفه ای باشید، به نظرتان با کدام روش، سریعتر و بهتر، به ایده آل هایتان دست خواهید یافت؟  میکرونیدلینگ توسط متخصص حکم ورزش با مربی را دارد.

اگر ترجیح می دهید میکرونیدلینگ خانگی را در زندگی روزمره خود بگنجانید به نکات زیر توجه کنید:

بهتر است این کار را روی پوست کاملاً تمیز قبل از خواب انجام دهید و سپس سرم را روی آن قرار دهید.

این روش درمانی پوستی رویکرد خارق العاده ای دارد. بنابراین، هر روز از این استفاده نکنید.

 اگر از سوزن های کوتاه تری استفاده می کنید، ممکن است هر 2 الی 3 هفته  میکرونیدلینگ کنید، اما محتاط باشید. سوزن های بلندتر، رویکرد طولانی تر و تشدید کننده تری را ایجاد می کنند. به این معنی که آسیب های پوستی گسترده ای ایجاد می کند و برای بهبودی به زمان بیشتری نیاز دارید.

برای مصارف خانگی، عموما از غلتک درما LED استفاده می شود.

سخن پایانی: قبل از انجام هرگونه مراقبت و روش های زیبایی، با متخصص مشورت کنید تا از نتیجه کار، مطلع باشید و لذت ببرید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
1 نظر
  1. بهترین کراتین کار تهران می‌گوید

    دستگاه های خانگی سوزن های بسیار کوتاه تری دارند و به عمق پوست نفوذ نمی کنند، این بدان معناست که اگرچه استفاده از آنها ایمن است، اما شما همان نتیجه ای که در مطب ها و مراکز زیبایی می گیرید، تجربه نخواهید کرد.

ارسال یک پاسخ

احراز هویت *