مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن در از بین‌ بردن چربی‌ها

5/5 - (1 امتیاز)

سال‌هاست که تکنیک لیپوساکشن با اعتمادبه‌نفس گسترده برای کمک به کسانی که وزن ایده‌آل دارند اما در نواحی خاصی از بدن دچار چربی بیش از حد هستند، ارائه شده است. این روش بیشتر به‌عنوان یک روش جادویی در نظر گرفته می‌شد و طرفدارن بسیاری داشته و دارد. بااین‌حال، لیپوساکشن اشکالات و نقایص خاص خود را دارد.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

ظهور تکنیک لیزر لیپولیز که به‌تازگی طراحی شده است، افق جدیدی را پیش روی کسانی قرار داده است که مایل به ازبین‌بردن رسوبات چربی خود هستند اما نگران عوارض جانبی و خطرات لیپوساکشن هستند.

هدف نهایی ذوب و از بین چربی است! هرچند سال‌ها پیش این هدف بدون تحمل درد و خون‌ریزی لیپوساکشن ممکن نبود. اما حالا لیزر لیپولیز با استفاده از گرمای لیزرهای فیبر نوری، به‌عنوان یک روش کمتر تهاجمی افراد را به اندام ایده‌آل خود نزدیک می‌کند. این روش درست مانند لیپوساکشن برای کاهش وزن استفاده نمی‌شود. بلکه برای سفت شدن شکم، ران یا نواحی دیگر استفاده می‌شود. مقایسه لیزر لیپولیز و لیپوساکشن به همین‌جا ختم نمی‌شود. مجله زیبایی و سلامتی بیوتایل در این مقاله، برای آشنایی افرادی که علاقه‌مند به ظاهری فوق‌العاده هستند، به معرفی این دو روش و مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن پرداخته است.

مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن

هرچند هر دو این روش‌ها برای حذف و کاهش چربی‌های اضافی بدن استفاده می‌شوند اما روند کار، نتایج را زمین تا آسمان متفاوت می‌کند. به همین جهت بهتر است قبل از مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن از جهت عوارض و خطرات احتمالی، مدت‌زمان نقاهت و دیگر موارد، با روند کار آن ها آشنا شویم.

لیزر لیپولیز

مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن در نحوه انجام آن ها

لیپوساکشن چیست؟ لیپوساکشن یکی از جراحی‌های محبوب برای زنان و مردانی است که با وجود رعایت ورزش و رژیم غذایی مناسب، هنوز هم در نواحی خاص خود با چربی‌های وفادارشان درگیرند! این جراحی به‌طورکلی با استفاده از دستگاه مکش، چربی‌های اضافی بدن را خارج می‌کند هرچند در انواع مختلف لیپوساکشن تفاوت‌هایی جزئی در ابزار کار وجود دارد.

لیزر لیپولیز چیست؟

بر خلاف لیپوساکشن معمولی، ایده لیزر لیپولیز روشی غیرتهاجمی برای حذف سلول‌های چربی نیست، بلکه صرفاً برای کوچک شدن آنها است. لیزر لیپولیز یک روش کم تهاجمی است. که از گرمای لیزرهای فیبر نوری در طول موج‌های مختلف برای ذوب و کاهش چربی بدن استفاده می‌کند. تفاوت در فرایند کار مهم‌ترین نکته مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن است. که شامل حذف چربی از بدن با استفاده از مکش خلا است. مزیت اصلی لیزر لیپولیز نسبت به لیپوساکشن این است که باعث تولید پروتئین کلاژن و باعث تنش بیشتر پوست می‌شود.

لیزر لیپولیز چگونه انجام می‌شود؟

در طول هر جلسه لیزر لیپولیز یک تکنسین لنت‌های مجهز به دیودهای لیزر را مستقیماً روی پوست قرار می‌دهد. انرژی لیزر به سلول‌های چربی نفوذ کرده و سوراخ‌های کوچکی در غشای آنها ایجاد می‌کند. این باعث می‌شود سلول‌های چربی اسیدهای چرب ذخیره شده، گلیسرول و آب خود را در بدن آزادکرده و سپس کوچک شوند، در نتیجه چربی کم‌کم کاهش می‌یابد. بدن به‌صورت هوشمندانه پس از حذف چربی‌ها با لیزر لیپولیز، محتوای سلول‌های چربی دفع شده را از طریق سیستم لنفاوی بیرون می‌کشد یا آنها را برای انرژی می‌سوزاند.

برای درک روند کار، سلول‌های چربی خود را به‌عنوان گروهی از انگورهای آبدار در نظر بگیرید. پرتوی لیزر به سلول چربی می‌رسد و محتویات را کوچک می‌کند، و آن انگورهای آبدار و حجیم تبدیل به کشمش می‌شوند.

مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن از نظر کاربران

لیزر لیپولیز با استفاده از لیزر سلول‌های چربی را از هم جدا می‌کند و باعث کاهش حجم بافت چربی می‌شود. این روند باعث سفت شدن پوست در ناحیه‌ای که درمان انجام می‌شود، می‌گردد. ممکن است متوجه شوید که پوست شما نرم و سفت‌تر از قبل است.

به‌طورکلی، درصد رضایت افرادی که لیزر لیپولیز انجام داده‌اند نسبت به لیپوساکشن بالاتر است. زیرا لیزر لیپولیز مزایای مشابه سایر روش‌های حذف چربی را دارد. لیزرهای استفاده شده در این روش برای استفاده بالینی بی‌خطر هستند و منبع بزرگی برای سوزاندن پوست ندارند. خطرات و عوارض جانبی بسیار کمتر از لیپوساکشن بوده و جای زخم حداقل است.

به‌علاوه لیزر لیپولیز را می‌توان در مطب پزشک انجام داد و درنتیجه دوره نقاهت هم کمتر است. معمولاً می‌توانید طی چند روز فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید. در مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن باید بدانید که لیپوساکشن به طور معمول با دوره بهبودی چندهفته‌ای همراه است.

لیپوساکشن

مزایای لیزر لیپولیز نسبت به لیپوساکشن

در مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن، اگر برای انجام هر دو روش واجد شرایط هستید، بهتر است لیزر لیپولیز را انتخاب کنید. علت برتری لیزر لیپولیز نسبت به لیپوساکشن یکی دو تا نیست! موارد زیر تنها برخی از آن‌هاست:

 

  1. رویه‌ای حداقل تهاجمی

لیپوساکشن با لیزر بسیار کمتر از لیپوساکشن سنتی تهاجمی است. روش سنتی لیپوساکشن شامل لوله‌های بزرگی است که به‌منظور مکش و ازبین‌بردن چربی از نواحی مختلف بدن است. این لوله‌ها به سراسر نواحی چربی و اطراف بدن می‌رسند که می‌توانند باعث درد و کبودی بیشتری شوند. با لیزر لیپولیز، این روش فقط به یک برش کوچک نیاز دارد تا کانول لیزر به چربی برسد. این لیزر سلول‌های چربی را مایع کرده و می‌مکد، اما لخته شدن خون را برای کنترل خونریزی نیز ترغیب می‌کند. این ویژگی‌ها و موارد دیگر باعث می‌شود لیزر لیپولیز نسبت به لیپوساکشن ایمن‌تر باشد.

 

  1. درمان سریع و دوران نقاهت کوتاه‌تر

باتوجه‌به ماهیت حداقل تهاجمی بودن لیزر لیپولیز، مدت‌زمان درمان سریع‌تر سپری خواهد شد و بیماران بهبودی سریع‌تری را تجربه می‌کنند. روش‌های لیزر را می‌توان اغلب در طی یک ساعت ناهار یا قبل از یک آخر هفته طولانی، با حداقل احساس ناراحتی یا درد انجام داد. سپس بیماران می‌توانند طی چند ساعت و چند روز به زندگی عادی خود برگردند.

 

  1. رسیدن به اندامی ایده‌آل و ظریف

یکی از معایب لیپوساکشن، افتادگی پوست در ناحیه جراحی شده پس از عمل است. لیزر لیپولیز در مقایسه با لیپوساکشن ظاهری ظریف‌تر برایتان ارمغان خواهد آورد. لیزر به تحریک تولید کلاژن و انعقاد بافت پوست کمک می‌کند که باعث سفت شدن پوست می‌شود.

 

  1. عدم نیاز به بیهوشی

یکی از مهم‌ترین موارد مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن، استفاده یا عدم استفاده از داروهای بیهوشی که معمولاً عوارض خاص خود را دارند، است. خوشبختانه لیزر لیپولیز بدون بیهوشی و به کمک بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

 

  1. آزاردهنده نیست

در طی انجام لیزر لیپولیز، پس از ارزیابی ابعاد و شکل برآمدگی چربی شکم یا پهلو که باید درمان شود، منطقه مشخص می‌شود. اپلیکاتور اعمال می‌شود و بیمار احساس خنک شدن می‌کند. در طول درمان، بیمار ممکن است احساس گرمای متناوب و یا گزگز کند. در مقایسه با لیپوساکشن این موضوع یک مزیت طلایی محسوب می‌شود.

 

  1. جلسات درمان، کوتاه است

در بیشتر موارد، برای انجام لیزر لیپولیز فقط به یک جلسه درمان نیاز است. حتی اگر تصمیم بگیرید این کار را در مناطق مختلفی از پوست انجام دهید. البته گاهی اوقات، لیزر لیپولیز همراه با لیپوساکشن سنتی انجام می‌شود. و می‌تواند مدت جراحی و دوران بهبودی را افزایش دهد.

 

  1. عوارض جانبی کمتر

به‌طورکلی، در مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن، لیزر یک روش درمانی بسیار بی‌خطر است. و عوارض و خطرات احتمالی کمتری دارد. بااین‌حال، بیمارانی که تحت درمان لیزر لیپولیز قرار می‌گیرند معمولاً دچار کبودی و تورم می‌شوند. این موارد موقتی است.

همه جراحی‌ها دارای برخی خطرات عمومی از جمله عفونت، خونریزی، اسکار، آسیب عصبی، واکنش به بیهوشی و لخته شدن خون است. خوشبختانه شانس مواجهه با این عوارض در لیزر لیپولیز کم است.

از طرف دیگر، در جراحی لیپوساکشن علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، امکان وقوع برخی از خطرات و عوارض دیگر از جمله بی‌نظمی و عدم تقارن کانتورینگ بدن، سروما (افزایش مایع در زیر پوست)، تغییر رنگ پوست، آمبولی ریوی، مشکلات قلبی و کلیوی و سوختگی پوست امکان دارد.

لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن؟

لیزر لیپولیز می‌تواند به‌تنهایی برای کاهش چربی مؤثر باشد. بااین‌وجود، ادغام لیپولیز لیزر با لیپوساکشن سنتی به‌طورکلی بهترین نتیجه را برای سفت شدن و جمع‌شدن پوست ایجاد می‌کند.

ترکیب لیپوساکشن سنتی با لیزر لیپولیز، بدنی ایده‌آل و مجسمه‌سازی شده با پوست سفت تولید می‌کند. جراحان پلاستیک می‌توانند با استفاده از این دو روش شکم تخت و بدون نیاز به جراحی سنگین را به مردم هدیه دهند. بااین‌حال مجله زیبایی و سلامتی بیوتایل توصیه می‌کند، برای انتخاب دقیق‌تر روش کاهش چربی‌های بدن، بهتر است مقایسه لیزر لیپولیز با لیپوساکشن را به یک جراح متخصص و دارای مجوز بسپارید تا علاوه بر افزایش زیبایی، سلامتی‌تان هم تضمین شود.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *