بررسی کامل مزایا و معایب کراتین مو

4.6/5 - (22 امتیاز)

اگر تابه‌حال کمی موخوره را تجربه کرده‌اید، احتمالاً دوستانتان از مزایا و معایب کراتین صحبت کرده و به شما درمان کراتین مو را توصیه کرده‌اند. کراتین مو روش معجزه آسایی برای صاف، سالم و براق شدن موهایتان است. اما مانند اکثر درمان‌های زیبایی مملو از مواد شیمیایی، همه روش‌های درمانی مانند کراتین مو برای هر نوع مویی مناسب نیستند؛ بنابراین برای آن که به سمت شکوه و جلال بروید و موهای ابریشمی‌تان را به رخ بکشید، بهتر است اطلاعات کافی درباره کراتین مو کسب کنید.

با محبوبیت چشمگیر کراتین مو طی سال‌های اخیر، اطلاعات ضدونقیضی درباره آن وجود دارد. بررسی مزایا و معایب کراتین مو در صنعت زیادی کمک زیادی به خانم‌هایی می‌کند که برای داشتن موهای سالم و براق حاضر به‌صرف هزینه‌های زیادی هستند. مزایا و معایب کراتین مو به صافی موها یا نیاز به تمدید داشتن این روش نمی‌شود و هنوز هم ناگفته‌های بسیاری از مزایا و معایب کراتین مو وجود دارد.

کراتین مو چیست؟

کراتین نوعی پروتئین است که مو، پوست و ناخن‌های شما را تشکیل می‌دهد. این پروتئین همچنین می‌تواند در اندام‌های داخلی و غدد شما دیده شود. کراتین یک پروتئین محافظ است، کمتر از انواع دیگر سلول‌هایی که بدن شما تولید می‌کند، خراشیده یا پاره می‌شود.

کراتین مو

این پروتئین را می‌توان از پر، شاخ و پشم حیوانات مختلف تهیه کرد. و به‌عنوان ماده‌ای در لوازم آرایشی مو استفاده کرد. ازآنجاکه کراتین عنصر ساختاری موهای شما است، برخی از افراد معتقدند که مکمل‌ها، محصولات و روش‌های درمانی کراتین می‌توانند به تقویت موهای شما کمک کرده.  و باعث زیبایی موهای شما شوند. همین ادعا یکی از پرتکرارترین ویژگی‌های مثبت و مزایای کراتین مو است.

مراحل انجام کراتین مو

برای انجام درمان کراتین مو روزی را که آزاد هستید انتخاب کنید چراکه روند این کار زمان‌بر و طولانی است. کراتین کردن موها حداقل ۳ ساعت طول می‌کشد و شامل مراحل زیر است:

  • شستشوی مو
  • خشک‌کردن مو برای کاهش رطوبت آن
  • استفاده از محلول کراتین که حاوی فرمالدئید است
  • کمی صبر برای جذب شدن مواد به بافت مو
  • استفاده از سشوار
  • استفاده از اتوی مو برای جذب بیشتر مواد

بررسی مزایا و معایب کراتین مو به‌اندازه انجام‌دادن آن، وقت نمی‌خواهد! به روند کراتین کردن مو توجه کنید که تا چه اندازه باید از وسایل گرمایشی استفاده شود و ترکیبات آن چیست، کمی تأمل کنید و تصمیم بگیرید آیا ارزشش را دارد که برای داشتن موهای صاف، براق و شاید سالم این روند را پی بگیرید؟ با وجود سال‌ها بررسی مقالات زیادی درباره مزایا و معایب کراتین مو نوشته شده است که مهم‌ترین مطالب آن را برایتان بازگو می‌کنیم:

مزایا و معایب کراتین مو

کراتین مو مزایای زیادی دارد. با استفاده از کراتین بر روی کوتیکول مو و مهروموم کردن آن با گرما، موهای شما ظاهر براق‌تری پیدا می‌کنند. اما قبل از انجام چنین درمانی، درک مواد شیمیایی در آن بسیار مهم است. برخی از افراد ممکن است دریابند که پس از یک‌بار درمان کراتین، مجبور به ادامه درمان می‌شوند تا آسیب ناشی از حرارت اتوی مو و سشوار در کراتین مو مشخص نشود!

 

معایب کراتین مو

درمان‌های کراتین همچنین کارمندان آرایشگاه مو را در معرض مقادیر زیادی مواد شیمیایی مانند فرمالدئید قرار می‌دهد که در طول زمان آسیب‌زا هستند.

مزایای فوق‌العاده کراتین مو

1.درمان آسیب‌دیدگی موها

درمان‌های موی کراتینه شکاف‌های ناشی از آسیب مو را پر می‌کند. هنگامی‌که این شکاف‌ها پر می‌شوند، تقریباً انگار موهای شما زره جدیدی ایجاد می‌کند تا از شکستگی و شکنندگی محافظت کند. این قدرت باعث می‌شود که موهایتان راحت‌تر در برابر عوامل روزمره مانند ابزارهای گرمایشی آرایش مو حالت بگیرند و سالم بمانند.

2.صاف شدن بافت مو

یکی از مزایای کراتین مو که خانم‌ها را مدهوش خودش کرده است، ویژگی حالت‌دهی موهاست. در مرحله آخر از روغن مو حاوی کراتین هم استفاده می‌شود تا موهایتان براق شوند.

 

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

3.محافظت از مو در برابر اشعه ماورا بنفش

پروتئین‌های کراتین نقش زیادی در محافظت از اشعه خورشید دارند. قرارگرفتن در معرض آفتاب غالباً از موارد مراقبت از مو نادیده گرفته می‌شود. اما می‌تواند به تار موهای زیبایتان آسیب برساند. به‌خصوص در ماه‌های گرم که در خارج از خانه بیشتر لذت می‌برید، محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش باید موردتوجه قرار گیرد. از مزایای کراتین مو این است که دیگر با سشوار و اتوی مو به موهایتان ظلم نمی‌کنید!

4.بازیابی رطوبت و درخشش

وقتی کوتیکول خارجی ساقه موهای شما به خطر بیفتد، احتباس رطوبت کاهش می‌یابد. با ترمیم یکپارچگی کوتیکول، موهای شما برای حفظ رطوبت مناسب‌ترند. وقتی موهای شما رطوبت بیشتری را حفظ می‌کند، می‌توان از خشکی آن کاسته و درخشش را بازگرداند. همچنین وقتی موهایتان رطوبت خود را نگه می‌دارد، موخوره‌های کمتری تشکیل می‌شود.

به طور خلاصه مزایای کراتین مو عبارت‌اند از:

  • افزایش شفافیت موها
  • رفع کدری مو
  • ازبین‌بردن وز مو
  • ماندگاری طولانی‌مدت
  • صرفه‌جویی در زمانی که برای حالت‌دهی به موهایتان صرف می‌کنید

اما برای تصمیم‌گیری عجله نکنید، تا به‌خوبی مزایا و معایب کراتین مو را سبک سنگین کنیم.

مزایا و معایب کراتین مو

معایب کراتین مو

1.درک کنید که کراتین مو شامل برخی مواد شیمیایی مشکوک است

با عرض پوزش، واقع‌بینانه باید این حقیقت تلخ را برای وفاداران کراتین مو بازگو کنیم که روش کراتین مو بدون فرمالدئید وجود ندارد! اگر موهای صاف و فوق‌العاده می‌خواهید باید خطر این ماده را به جان بخرید. فرمالدئید یک ماده سرطان‌زا است که در صورت تماس مکرر می‌تواند باعث مشکلات تنفسی شود. پس اگر هر ۲ ماه برای تمدید کراتین موهایتان به آرایشگاه سر می‌زنید، بهتر است از معایب کراتین مو بیشتر بخوانید. اما زیاد هم استرس به دلتان راه ندهید، تا زمانی که هر ۶ ماه کراتین می‌کنید، درامان هستید.

2.نسبت به محدودیت‌های پس از کراتین مو آگاه باشید!

بسته به نظر آرایشگرتان، معمولاً بین ۳ تا ۷ روز اجازه شستن موهایتان را ندارید، قبل و بعد از هر بار استحمام باید محصولات مراقبتی خاصی استفاده کنید و حتماً موهایتان را با سشوار خشک کنید. شاید این روند مانند قبل وقتتان را نگیرد اما برای ماندگاری بیشتر کراتین موهایتان باید آن را انجام دهید.

3.از معایب کراتین مو، برای افرادی که در مناطقی که آب شستشو ناخالصی‌های زیادی دارد هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، ناخالصی‌های آب ممکن است سرعت ازبین‌رفتن مواد کراتین مو را افزایش دهند و سریع‌تر به تمدید نیاز پیدا کنید و این به معنی هزینه بیشتر است!

4.موهایتان یک تا دو درجه روشن‌تر خواهند شد!

اگر از آرایشگران مو سؤال کنید به شما خواهند گفت که پس از کراتین مو، رنگ موهایتان یک تا دو درجه روشن‌تر خواهد شد. پس اگر به‌تازگی برای رنگ و دکلره کردن موهایتان وقت و هزینه گذاشته‌اید این مورد را در نظر داشته باشید.

5.نتایج کراتین مو برای هر شخصی متفاوت است

از نظر تئوری، یک روش درمانی سنتی با کراتین باید فرهای موهایشان را صاف کند. اما من خانم‌هایی را دیده‌ام که در نهایت با امواج جزئی مواجه می‌شوند که هنوز هم برای اتو کردن به آن احتیاج دارند. از طرفی افراد زیادی هم بوده‌اند که این مورد برای آن‌ها از مزایای کراتین مو محسوب شده و موهایشان لخت شلاقی شده است.

همه چیز به مهارت آرایشگر، نحوه استفاده از مواد، درجه حرارت اتوی مو، میزان تخلخل مو و جنس موهایتان بستگی دارد.

اگر می‌خواهید کراتین مو انجام دهید، همه چیز به اهداف شما بستگی دارد، مهم‌ترین حقایق کراتین مو در مجله زیبایی بیوتایل، آورده شده است. اما این شما هستید که تصمیم نهایی را می‌گیرید. اگر نگران معایب کراتین مو هستید باید بدانید که یک آرایشگر ماهر که از مواد مرغوب برای کراتین مو استفاده کند تا حد زیادی خطرات این درمان را کاهش می‌دهد.

قبل از انجام کراتین مو درباره مزایا و معایب کراتین مو، با آرایشگران بیوتایل مشورت کنید و با آگاهی کامل کراتین مو انجام دهید. با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه  اطلاعات و نمونه کارهای آرایشگران منطقه‌تان را بررسی کنید. تا پس از مقایسه و مشورت با آن‌ها، وقت آرایشگاه خود را رزرو کنید.

 

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
1 نظر
  1. مریم می‌گوید

    ممنون از مطالب مفیداتون

ارسال یک پاسخ

احراز هویت *