صفر تا صد میکرونیدلینگ خانگی

صفر تا صد میکرونیدلینگ خانگی
5/5 - (1 امتیاز)

اگر در فکر این هستید که رویای جوانسازی را واقعی کنید، میکرونیدلینگ جدیدترین تکنیک معرفی شده در دنیاست. هر چند شخصا با شنیدن میکرونیدلینگ یاد ضرب المثل «بکش و خوشگلم کن» می افتم اما خوبی اش این است که تنها نمی کشد بلکه با وجود ترسناک به نظر رسیدنش، با سوزن های ریزی در پوستتان زخم ایجاد می کند تا پوستتان با تولید کلاژن شفاف و جوانتر شود.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

به همین خاطر،  دستگاه های میکرونیدلینگ خانگی هم خیلی سریع به بازار آمده تا بتوانید به سادگی میکرونیدلینگ در خانه را تجربه کنید.

در این مقاله از نحوه انجام میکرونیدلینگ خانگی، نحوه انتخاب دستگاه میکرونیدلینگ در خانه و … خواهیم گفت.

میکرونیدلینگ در خانه یا درمارولینگ چیست؟

میکرونیدلینگ در خانه که درمارولینگ هم نامیده می شود (از آن جا که به دستگاه دستی مورد استفاده میکرونیدلینگ که شبیه به غلتک است درمارولر گفته می شود، به این نامگذاری شده است)، نوعی از میکرونیدلینگ است که در آن با استفاده از غلتک درمارولر که از سوزن هایی تشکیل شده، زخم ها یا سوراخ هایی روی پوست ایجاد می شود تاجذب محصولات و سرعت بهبود پوست افزایش یابد.

چطور دستگاه درمارولر خانگی ام را انتخاب کنم؟

یک روش بی عیب و نقص برای خرید غلتک مناسب پوستتان این است که ابتدا با متخصص زیبایی یا متخصص پوست خود در مورد توصیه های مربوط به طول سوزن مشورت کنید، به علاوه باید برای چگونگی استفاده از این غلتک ها در روتین مراقبتی پوستتان، راهنمایی بگیرید.

ابتدا کاملا تحقیق کنید و سپس درمارولر مناسبتان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید برای آن که جلوی عوارض و ریسک های احتمالی عفونت ها و زخم های شدید و پارگی پوستتان را بگیرید، از دستگاه هایی استفاده کنید که دارای سوزن های 0.2 میلی متر، 5/2 میلی متر یا 3 میلی متر هستند. “هرگز بیش از 3/3 میلی متر برای صورت استفاده نکنید.”

صبر در میکرونیدلینگ خانگی برای رسیدن به نتیجه موثر و دلخواهتان از واجبات است. این روند ممکن است بین 4الی 6 هفته طول بکشد چراکه سوزن های دستگاه های خانگی زخم های عمیق ایجاد نمی کنند و برای رسیدن به نتیجه باید بیشتر زمان بگذارید.  اگر روندی ایمن تر و سریع تر را می خواهید، بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنید.

 هر چند وقت باید میکرونیدلینگ در خانه انجام دهید؟

تعداد دفعات درمان به طول سوزن های غلتکی پوست و حساسیت پوست شما بستگی دارد. اگر سوزن های شما کوتاه تر باشد، ممکن است بتوانید یک روز در میان بچرخید و اگر سوزن های شما خیلی بلندتر باشد، لازم است هر سه تا چهار هفته درمان ها را فاصله دهید.

مراحل انجام میکرونیدلینگ در خانه

از آنجا که در این روش از سوزن استفاده می شود، ایمنی اولین نگرانی شما در هنگام میکرونیدلینگ در خانه خواهد بود.

اگر قصد انجام میکرونیدلینگ خانگی را دارید ابتدا به این نکات اساسی توجه کنید:

  • باید قبل از آن پوست را با دقت تمیز کرده و از ابزارهای میکرونیدلینگ خود ضدعفونی کند.
  • مراقب باشید که زیاد به دستگاه سوزن فشار وارد نکنید زیرا باعث ایجاد زخم خواهید شد.
  • واکنش های آلرژیک به محصولات استفاده شده پس از سوزن زدن نیز گزارش شده است پس با دقت و حتی وسواس سرم های لازم را انتخاب کنید.

1) غلتک درما را ضد عفونی کنید

همیشه با ضد عفونی کردن غلتک درما، میکرونیدلینگ خود را شروع کنید، بگذارید تا قبل از شروع به مدت 5 تا 10 دقیقه در الکل ایزوپروپیل 70 درصد خیس بخورد.

2) صورت خود را بشویید

پوست خود را با یک پاک کننده ملایم متعادل با pH پوستتان تمیز کنید، و سپس دوباره آن را تمیز کنید. همچنین می توانید 70 درصد الکل ایزوپروپیل را به آرامی روی صورت خود قبل از شروع، پاک کنید.

اگر به درد حساس هستید، پس از شستن صورت، یک کرم بی حس کننده بزنید. استفاده از این کرم ها برای کاهش درد بسیار موثرند.

3) سرم بزنید

یکی از بزرگترین مزایای میکرونیدلینگ توانایی آن در کمک به محصولاتی مانند سرم و مرطوب کننده ها در نفوذ عمیق تر و موثرتر است. پس یکی از نکات اصلی میکرونیدلینگ در خانه این است که واقعاً مقدار سرم ها را به حداکثر برسانید.

 فرمولهایی را انتخاب کنید که حاوی مواد زیر باشند :

  1. اسید هیالورونیک: رطوبت را جذب و حفظ می کند، بنابراین استفاده از آن پس از میکرونیدلینگ می تواند به سفت شدن و آبرسانی پوست کمک کند.
  2. پپتیدها: پیتیدهای مس به طور طبیعی در پوست وجود دارند، استفاده از این سرم ها باعث افزایش تولید کلاژن می شود.
  3. فاکتورهای رشد: فاکتورهای رشد پروتئین هایی هستند که باعث تولید سلول ها و بافت های سالم می شوند. آنها به سلولهای پوست شما متصل شده و سیگنال ترمیم و جوان سازی پوست شما هستند. برای میکرونیدلینگ، آنها دست به دست هم می دهند و در ضخیم شدن پوست موثرعمل می کنند.

محصولی را انتخاب نکنید که دارای مواد موثره مانند رتینول و ویتامین C باشد. این مواد می تواند باعث حساسیت شود و استفاده همزمان از آن با میکرونیدلینگ، مساوی با تحریک شدید پوستتان است!

4) از درمارولر خود استفاده کنید

قبل از شروع، به صورت ذهنی صورت خود را به چهار قسمت تقسیم کنید. ( بالا سمت چپ – سمت راست بالا – پایین سمت چپ – پایین سمت راست)، و از استفاده غلتک دور چشم  و لب ها جدا اجتناب کنید:

به آرامی و محکم دو تا سه بار روی یک ناحیه در یک جهت (عمودی یا افقی) غلت بزنید و حتماً قبل از هربار، غلتک را بلند کنید.

به صورت عمودی شروع کنید بعد از اینکه 2-3 بار یک قسمت را به این ترتیب پوشاندید، غلتک را کمی حرکت دهید و تکرار کنید تا زمانی که کل قسمت را در همان جهت بپوشانید. سپس، برگردید و کل مراحل را در آن بخش تکرار کنید، اما این بار به صورت افقی عمل کنید.

5) صورت خود را بشویید

صورت خود را فقط با آب بشویید و آن را با یک پد تمیز خشک کنید.

6) غلتک درما را تمیز کنید

پس از انجام میکرونیدلینگ خانگی تان ، ابتدا غلتک درما را با صابون بشویید. سپس مجدداً آن را به مدت 10 دقیقه در الکل 70٪ ایزوپروپیل خیس کرده و دوباره در محفظه خود قرار دهید.

برای تعویض غلتک درما خیلی طولانی منتظر نباشید این درمارولرها هم عمری دارند!

شما باید غلتک فعلی خود را پس از 10 تا 15 بار استفاده تعویض کنید. بنابراین اگر چند روز در هفته، میکرونیدلینگ می کنید، ممکن است هر ماه به یک غلتک جدید نیاز داشته باشید.

آیا درمارولینگ برای انواع پوست مناسب است؟

میکرونیدلینگ خانگی می تواند برای همه انواع پوست مفید باشد. اگرچه کسانی که پوست حساس دارند باید مراقب دفعات انجام این کار باشند .

میکرونیدلینگ چه به صورت حرفه ای و چه در خانه انجام شود، یک روش ایده آل برای پر کردن خطوط و چین و چروک، ضخیم شدن و پرشدن پوست زیر چشم است. (بنابراین باعث کاهش تیرگی و کیسه های پوست) و حتی پر شدن لب می شود.

درمارولینگ همچنین از آنجایی که به پوست نفوذ می کند، یک درمان موثر برای جای زخم و تغییر رنگ آن است.

اگر آکنه فعال، پوست بسیار حساس، روزاسه، تبخال یا بریدگی دارید، هرگز نباید از میکرونیدلینگ خانگی استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می کنم که میکرونیدلینگ خانگی تان را شبانه را انجام دهید. زیرا بعد از آن، پوست شما کمی صورتی می شود.

آیا میکرونیدلینگ خانگی عوارض جانبی دارد؟

مانند هر روش مراقبت از پوست، عوارض جانبی بالقوه ای نیز وجود دارد. به خصوص اگر از درمارولر خود به درستی استفاده نکنید و موارد را بهداشتی را در نظر نگیرید!

از عوارض جانبی درمارولینگ می توان به تحریک، کبودی، لایه برداری، خونریزی و عفونت اشاره کرد.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *