ضد آفتاب مناسب خودتان را فقط با ۶ نکته طلایی پیدا کنید!

5/5 - (1 امتیاز)

با افزایش آگاهی افراد نسبت به اهمیت استفاده از مراقبت پوست و کرم ضدآفتاب، تقریباً این راز مهم برای همه فاش شده است که استفاده از یک ضد آفتاب مناسب پوست، در طول سال ضروری است. بااین‌حال، تشخیص ضد آفتاب مناسب، نیاز به بررسی و پیگیری بیشتر دارد. انواع مختلفی از کرم ضدآفتاب وجود دارد که نگرانی برای انتخاب ضد آفتاب مناسب را به حداقل می‌رساند. تعدد محصولات با ویژگی‌ها، ترکیبات و قیمت‌های متفاوت دست شما را به‌اندازه کافی برای بهترین انتخاب بازمی‌گذارد. به‌خصوص که نیاز پوست افراد مشابه هم نیست. بعضی از افراد ممکن است فقط برای استفاده روزمره به ضدآفتاب احتیاج داشته باشند اما برخی دیگر به دنبال ترکیباتی باشند که در برابر آب و تعریق هم از پوست محافظت کنند. اما معیار انتخاب بهترین ضدآفتاب برای شما چیست؟ نوع پوست شما!

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

مجله زیبایی بیوتایل، همه آن چه را که برای اطمینان یافتن از ضدآفتاب بعدی‌تان نیاز دارید، در این مقاله در اختیارتان گذاشته است. یادتان باشد که آگاهی، همیشه مرحله اول مراقبت از پوست و موهایتان است.

 

۱. از ضدآفتاب با spf ۳۰ شروع کنید و به spf ۵۰ برسید.

ضد آفتاب مناسب باید میزان spf  بالایی داشته باشد. اما چرا این اندازه روی spf  بالا تأکید می‌شود؟

هر دو اشعه UVA و UVB می‌توانند منجر به سرطان پوست شوند، به‌علاوه اشعه UVA باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شود و علائم پیری را تسریع می‌کند و اشعه UVB باعث آفتاب‌سوختگی می‌شود. به همین جهت، آکادمی پوست آمریکا (AAD) ضد آفتاب مناسب را با معیار داشتن حداقل SPF ۳۰ توصیه می‌کند که از ۹۷٪ اشعه UVB خورشید محافظت می‌کند.

SPF بالاتر برای افراد با پوست حساس یا افرادی که به‌راحتی می‌سوزند بهتر است، اما به‌خاطر داشته باشید که پیشرفت‌ها حداقل هستند و لزوماً spf ۳۰ دوبرابر spf ۱۵ عمل نمی‌کند! از طرفی هیچ محصولی نمی‌تواند شما را از ۱۰۰ درصد اشعه خورشید محافظت کند. پس عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد که ضدآفتاب مناسب، محصولی با spf بالاتر خواهد بود.

 

۲. ترکیبات ضد آفتاب را بشناسید.

نگاهی گذرا به لیست مواد تشکیل‌دهنده می‌تواند به شما در داشتن کیفیت و پوشش موردنیاز اطمینان دهد. اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که ضدآفتابتان واقعاً مناسب است و هم از UVA و هم از UVB شما را محافظت می‌کند. روی برچسب محصول به دنبال عبارت “طیف گسترده” باشید.

ضدآفتاب معدنی (یا فیزیکی) از مواد معدنی طبیعی اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم برای انعکاس اشعه خورشید از پوست شما استفاده می‌کند. از طرف دیگر، ضدآفتاب‌های شیمیایی از ترکیبات شیمیایی مانند بموتریزینول، آووبنزون ​​و بیسکوتیزول استفاده می‌کنند تا محافظت از طیف گسترده اشعه‌های مضر را ارائه کنند.

شناخت مواد اصلی محصولات مراقبتی، آن جایی مهم می‌شود که بدانید هرکدام از ترکیبات ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر بدانید که در محصولتان از موادی مانند اکسی بنزون استفاده شده است. این ماده می‌تواند منجر به واکنش‌های شدید پوستی و یا اختلالات هورمونی شود. آیا بازهم حاضر به استفاده از آن محصول هستید؟ همچنین ماده نگهدارنده متیلیسوتیازولینون هم می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود. برای انتخاب ضد آفتاب مناسب، وسواس به خرج دهید. شاید مطالعه درباره عوارض جانبی مواد تشکیل‌دهنده کمی از وقتتان را به خودش اختصاص دهد. اما در عوض خیالتان از اینکه ضد آفتاب مناسب پوستتان را پیدا کرده‌اید، راحت خواهد شد.

 

۳. نوع پوست خود را برای انتخاب ضد آفتاب در نظر بگیرید

بسیاری از ضدآفتاب‌ها برای کمک به کسانی که پوست خشک، چرب یا حساس دارند ساخته شده‌اند. مجله زیبایی و سلامتی بیوتایل با اتکا بر مقالات معتبر حوزه زیبایی و سلامتی، توصیه می‌کند: افرادی که پوست خشک دارند باید به دنبال موادی مانند گلیسیرین، لانولین، روغن‌ها، سیلیکون‌ها (مانند دی متیکون) و آلوئه‌ورا باشند و از اسپری‌های ضدآفتاب یا ضدآفتاب‌های ژلی که حاوی الکل هستند، خودداری کنند.

برای پوست‌های چرب، لوسیون‌های سبک یا ژل با ترکیباتی مانند سیلیس یا ایزودودکان بهترین هستند.

ر مناسب برای پوست‌های حساس، باید ضد حساسیت و بدون بو و عطر باشد. اگر پوست حساسی دارید، ضدآفتاب‌های معدنی با دی‌اکسید تیتانیوم یا اکسید روی، گزینه‌های خوبی برای شما هستند. در عوض، از محصولاتی که حاوی الکل و مواد نگهدارنده هستند باید خودداری کنید.

انواع پوست

۴. شرایط و بیماری‌های پوستی شما در انتخاب ضدآفتاب مناسب دخیل هستند.

اگر مبتلا به روزاسه هستید از ضدآفتاب حاوی الکل خودداری کنید، اما اگر مستعد آکنه هستید آن را به‌عنوان ترکیبی از ضد آفتاب خود در نظر بگیرید. افراد مبتلا به روزاسه یا آکنه هنگام انتخاب ضد آفتاب مناسب و به‌طورکلی، هنگام استفاده از سایر روش‌های درمانی پوست، حساسیت پوستشان نسبت به الکل را در نظر بگیرند. بنیاد سرطان پوست توصیه می‌کند که افراد مستعد آلرژی باید از ضدآفتاب‌های حاوی الکل خودداری کنند.

 

۵. بدانید که چطور ضد آفتاب را بخشی از آرایش روزمره کنید.

یک راه ساده و عالی برای وفاداری به عادت استفاده از ضد آفتاب، این است که ضدآفتاب را بخشی از آرایش روزمره‌تان بدانید. اگر به روتین مراقبت از پوست مقید هستید، می‌توانید یک ضد آفتاب مناسب با پوست خود انتخاب کنید و از آن به‌عنوان زیرساز آرایشی، استفاده کنید. در فصل تابستان علاوه بر استفاده از ضد آفتاب، روتین مراقبت از پوست تابستان را فراموش نکنید.

ایده‌آل‌ترین راه برای سلامتی و زیبایی پوستتان این است که به‌اندازه ۲ بند انگشت از کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان را قبل از قرارگرفتن در معرض آفتاب، به دست‌ها، صورت و گردنتان بزنید و حواستان باشد که گوش‌هایتان را فراموش نکنید! البته برای آن که برای تمدید مجدد ضد آفتاب مناسب پوستتان به دردسر نیفتید بهتر است از ضدآفتاب بی‌رنگ استفاده کنید. البته می‌توانید از اسپری‌های ضدآفتاب هم استفاده کنید اما حواستان باشد که نباید مستقیماً آن را به صورتتان اسپری کنید.

کرم ضدآفتاب و آرایش

۶. از حس ششم خود استفاده کنید و علایق خود را در انتخاب ضد آفتاب در نظر بگیرید.

ضد آفتابی را انتخاب کنید که دوست دارید از آن استفاده کنید. این علاقه شما را مشتاق می‌کند تا به استفاده از ضدآفتاب واقعاً وفادار بمانید. ضد آفتاب مناسب پوستتان را انتخاب کنید و بعد از پایان محصول دوباره آن را تهیه کنید. البته می‌توانید از محصولات مختلف استفاده کنید. اما قبل از آن نگاهی به برچسب محصول بیندازید و ترکیبات آن را بررسی کنید.

و به یاد داشته باشید، شما می‌توانید فراتر از خرید و استفاده از ضد آفتاب مناسب برای محافظت از پوست خود گام بردارید.

هیچ ضد آفتابی شما را از ۱۰۰٪ اشعه آفتاب محافظت نمی‌کند. بنابراین مهم است که لباس، عینک آفتابی، کلاه و موانع دیگر را با دقت برنامه‌ریزی کنید. جالب است که بدانید جنس لباس شما می‌تواند شما را از پیری زودرس ناشی از اشعه‌های مضر نجات دهد.

به یاد داشته باشید که شاید با یک‌بار حمام آفتاب گرفتن، احساس خوبی داشته باشید. اما خطرات آن فراتر از آفتاب‌سوختگی‌های گاه‌به‌گاه است. پس همین حالا ضد آفتاب مناسب پوستتان را تهیه کنید و از خودتان محافظت کنید. شک نکنید سال‌ها بعد که از هم‌سن‌وسال‌هایتان جوان‌تر به نظر می‌رسید، از خودتان تشکر خواهید کرد.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *