مزوتراپی مو، درمان اصولی و ریشه ای ریزش مو

5/5 - (1 امتیاز)

مزوتراپی مو، روش درمانی فوق العاده برای آسودگی خاطر افراد است. بسیاری از خانم ها زمانی که موهایشان را شانه می کنند یا سشوآر می کشند نگرانی زیادی نسبت به ریزش موهایشان دارند و البته این کاملا طبیعی است. اینکه دستت را لای موهایت فرو ببری و با حجم زیادی از تارهای مو که به زمین سرازیر می شوند روبه رو شوی وحشتناک است.

ریزش موهای سکه ای و دسته ای هم که دیگر نگوییم! دلایل مختلف ریزش مو، همیشه بوده اند اما خوبی علم این است که پا به پای ما می آید و حالا درمان عالی ریزش مو، مزوتراپی مو خوب سر و صدا کرده است!

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

مزوتراپی از کجا سر و کله اش پیدا شد؟

اصطلاح “مزوتراپی” ابتدا به عنوان یک روش تسکین دهنده درد برای درمان بیماری های روماتولوژی، ورزش، آسیب شناسی، بیماری های عفونی و بیماری های عروقی استفاده شد. اما کاربردهای آرایشی آن، اخیراً مورد توجه جهانیان قرار گرفته است. به ویژه برای از بین بردن چربی و سلولیت و درمان ریزش مو.

مزوتراپی برای ریزش مو

مزوتراپی مو یک درمان دارویی-زیبایی غیر تهاجمی و بدون جراحی است. که برای بازگرداندن حجم و درخشندگی موهای کم پشت استفاده می شود.

در مزوتراپی مو، از طریق تزریق محصولات دارویی، اسیدهای آمینه و ویتامین ها و آنزیم ها و هورمون ها و عصاره ها گیاهی در لایه اپیدرمی پوست (لایه داخلی پوست) باعث تحریک و تشویق سلول های موی سر و در نتیجه تولید و رشد مو می شود.

 بیشتر مشکلات ریزش مو به دلیل عدم تعادل هورمونی میباشد. کمبود مواد مغذی مناسب مو که به سلامت مو کمک می کند یکی از این عوامل است. همچنین کاهش گردش خون در پوست سر میتواند به این فرآیند کمک کند. روش مزوتراپی با تزریق این هورمون ها و مواد مغذی پوست موها را درمان می کند.

محلولی  که به پوست سر تزریق می شود، بر اساس نیاز موی سر شما انتخاب می شود. پس باید برای انجام مزوتراپی مو به متخصصان حرفه ای مراجعه کنید و کار را به کاردان بسپارید!

انواع مزوتراپی مو

مزوتراپی مو به دو روش ممکن است صورت بگیرد:

1) مزوتراپی مو به روش شیمیایی:

در این روش پزشک متخصص، موادی مانند بوفلومدیل، ماینوکسیدیل، فیناستراید، دوتاسترید، بیوتین، ویتامین ها و سیلیسیم آلی را به لایه مزودرم پوست تزریق می کند.

مزیت مزوتراپی به روش شیمیایی:

مواد تزریق شده، از طریق بهبود گردش خون، خنثی سازی هورمون های اضافی، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن برای جلوگیری از ریزش مو، رشد و حجم موهایتان را افزایش می دهند و دیگر نیازی نیست نگران کم پشتی موهایتان باشید و آن ها را بپوشانید.

2) مزوتراپی مکانیکی

پزشک، سوراخ های ریز در ناحیه آسیب دیده سر ایجاد می کند که باعث رشد مو می شود. این حرکت باعث تولید کلاژن و الاستین می شود. به لطف این دو ماده است که موهای بی نظیر و براق و پرپشت دارید.

پس برای درمان ریزش و کم پشتی مو در مزوتراپی مو، با تزریق مواد لازم بدنتان را تحریک می کنید تا مقدار تولید کلاژن و الاستین را بالا ببرد. (چیزی شبیه به فرآیند میکرونیدلینگ که برای جوانسازی پوست انجام می شود) و این به تشکیل بافت های جدید در مو کمک می کنند. در طی این فرآیند ، هیچ آسیبی به کلاژن موجود وارد نمی شود.

مزوتراپی مو چه مدت طول می کشد؟

تولید کلاژن لازم برای رشد و بهبود بافت موها، فرآیندی زمان بر است. طول درمان مزوتراپی کاملا به واکنش بدن شما بستگی دارد. به طور متوسط ​، شما به مدت حدود چهار ماه، یک بار در هفته، به درمان نیاز دارید.

این درمان معمولاً  به صورت هشت جلسه، هر هفته یک جلسه، هر کدام به مدت نیم ساعت طول می کشد.

 مصداق بارز ضرب المثل گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی، مزوتراپی است! زیرا نتایج دلخواه و چشمگیر تازه پس از جلسه پنجم مشاهده می شود.

زمانی که بدنتان پاسخ خوبی به این فرآیند بدهد، متخصص شما تعداد دفعات و مقدار تزریق ها را به نسبت کاهش خواهد داد.

انجام مزوتراپی مو برای چه کسانی ممنوع است؟

مزوتراپی مو هم مثل بسیاری از روش های دیگر جوانسازی پوست و مو، مثل پروتئین تراپی مو و کلاژن سازی مو خط قرمزهایی دارد که باید حواسمان به آن ها باشد! چرا که قطعا ارزش سلامتی بسیار بالاتر از زیبایی است.

از آنجا که مایع مورد استفاده در تزریقات مزوتراپی، حاوی مواد سازگار با بافت، مانند ویتامین ها و مواد مغذی است، یک روش درمان ایمن تلقی می شود. مزوتراپی مو عموما عوارض جانبی یا واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند. اما باز هم کار از محکم کاری عیب نمی کند!

موارد ممنوعیت مزوتراپی مو:

  1. اگر به مواد موجود در تزریقات مزوتراپی حساسیت دارید
  2. دچار دیابت، مشکلات کلیوی و قلبی هستید
  3. داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنید
  4. باردار یا شیرده هستید

قبل از انجام مزوتراپی مو، با مزایا و معایب مزوتراپی آشنا شوید. سپس به متخصصتان درباره موارد فوق اطلاع دهید. تا او تصمیم بگیرد که آیا در این بازه زمانی مزوتراپی مو برایتان خطرناک است یا نه!

مراقبت های لازم پس از انجام مزوتراپی مو چیست؟

اگر در مراحل اولیه ریزش مو هستید، مزوتراپی مو می تواند از نیاز به جراحی های کاشت مو و سایر گزینه های گران قیمت و دردناک پییشگیری کند.

با این حال، برای دستیابی به نتیجه بهتر و سریع تر، به این نکته توجه کنید که  باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. مصرف مواد غذایی بی ارزش و سموم را از بین ببرید و یک رژیم منظم تناسب اندام را دنبال کنید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *