کانتور بینی، فوت و فن کوزه گری!

5/5 - (1 امتیاز)

کانتور بینی، برای اصلاح ایرادات جزئی ظاهر بینی ساده ترین راه است.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

آن چیزی که این روزها در خیابان ها و شبکه های مجازی می بینیم، چهره هایی مصنوعی است که بیشتر شبیه به عروسک هستند. اما اگر شما نمی خواهید که زیر تیغ عمل های جراحی بروید و هزینه های آن چنانی کنید تا بینی صاف و عروسکی داشته باشید، کانتور بینی برای شما فوق العاده است.

کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ ترفندی است که در آن با استفاده از لوازم آرایشی، می توانید نواقص صورتتان را اصلاح کنید. شاید بخواهید گونه هایی برجسته تر داشته باشید یا لب هایتان حجیم تر باشند و یا بینی تان در عکس ها زیباتر به نظر برسد.

در کانتورینگ بینی، با استفاده از پودر، یا یک کانسیلر 1-2 درجه تیره تر از رنگ پوست، می توانید سایه هایی را شبیه سازی کنید تا یک بینی خوش فرم برای خودتان ترسیم کنید. کانتور بینی به طور معمول بخشی از آرایش کامل صورت است و باید بعد از قرار دادن پرایمر و کرم پودر، اما قبل از آرایش صورت انجام شود. اگرچه به یاد داشته باشید که از تکنیک های کمی متفاوت برای نازک تر، کوتاه تر، بلند تر یا صاف تر نشان دادن بینی استفاده می شود.

توجه داشته باشید: به همان اندازه که کانتورینگ صحیح و استفاده از لوازم آرایشی می تواند به شما زیبایی ببخشد، اگر این کار را اشتباه انجام دهید، در واقع نقص های صورتتان را بیشتر در معرض دید قرار می دهید.

کانتور بینی، جایگزین خوبی برای فیلرهای پر هزینه و عمل های جراحی دردناک است.

نحوه کانتور بینی برای انواع بینی ها:

1)کانتور بینی، برای باریک تر نشان دادن بینی:

مرحله اول:

دو خط عمودی روی تیغه های بینی خود بکشید. برای کشیدن خطوط  کانتور از برس سایه چشم زاویه دار استفاده کنید. کانتور بینی باید از استخوان ابرو شروع شده و تا سوراخ های بینی شما ادامه یابد.

اگر صفحات بلاگرهای آرایشی را دیده باشید، دیده اید که برای کانتوربینی دو خط صاف در تیغه بینی می کشند. اما اگر تازه کار هستید در ابتدای کار یک سری نقاط کوچک روی دو طرف بینی تان ترسیم کنید. برای کانتور بینی این نقاط را در جهت عمودی به هم متصل کنید تا حالتی شبیه سایه روشن گچ روی تخته سیاه ایجاد شود.

مرحله دوم:

برای داشتن ظاهری طبیعی، خطوط کانتور را در انتهای بینی خود گرد کنید.

یک هایلایتر 1-2 درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید و از آن برای برجستگی پل بینی خود استفاده کنید. هایلایتر را از بالای بینی به سمت پایین تا توپ بینی خود به آرامی در یک خط نازک قرار دهید.

هایلایتر ناحیه ای که از آن استفاده می کنید تا بیشتر بولد می کند. بنابراین استفاده بیش از حد باعث می شود بینی شما بیشتر از اینکه باریک تر شود، پهن تر باشد.

اگر پایین یا نوک بینی شما پهن است، فقط هایلایتر را تا نیمه بینی خود استفاده کنید. اگر هایلایتر ندارید از یک سایه چشم سفید استفاده کنید.

مرحله سوم:

خطوط کانتور بینی و هایلایتر را با استفاده از یک براش  کرکی یا اسفنج آرایشی، به خورد پوستتان بدهید. همه خطوط را کاملا ترکیب نکنید. اما حواستان باشد خط بین کانتور بینی و هایلایتر توی ذوق نزند!

اگر بعد از انجام مراحل قبلی، می خواهید بیشتر سایه روشن ایجاد کنید کمی خطوط قبلی را تشدید کنید. اما این کار را کم کم انجام دهید و مراقب باشید بیش از حد از کانتور استفاده نکنید.

به هرحال، اگر حوصله کنید و از نتیجه راضی باشید، بهتر از آن است که دقیقا زمانی که باید سر قرار باشید، مجبور شوید تمام کانتوربینی تان را بشویید و از اول شروع کنید! استفاده از کانتور بیشتر از پاک کردن مقدار اضافی بسیار آسان تر است.

2)کانتور بینی برای کوتاه تر نشان دادن بینی:

مرحله اول:

نوک بینی خود را تیره کنید. در کانتور بینی بلند و کشیده، کمی برنزر مات یا سایه چشم روی نوک بینی خود، روی منحنی بین سوراخ های بینی خود قرار دهید.

برای این کار حتماً از محصولات مات استفاده کنید، قطعا نمی خواهید بینی تان مثل روزهای زمستان که سرخ می شود، توی چشم بیاید و برق بزند!

مرحله دوم:

هایلایتر را از پایین به بالا، صرفا تا قسمت میانی بینی تان بزنید. هایلایتر در کانتور بینی، زمانی توهم کوتاه تر دیده شدن بینی را ایجاد می کند که در نیمه پایین بینی استفاده شود.

مرحله سوم:

با استفاده از برس نرم یا اسفنج مخلوط کن پودر را به خوبی مخلوط کنید.

3)کانتور بینی برای کوتاه و باریک نشان دادن بینی:

 با کانتورکردن تیغه های بینی و همچنین نوک آن، بینی خود را همزمان کوتاه و نازک تر نشان دهید.

برای کوتاه نشان دادن بینی تان، حواستان باشد که از ابتدای مجاری اشک خود کانتورکنید و پایین استخوان ابرو شروع نکنید. وگرنه برخلاف خواسته تان، بینی تان کشیده تر دیده خواهد شد!

4)کانتور بینی برای کشیده تر نشان دادن بینی:

مرحله اول:

برای اینکه بینی شما بلندتر به نظر برسد، باید سایه های خطوط کانتور را در منحنی استخوان ابرو شروع کنید، سپس تا پایین تیغه های بینی تان کانتورینگ را ادامه دهید.

مرحله دوم:

خط هایلایتر را طولانی تر کنید. برای اینکه بینی شما کشیده تر به نظر برسد، باید هایلایتر را تا انتهای بینی خود، درست تا نوک آن بزنید. اما مهمتر از همه، شما باید هایلایتر را  تا جایی که با بالاترین نقطه (معمولاً قوس.) ابروهای شما موازی شود، بزنید.

در انتخاب محصول کانتور بینی به نکات زیر توجه کنید:

هنگام انتخاب محصول برای کانتور بینی

احتمالا شنیده اید که برای کانتور بینی باید از برنزر استفاده کنید. اما بهتر است برنزر را کنار بگذارید! زیرا برنزر اغلب با رنگ گرم تری تهیه می شود، که ممکن است در تمام رنگ های پوست، طبیعی به نظر نرسد و چهره تان مصنوعی شود.

به جای برنزر به دنبال چیزی (مانند محصول ابرو) با رنگ خنثی و خاکستری تر باشید تا سایه طبیعی در کانتور ایجاد کنید. برای شروع کار از محصولات پودری استفاده کنید.

هنگام انتخاب برس برای کانتور بینی

1) براش هایی را انتخاب کنید که دارای نوک و موهای کوچکتر باشند.

2) برای جلوه طبیعی کانتور بینی، ابزارهایی با کرک استفاده کنید تا خطوط قابل مشاهده را تار کند.

نکته پایانی: برای شروع کار، تمرین کنید. آرایش هم یک مهارت است که با تمرین و تجربه بهتر و بهتر خواهد شد. اما به یاد داشته باشید، شما حتی بدون آرایش زیبا هستید. و البته باید بدانید که کانتور بینی، برای تغییر فرم بینی تان در حالت نیم رخ، موثر نیست!

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *