با پروتئین تراپی موهایتان را زنده کنید!

4.5/5 - (55 امتیاز)

احتمالا پروتئین تراپی مو به گوشتان خورده است، اما قبل از آن که بگوییم پروتئین تراپی مو چیست و اصلا به چه دردی می‌خورد، به این سوالات پاسخ دهید:

تا به حال چندین بار مجبور شده اید درست زمانی که موهایتان به قد دلخواهتان می‌رسد، آن‌ها را کوتاه کنید؟

آیا موهای خُرد شده تان نگرانتان کرده است؟

آیا موهای زبر و کدر کلافه تان کرده است؟

 اگر پاسختان مثبت است، وقت آن است که بیشتر درباره آن بدانید.

پروتئین تراپی مو چیست؟

برای اینکه بدانید پروتئین تراپی مو چیست؟ اول از همه باید بگوییم تمام ساختار موهای ما پروتئین است. پروتئینی به نام کراتین، اکثر رشته‌های مو را تشکیل می‌دهد. و باعث می‌شود موهایی سالم و قوی که حالت ارتجاعی دارند داشته باشیم. اما برخی اوقات از روی بی اطلاعی یا کم لطفی به موهایمان ظلم بزرگی می‌کنیم. آسیب‌های ناشی از رنگ کردن مداوم موها، عدم مراقبت صحیح و استفاده از محصولات نامناسب باعث می‌شوند که کراتین موهایمان تجزیه شوند و از بین بروند! 

گاهی سبک زندگی مان منجر به کمبود کلی کراتین در بدن می‌شوند. از آنجا که حفظ یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین برای رشد سالم مو ضروری است (حتی برخی ادعا می‌کنند که برخی غذاهای غنی از پروتئین می‌توانند موهای شما را سریعتر رشد دهند!)

عدم مصرف پروتئین کافی می‌تواند یکی از دلایل ریزش مو در زنان باشد. و درست ترکیب تمام این کم لطفی‌هاست که باعث می‌شود به پروتئین تراپی مو نیاز داشته باشید.

پروتئین تراپی مو، روشی برای استفاده از محصولی است مملو از پروتئین که مو به راحتی می‌تواند آن را جذب کند و برای تقویت و ترمیم کراتین مفید است. این روش در سالن‌های آرایشی و حتی در خانه می‌تواند موهای شما را از مرگ حتمی نجات دهد.

پروتئین تراپی مو چطور باعث احیا موهایتان می‌شود؟

با اتصال پروتئین‌های هیدرولیز شده به کوتیکول مو و سخت شدن لایه کوتیکول، برای اصلاح رشته‌های مو، استفاده می‌شود.

اگر سوراخ‌هایی در کوتیکول مو وجود داشته باشد، پروتئین درمانی موها، این شکاف‌ها را مرتب کرده. و سدی در اطراف ساقه مو قرار می‌دهد تا آسیب‌های بعدی کاهش یابد. و به تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده تان کمک خواهد کرد.

بیشتر بدانید: شناسایی و درمان موهای آسیب دیده

چه افرادی، به پروتئین تراپی مو نیاز دارند؟

ممکن است از خودتان بپرسید آیا موهای من اصلاً به پروتئین نیاز دارند؟ باید بگوییم که نه لزوما! همیشه به پروتئین تراپی نیازی نیست. بسیاری از مردم فکر می‌کنند داشتن موی خشک نشان می‌دهد که شما به پروتئین تراپی مو نیاز دارید. اگر موهای شما خشک است، ابتدا یک نرم کننده را امتحان کنید تا رطوبت موهایتان را برگرداند. اگر نرم کننده موهایتان را زنده نکرد، باید به فکر درمان پروتئینی موهایتان باشید خصوصا اگر این نشانه‌ها را دارید، موهایتان با زبان بی زبانی، التماس پروتئین تراپی می‌کنند!

شما می‌توانید با طراحی یک برنامه روتین مراقبت از مو و انجام آن سلامت موهای خود را تضمین کنید. و نگران سلامتی و زیبایی موهای خود نباشد. 

1)موهای شما قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده است.

یکی از نشانه‌های واضح این که موهای شما به پروتئین تراپی نیاز دارد، از بین رفتن قابلیت ارتجاعی است. برای آن که دقیقا متوجه شوید منظورمان چیست، یک تار از موهایتان را بردارید و به آهستگی آن را بِکِشید اگر تار مویتان بعد از کشیدگی به حالت طبیعی خود برنگردد احتمال اینکه به درمان پروتئین مو نیاز دارید، هست.

2)موهای شما رنگ و دکلره شده است.

موهای رنگ شده بسیار متخلخل و حتی در معرض آسیب بیشتری نسبت به موهای طبیعی هستند. پروتئین تراپی مو به تقویت و حفظ تارهای سالم و قوی مو کمک می‌کند. لذا در صورتیکه موهای شما مرتبا رنگ می‌شود و با مواد دکلره در ارتباط است بیشتر به پروتئین تراپی مو توجه کنید.

3)شکستگی و ریزش مو، نیاز به پروتئین تراپی را دوچندان می‌کنند

گرچه ریختن حداکثر ۱۰۰ تار مو در روز کاملاً طبیعی است. ریزش بیش از حد مو می‌تواند نشانه کمبود پروتئین در موهای شما باشد. مخصوصاً اگر موهایتان از ریشه نریزند (برای تشخیص، باید بدانید اگر موهایتان از ریشه بریزد، دانه‌های ریز سفید رنگی سر تارموهایتان دیده می‌شود) این یعنی موهای شما فوق العاده شکننده اند و برای داشتن موهای ابریشمی، باید به فکر افزایش کراتین و پروتئین موهایتان باشید.

4)تَخَلخُلِ موهایتان زیاد است

موهای با تخلخل بالا، اغلب مقدار زیادی آب جذب می‌کنند. اگر گره خوردن و تجربه موخوره‌هایی که مجبورتان می‌کنند با موهای بلندتان خداحافظی کنید، یعنی تخلخل موهایتان زیاد است. اگر موهای شما بسیار متخلخل است، به احتمال زیاد در رشته‌ها شکاف و پارگی وجود دارد که باعث آسیب پذیری بیشتر آن می‌شود. پروتئین تراپی، به موهای متخلخل کمک می‌کند تا تغذیه مورد نیاز را بدست آورند و شکاف‌ها را برطرف کنند.

اگر مطمئن نیستید که موهای شما متخلخل است این آزمایش کوچک را انجام دهید: رشته ای از موهای خود را در یک کاسه آب کم عمق قرار دهید. اگر مو فرو رود، بسیار متخلخل است و باید سریعا به فکر پروتئین تراپی موهایتان باشید.

آیا پروتئین تراپی برای موهای شما مفید است؟

فواید بسیاری برای پروتئین تراپی هست. پروتئین تراپی، یک روش خارق العاده برای ترمیم موقت موی آسیب دیده هست. در این روش با پر کردن شکاف‌های کوتیکول مو ترمیم آنها انجام می‌شود. این شکاف‌ها در اثراستفاده زیاد از اتو مو یا سشوار کشیدن مو به شیوه نادرست ایجاد می‌شود. همچنین رنگ‌های با پایه روشن، و حتی شست وشوی بیش از حد موها که باعث خشکی مو می شود، بوجود می‌آیند.

پروتئین تراپی مو، در کاهش شکستگی و صاف، محکم و براق‌تر شدن موهای شما توصیه بسیاری از آرایشگرهاست.

آیا درمان‌های پروتئینی می‌توانند به مو آسیب برسانند؟

پاسخ این است که استفاده بیش از حد از پروتئین تراپی مو می‌تواند “عوارض جانبی” داشته باشد. افزودن مقدار زیادی پروتئین به موهای شما می‌تواند باعث خشکی، شکنندگی و سفتی مو شود. بنابراین اولین قدم شما باید بررسی میزان دفعات استفاده از این روش درمانی پروتئینی باشد تا به موهای شما آسیبی نرسد.

مهم‌ترین نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که انواع روش‌های پروتئین تراپی مو باید بر روی موهای آسیب دیده استفاده شوند نه موهایی که سالم هستند و صرفا کمی خشک و آسیب دیده اند.

عوارض پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی مو، بهترین شیوه برای تقویت و افزایش رشد موهای شماست. با این حال، اگر در پروتئین تراپی زیاده روی کنید، ممکن است نتیجه ی معکوس داشته باشد و به موهای شما آسیب وارد کند.. استفاده ی بیش از حد از این روش، می‌تواند باعث تجمع مقادیر زیادی پروتئین در موهای شما شود. و در نهایت موجب خشک شدن، شکنندگی و سفت شدن موهای شما شود. همچنین برخی افراد ممکن است به موادی که برای پروتئین تراپی مو استفاده می‌شود، حساسیت نشان دهند. مانند حساسیت به بوی محصول، تنگی نفس و آلرژی و حساسیت‌های پوستی. با این حال در صورتی که پروتئین تراپی با دقت و رعایت چند نکته ی مهم انجام شود مشکلی پیش نخواهد آمد.

هنگام پروتئین تراپی مو، بهتر است این موارد را رعایت کنید تا آسیبی به موهایتان نرسد:

۱- سعی کنید از مواد و محصولات با کیفیت برای پروتئین تراپی استفاده کنید.

۲- درصورتی از پروتئین تراپی استفاده کنید که موهای شما آسیب دیده است. اگر موهای سالمی دارید، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

۳- در فضای باز پروتئین تراپی را انجام دهید و در صورتی که متوجه بروز حساسیت شدید، سریعا کار را متوقف کنید.

۴- دقت کنید چه دفعات و فواصلی برای پروتئین تراپی پیشنهاد شده و بیشتر از آن، این کار را انجام ندهید.

با توجه به مواردی که ذکر شد، می‌توان گفت فواید پروتئین تراپی، به مراتب از مضرات آن بیشتر است. پس در صورتی که مایل به پروتئین تراپی هستید، پیشنهاد می‌شود از یک فرد متخصص در این باره مشورت بگیرید.

عوارض پروتئین تراپی بیش از حد

پروتئین تراپی مو چطور انجام می‌شود؟

قبل از اینکه بدانید پروتئین تراپی مو چطور انجام می‌شود، باید بدانید از روش‌ها و محصولات بسیاری برای انجام آن استفاده می‌شود. از روغن پروتئین برای مو گرفته تا ماسک‌های پروتئینی. اما قبل از حساب باز کردن روی محصولات متنوع وآزمون و خطا، روی روش‌های خانگی پروتئین تراپی مو سرمایه گذاری کنید!

پروتئین تراپی مو در خانه

اگرچه برخی از درمان‌های پروتئین بسیار شدید هستند و باید به متخصصان سپرده شود. لیکن اگر موهایتان هنوز زیبایی شان را از دست داده اند می‌توانید از محصولات ساده و یا مواد طبیعی برای پروتئین تراپی موهایتان استفاده کنید. برای این کار نیازی ندارید تا به یک سالن زیبایی مراجعه کنید و می‌توانید پروتئین تراپی مو در خانه را با مواد طبیعی امتحان کنید. 

پروتئین تراپی مو با مواد طبیعی

  • پروتئین تخم مرغ موثرترین نرم کننده طبیعی پروتئین برای موهایی است که عاشق پروتئین هستند. علاوه بر پروتئین، تخم مرغ‌ها دارای بیوتین و گوگرد هستند که هنگام استفاده به عنوان ماسک مو (یا حتی مصرف خوراکی.) به موهای براق و سالم کمک می‌کنند.
  • ماسک موی روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • روغن آرگان

پروتئین تراپی مو با محصولات و مکمل‌های پروتئینی

بسیاری از درمان‌های پروتئینی مو به صورت ماسک هستند. این مواد بعد از شامپو زدن مصرف می‌شوند و قبل از شستشو و استفاده از نرم کننده چند دقیقه روی موها باقی می‌ماند.

اگر هنوز تصمیم دارید محصولات پروتئینی مو را امتحان کنید، هنگام خرید توجه کنید که محصول حاوی مواد زیر باشد:

کراتینه

کلاژن

کراتین

و توجه کنید که مواد زیردر محصولی که انتخاب می‌کنید نباشد:

کوکامید DEA

ایزوپروپیل الکل

پارابن

پلی اتیلن گلیکول

سیلیکون

سولفات

پس از انجام پروتئین تراپی مو و برای دوام و ماندگاری آن، در زمان شستشوی موی سر از شامپوهای مخصوص موهای پروتئین شده استفاده کنید. باید بدانید اکثر شامپوها داری سولفات هستند. شامپو‌هایی را برای شستشوی موی سر خود انتخاب کنید که حاوی مواد منع شده در بالا نباشند. یا از شامپو بدون سولفات استفاده کنید.

مراقبت‌های بعد از پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی یکی از بهترین روش‌های تقویت مو محسوب می‌شود. در صورتی که بعد از پروتئین تراپی، چند نکته ساده را رعایت کنید، به نتیجه دلخواه می‌رسید. پس پیشنهاد می‌کنم حتما موارد زیر را پس از پروتئین تراپی رعایت کنید:

۱- تا یک الی دو روز موهای خود را شانه نکنید، نبندید و از حمام کردن خودداری کنید.

۲- بعد از پروتئین تراپی، تا سه هفته موهای خود را رنگ یا دکلره نکنید.

۳- بعد از پروتئین تراپی، باید رطوبت موهای خود را تامین کنید. برای این کار، می‌توانید از یک ماسک موی مرطوب کننده استفاده کنید.

۴- مراقب باشید موهای شما در معرض حرارت قرار نگیرد. تفاوتی ندارد حرارت نور خورشید باشد یا گرمای ناشی از سشوار. هر دوی این موارد می‌تواند به موی شما آسیب بزند.

۵- پس از پروتئین تراپی، بهتر است از شامپوهای مخصوص برای موهای پروتئینه شده استفاده کنید. در صورتی که این امکان برای شما فراهم نیست، حتما از شامپویی استفاده کنید که فاقد سولفات باشد. بعد از پروتئین تراپی، باید از مصرف محصولات دارای سولفات پرهیز کنید. سولفات باعث خشک شدن و آسیب دیدن موهای شما می‌شود.

۶- پس از پروتئین تراپی، تا جایی که امکان دارد، موهای خود را در آب قرار ندهید و ورزش‌هایی که باعث می‌شوند زیاد عرق کنید انجام ندهید. چون خیس شدن طولانی مدت مو، باعث می‌شود ساختار آن تخریب شود.

در صورت رعایت کردن نکاتی که ذکر شد، هم از پروتئین تراپی موهایتان نتیجه ی مطلوب را می‌گیرید و هم ماندگاری پروتئین تراپی بیشتر خواهد شد.

رزرو وقت مشاوره جهت پروتئین تراپی مو

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا موهای شما به پروتئین تراپی نیاز دارند یا خیر، درخواست مشاوره در آرایشگاه محلی خود ایده خوبی است. پس از مشورت با متخصص، اطمینان بیشتری در انجام درمان پروتئین مو در خانه خواهید داشت. برای پیدا کردن یک متخصص مو در یک سالن زیبایی اطراف محل اقامت یا کار می‌توانید با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه علاوه بر مشاهده آرایشگاه‌های اطراف اتون اقدام به رزرو وقت آرایشگاه نمایید.

قیمت پروتئین تراپی

هر چند قیمت پروتئین تراپی مو به عوامل مختلفی مانند نوع مواد مصرفی و میزان آن بستگی دارد. همچنین میزان موهای شما نیز در این امر موثر است. زیرا هر چه موهای شما بیشتر باشد مواد بیشتری هم نیاز دارد. از طرفی مانند سایر خدمات زیبایی و آرایشی، قیمت آن در سالن‌های مختلف و شهر‌های مختلف متفاوت است. بسته به نوع درمان مورد نیاز برای موهای شما نیز هزینه مواد مصرفی متفاوت است. لیکن در مجموع هزینه درمان به روش پروتئین تراپی ارزان‌تر از درمان کراتینه است. برای مشاهده قیمت پروتئین تراپی مو لطفا به بخش نرخ آرایشگاه زنانه مراجعه نمایید.

در صورتیکه تمایل داشته باشید می‌توانید پروتئین تراپی را در خانه و با استفاده از مواد طبیعی انجام دهید. هزینه این روش به مراتب کمتر خواهد بود.

پروتئین تراپی بهتر است یا کراتینه

هر دو از روش‌های احیای مو با استفاده از پروتئین هستند. لیکن روش کار و مواد بکار رفته متفاوت است. کراتین مو یک روش نیمه دائمی حساب می‌شود و ماندگاری بیشتری دارد لیکن در پروتئین تراپی میزان احیای مو بیشتر است. همچنین هزینه کراتینه از پروتئین تراپی بیشتر است.

برای رفع آسیب موها و برطرف کردن شکنندگی مو پروتئین تراپی بهتر است یا کراتینه؟

پروتئین تراپی روش مناسب‌تری هست و هزینه کمتری نیز دارد

برای داشتن موهای صاف و لخت کراتینه بهتر است یا پروتئین تراپی مو

کراتینه گزینه مناسب‌تری هست.

هزینه پروتئین تراپی مو چقدر است؟

بسته به اندازه و حجم مو متفاوت است.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *