چطور با اصلاح صورت از شر موهای آن خلاص شویم؟

4.8/5 - (5 امتیاز)
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

یک واقعیت ناگفته در میان خانم‌ها این است که با وجود عشق ورزیدن به موهای سرشان، برای ازبین‌بردن موهای زائد صورت، حاضرند هر روشی را امتحان کنند. معروف‌ترین روش اصلاح صورت که تاریخچه‌اش به دوره مادربزرگ‌ها برمی‌گردد، بند انداختن صورت است. هرچند بند انداختن صورت روش مقرون‌به‌صرفه و البته ساده‌ای است، برای بسیاری از خانم‌ها روشی فوق‌العاده دردناک و عذاب‌آور محسوب می‌شود. خوشبختانه، روش‌های اصلاح صورت، آن‌قدر زیاد و متنوع هستند که دست‌کم یکی از آن‌ها برای شما مناسب باشد. در این مقاله ضمن بررسی و معرفی انواع روش‌های اصلاح صورت، درباره کابوس‌های جوش بعد از بند انداختن صورت و ترس از ضخیم شدن موها پس از اصلاح با تیغ صحبت خواهیم کرد.

معروف‌ترین روش حذف موهای زائد: بند انداختن صورت

بند انداختن صورت، از روش‌های باستانی اصلاح و ازبین‌بردن موهای زائد در خاورمیانه و آسیای جنوبی است.

این روش، ساده، نسبتاً بدون درد و یک جایگزین طبیعی برای اپیلاسیون است. این روش ارزان‌ترین روش ممکن برای اصلاح صورت و بدن است و حتی با وجود روش‌های واقعاً مؤثر و طولانی‌مدتی مثل لیزر و اپیلاسیون، هنوز هم پرطرف‌دارترین روش اصلاح است. البته اینکه بند انداختن صورت دوستدار جیب افراد هم هست، در این موضوع کم‌اهمیت نیست.

نخ، ابزار بند انداختن صورت، شامل مواد شیمیایی نیست؛ بنابراین، هیچ‌گونه واکنش پوستی وجود ندارد، اگرچه ممکن است درد یا ناراحتی جزئی را تجربه کنید زیرا موها را از فولیکول‌ها خارج می‌کند. برای کاهش درد، از آرایشگر خود بخواهید که کرم بی‌حسی استفاده کند یا خودتان بعد از آن کمپرس گرم استفاده کنید. این روش ازبین‌بردن مو به مهارت نیاز دارد، بنابراین شما باید آموزش ببینید یا سر به نزدیک‌ترین آرایشگاه محل سکونتتان بزنید. اگر پوستی مستعد جوش دارید این روش به‌هیچ‌عنوان مناسب شما نیست!

بند انداختن صورت

ساده‌ترین روش‌های اصلاح صورت

اصلاح صورت امروزه، یک روش مؤثر در مراقبت از پوست است. اصلاح صورت نه‌تنها به ازبین‌بردن موهای کوچک صورت کمک می‌کند، بلکه پوست مرده را نیز خراشیده و باعث شفاف شدن و صاف شدن پوست می‌شود. بااین‌حال، بسیاری از زنان هنوز هم در مورد اصلاح صورت خود محتاط هستند.

رشد مو می‌تواند به دلیل تغییرات هورمونی رخ دهد یا ممکن است توسط ژنتیک ایجاد شود. اگر موهایی که روی صورت شما رشد می‌کنند با بند انداختن صورت همچنان پابرجا هستند و اذیت نمی‌شوند، بهتر است با سایر روش‌های اصلاح صورت هم آشنا شوید:

 

  1. موچین

موچین یکی دیگر از روش‌های مؤثر و ارزان برای ازبین‌بردن موهای صورت است. این روش کمی متفاوت از اصلاح صورت با نخ عمل می‌کند و برای کندن یا کشیدن مو از ریشه ساخته شده است. نتایج اصلاح صورت با موچین بین ۳ تا ۸ هفته بسته به‌سرعت رشد موهایتان ماندگار است.

حتماً قبل و بعد از اصلاح صورت، موچین خود را ضدعفونی کنید و برای رفع قرمزی و التهاب بعد از آن، به‌صورت غیرمستقیم به صورتتان یخ بمالید.

اصلاح صورت با موچین

  1. اپیلاسیون

اپیلاسیون گزینه دیگری برای ازبین‌بردن موهای صورت است. این تکنیک می‌تواند موها را تا چهار هفته از بین ببرد. اگر مشغول هستید و نمی‌خواهید به طور مرتب موچین به دست بگیرید، انجام اپیلاسیون در خانه انتخاب بهتری خواهد بود.

اپیلاتورها مانند موچین و تیغ عمل می‌کنند. تفاوت در این است که اپیلاتورها موهای صورت را با گرفتن هم‌زمان چند مو و ازبین‌بردن آنها از ریشه از بین می‌برند. ازآنجاکه مو از ریشه برداشته می‌شود، رشد مجدد آن بیشتر طول می‌کشد. گاهی اوقات، اپیلاسیون منجر به نرم و ریز شدن موها و درنتیجه روشن شدن پوست می‌شود. دو روز قبل از استفاده از اپیلاتور برای اصلاح صورت، از اسکراب مخصوص پوستتان استفاده کنید تا موهای زیرپوستی خارج شده و به‌راحتی از بین بروند.

 

  1. اصلاح صورت در منزل با وکس یا موم

اپیلاسیون یک روش مؤثر برای ازبین‌بردن تمام موهای یک منطقه است. دو نوع مختلف از کیت‌های اپیلاسیون وجود دارد:

  1. نوارهای مومی را که قبل از استفاده بین دستان خود گرم می‌کنید
  2. مومی که در یک گرم‌کننده ذوب شده و سپس با یک چوب‌، بر روی منطقه قرار می‌گیرد

وقتی در حال خرید موم هستید، به دنبال موم نرم یا مومی که برای استفاده در صورت استفاده شده است، بگردید. موم سخت برای پاها و ناحیه بیکینی بهتر است.

قبل از وکس کردن، یک تست پچ روی پوست خود انجام دهید تا ببینید آیا پوستتان واکنش آلرژیک نشان می‌دهد یا خیر و مطمئن شوید که دمای موم مناسب است و حالت نیمه مایع دارد.

اپیلاسیون صورت

اگر پوست شما واکنش آلرژیک ایجاد نکرد، این مراحل را برای اصلاح صورت خود دنبال کنید:

  • دست‌هایتان را بشویید. صورت خود را تمیز و لایه‌برداری کنید.
  • درحالی‌که پوست را محکم نگه‌داشته اید، موم را بزنید.
  • نوار را کاملاً در جهت رشد مو بردارید.
  • پس از پایان کار، موم باقیمانده را با روغن بچه تمیز کنید و سپس مرطوب‌کننده یا لوسیون مخصوص بدن استفاده کنید.
  • اپیلاسیون می‌تواند باعث ایجاد آکنه شود. اگر از رتینوئیدها و لایه‌بردارهای با درصد بالا، استفاده می‌کنید از وکس کردن، اجتناب کنید در غیر صورت باعث پارگی و آسیب به پوستتان خواهید شد.

 

  1. لیزر موهای زائد در خانه

مشکل اصلی بسیاری از روش‌های ازبین‌بردن مو این است که نتایج موقت هستند یا فقط چند هفته طول می‌کشد. برای نتایج طولانی‌تر، لیزر موهای زائد را در نظر بگیرید.

در این روش از پرتوهای لیزر و ضربان‌دار برای آسیب رساندن به فولیکول‌های مو و در نتیجه ریزش مو استفاده می‌شود. این یک راه‌حل نیمه دائمی است. پس از حدود شش ماه، مو رشد می‌کند. گاهی موها هرگز دوباره رشد نمی‌کنند. اگر موها برگردند، ممکن است ظریف و غیر قابل‌توجه باشد.

لیزر موهای زائد ممکن است گران باشد اما درمان‌های خانگی مقرون‌به‌صرفه و راحت است. لیزر موهای زائد را می‌توان در هر نقطه از صورت مانند لب بالا و چانه انجام داد. اما برای اصلاح صورت در نواحی دور چشم نباید از لیزر استفاده کنید.

 

  1. اصلاح صورت با کرم‌های موبر

کرم‌ موبر گزینه دیگری برای ازبین‌بردن موهای زائد صورت است. نتایج می‌توانند طولانی‌تر از اصلاح باشند و ممکن است این کرم‌های موبر از اپیلاسیون ارزان‌تر باشند.

این کرم‌ها دارای مواد شیمیایی مانند سدیم، دی‌اکسید تیتانیوم و سولفید باریم هستند. و پروتئین‌ها را در مو تجزیه می‌کنند، به‌طوری‌که به‌راحتی حل و شسته می‌شود. اگرچه این مواد به‌طورکلی بی‌خطر هستند، اما خطر واکنش آلرژیک وجود دارد.

اگر اولین‌بار است که از کرم موبر استفاده می‌کنید، ابتدا یک تست پچ انجام دهید. و مقدار کمی از کرم را به پوست خود بمالید. علائم واکنش شامل قرمزی پوست، برجستگی و خارش است.

این محصولات به‌صورت ژل، کرم و لوسیون در دسترس هستند. درحالی‌که این کرم‌ها می‌توانند موهای هر قسمت از بدن را از بین ببرند. برخی از کرم‌ها مخصوص اصلاح موهای صورت طراحی شده‌اند. و حاوی مرطوب‌کننده و اسکراب هستند که باعث درخشش و صاف شدن پوستتان می‌شود.

 

  1. اصلاح صورت با روش جنجالی تیغ!

تراشیدن مو بعد از بند انداختن صورت، یکی از پرکاربردترین روش‌هاست. شاید حتی شما هم وقتی عجله داشته‌اید، صورتتان را تیغ زده باشید و بعد از آن عذاب وجدان ضخیم شدن موهای صورتتان را کشیده باشید!

اما افزایش رشد و ضخامت مو بعد از اصلاح صورت با تیغ، یک افسانه دروغین بیش نیست. البته منظور از تیغ هم، ژیلت‌های مورداستفاده برای نواحی مختلف بدن نیست. برای اصلاح صورت می‌توانید از تیغ ابرو برای تراشیدن موهای زائد استفاده کنید.

اصلاح صورت با تیغ

مزایای استفاده از تیغ ابرو برای اصلاح صورت

اپیلاسیون می‌تواند منجر به سوختگی شود، یا می‌تواند باعث پاره شدن پوست شود. همچنین شامل مالش و کشیدن زیاد است که در طولانی‌مدت منجر به افتادگی پوست می‌شود. اگر این مورد برای استفاده از تیغ در اصلاح صورت کافی نبود باید بگوییم اپیلاسیون واقعاً دردناک است!

بند انداختن صورت هم روش دردناک دیگری برای ازبین‌بردن مو است. که معمولاً خانم‌ها مجبور هستند برای آن به آرایشگاه بروند. سرعت زیاد رشد مو بعد از بند انداختن صورت، تراشیدن مو با تیغ را یک روش مقرون‌به‌صرفه در اصلاح صورت می‌کند.

استفاده از اپیلاتور نیز دردناک است. بدترین قسمت آن این است که موها را یکی‌یکی از بین می‌برد. و اغلب موهای کوتاه‌تر را نمی‌گیرد.

لیزر موهای زائد هم علاوه بر هزینه بالای آن، معمولاً برای اصلاح صورت مناسب نیست. زیرا رو موهای کم پشت صورت معمولاً نتیجه عکس می‌دهد.

بنابراین، اگر شما هم نگران موارد بالا هستید، با خیال راحت می‌توانید از تیغ برای اصلاح صورت استفاده کنید. تنها علت رشد سریع مو بعد از اصلاح با تیغ این است که تیغ موها را از ریشه خارج نکرده و با زاویه ۴۰ درجه اصلاح نمی‌کنید. همین موضوع باعث می‌شود تصور کنید سرعت و ضخامت موها افزایش‌یافته است.

اگر اپیلاسیون یا بند انداختن صورت، روش محبوب شما برای ازبین‌بردن موهای زائد صورت و بدن است. می‌توانید با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه  از بهترین سالن‌های آرایشی و بهداشتی محل سکونتتان، به‌صورت آنلاین وقت رزرو کنید و برای رزرو آنلاین آرایشگاه در دفعات بعدی، از تخفیف ویژه برخوردار شوید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *