نماد سایت بیوتایل مگ

صورتتان را اسیدپاشی کنید تا زیباتر شوید!

5/5 - (3 امتیاز)

احتمالا اگر به شما بگوییم استفاده از اسیدها در روتین مراقبت از پوست واقعا در زیبایی و جوانی شما موثر است از خواندن بقیه مقاله منصرف شوید حتی شاید با شنیدن تاثیر اسیدپاشی در داشتن چهره ای زیبا، بترسید.

اما حقیقت این است که  استفاده از اسیدهای مناسب پوست، کلید شادی پوست است.

کلمه “اسید” تصاویری از لوله های آزمایش جوشان و فکر سوختگی های ترسناک شیمیایی را به همراه دارد. اما در صورت استفاده در غلظت مناسب، اسیدها در واقع از مفیدترین مواد موجود در مراقبت از پوست هستند.

آنها ابزارهای معجزه آسایی هستند که برای مقابله با آکنه، چین و چروک و عارضه های پیری، زخم و لکه های پوستی، استفاده می شوند.

1) سالیسیلیک اسید، جاروبرقیِ ضایعات پوستی

اسید سالیسیلیک، از اسیدهای مناسب پوست در از بین بردن آکنه هاست. آکنه و جوش، مهمان ناخوانده ای هستند که همگی با آن ها سر و کار داریم و درست لحظه ای که نباید، قبل از یک قرار مهم روی صورتمان سبز می شوند.  

اسید سالیسیلیک، به دلیل توانایی خود در لایه برداری از پوست و تمیز نگه داشتن منافذ  که به کاهش آکنه کمک می کند، مشهور است. شاید شما آن را در مواد تشکیل دهنده سرم ها و پاک کننده ها با غلظت های 0.5 تا 2 درصد دیده باشید.

حتی در غلظت های بالاتر، برای حذف جای جوش ها، کاهش آسیب های مربوط  به آفتاب و لکه های پیری در کلینیک های پوست استفاده می شود. حتی در محصولات رفع زگیل هم از آن استفاده می شود.

اگر پوستتان التهاب دارد، از سری اسیدهای مفید پوست برای شما این اسید است. چراکه از خانواده آسپرین است و خواص ضدالتهابی دارد. پس از پاک کننده ها و لایه بردارهای حاوی این اسید استفاده کنید.

2) اسید کوجیک، اسید مناسب برای شفافیت پوست

اسید کوجیک توسط باکتری های مورد استفاده در تخمیر برنج تولید می شود. این ماده به دلیل خاصیت سفید کنندگی و ضد پیری، یکی از اسیدهای مناسب پوست برای داشتن پوست درخشان و شفاف است.

 برای کاهش هیپرپیگمانتاسیون (لکه های پیری) از این اسید در محصولات مراقبت پوستی استفاده می شود.

این ماده هرچند پوست را تحریک می کند اما در پاک کننده ها و سرم ها با غلظت 1 تا 4 درصد یافت می شود. اگر پوست سفید و روشن می خواهید اما نگران تحریک این ماده هستید از روش های دیگر برای داشتن پوست درخشان استفاده کنید.

3) سلاح خارق العاده ضد پیری

گلیکولیک اسید محبوب ترین اسید آلفا هیدروکسی (AHA) است که در مراقبت از پوست استفاده می شود و از نیشکر به وجود می آید. گلیکولیک اسید ته تغاری  و کوچک ترین عضو خانواده اسیدهاست بنابراین در ورود به پوست موثرترین است.

این اسید، در حل مشکلات پوستی مختلف مفید است این یعنی با یک تیر چندین نشانه را بزنید و از پوست فوق العاده تان لذت ببرید.

گاهی اوقات به صورت هم زمان در درمان میکرودرم آبریژن  یا میکرونیدلینگ، از این اسید استفاده می شود.

با این حال، استفاده از اسید گلیکولیک حساسیت به آفتاب را افزایش می دهد، بنابراین برای جلوگیری از آسیب، از ضد آفتاب نیز استفاده کنید.

گلیکولیک وقتی روی پوست بماند بیشترین تأثیر را دارد پس به جای استفاده از پاک کننده گلیکولیک، لوسیون با اسید گلیکولیک را توصیه می کنیم. می توانید با یک محصول چندین مشکل پوستی را برطرف کنید و در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید.

4) لایه برداری پوست با اسید ماندلیک

اسید ماندلیک یکی دیگر از اسیدهای مناسب پوست است که از بادام تلخ گرفته شده است. مانند اسید گلیکولیک، این یک ماده لایه بردار است که برای جلوگیری از آکنه، درمان آسیب های خورشید و رنگدانه ها و لکه های پوستی مفید است.

اگر پوست حساسی دارید می توانید به جای اسید گلیکولیک از این اسید استفاده کنید چراکه قدرت نفوذ کمتری نسبت به سایر اسیدهای مناسب پوست دارد و کمتر پوستتان را تحریک می کند.

5) آزلائیک اسید

در ترکیبات بسیاری از کرم های شب و روز، این اسید در غلظت های 10 تا 20 درصد استفاده شده است. این یعنی از نظر علمی هم می توان مطمئن بود که اسید مناسب پوست است و با خیال راحت می توانید برای رفع آکنه ها، پاکسازی منافذ پوست، رفع باکتری ها و التهاب ها و روشن کردن پوست، به آن اعتماد کنید.

هرچند اسیدهای مناسب پوست، عموما عوارض ندارند اما اسید آزلائیک، در برخی از افراد با پوست بسیار حساس می تواند باعث ایجاد خارش و قرمزی شود.

6) آسکوروبیک اسید

شناخته شده ترین اسید مناسب پوست، آسکوروبیک است که آن را مدام و هرروز به یک دیگر تجویز می کنیم و برای روتین مراقبت پوستی در پاییز و زمستان، از واجبات است! همان ویتامین C معروف!

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که خصوصا دربرابر آلودگی های محیطی برای ما یک زره آهنی محسوب می شود و با افزایش کلاژن پوست، (کلاژن ماده ایست که وجودش کلید راز جوانی است) به ما لطف بزرگی می کند!

7) فرولیک اسید

پشتیبان ویتامین C است نیز باید حتما در لیست اسیدهای مناسب پوست آورده شود چون بدون حضور آن رسما ویتامین C بی فایده خواهد بود! بدون وجود یک ماده ثابت کننده مانند فرولیک،ویتامین C در اولین بار باز کردن بطری و استفاده از محصول بی اثر خواهد شد.

فرولیک اسید، فقط نقش پشتیبانی را بازی نمی کند. این یک آنتی اکسیدان است که از ساختارهای کلاژن و الاستین در پوست محافظت می کند و تولید رنگدانه را کاهش می دهد و از تیرگی پوست جلوگیری می کند.

هر آنچه که باید در استفاده از اسیدهای مناسب پوست بدانید:

اگر قبلاً از هیچ اسیدی استفاده نکرده اید، سعی کنید با شستشو یکی از آنها را در برنامه های معمول خود قرار دهید. با یک شوینده حاوی اسید مناسب پوستتان، می توانید مدت زمان تماس اسید با پوستتان را کنترل کنید و از خشک شدن بیش از حد پوستتان جلوگیری کنید.

چطور متوجه تاثیر اسیدها در بهبود شرایط پوست خود شوید؟

به مرور مشاهده خواهید کرد که رنگدانه ها، کک و مک و جوش ها کاهش می یابد. پس از یک دوره استفاده منظم، پوست باید هنگام لمس، نرم و صاف شود.

در صورت مصرف بیش از حد اسیدهای مناسب پوست دچار قرمزی، تحریک پوستی، خارش و خشکی پوست خواهید شد. اگر این اتفاق افتاد، استفاده از محصول را برای چند روز متوقف کنید و برنامه رطوبت رسانی به پوستتان را تقویت کنید. در صورت خشک شدن پوست، مقاله روشهای رفع خشکی پوست و درمان آن را مطالعه کنید.

نکته پایانی در استفاده از اسیدهای مناسب پوست:

اقدامات زیادی برای رفع مشکلات پوستی در مطب ها و مراکز زیبایی وجود دارد. در بسیاری از این روش ها مثل میکرونیدلینگ و میکرودرم آبریژن، از انواع اسیدها در سرم ها و محصولات استفاده می شود. پس می توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید تا با در نظر گرفتن نوع پوستتان و هدفتان از مراقبت پوست، به شما کمک کند تا اسید مناسب پوستتان را استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل