برجسته کردن لب ها، از تزریق تا تغذیه!

5/5 - (5 امتیاز)

لب های صورتی و درشت، احتمالا برای شما هم خیلی جذاب به نظر می رسد. برجسته کردن لب ها این روزها، به یکی از هزاران دغدغه خانم ها تبدیل شده است! البته که نباید منکر تاثیرات شبکه های اجتماعی پرطرفدار مثل اینستاگرام در ایجاد تمایل برای یافتن روش های برجسته کردن لب ها شد، اما شاید ندانید که لب ها درشت و قلوه ای داشتن، صرفا به ژنتیک و ارث شما بر نمی گردد. برای برجسته کردن لب، اصلاح سبک زندگی شما هم تا حدود زیادی به شما کمک خواهد کرد!

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

برای برجسته کردن لب ها روش های مختلفی وجود دارد… از تزریق انواع ژل و پرکننده های لب گرفته تا ورزش!

شاید خنده دار باشد که از ورزش برای برجسته کردن لب ها استفاده کرده ام. اما در پایان مقاله، آن قدرها هم برایتان خنده دار نخواهد بود.

1) برجسته کردن لب ها با تزریق

پرکننده های لب که برای برجسته کردن لب ها مورد استفاده اند انواعی دارند: نتایج و عوارض هرکدام از این روش ها متفاوت است.

برجسته کردن لب با پرکننده کلاژن

کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد. در این روش با تزریق کلاژن به لب ها، فرورفتگی های آن را صاف می کنند و همین باعث می شود که لب هایتان پرتر و درشت تر از قبل به نظر برسند.

استفاده از کلاژن برای برجسته کردن لب، تا سال های قبل بسیار محبوب بود اما هیچ کس نمی خواهد برای زیباتر شدن از سلامتی اش خرج کند! پس سر و کله اسید هیالورونیک پیدا شد که برای برجسته کردن لب ها، امن تر و نتایج طولانی تری داشت.

پرکننده های لب هیالورونیک اسید (HA)

پرکننده های لب HA بافتی ژل مانند دارند و بسیار نرم هستند. نتیجه نهایی معمولاً چند روز پس از تزریق نشان داده می شود. پرکننده های لب هیالورونیک اسید محبوب ترین هستند زیرا به راحتی پاک می شوند و باعث حداقل کبودی می شوند و ایده آل ترین روش تزریق برای برجسته کردن لب ها هستند. ماندگاری آن ها حدودا 6 الی 12 ماه است. و این یعنی برای تمدید لب های قلوه ای تان باید دوباره، سوزن ها را تحمل کنید! اگر مثل خیلی از خانم ها، به عبارت قدیمی «بکش و خوشگلم کن» معتقدید احتمالا این روش برای برجسته کردن لب هایتان استفاده کنید. اما پیشنهاد می کنم ادامه مقاله را بخوانید و روش های ملایم تری را پیش بگیرید.

2) رژیم غذایی و مواد طبیعی برای برجسته کردن لب

شما برای برجسته کردن لب هایتان به رگ های خونی منعطف و بزرگتری نیاز دارید تا اکسیژن، مایعات و خون بیشتری در آن ها جریان یابد. شاید به نظرتان تاثیر غذاها روی برجسته کردن لب، چیزی جز یک دروغ بزرگ نباشد اما این واقعیت دارد!

اگر در استخر آب یخ باشید یا بترسید، رگ های خونی تان منقبض می شوند و این یعنی لب هایتان کوچک تر دیده خواهند شد! رژیم غذایی نیز می تواند همین تأثیر را داشته باشد! اگر غذاهای اشتباهی بخورید، رگ های خونی شما جمع می شوند. حتی اگر لب هایتان را تزریق کرده باشید، آنها سریعتر تخلیه می شوند زیرا رگهای خونی لب های شما منقبض می شوند!

برای برجسته کردن لب هایتان از خوراکی ها و مواد زیر استفاده کنید:

هندوانه، جو دوسر، موز، لیمو، طالبی، زغال اخته و پرتقال بخورید. این مواد غذایی با افزایش گردش خون به برجسته شدن لب هایتان کمک می کنند.

همچنین برای برجسته کردن لب هایتان می توانید از فلفل قرمز به روش زیر استفاده کنید:

مقدار کمی فلفل را با آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر نازکی در آید. سپس آن را روی لب های خود بمالید و بگذارید حدود ده دقیقه بماند و با آب بشویید. اگرچه این نتایج طولانی نخواهد بود، اما برای گرفتن یک سلفی سریع یا برجسته کردن لب برای یک قرار مهم، کار راه انداز است.

اگر لب های نازکی دارید، برای برجسته کردن لب هایتان، اسکراب ساده قند را امتحان کنید. این روش  لب های ترک خورده تان را نیز صاف می کند.

آب کافی بنوشید.

از روغن های طبیعی برای برجسته کردن لب استفاده کنید. ترکیب های مختلفی مثل روغن نارگیل و عسل و شکر را امتحان کنید. لایه برداری تمام پوست های مرده روی لب های را از بین می برد و این به افزایش حجم لب هایتان کمک خواهد کرد.

3) تمرینات ورزشی برای برجسته کردن لب

با افزایش سن، عضلات صورت ضعیف می شوند و این باعث می شود لب هایمان دیگر آن قدرها که باید جذاب و درشت نباشند. اما تمرینات می توانند عضلات اطراف دهان شما را سفت کرده و باعث افزایش جریان خون در صورت شما شوند. این به نوبه خود باعث تولید کلاژن می شود که ماده ای طبیعی جمع کننده برای برجسته کردن لب هاست.

  • لبخند و بوسه معجزه ای برای برجسته کردن لب ها

دهانتان را بسته نگه دارید و لب های خود را به آرامی به هم فشار دهید، تا می توانید لبخند بزنید. لبخند را به مدت پنج ثانیه نگه دارید و سپس به حالت بوسه، لب هایتان را غنچه کنید. 2 الی 3 دقیقه این روند را ادامه دهید

  • 10 ثانیه لب های خود را محکم به هم فشار دهید تا تقریباً یک خط مستقیم ایجاد شود. تصور کنید چیزی وجود دارد که سعی دارد دهان شما را باز کند و علیه آن مقاومت  کنید. 2 الی 3 دقیقه، این روند را انجام دهید.
  • دست خود را به لب های خود نزدیک کنید و لب ها را بر روی دست خود فشار دهید. باید چندین دقیقه همینطور بمانید.
  • سوت زدن را امتحان کنید. سوت زدن عضلات لب شما را درگیر می کند. در نتیجه با تکرار، حجم لب هایتان را افزایش می دهد.

4) برجسته کردن لب ها با ترفندهای آرایشی

آرایش، اگر به درستی استفاده شود، می تواند شگفتی هایی ایجاد کند تا بخش هایی از چهره تان را به سادگی، اصلاح کنید. برای برجسته کردن لب، می توانید سایه ها و رنگ های مختلف رژ لب را آزمایش کنید. اما نکات زیر اصولی است که معمولا برای برجسته کردن لب ها، توصیه می شوند:

  • قبل از آرایش لب های خود را لایه برداری کنید.
  • برای برجسته کردن لب هایتان، از رژ لب با رنگ روشن استفاده کنید:

همان طور که در تیپ و استایل  رنگ های تیره، برای لاغرتر نشان دادنتان استفاده می شوند، این قضیه روی لب هایتان هم صدق می کند. پس دور رژ لب های تیره را خط بکشید.

  • از رژلب های حجم دهنده استفاده کنید. این رژلب ها، گاه حاوی فلفل و زنجبیل هستند که باعث سوزش و تورم جزیی و درنتیجه برجسته شدن لب هایتان می شوند.
  • کانتورینگ لب را یاد بگیرید:

کانتورینگ که به آرایش ترمیمی نیز شناخته می‌ شود از تکنیک‌های آرایشی چهره است که جهت فرم دادن به ‌صورت و رفع عیب‌ های آن انجام می‌ شود. در تصویر زیر نحوه کانتورینگ لب را مشاهده کنید:

  • خط لب  بزنید:

ابدا منظورم این نیست که چندین برابر بالاتر از لب هایتان را با خط لب پر کنید! این کار، صرفا باعث می شود اطرافیانتان فکر کنند شما اصلا بلد نیستید چطور آرایش کنید. از رنگی کمی تیره تر از رنگ رژلبتان در اطراف قسمت بیرونی لب های خود استفاده کنید.

  • بعد از استفاده از رژلب، به وسط لب هایتان برق لب بزنید. این باعث می شود توجه بیشتر به قسمت میانی لب هایتان جذب شود و لب هایتان برجسته تر به نظر برسد.
  • با استفاده از یک برس مسطح، یک رژ لب سفید را در وسط لب های بالا و پایین خود قرار دهید. جایی که لب های شما بیشترین ضخامت را دارند. هدف ایجاد یک کنتراست و سایه روشن برای ایجاد حجم و برجسته تر کردن لب هاست.
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *