با کراتینه مو موهایی ابریشمی داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

موهای ابریشمی مدل ها همیشه در سراسر جهان مورد حسادت و تحسین بوده است. داشتن موهای زیبا امتیاز خوبی است که به افراد خوش شانس اهدا می شود. در حالی که بقیه ما هر روز با موهایمان دست و پنجه نرم می کنیم و آرزو می کنیم موهای فوق العاده ای داشته باشیم. پس زمان آن فرا رسیده است که دست به کار شویم و برای یک بار هم که شده، درمان های خانگی را رها کنیم و به علم اعتماد کنیم. با تحولات شگفت انگیز در صنعت زیبایی، یک روش انقلابی دیگر یعنی کراتینه مو ایجاد شد.

کراتینه مو، شاید به صورت تخصصی، برایتان چیز ناشناخته ای باشد. اما اگر بدانید که کراتین بخشی از وجود شماست و به لطف آن پوست و مو و ناخن های بی نظیر و زیبایی دارید برایتان ساده تر باشد که بفهمید چرا این روزها کراتینه مو عبارتی است که زیاد به گوشمان می خورد.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

داشتن موهای شفاف و براق و لَخت شلاقی احتمالا شما را هم ترغیب کرده است تا بیشتر درباره آن تحقیق کنید و جای درستی هستید! پس با ما همراه باشید.

کراتین چیست؟

به بیان ساده، کراتین خانواده ای از پروتئین های ساختاری رشته ای است که به طور طبیعی در مو، پوست و ناخن های شما یافت می شوند. پروتئین ها به عنوان پشتیبانی ساختاری و ترمیم کننده های فوق العاده ای برای این قسمت های بدن شما عمل می کنند. تمام آنچه پوست شما برای محافظت از شما – از شوره سر تا تاول تا پینه پا – انجام می دهد به لطف سلول های کراتینه شده است.

پروتئین های کراتین همچنین ۶۵-۹۵٪ از موهای شما را تشکیل می دهند. هرچند پروتئین ها به شما کمک می کنند ممکن است به دلایل مختلفی مثل گرما، مواد شیمیایی، آب بی کیفیت، تکنیک های نامناسب و عوامل محیطی به موهایتان آسیب بزنید.

وقتی این اتفاق می افتد، موهایتان موخوره می زند. شکنندگی موها افزایش پیدا می کند. و کدر شدن موها و گره خوردگی شان را شاهد خواهید بود. و احتمالا اعتماد به نفستان افت خواهد کرد.  خودتان را سرزنش می کنید که درحق زیبایی تان کم لطفی کرده اید.

اما خوشبختانه، شما می توانید کراتینه مو را تجربه کنید! اینجاست که عاشقانه از علم تشکر خواهید کرد.

کراتینه مو چه لطفی در حق ما می کند؟

در طی روند کراتینه مو، به صورت مصنوعی کراتین به موها افزوده می شود تا موهایی صاف، براق و بدون وز داشته باشید. کراتینه  مو اساساً بازسازی موها با قرار دادن مجدد پروتئین از دست رفته این آبشارهای کراتینی است.

روند کراتینه مو چطور انجام می شود؟ کراتینه مو، که گاهی اوقات آن را دمیدن برزیل یا درمان کراتین برزیل می نامند، یک روش شیمیایی است. و معمولاً در یک سالن انجام می شود. این روش می تواند موها را برای ۶ ماه صاف تر نشان دهد و باعث درخشش آن ها شود.

این فرایند شامل شستن موهای شما می شود. سپس با استفاده از یک برس آرایشگر، مواد را روی موهای مرطوب قرار می دهد. جایی که حدود ۳۰ دقیقه می ماند.

برخی از آرایشگران ترجیح می دهند ابتدا موها را خشک کنند و درمان را روی موهای خشک انجام دهند.

سپس موها را در قسمت های کوچک اتو می زنند تا مواد به خرد موهایتان برود.

کل مراحل ممکن است چندین ساعت طول بکشد. بنابراین یک کتاب همراه خودتان ببرید تا گذرزمان برایتان لذت بخش تر باشد.

چه کسانی به کراتینه مو نیاز دارند؟ هرچند افزایش کراتینه مو به نظر فوق العاده است اما آیا واقعا لازم است که شما هم آن را انجام دهید؟ برای پاسخ به این سوال موارد زیر را با شرایط خودتان تطبیق بدهید تا منطقی تر تصمیم بگیرید.

1) موهای شما به شدت آسیب دیده است.

این تست ساده را برای کمبود پروتئین امتحان کنید: رشته ای از مو را خیس کرده و به آرامی بین انگشتان خود بکشید. همانطور که رها می کنید، اگر بدون شکستن به طول اصلی خود بازگردد، موهای شما سالم است. اما اگر رشته های مو شکسته شود، موهای شما برای دریافت پروتئین بیشتر رسما التماستان می کند!

مهم نیست که علت این آسیب چیست، مهم این است که باید با کراتینه مو، موهایتان را تغذیه کنید.

2) موهایتان را معتاد به گرما کرده اید!

شاید همین حالا موهایتان به مرز نابودی نرسیده باشند. اما اگر هر روز سشوآر و اتوی مو به دست می گیرید و بدون استفاده از آن ها پایتان را از خانه بیرون نمی گذارید دوستانه باید بگویم یا همین حالا اعتیادتان به این حرارت را کنترل کنید یا به زودی مجبور می شوید با موهایتان خداحافظی کنید!

برای پیشگیری و درمان زودرس موهایتان، آن ها را کوتاه کنید و کراتینه مو را برای بازیابی مجدد زیبایی موهایتان امتحان کنید.

3) در مناطق گرمسیر و آفتابی زندگی می کنید.

آیا می دانید کراتین از موهای شما در برابر آفتاب نیز محافظت می کند؟ درست مانند اشعه ماورا بنفش که به مرور زمان به پوست شما آسیب می رساند، موهای شما نیز در معرض خطر شکننده و خشک شدن قرار می گیرد.

و گرچه احتمالاً از اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب و نکات لازم برای خرید آن می دانید. اما وقتی صحبت از مو می شود، از آفتاب غافل می شوید.

 یک راه آسان برای مقابله با اثرات آفتاب، دوبرابر کردن مواد تقویت کننده و مرطوب کننده در تنظیم یک برنامه روتین مراقبت از پوست است. و این شامل یک شامپو، نرم کننده و حتی کراتینه مو در برنامه های ماهانه تان است.

4) مدام در آب هستید.

اگر شناگر یا غریق نجاتید یا عادت دارید هر روز موهایتان را بشویید شاید به ظاهر فعل خوبی انجام می دهید اما دارید به موهایتان ظلم می کنید!؟ کلر و آب زیاد می تواند هر نوع مویی را ویران کند – نه فقط موهای رنگ شده – ساختار ساقه مو را ضعیف کرده و مو را در معرض شکستگی قرار می دهد.

شما باید قبل و بعد از استخر از محصولات حاوی کراتین استفاده کنید. که شاید کراتینه مو با سبک زندگی تان متناسب باشد.

5) موهای فر و وز شده است.

اگر موهای فرفری یا موهای زبر دارید، طبیعتاً همیشه در عکس ها موهایتان وز شده است! اما اگر شما فرهای خود را دوست دارید و می خواهید آنها را دست نخورده نگه دارید، به جای کراتینه مو در سالن های زیبایی، محصولات حاوی کراتینه را انتخاب کنید، که موها را نرم و سالم می کند.

مزایا و معایب کراتین مو 

بررسی مزایا و معایب کراتین مو به‌اندازه انجام‌دادن آن، وقت نمی‌خواهد! کافیست به روند کراتین کردن مو توجه کنید. اینکه تا چه اندازه باید از وسایل گرمایشی استفاده شود و ترکیبات آن چیست. کمی تأمل کنید و تصمیم بگیرید. آیا ارزشش را دارد که برای داشتن موهای صاف، براق و شاید سالم این روند را پی بگیرید؟ با وجود سال‌ها بررسی مقالات زیادی درباره مزایا و معایب کراتین مو نوشته شده است که خلاصه مطالب آن را برایتان بازگو می‌کنیم. برای اطلاع بیشتر در خصوص مزایا و معایب آن به مقاله جداگانه ای که در این خصوص تهیه شده است مراجعه کنید.

مزایای کراتینه مو چیست؟

افرادی که کراتینه مو را تجربه کرده اند، برخی از مزایا را گزارش می دهند. نتایج به نوع موتان بستگی دارد. همچنین بسته به میزان سالم بودن و ضخامت موهای شما متفاوت هستند.

انواع مختلف درمان های کراتین ممکن است نتایج متفاوتی داشته باشد.

مزایای کراتینه مو:

  • داشتن موهای صاف و براق با کراتینه مو

کراتین سلول هایی را که با هم تداخل دارند صاف می کند و باعث ایجاد رشته های مو می شود. این باعث می شود که موخوره ها از بین بروند و موهایتان دارای ظاهری براق و سالم شوند.

  • نتایج کراتینه مو طولانی مدت اند

به شرطی که به مراقبت های لازم پس از کراتینه مو که آرایشگرتان برایتان مشخص می کند پایبند باشید. با عدم شست و شوی مداوم موهای خود (2 تا 3 بار در هفته شست و شوی موها کافی است.) کراتینه موهایتان می تواند تا 6 ماه طول بکشد.

  • داشتن موهای ضخیم و سالم تر

درمان های کراتین باعث کنترل بیشتر موها می شود، به خصوص اگر موهای شما به  وز و ضخیم باشد.

اگر به طور مداوم در حال سشوار کشیدن مو هستید، متوجه می شوید که پس از  کراتینه مو، موهایتان زودتر خشک می شوند. و به خاطر در امان ماندن از این حرارت مضاعف، موهایتان مستحکم خواهند شد.

معایب کراتینه مو چیست؟

 کراتینه مو ممکن است برای موهای فر یا موج دار سریعا موثر باشد. اما شاید در بلند مدت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. چراکه پس از درمان ممکن است مجبور به ادامه درمان شوید تا آسیب ناشی از حرارت اتوی مو در فرایند کراتینه مو را از بین ببرید.   

هم چنین مواد مورد استفاده در کراتینه مو حاوی سطوح ناامن فرمالدئید  (که ماده ای سطان زاست.) و سایر مواد شیمیایی هستند. فرمالدئید همچنین می تواند باعث واکنش های پوستی و سایر عوارض شود.

متخصصان زیبایی مو بطور منظم در معرض فرمالدئید و سایر مواد شیمیایی قرار می گیرند. این نیز ممکن است منجر به اثرات سو سلامتی شود.

چه کسانی نباید کراتینه مو انجام دهند؟ از آن جایی که در کراتینه مو از فرمالدئید استفاده می شود، زنان باردار باید از انجام این روش درمانی خودداری کنند. افرادی که دچار مشکلات تنفسی مثل آسم هستند یا به مواد شیمیایی بسیار حساس هستند نیز باید از کراتینه مو خودداری کنند.

برای اطلاع بیشتر در خصوص انواع کراتینه و عوارض آن مقاله انواع کراتینه مو و عوارض آن را در بیوتایل مطالعه کنید.

کراتینه با موهای شما چه می کند؟

کراتین با صاف کردن سلول هایی که روی هم قرار می گیرند تا رشته های موی شما را تشکیل می دهند، باعث منظم شدن آنها می‌گردد. این لایه های سلولی که کوتیکول مو نامیده می شوند، از نظر تئوری کراتین را جذب می کنند. در نتیجه موهای شما پر و براق به نظر می رسند. کراتین همچنین موهای مجعد را کمتر وز می‌کند، حالت دادن را آسان‌تر می‌کند و از نظر ظاهری صاف‌تر می‌کند. موهای شما حالت ابریشیم و نرم میشود.

آیا درمان کراتین مو را در خانه میتوانم انجام دهم؟

مراحل درمان خانگی مانند مراحلی است که در سالن زیبایی انجام میشود. موهای خود را بشویید، سپس در حالی که مو هنوز خیس است، از یک برس یا دستان خود استفاده کنید تا درمان را از ریشه تا انتها اعمال کنید. حتما موها را کاملا برس بزنید تا به طور یکنواخت پخش شوند، سپس بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.

 

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *