مزایا و معایب لیپوساکشن در روند کاهش چربی‌های بدن

5/5 - (1 امتیاز)

لیپوساکشن (به‌خصوص لیپوساکشن شکم) محبوب‌ترین نوع جراحی پلاستیک است که توسط مردم در سراسر جهان برای ازبین‌بردن چربی‌های اضافی بدن و رسیدن به اندام ایده‌آل انجام می‌شود. لیپوساکشن یک عمل جراحی است که با استفاده از دستگاه مکش، چربی را از بدن خارج می‌کند. در حین لیپوساکشن، لوله‌های کوچک، نازک و نوک صاف از طریق میکرو برش‌های پوست وارد می‌شوند. سپس چربی موجود در بدن از طریق این لوله‌ها از مناطق هدف رسوبات خارج می‌شود.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

معمولاً هنگامی که ورزش نمی‌تواند به کاهش چربی بدن کمک کند، افراد به لیپوساکشن مراجعه می‌کنند، به‌عبارت‌دیگر، این یک راه‌حل سریع برای داشتن اندامی خوش فرم است. یکی از مزایای لیپوساکشن این است که چربی را در نواحی از بدن که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده‌اند، مانند شکم، بازوها، باسن، ساق پا و مچ پا، قفسه سینه و پشت، باسن و ران و گردن را از بین می‌برد. بااین‌حال، لیپوساکشن هم مانند هر جراحی دیگری مزایا و معایب خودش را دارد که بسیاری از اوقات ناگفته می‌ماند. مجله زیبایی بیوتایل همه مزایا و معایب لیپوساکشن را در این مقاله آورده است تا قبل از آن که زیر تیغ جراحی بروید، زیروبم آن را بدانید.

مزایا و معایب انواع لیپوساکشن

مزایا و معایب لیپوساکشن، بسته به آن که جراح شما کدام یک از انواع لیپوساکشن را اجرا کند، سن و شرایط بدنی، میزان چربی که از بدن برداشته می‌شود و قیمت هرکدام از روش‌ها، فردبه‌فرد متفاوت است اما در حالت کلی، مزایا و معایب لیپوساکشن در ۳ نوع پرکاربرد آن در زیر آمده است:

  1. لیپوساکشن Tumescent: از بی‌حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه بدن شما در محل قراردادن لوله استفاده می‌شود. این نوع لیپوساکشن نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و به همین جهت دوران نقاهت بسیار کوتاه خواهد بود. به‌علاوه مزایا و معایب لیپوساکشن بسته به میزان چربی که از بدن خارج می‌شود ممکن است بیشتر خود را نمایان کنند. در این نوع از لیپوساکشن، تقریباً میزان کمتری از چربی بدن حذف می‌شود که در نتیجه میزان التهاب، سوزش، درد و حتی عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند.

 

  1. لیپوساکشن به کمک سونوگرافی: استفاده از سونوگرافی برای مایع سازی چربی که باعث سهولت در برداشتن آن می‌شود. به ازبین‌بردن چربی از قسمت فوقانی شکم، پهلوها و پشت کمک می‌کند. مزیت این روش این است که با آب کردن چربی‌ها سرعت انجام عمل را بالاتر می‌برد.

 

  1. لیپوساکشن به کمک لیزر: از امواج کم انرژی برای مایع سازی چربی استفاده می‌کند که از طریق یک کانول کوچک برداشته می‌شود. این نوع از لیپوساکشن که لیزر لیپولیز هم نامیده می‌شود، مزایای بیشتری نسبت به سایر روش‌های لیپوساکشن داشته و کمتر تهاجمی است. در نتیجه میزان خونی که بیمار از دست می‌دهد بسیار کمتر از سایر روش‌ها بوده و خطوط عضلات بدن با لیزر بسیار ظریف و چشمگیرتر به نظر می‌رسند.

 

مزایا و معایب لیپوساکشن نواحی مختلف بدن

این روش زیبایی در میان رایج‌ترین جراحی‌های پلاستیک برای زنان و مردان است، بنابراین بسیار محبوب است. بااین‌حال، معمولاً سو تفاهم‌هایی درباره مزایا و معایب لیپوساکشن ایجاد می‌شود. هدف از لیپوساکشن لزوماً کاهش وزن بدن یا ازبین‌بردن سلولیت به‌عنوان درمانی برای چاقی نیست. در عوض، لیپوساکشن برای تغییر شکل برخی از مناطق بدن است و به طور معمول مناطقی از بدن را که چربی‌هایش به قدرت رژیم غذایی و ورزش غلبه کرده‌اند، هدف قرار می‌دهد. درحالی‌که این روش فقط به‌عنوان ابزاری برای کاهش وزن جایگزین نیست، اما می‌تواند فایده و مزایای زیادی داشته باشد.

مزایای جراحی لیپوساکشن:

  1. می‌تواند فرم بدن شما را به ایده‌آل‌هایتان تبدیل کند و باعث کانتورینگ بدن شود.
  2. در درمان لیپوماها مؤثر است که تومورهای چربی خوش‌خیم در مناطق خاصی از بدن هستند.
  3. می‌تواند با برداشتن بافت چربی سینه، به مردانی که از ژنیکوماستی رنج می‌برند، کمک کند. ژنیکوماستی بیماری است که بر اثر عوامل مختلف، بافت چربی در ناحیه سینه مردان افزایش می‌یابد.
  4. یکی از مزایای لیپوساکشن درمان سندرم لیپودایستروفی است که بر اثر آن، اختلالاتی در متابولیسم چربی به وجود می‌آید که در آن در برخی مناطق بدن چربی بیش از حد توزیع شده اما در سایر نواحی هیچ بافت چربی‌ای وجود ندارد.
  5. یکی از مزایای لیپوساکشن که دلیل اصلی محبوبیت آن شده این است که اثرات لیپوساکشن می‌تواند بسیار طولانی‌مدت باشد. به شرطی که وزن بیمار پس از اتمام عمل خیلی زیاد نشود.
  6. لیپوساکشن باعث بهبود ظاهر کلی بدن و طبیعی‌تر به نظر رسیدن آن می‌شود. به‌خصوص برای کسانی که باهدف اصلاح ناهنجاری‌های ناشی از کاهش وزن، مانند پوست اضافی، تجربه جراحی نوار معده یا عمل بای‌پس معده داشته‌اند.
  7. می‌تواند به درمان تعریق بیش از حد در نواحی زیربغل و همچنین درمان جوش در قسمت‌های دیگر مانند ران کمک کند. این مورد یکی از مزایای لیپوساکشن محسوب می‌شود. اما اگر صرفاً به دنبال روشی برای درمان تعریق بیش از حد یا هایپرهیدوز هستید، مجله زیبایی و سلامتی بیوتایل تزریق بوتاکس را به شما توصیه می‌کند.
  8. نتایج در اکثر موارد فوری است، بنابراین می‌توانید ظاهر خود را در کمتر از یک روز تغییر دهید. به جز تورم پس از جراحی لیپوساکشن که ممکن است چند هفته طول بکشد تا فروکش کند، بهبودها سریع هستند.
  9. یکی از مزایای لیپوساکشن این است که ناخودآگاه در اغلب موارد برای ایجاد عادت‌های بهتر، مانند ورزش و رژیم غذایی مناسب روی فرد تأثیر می‌گذارد، زیرا نتایج لیپوساکشن تا زمانی که وزن خود را ثابت نگه دارید، دائمی هستند.
  10. می‌تواند با بهبود عدم تعادل شدید و ناهنجاری‌های ظاهری در بدن، اعتمادبه‌نفس فرد را بهبود بخشد. گرچه لیپوساکشن جایگزین سبک زندگی سالم نیست اما می‌تواند احساس خوبی به شما بدهد.

 

با وجود مزایای متعدد لیپوساکشن، بسیار مهم است که به‌خاطر بسپاریم که جراحی پلاستیک هنوز یک جراحی است. بنابراین انجام این روش خطرات زیادی را در پی دارد. درحالی‌که به نظر می‌رسد برخی از عوارض و معایب لیپوساکشن متوسط ​​و فقط در حد عوارض موقت باشند. اما برخی دیگر مطمئناً بسیار جدی هستند و می‌توانند منجر به عوارض جانبی تهدیدکننده زندگی شوند.

با این مقدمه، هرکسی که علاقه به انجام لیپوساکشن دارد باید مزایا و معایب لیپوساکشن را بداند. برخی از خطرات و معایب لیپوساکشن برای بررسی وجود دارد که بهتر است قبل از انجام جراحی از آن ها مطلع باشید و درباره‌شان از جراح پلاستیک خود سؤال کنید.

لیپوساکشن

خطرات و معایب لیپوساکشن:

  1. فرایند بهبودی پس از جراحی لیپوساکشن، تدریجی است. لذامی‌تواند شامل زخم و کبودی باشد. ممکن است ۵-۴ ماه پس از جراحی ادامه یابد. حالت تهوع هم برای چند روز پس از عمل طبیعی است.
  2. با برداشتن و حذف چربی‌های بدن، بیمار ممکن است خون زیادی از دست بدهد. لذا پس از جراحی لیپوساکشن دچار کم‌خونی و فقر آهن شود. این موضوع می‌تواند یکی از مهم‌ترین معایب لیپوساکشن باشد.
  3. ممکن است جراحی لیپوساکشن منجر به ترومبوفلبیت شود، این زمانی است که یک لخته خون در ورید ایجاد می‌شود و باعث می‌شود آن ورید به طور قابل‌توجهی ملتهب شود. این احتمال بیشتر زمانی وجود دارد که ناحیه تحت درمان داخل زانو یا بالای ران باشد.
  4. یکی از معایب لیپوساکشن که بیماران آن را گزارش کرده‌اند، تجربه بی‌حسی تا چندین هفته پس از عمل است. هرچند این مورد موقتی است اما هنوز هم در لیست مزایا و معایب لیپوساکشن باید آن را در نظر بگیرید.
  5. خطرات عفونت‌های پوستی ناشی از لیپوساکشن وجود دارد. گرچه این مورد نادر است، اما ممکن است عفونت‌های پوستی نیاز به جراحی داشته باشند و باعث ایجاد زخم شوند.
  6. التهاب در اطراف نواحی تحت درمان تا ۶ ماه پس از جراحی رخ می‌دهد. همچنین می‌تواند با مایعات خارج شده از برش‌ها همراه باشد.
  7. با وجود مقدار قابل‌توجهی مایعات از طریق بدن پمپاژ و مکش شده، ممکن است تغییر در سطح مایعات بدن در آینده برای قلب و کلیه شما مشکل‌ساز شود. این مورد یکی از معایب جدی لیپوساکشن است.
  8. آمبولی ریوی که طی آن چربی وارد جریان خون و سپس قلب می‌شود و می‌تواند ادم ریوی را ایجاد کند. ریه‌ها پر از مایعات شوند. یکی از جدی‌ترین عوارض و معایب لیپوساکشن است.
  9. اصطکاک کانول ها ممکن است باعث سوختگی پوست شود. و می‌تواند به پوست و اعصاب مناطق تحت درمان آسیب برساند.
  10. و البته، همیشه احتمال و خطر ابتلا به واکنش آلرژیک یا فقط واکنش بد بیمار نسبت به بیهوشی وجود دارد.

 

لیپوساکشن خطرات زیادی دارد، اما اجازه ندهید این خطرات باعث وحشت شما شود. لیپوساکشن معمولاً یک روش بسیار ایمن بوده است. خصوصاً اگر توسط یک پزشک متخصص واجد شرایط در مطب پزشک، مرکز جراحی یا بیمارستان با تجهیزات مناسب انجام شود. بااین‌حال، مثل همیشه مجله زیبایی و سلامتی بیوتایل توصیه می‌کند که باید مطمئن شوید که لیپوساکشن برای شما مناسب است. تمام مزایا و معایب لیپوساکشن را می‌دانید، با پزشک خود مشورت کنید. زیرا برخی شرایط ممکن است احتمال خطرات مرتبط با لیپو را افزایش دهد. در غیر این صورت، این روش سالانه برای بسیاری از افراد بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. بنابراین از پرسیدن ترس نداشته باشید!

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *