نماد سایت بیوتایل مگ

کاشت ناخن، انجام‌دادن یا ندادن؟ مساله این است!

کاشت ناخن
4.6/5 - (13 امتیاز)

این روزها آن‌قدر تعداد خانم‌هایی که برای کاشت ناخن مشتاق‌اند زیاد شده است که تقریباً در همه سالن‌های آرایشی و زیبایی، تکنسین‌های ناخن وقت سر خاراندن ندارند. هرچند مد شدن و جدید بودن کاشتِ ناخن از علل اصلی علاقه‌مندی بانوان به انجام آن است اما قطعاً تنها دلیل این نیست. داشتن دست‌های زنانه و لطیف با ناخن‌های کشیده و بلندی که لاک‌های رنگارنگ داشته باشد فقط زیبا نیست، بلکه بسیاری از خانم‌ها معتقدند برای آن که حس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند، کاشت ناخن انجام می‌دهند.

درصد زیادی از خانم‌ها هم وقت آن را ندارند که هر روز لاک‌های پریده‌شان را تمدید کنند یا شکنندگی ناخن‌هایشان کلافه‌شان کرده است و برای داشتن ناخن‌های یک ‌دست و جذاب وقت زیادی را در سالن‌های زیبایی می‌گذرانند. فرقی نمی‌کند که از کدام دسته باشید، اگر این جا هستید، خوب است که برای تصمیم‌گیری درباره انجام‌دادن یا ندادن کاشت ناخن اطلاعات کافی درباره انواع کاشت ناخن و مزایا و معایب آن کسب کنید.

متداول‌ترین انواع کاشت ناخن:

کاشت ناخن‌های ژلیش یا ژله‌ای، اکریلیک و ابریشم بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند. اکثر افراد ژل یا اکریلیک را برای ماندگاری طولانی ‌مدت انتخاب می‌کنند. اما روش کاشت ناخن سیلک یا ابریشم بیشتر از آن که برای مدت زیادی لاک و طراحی ناخن‌هایتان را نگه دارد برای تقویت نوک ناخن یا ترمیم ضربه ناخن استفاده می‌شود. البته از آن جایی که با شنیدن کاشت ناخن معمولاً جنبه زیبایی آن به ذهن می‌رسد، روش کاشت ناخن سیلک تقریباً بلااستفاده و ناشناخته باقی مانده است.

  1. کاشت ناخن اکریلیک یا پودری

اکریلیک که ماده‌ای پلاستیکی است محبوب‌ترین انتخاب در انواع روش‌های کاشت ناخن است. تکنسین ناخن شما مایعی را با یک پودر مخلوط کرده و مخلوط را روی ناخن‌های شما می‌زند. این مخلوط در معرض هوا مانند یک پوسته سفت معمولاً کل سطح ناخنتان را می‌پوشاند. گاهی اوقات فقط برای افزایش طول ناخن‌ها این مواد پودری در نوک ناخن‌ها قرار می‌گیرند و به حالت دلخواه شما سوهان کشی می‌شوند.

تمدید و نگهداری کاشت ناخن پودری

ازآنجایی‌که ناخن‌های واقعی شما همیشه رشد می‌کنند، در نهایت شکاف کوچکی بین کوتیکول و کاشتِ ناخن اکریلیک خواهید دید. برای پرکردن شکاف‌ها باید هر ۲-۳ هفته یک بار و اگر خیلی حساس نیستید حداکثر هر ۱ ماه برای تمدید سری به آرایشگاه بزنید. حقیقت تلخی که باید برای بهره‌مندی از زیبایی کاشت ناخن به جان بخرید این است که مواد شیمیایی موجود اگر کیفیت بالایی نداشته باشند ممکن است به‌مرور زمان ناخن‌های واقعی شما را ضعیف کنند. به‌علاوه باید مراقب باشید؛ اگر به طور تصادفی به چیزی مثلاً لبه کشو برخورد کنید، کل ناخن می‌تواند از بستر ناخن بلند شود و این تجربه بسیار دردناکی خواهد بود که حداقل همه خانم‌ها یک ‌بار آن را تجربه کرده‌اند!

در این شرایط برای پیشگیری از عفونت یا هوا کشیدن ناخن طبیعی‌تان بهتر است دراسرع‌وقت برای تمدید به تکنسین ناخنتان مراجعه کنید.

  1. کاشت ناخن ژله‌ای

معمولاً ۳ لایه از لاک ژله‌ای به همراه ضد قارچ در این روش استفاده می‌شود. آن‌ها برای افزایش طول روی ناخن‌ها یا نوک ناخن‌های شما کشیده می‌شوند. بعد از اینکه تکنسین ناخن شما از هر لایه استفاده کرد، باید ناخن‌های خود را تا دو دقیقه زیر نور ماورا بنفش (UV) قرار دهید. تا مواد به‌خوبی خشک و سفت شوند. اگر قبل از خشک شدن لایه قبلی لاک ژل، لایه بعدی را روی ناخن‌هایتان بزنید حباب‌های ریزی روی ناخن‌هایتان ایجاد می‌شود. و ظاهر آن‌چنان خوبی ندارد.

اگر از خانم‌های جزئی‌نگری هستید که تمیزی کار برایتان اهمیت بالایی دارد. تکنسینی را انتخاب کنید که دوستانتان او را پیشنهاد می‌کنند! البته میتوانید برای پیدا کردن تکنسین مناسب از بیوتایل کمک بگیرید. چجوری؟! با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه  میتوانید در بخش خدمات ناخن لیست متخصصین اطراف خودتون رو مشاهده کنید و نمونه کارها و توصیه هایی که سایر مشتریان در مورد آنها داشته اند را به همراه نمونه کارها مشاهده کنید.

نور ماورا بنفش می‌تواند باعث آسیب به پوست، از جمله چین‌وچروک و لکه‌های پیری شود. نور زیاد ماورا UV بنفش می‌تواند باعث سرطان پوست شود. اما هیچ موردی از سرطان پوست ناشی از لامپ UV در آرایشگاه‌های ناخن گزارش نشده است. حتی در میان مانیکوریست‌هایی که تمام روز با دستگاه UV کار می‌کنند. طبیعی است که با شنیدن شایعاتی از قبیل سرطان پوست از طریق این دستگاه نگران شده باشید. و نتوانید درباره انجام‌دادن یا ندادن کاشتِ ناخن تصمیم‌گیری کنید. اما باید بگویم، اگر اهمیت استفاده از ضدآفتاب را جدی گرفته باشید این دستگاه به شما آسیبی نخواهد رساند.

تمدید و نگهداری از کاشت ناخن ژله‌ای

درست مانند کاشت ناخن اکریلیک، متناسب با سرعت رشد ناخن‌هایتان به طور متوسط بین هر ۳ تا ۵ هفته باید برای تمدید کاشت ناخن‌هایتان به فکر رزرو وقت آرایشگاهتان باشید. اما معمولاً اگر سریع‌تر به فکر تمدید ناخن‌هایتان باشید مواد کمتری برای پرکردن شکاف بین ناخن طبیعی و کاشت شما استفاده می‌شود و از لحاظ ریالی برایتان به‌صرفه‌تر خواهد بود.

اهمیت تمدید کاشت ناخن چه در روش اکریلیک و چه در روش ژله‌ای زمانی مشخص می‌شود که بدانید نیازی نیست که ناخن کاملاً از انگشت شما خارج شود تا عفونت ایجاد کند. اگر مواد کاشت ناخن شل باشد، اما همچنان به ناخنتان متصل باشد، می‌تواند برایتان ایجاد مشکل کند.

کدام یک از روش‌های کاشت ناخن برای شما مناسب‌تر است؟

اگر حساسیت زیادی به بو دارید، کاشتِ ناخن ژله‌ای برایتان مناسب‌تر خواهد بود. اما اگر به فکر ماندگاری بالاتر طراحی ناخن‌هایتان هستید به سراغ روش پودری بروید! البته در روش پودری یا اکریلیک معمولاً ضخامت مواد مورداستفاده بیشتر از روش ژله‌ای است. به همین جهت روش ژله‌ای طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. اگر هم از دسته افرادی هستید که پرمشغله هستند و حوصله ندارند تا دست‌کم ۲ ساعتی در آرایشگاه منتظر بمانند، دور روش پودری را خط بکشید! اما واقعاً خانمی هست که برای زیبایی ساعت‌ها زمان نگذارد؟

قبل از انجام کاشت ناخن بهتر است با تکنسین ناخن خود مشورت کنید. اگر آلرژی یا حساسیت به مواد خاصی دارید از او سؤال کنید. مواد مورداستفاده در کاشت ناخن پودری ژله‌ای متفاوت است. ناخن کار شما می‌تواند با درنظرگرفتن سلامتی‌تان ناخن‌هایی فوق‌العاده جذاب برایتان طراحی کند!

معایب استفاده از کاشت ناخن

هرچند که کاشتِ ناخن به‌خودی‌خود مضر نیست. گذاشتن و برداشتن آن‌ها می‌تواند شامل اسیدها و سایر مواد شیمیایی باشد. که ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک یا منجر به عفونت‌های قارچی و سایر مشکلات شود.

برای انجام فرایند کاشت ناخن اکریلیک، سطح ناخن‌های طبیعی شما باید تا زمانی که احساس ناهمواری کنند، تراشیده شوند. تا مواد به‌خوبی به سطح ناخن شما بچسبد. این روند ناخن‌های طبیعی شما را نازک می‌کند و باعث ضعیف شدن ناخن‌ها می‌شود. مواد شیمیایی موجود در محصولی که برای کاشت ناخن استفاده می‌شود، می‌تواند باعث تحریک پوست اطراف ناخن و جاهای دیگر شود.

لیست خطرات سلامتی به اینجا ختم نمی‌شود. برای ازبین‌بردن کاشتِ ناخن، باید ناخن‌هایتان را مدت زیادی در استون ۱۰۰ درصد خیس کنید. در نهایت با سوهان و پافر باقی مانده مواد را بتراشید.

تمدید و نگهداری کاشت ناخن به معنای این است که به فاصله هر یک ماه مواد شیمیایی روی سطح ناخنتان بگذارید. پس به طور خلاصه، استفاده طولانی مدت از کاشتِ ناخن می‌تواند ناخن‌های شما را نازک، شکننده و خشک کند.

نکات ساده اما تخصصی برای کاهش آسیب کاشت ناخن

اگر عاشق طراحی و کاشت ناخن‌هایتان هستید، این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا با خیال راحت از آن لذت ببرید. و از خطرات احتمالی هم در امان باشید:

سوالات متداول در مورد کاشت ناخن

می‌خواهید ناخن‌هایی بادوام و زیبا داشته باشید؟ تکنسین‌های حرفه‌ای ناخن با تجربه و دانش کافی به شما در انتخاب گزینه‌های مناسب برای ناخن‌های شما کمک می‌کنند. نتیجه کار آن‌ها را مقایسه کنید، از آن‌ها مشاوره بگیرید و سپس با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه ، قرار ملاقات ناخن خود را با بهترین متخصصین اطراف محل کار یا زندگی خود تنظیم کنید.

خروج از نسخه موبایل