اشتباهات رایج در استفاده از ضدآفتاب که باعث پیری زودرس می‌شوند!

3/5 - (2 امتیاز)

استفاده از کرم ضدآفتاب یکی از سالم‌ترین و ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید برای خودمراقبتی انجام دهید. به گفت سازمان غذا و دارو FDA یک کرم ضدآفتاب با قدرت محافظت از UVA و UVB می‌تواند شما را از آفتاب‌سوختگی نجات دهد. چین‌وچروک و علائم پیری زودرس را به حداقل برساند. و مهم‌تر از همه شانس شما را در ابتلا به سرطان پوست کاهش دهد. حتی اگر علائم پیری را هم‌، دوره‌ای از زندگی می‌دانید که لذت و زیبایی خاص خودش را دارد.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

سلامتی‌تان را نباید دست‌کم بگیرید. هرسال بیش از ۵ میلیون مبتلا به سرطان پوست تشخیص داده می‌شود. با یک پیشگیری ساده و استفاده از ضدآفتاب می‌توانید سلامتی خودتان را تضمین کنید. اما همین‌که یک کرم ضدآفتاب در لوازمتان داشته باشید کافی نیست. کار شما از اینجا شروع شده است! موارد بسیاری هستند که برای مبارزه با پوست و جوانی شما صف کشیده‌اند. در بعضی موارد در صدر لیست اشتباهاتی است که خودتان با دست خودتان آن‌ها را مرتکب می‌شوید. ساده‌ترین اشتباهی که می‌تواند سلامتی و زیبایی پوست شما را به خطر بیندازد ترک کردن ضدآفتاب است. اما اشتباهات رایج در استفاده از ضدآفتاب به همین موارد ختم نمی‌شود. نگاهی به لیست زیر بیندازید و اطمینان حاصل کنید که خودتان به جان پوستتان نیفتاده‌اید!

اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب

قطعاً تا به امروز توصیه‌های متعددی مبنی‌بر استفاده از ضدآفتاب به گوشتان رسیده است. اما برای تأکید در اهمیت استفاده از ضدآفتاب یادآوری می‌کنیم که ضدآفتابی با طیف گسترده و مقاوم در برابر آب و تعریق با spf ۳۰ و بالاتر انتخاب کنید. انواع مختلفی از ضدآفتاب‌ها در بازار در دسترس هستند اما ضدآفتاب‌های معدنی حاوی روی و تیتانیوم برای استفاده روزمره مناسب‌تر هستند. البته انتخاب ضد آفتاب مناسب باید بر اساس میزان چربی و حال و هوای پوست شما صورت پذیرد. لذا مقاله ای که در خصوص انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب در بیوتایل تهیه شده است را حتما مطالعه کنید.

ضدآفتاب‌های معدنی که به‌عنوان ضدآفتاب‌های فیزیکی هم شناخته می‌شوند، از پوست در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کنند و نسبت به ضدآفتاب‌های شیمیایی که با جذب اشعه و تبدیل آنها به گرما در بدن کار می‌کنند، کمتر سبب تحریک و درخشان و خیس به نظر رسیدن پوست می‌شوند.

جدی‌ترین نتیجه ترک کرم ضدآفتاب ایجاد سرطان پوست است، اما این تنها دلیل برای استفاده از آن نیست. آفتاب‌سوختگی به سلول‌های پوست و رگ‌های خونی آسیب می‌رساند و باعث می‌شود پوست پیر، چروکیده‌تر، خشک، بی‌رنگ و چرب به نظر برسد.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده منظم از ضدآفتاب می‌تواند با گذشت زمان قرمزی، لکه‌های قهوه‌ای، کک‌ومک و چین‌وچروک را کاهش می‌دهد.

ترک عادت اشتباه در استفاده از ضدآفتاب، استثنائاً موجب سلامتی است!

صحبت از اهمیت کرم ضدآفتاب شاید یک هشدار و یادآوری برای سلامت پوست و موی شما باشد، اما آموزش نحوه استفاده صحیح جنبه مهم‌تر این ماجراست. نگاهی به لیست اشتباهات زیر بیندازید و مطمئن شوید که مرتکب آن‌ها نمی‌شوید.

  1. برای استفاده از کرم ضدآفتاب، دنبال زمان مناسب می‌گردید!

اگر بعد از چند ساعت پیاده‌روی یادتان می‌افتد که کرم ضدآفتاب را فراموش کرده‌اید و باید از پوستتان محافظت کنید، باید بگوییم این اشتباه ساده در طولانی‌مدت به ضررتان تمام می‌شود. حداقل ۲۰ دقیقه قبل از آن که در معرض اشعه‌های مضر قرار بگیرید، ضدآفتاب بزنید. مثل همه کرم و محصول‌های مراقبتی، مدت زمانی طول می‌کشد تا مواد محافظ، جذب پوست شما شود.

نکته اساسی و مهم در استفاده از ضدآفتاب این است که استفاده از ضدآفتاب محدود و مقید به زمانی که از خانه خارج می‌شوید نیست. شما باید در طول شبانه‌روز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید حتی زمانی که در ساعت‌های پایانی شب، مشغول کار با لپ‌تاپ و در معرض اشعه‌های آن هستید.

ضد آفتاب

  1. هنگام استفاده از ضدآفتاب، خساست به خرج می‌دهید!

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که معتقدند محصولات مراقبت از پوست را باید محتاطانه مصرف کرد، متأسفانه قدم در مسیر اشتباهی گذاشته‌اید. برای محافظت از پوست باید دو بند انگشت از کرم ضدآفتاب خود مصرف کنید. البته طبیعی است که این مقدار برای استفاده از کرم ضدآفتاب رنگی، چهره‌تان را از حالت طبیعی خارج می‌کند به همین خاطر توصیه می‌کنیم از ضدآفتاب بی‌رنگ استفاده کنید تا برای تمدید و مقدار استفاده از آن، بهانه‌تراشی نکنید.

پس برای به‌دست‌آوردن SPF ذکر شده محصولتان، کمی بیشتر تیوپ مصرفی را فشار دهید. بیشتر افراد خیلی کم از ضدآفتاب استفاده می‌کنند که فقط رگه‌هایی ایجاد می‌کند و منجر به SPF پایین‌تری می‌شود.

 

  1. ضدآفتاب فقط برای صورت نیست!

استفاده از کرم ضدآفتاب در تمام مناطقی که در معرض آفتاب قرار دارند بسیار مهم است، هرچند، چند نقطه وجود دارد که مردم همیشه فراموش می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که تقریباً ۲۰ درصد مردم فراموش می‌کنند روی پلک‌های خودشان کرم ضدآفتاب بزنند. نتیجه این سهل‌انگاری طبیعتاً چروک اطراف چشم و افتادگی پلک‌هایتان خواهد بود. البته توجه کنید که کرم ضدآفتاب دور چشم، فرمولاسیونی متفاوت با سایر کرم‌ها دارد و باید از ضدآفتاب مخصوص چشم استفاده کنید.

لب‌ها هم نواحی غالباً فراموش شده‌ای هستند که در معرض آسیب قرار می‌گیرند زیرا ملانین زیادی ندارند، این ماده رنگی محافظی است که به پوست، مو و چشم‌ها رنگ می‌بخشد. بنیاد سرطان پوست استفاده از مرهم لب یا رژ لب با SPF ۱۵ یا بالاتر را توصیه می‌کند. استفاده از براق‌کننده لب، بدون استفاده از ضدآفتاب مخصوص لب، هیچ کمکی به محافظت از لب‌هایتان نمی‌کند!

طبق بنیاد سرطان پوست، لب‌های براق و مرطوب اشعه ماورا بنفش آسیب‌رسان را جذب می‌کنند. این مثل این است که روغن بچه را روی پوست ببندید تا از پوستتان در مقابل آفتاب‌سوختگی محافظت کنید!

 

  1. به خودتان زحمت تمدید ضدآفتابتان را نمی‌دهید!

Spf و ضدآفتاب یک معجون جادویی نیست که فقط با یک‌بار استفاده، مانند یک عایق در مقابل نور عمل کند. شما باید هر ۲ الی ۴ ساعت کرم ضدآفتاب خودتان را تمدید کنید. برای تمدید ضدآفتاب بی‌رنگ نیازی به پاک‌کردن آن نیست اما اگر از ضدآفتاب رنگی استفاده می‌کنید کمی میسلار واتر در کیفتان داشته باشید و قبل از تمدید ضدآفتابتان باقی‌مانده محصول قبلی را پاک کنید.

حواستان هست که هر چه بیشتر پیش می‌رویم، مزیت‌های کرم ضدآفتاب بی‌رنگ نسبت به ضدآفتاب رنگی خودش را به رخ می‌کشد؟

 

  1. کرم ضدآفتاب را به‌خوبی روی سطح پوستتان پخش نمی‌کنید!

اگر کرم ضدآفتاب را به طور یکنواخت استفاده نکنید، نتیجه واقعی محصولی که خریداری کرده‌اید را مشاهده نخواهید کرد. برای به حداکثر رساندن پوشش کرم ضدآفتاب، چندین بار در مناطق حساس پوستتان آن را استفاده کنید. البته کرم ضدآفتاب‌های با اسپری که نیازی به پخش کردن با دست ندارند کارتان را ساده‌تر می‌کنند. البته هنگام استفاده از اسپری‌های ضدآفتاب نباید مستقیماً آن را به پوستتان اسپری کنید.

همه چیز درباره ضدآفتاب

  1. کرم ضدآفتاب را صرفاً مخصوص هوای آفتابی می‌دانید!

حقیقت تلخی که می‌تواند به بهای پیری زودرس پوستتان تمام شود این است که حتی وقتی خورشید در آسمان نیست هنوز ۸۰ درصد اشعه ماورا بنفش آن به پوست شما برخورد می‌کند. درحالی‌که، اکثر مردم فقط در روزهای آفتابی از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند. ضدآفتابتان را در کنار مسواکتان قرار دهید تا یادتان باشد که همیشه باید به آن وفادار بمانید!

 

  1. آخرین باری که تاریخ انقضای محصولتان را بررسی کرده‌اید، به‌خاطر نمی‌آورید!

آیا مدت‌هاست که از همان ضد آفتابی که سال‌ها پیش خریداری کرده‌اید، استفاده می‌کنید؟ ممکن است با این کار پوست خود را در معرض خطر قرار دهید. FDA اعلام می‌کند که ضدآفتاب معمولاً ۳ سال تاریخ انقضا دارد. اما هنگام خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی هم درست به‌اندازه خرید مواد غذایی باید در بررسی تاریخ انقضا محصول، وسواس به خرج بدهید. انتظار ندارید که با مواد غذایی و کرم‌های تاریخ‌گذشته، پوستتان را سالم نگه دارید؟

همین حالا سری به لوازم آرایشی و بهداشتی‌تان بزنید و از شر آن‌هایی که یادتان نیست کی آن‌ها را خریداری کرده‌اید خلاص شوید.

اشتباهات ساده اما مداوم ما در برخورد با بدنمان، می‌تواند یک هشدار جدی برای سلامتی‌مان تلقی شود. این اشتباهات فقط مختص عادت‌های اشتباه در تغذیه و عدم تحرک نیست، پوست و مو شما هم از سرمایه‌های باارزش و گران شما هستند که سلامت آن‌ها وابسته به رفتار شما با آن‌هاست. از همین حالا شروع کنید و اشتباهات رایج استفاده از کرم ضدآفتاب را ترک کنید. نتیجه این آگاهی‌ها، خودش را سال‌ها بعد با پوست و مو سالمی که اعتماد به نفستان را بالا می‌برد، نشان می‌دهد. برای مراقبت از پوست و مو خودتان وقت بگذارید و مطالعه کنید. مجله زیبایی بیوتایل با هدف افزایش آگاهی و اطلاعات خانم‌ها و آقایانی که به سلامت پوست و موی خود اهمیت می‌دهند، جدیدترین و معتبرترین اطلاعات صنعت مد و زیبایی را به اشتراک می‌گذارد.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *