نماد سایت بیوتایل مگ

مزوتراپی صورت کلید بازگشت به دوران جوانی

مزوتراپی صورت
5/5 - (1 امتیاز)

ِامروزه می‌توان از بسیاری از فناوری‌های پیشرفته برای ازبین‌بردن آثار آفتاب در پوست استفاده کرد. مزوتراپی صورت، دارویی برای مزوتراپی است که به ناحیه صورت تزریق می‌شود و به مزو لیفت معروف است. مزوتراپی صورت یکی از متداول‌ترین روش‌های بازسازی و جوان‌سازی پوست برای زنان و مردان است. نتایج مؤثر و ایمن بودن این روش موجب شده است افراد به انجام مزوتراپیِ صورت تمایل پیدا کنند. اما چرا مزولیفتینگ این اندازه محبوب شده است؟ مجله زیبایی و سلامتی بیوتایل سؤالات پرتکرار کاربران درباره مزوتراپی صورت را در این مقاله پاسخ داده است.

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت یکی از انواع مزوتراپی است که در طی آن ترکیبی از مواد مفید برای پوست با استفاده از سوزن‌هایی کوچک به پوست تزریق می‌شود. ترکیبات تزریق شده باتوجه‌به سن، روتین مراقبت از پوست و نیاز پوست شما انتخاب می‌شود. معمولاً مواد معدنی، ویتامین‌ها، کلاژن و مواد پروتئینی موردنیاز پوست در دارو گنجانده شده است.

مزولیفت چه تأثیری بر بهبود پوست دارد؟

این فرایند نسبت به سایر روش‌ها مؤثرتر است زیرا مواد مستقیماً در ناحیه هدف تزریق می‌شود. این موضوع میزان موفقیت و دوره تأثیر را افزایش می‌دهد. مزوتراپی صورت با تسریع در تولید سلول‌های زیرپوستی، سرعت بخشیدن به سلول‌سازی و تجدید پوست برای ترمیم آسیب‌دیدگی، مشکلات پوستی را برطرف می‌کند. 

مزایای مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت به پوست این امکان را می‌دهد تا خاصیت انعطاف‌پذیری خود را به دست آورد، شفافیت پوست را افزایش می‌دهد، لکه‌های قهوه‌ای و ناشی از آفتاب و چین‌وچروک‌های ریز پوست را از بین می‌برد. در نتیجه این تغییرات، مزوتراپی صورت، عدم تعادل رنگ‌دانه‌های پوست را برطرف و از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. باتوجه‌به هدف مراجعه‌کننده از تزریق مزوتراپیِ صورت، ترکیبات مختلفی تهیه و به پوست او تزریق می‌شود. البته باید بدانید که این عمل نیز مانند سایر فرآیندهای زیبایی دارای مزایا و معایب خود میباشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب مزوتراپی، مقاله ای که در این خصوص در مجله زیبایی بیوتایل تهیه شده است را مطالعه کنید.

مزوتراپی صورت یا مزولیفتینگ، در درمان مشکلات زیر درصد رضایت بالایی را کسب کرده است:

مزوتراپی صورت برای چه کسانی مناسب است؟

این عمل برای هر زن و مرد سالمی مفید است. بهتر است این سؤال را این‌طور مطرح کنیم که مزوتراپی صورت برای چه کسانی مناسب نیست؟ افرادی که نباید درگیر مزولیفتینگ شوند در چند مورد زیر خلاصه می‌شوند، پس اگر از دسته افراد زیر نیستید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزوتراپی و انجام آن، مقالات مرتبط را در مجله زیبایی بیوتایل بخوانید و از تاثیر مزوتراپی در جوانسازی صورت بهره ببرید.

موارد ممنوعیت مزو لیفت عبارت‌اند از:

مزوتراپی صورت چگونه انجام می‌شود؟

مزو لیفت می‌تواند به‌صورت دستی یا با سیستم تفنگ قابل تنظیم عمق و فشار انجام شود که می‌تواند تا ۲۰۰ تزریق در دقیقه برسد. مزوتراپیِ صورت یا مزولیفتینگ در ۴ مرحله زیر انجام می‌شود:

تمام ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد کلاژن موردنیاز پوست به محلول تبدیل می‌شوند.

پوست مورد درمان با محصولات خاص کاملاً تمیز و ضدعفونی می‌شود.

مخلوط دارویی ویتامین و کلاژن با سوزن‌های کوچک ۴ یا ۶ میلی‌متر در زیرپوست تزریق می‌شود.

مزوتراپی صورت روشی است که به مدت ۳۰-۲۵ دقیقه طول می‌کشد. در موارد خفیف، ۱۵ دقیقه کافی است. مزوتراپیِ صورت بلافاصله در اولین جلسه تأثیر خود را نشان می‌دهد. بااین‌حال، در برخی موارد شدیدتر و در مورد چین‌وچروک، نتایج را می‌توان پس از ۲ یا ۳ جلسه مشاهده کرد.

آیا مزوتراپی صورت درد دارد؟

از برخی از کرم‌ها و محلول‌های بیهوشی قبل از شروع مزوتراپی صورت استفاده می‌شود؛ بنابراین، هنگام تزریق هیچ احساس دردناکی وجود ندارد. یک فرم بسیار نادر از تزریق مزوتراپی در زیر پوست ممکن است باعث احساس سوزش جزئی شود. احساس سوزش به دلیل انتشار داروی مزوتراپی در زیر پوست و سوزن احساس می‌شود.

آیا مزولیفتینگ می‌تواند اقدامی پیشگیرانه باشد؟

یکی از دلایل محبوبیت مزوتراپی صورت، پیشگیری آن از اثرات پیری پوست است. نیازی نیست صبر کنید تا پوستتان چروکیده شود و سپس به فکر درمان باشید! مزوتراپیِ صورت هم درست مانند بوتاکس می‌تواند به‌عنوان سدی محافظ در برابر پیری پوست قبل از میان‌سالی و در سنین بالای ۲۵ سال انجام شود.

چه زمانی اثر مزولیفتینگ ظاهر می‌شود؟

به‌محض آن که مزوتراپی صورت انجام شود، کار خود را در لایه‌های زیرین پوست شروع می‌کند. هرچند ممکن است اثرات منفی مانند افتادگی پوست، خستگی و چین‌وچروک پوست مدتی زمان ببرد تا از سطح پوست ناپدید شود و درمان کامل شود اما در این میان، شک به دلتان راه ندهید و این تفکر به ذهنتان خطور نکند که این روند موفقیت‌آمیز نبوده است یا بر روی پوست شما تأثیری ندارد. کافی است تا پایان جلسات مزوتراپی پوست صبور باشید و ببینید که چطور پوست شما بهبود می‌یابد، چین‌وچروک‌های شما باز می‌شود و پوست شفاف و جوان‌تری دارید.

مزوتراپی صورت به چند جلسه نیاز دارد؟

۴-۶ جلسه باتوجه‌به مشکلات روی پوست انجام می‌شود. در برخی موارد، ممکن است پزشک متخصص شما، چند جلسه بیشتر مزولفتینگ را برایتان لازم بداند.

چگونه می‌توان اثر مزوتراپی صورت را بهبود بخشید؟

برای افزایش اثر فرایند مزولیفتینگ، باید به روتین مراقبت از پوست خود وفادار بمانید. داشتن یک شوینده صورت، مرطوب کننده، کرم ضدآفتاب و تونر حداقل محصولاتی است که برای مراقبت از پوست خود نیاز دارید.

مزولیفتینگ که به فرایند کشش پوست اشاره دارد، می‌تواند در برنامه‌های ضد پیری برای به تأخیر انداختن پیری و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌هایی که در طی روند پیری ایجاد می‌شود، استفاده شود. علاوه بر ساختار و عوامل ژنتیکی فرد، عوامل محیطی و شرایط زندگی نیز بر روند پیری تأثیر می‌گذارد. چین‌وچروک مهم‌ترین تغییر طبیعی و گسترده با افزایش سن پوست است. مزوتراپی پوست روشی مؤثر در درمان چین‌وچروک صورت است. موادی که با افزایش سن کاهش می‌یابند با تزریق‌های مزوتراپیِ صورت جایگزین می‌شوند.

روش مزو لیفت اثرات پیری صورت، گردن و بالای سینه را از بین می‌برد و به‌عنوان گزینه‌ای پیشگیرانه هم استفاده می‌شود. در اولین مرحله از درمان، یک پاک‌کننده حرفه‌ای پوست با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. سپس کوکتل متشکل از بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنزیم‌ها و اسید هیالورونیک که برای پوست مفید است به پوست تزریق می‌شود.

پس از جلسات مزوتراپی صورت، به‌طورکلی توصیه می‌شود که به مدت ۲۴ ساعت فرد نباید در معرض نور آفتاب قرار گیرد، نواحی تزریق شده برای چند ساعت شسته نشود و از کرم یا لوسیون با خطر تحریک زیاد استفاده نشود.

مجله زیبایی و سلامتی بیوتایل توصیه می‌کند برای حفظ سلامتی پوست و بدنتان، هزینه کنید. هزینه شما لزوماً پرداخت مبالغ بالاتر نیست، بالعکس بهترین هزینه برای پوست و مو شما، زمانی است که برای مراقبت از آن ها صرف می‌کنید یا زمانی است که برای انتخاب یک متخصص حرفه‌ای و دارای مجوز می‌گذارید.

خروج از نسخه موبایل