آروماتراپی پوست، تلفیق آرامش و زیبایی!

5/5 - (1 امتیاز)
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

آروماتراپی پوست، همان چیزی است که بسیاری از خانم ها از تجربه آن لذت می برند. به قطع می توانم بگویم که همه خانم ها از اینکه در سالن های زیبایی پوست وقت بذارند و پوستی نرم و لطیف داشته باشند، حس خوبی دارند. حس آرامشی که از ماساژ هم به دست می آید قابل انکار نیست! و دقیقا همین مسائل باعث محبوبیت آروتراپی پوست شده است چرا ترکیبی از آرامش ماساژ و زیبایی پوست نرم و لطیف است! خبر خوب این است که این روش آرامش بخش را می توانید در خانه هم انجام دهید.

آروماتراپی پوست یا رایحه درمانی چیست؟

آروماتراپی پوست، یک روش مراقبت از پوست است که شامل استفاده از روغنهای اساسی و روغن های معطر گیاهی برای بهبود سلامت روانشناختی و جسمی است. در رایحه درمانی، از روغن صورت با روش  موضعی و ماساژ برای تحریک بافت پوست استفاده می شود. هر چند این ترکیبات روی بافت خارجی پوست هستند اما روغن ها به پوست نفوذ می کنند و نتایج فوق العاده این روش را می توان روی بهبود وضعیت پوست مشاهده کرد.

آروماتراپی پوست، منافذ پوست شما را عمیقا تمیز کرده  و باعث ترمیم پوست می شود.

رایحه درمانی صورت چطور انجام می شود؟

رایحه درمانی از چند طریق می تواند در برنامه مراقبت از پوست شما گنجانده شود.

1)شما می توانید روغن های اساسی را به یک کاسه آب جوش اضافه کنید و با پوشاندن سرتان صورتتان را بخور دهید

2)چند قطره روغن مناسب پوستتان را به وان  حمامتان اضافه کنید

3)با استفاده از ماساژ صورت که به از بین بردن سلول های مرده پوست و تغذیه بافت های پوست کمک می کند، آروماتراپی پوست را انجام دهید. چند قطره روغن اساسی به مرطوب کننده روزانه خود اضافه کنید و به صورتتان بمالید.

مراحل انجام آروماتراپی پوست

خبر خوب این است که این روش آرامش بخش را می توانید در خانه هم انجام دهید. برای تجربه رایحه درمانی در خانه مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: پاکسازی

 همیشه لازم است ابتدا صورت را از هر گونه ناخالصی که ممکن است از نفوذ روغن صورت و کرم ها  به لایه های عمیق پوست جلوگیری کند، پاک کنید.

با استفاده از یک شوینده صورت متناسب با پوستتان و سپس تونر پوستتان را به خوبی تمیز کنید.

مرحله 2: لایه برداری و اسکراب

روند لایه برداری برای آروماتراپی پوست بسیار مهم است زیرا لایه فوقانی پوست خشک را از بین می برد و آن را کاملا برای روغن های معطر و ماساژ آماده می کند. می توانید این کار را با ماسک و کرم لایه بردار انجام دهید. برای اسکراب پوستتان می توانید از ماسک های خانگی متفاوت مثل ترکیب عسل و شکر و آبلیموه استفاده کنید.

مرحله 3: ماساژ آروماتراپی پوست

ماساژ اصلی ترین قسمت رایجه درمانی است.  این کار را با استفاده از مخلوطی از روغن ماساژ و روغن اساسی مناسب پوستتان روی صورت انجام دهید. سپس متخصص زیبایی (یا خودتان اگر درخانه این درمان را انجام می دهید) حدود 15 دقیقه ماساژ نقطه فشار را روی کل صورت انجام می دهد. ماساژ به شل شدن عضلات و تقویت گردش خون کمک می کند و باعث می شود روغن های اساسی، پوست را از داخل تغذیه کنند. پس از اتمام ماساژ، روغن اضافی را با استفاده از پنبه های مرطوب پاک کنید.

مرحله 4: ماسک های میوه ای یا آبرسان

یک لایه نازک از ماسک ویتامین مناسب بزنید و بگذارید 5-10 دقیقه روی صورت بماند. صورت را با آب ولرم به آرامی تمیز کنید.

مرحله 5: مرطوب کننده

درمان آروماتراپی پوست را با استفاده از یک کرم ضدآفتاب با SPF30 به بالا و یک مرطوب کننده تمام کنید.

از کدام روغن ها در آروماتراپی پوست استفاده کنیم؟

روغن های اساسی  مورد استفاده در رایحه درمانی، عصاره های گیاهی اند که از گل، برگ و دانه تهیه می شوند. متناسب با انواع پوست روغن هایی را پیشنهاد کرده ایم. اما قبل از استفاده از آن ها حتماً از تست پچ استفاده کنید. تا مطمئن شوید حساسیت ندارید. از آنها در اطراف چشم استفاده نکنید. مقدار کمی از روغن را روی پوست بازو امتحان کنید. سپس 24 ساعت صبر کنید تا از واکنش های آلرژیک خیالتان راحت باشد.

روغن مناسب آروماتراپی پوست خشک

1)اسطوخودوس

ممکن است در مورد استفاده از اسطوخودوس برای خواب و آرامش چیزی شنیده باشید. اما این روغن چند منظوره به تعادل سطح رطوبت در پوست کمک می کند. اسطوخودوس می تواند قرمزی را کاهش دهد و یک آبرسان طبیعی است. و می تواند پوست خشک را بدون چربی بیش از حد ترمیم کند.

2)بابونه

روغن بابونه حاوی آزولن است که به دلیل افزایش رطوبت و کاهش التهاب شناخته می شود. اما اگر پوست حساس دارید از بابونه استفاده نکیند!

3)چوب صندل در کاهش التهابات پوستی موثر است

روغن مناسب آروتراپی پوست چرب

1)رزماری

روغن رزماری به دلیل خواص ضد التهابی، تحریک کننده و ضد درد شناخته شده است. مواد اصلی آن مانند استرها، به جلوگیری از سبوم و چربی اضافی کمک می کنند.

2)شمعدانی

 شمعدانی با خواص قلیایی خود به تعادل روغن های پوست کمک می کند. قلیایی بودن شمعدانی، آن را به عنوان ماده اصلی صابون های طبیعی تبدیل کرده است.

روغن مناسب آروماتراپی پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید،  از روغن های  بسیار اسیدی مانند لیمو دور کنید. ریسک نکنید و در عوض از اسطوخودوس و چوب صندل استفاده کنید

روغن مناسب رایحه درمانی پوست مستعد آکنه

روغن درخت چای، روغن دارچین، رزماری، مریم گلی و روغن لیمو که از پوست مرکبات مشتق شده است برای درمان آکنه با کاهش میکروب ها و التهاب شناخته می شوند.

آروماتراپی پوست برای درمان و کاهش بثورات و قرمزی پوست

برخی از روغنهای اساسی، توانایی متعادل نگه داشتن رطوبت و رفع خارش پوستی را دارند. اگر دچار درماتیت آتوپیک (اگزما) و پسوریازیس هستید، زیر نظر پزشک از آروماتراپی پوست  با روغن اسطوخودوس، دارچین و شمعدانی استفاده کنید.

آروماتراپی پوست با خاصیت ضد پیری

پوست شما به طور طبیعی با افزایش سن خاصیت ارتجاعی و کلاژن خود را از دست می دهد. که می تواند منجر به افتادگی ، خطوط ریز و چین و چروک شود. روش های افزایش کلاژن سازی پوست،  میکرونیدلینگ پوست یا هیدروفیشیال درمان هایی هستند که می توانند برای جوانسازی پوست موثر باشند. اما می توانید از آروماتراپی پوست هم از روغن های زیر استفاده کنید.

1)روغن گل سرخ با داشتن آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های A و C، می تواند به بهبود گردش سلول های پوستی کمک کند. که اغلب با افزایش سن کند می شود و در نتیجه باعث جوانسازی پوست شود.

2)روغن جوجوبا به دلیل داشتن اسید چرب طبیعی به دلیل ترمیم لایه فوقانی پوست مورد توجه قرار گرفته است.

3)روغن های دیگری که نتایج مشابهی ارائه می دهند شامل روغن آرگان، نارگیل و دانه های آفتابگردان است.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *