انواع مانیکور و پدیکور

انواع مانیکور و پدیکور
4.7/5 - (9 امتیاز)

مانیکور و پدیکور ناخن ها از جمله خدمات زیبایی و درمانی برای ناخن های دست و پاها است. با انجام انواع مانیکور و پدیکور، علاوه بر اینکه ظاهری زیبا و آراسته به دست ها و ناخن ها می بخشید، می توانید از تاثیرات درمانی آن ها نیز بهره‌مند شوید. به عنوان مثال انجام انواع مانیکور ناخن مانند مانیکور سنگ داغ یا مانیکور پارافین منجربه بهبود گردش خون در بدن و شل شدن عضلات می‌شود. مانیکور کمبی، مانیکور خیس، مانیکور خشک، کلاسیک، روسی، مانیکور با سوهان برقی یا بدون استفاده از سوهان برقی از جمله انواع معروف مانیکور هستند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با تمامی انواع مانیکور و پدیکور، مراحل و اثرات هر یک از آن ها آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

انواع مانیکور و پدیکور

انواع مانیکور و پدیکور به صورت روش های مانیکور و پدیکور خیس و  خشک  انجام می شود.

مانیکور خیس

در این نوع از مانیکور ناخن، برای نرم شدن ناخن ها و پوست دست و همچنین برای سهولت برداشته شدن کوتیکول و سلول های مرده، ابتدا باید انگشتان دست در آب گرم حاوی صابون و مواد نرم کننده قرار داده شود. سپس دست ها با حوله خشک و سلول های مرده از سطح ناخن برداشته شده و ظاهر ناخن ها مرتب می شوند. پس از آن کوتیکول های ناخن و پوست اطراف ناخن ها کاملا آراسته شده و در پایان با کرم و لوسیون دست ها را ماساژ داده می شوند.

مانیکور خشک

در مانیکور خشک، تکنیک ها و مراحل انجام مانیکور ناخن ها با استفاده از ابزارهای دستی یا برقی انجام می شود. کوتیکول ها و سلول های مرده پوست و ناخن در مانیکور خشک، بدون استفاده از آب و یا محلول های حاوی روغن و با استفاده از ابزارهای مختلف برداشته شده و ظاهر ناخن آراسته می شود.

برای آشنایی بیشتر با خدمات زیبایی و سلامتی ناخن و پوست، پیشنهاد می شود مقاله مانیکور و پدیکور چیست؟ را مطالعه کنید.

پدیکور خیس

پدیکور خیس یا حمام پا (Foot Soak Pedicure) روشی است که برای مراقبت از پاها استفاده می‌شود. در پدیکور خیس پا، معمولاً پاها در آب گرم یا حوضچه‌ای با افزودنی‌های خاص قرار می‌گیرند تا پوست و ناخن‌ها نرم و برای مراحل بعدی پدیکور آماده شود.

پدیکور خشک 

عملیات پدیکور خشک پا به شکلی مشابه پدیکور خیس انجام می‌شود، اما در این روش پاها با آب تماسی ندارد. در پدیکور خشک، پاشنه پاها ماساژ داده و سپس به ناخن‌های پا رسیدگی می‌شود.

مانیکور بدون سوهان برقی

مانیکور بدون سوهان برقی روشی امن و بدون آسیب برای مانیکور ناخن ها و بخشیدن آراستگی به آن هاست. در این سبک از مانیکور مراحل مراقبت و زیبایی ناخن ها، برداشتن کوتیکول و سلول های مرده بدون استفاده از سوهان برقی و با استفاده از سوهان ها، پوشر و پولیش های دستی انجام می شود. با استفاده از این روش می توان از ریسک ها و خطراتی که سوهان برقی به همراه دارد، در امان ماند.

مانیکور با سوهان برقی

در مانیکور با سوهان برقی، مراحل سوهان کشی ناخن ها، صیقل دادن سطح ناخن و صاف شدن آن ها با استفاده از سوهان برقی انجام می شود. استفاده از سوهان برقی در مانیکور، در وقت صرفه جویی کرده و عملیات مانیکور را با سرعت و کیفیت بالاتری پیش می برد. باید توجه داشت که مانیکور با سوهان برقی حتما توسط تکنسین های حاذق انجام شود چرا که استفاده ناشیانه از آن توسط افراد کم تجربه می تواند به ناخن ها، پوست اطراف آن یا حتی گوشت دست، آسیب های جدی وارد کند.

اگر به فکر سلامت ناخن هایتان هستید بهتر است پیش از استفاده از انواع روش های مانیکور و پدیکور، به تغذیه خودتان اهمیت بدهید! در مقاله برای داشتن ناخن های سالم چه بخوریم؟ به این موضوع پرداخته ایم.

مانیکور کلاسیک چیست؟

مانیکور کلاسیک نوعی مانیکور خیس است که در طی چند مرحله انجام شده و بر نظافت و بهبود ظاهر ناخن ها و دست ها، تمرکز دارد. در مانیکور کلاسیک ابتدا باید دست ها را در آب گرم خیس کرد تا کوتیکول و ناخن ها، نرم شوند. سپس ناخن ها شکل داده شده و به طول و مدل دلخواه کوتاه می شوند. پس از آن کوتیکول به آرامی به عقب رانده شده و پوست های اضافی اطراف ناخن به دقت برداشته می شوند.

بعد از آماده سازی مناسب ناخن ها و کوتیکول، یک پوشش پایه برای محافظت از ناخن ها روی سطح آن ها ایجاد می شود. در مرحله بعد دولایه لاک روی ناخن زده می شود. بعد از خشک شدن لایه های لاک، یک لایه رویی تحت اصطلاح تاپ کات، برای محافظت از رنگ ناخن، روی لاک زده شده و ظاهری براق به آن می بخشد. در پایان یک کرم مرطوب کننده روی دست ها ماساژ داده شده و پوست دست، به ویژه اطراف ناخن را نرم و تغذیه می کند.

مانیکور کلاسیک یک مانیکور عامه پسند است که برای موقعیت ها و سبک های مختلف مناسب می باشد. این مانیکور، ظاهری تمیز و مرتب به ناخن ها بخشیده و زیبایی طبیعی دست ها را افزایش می دهد.

مانیکور روسی چیست؟

مانیکور روسی یکی از انواع مانیکور خشک ناخن هاست که در آن از ابزارهای برقی مانند سرسوهان های شنی و سوهان برقی برای آراستگی ناخن ها استفاده می شود. در مانیکور روسی ابتدا با استفاده از سوهان برقی، رنگ لاک ناخن ها جدا شده و سطح آن صیقل داده می شود و پس از آن با سرسوهان های شنی کوتیکول های ناخن جدا می شوند و با سرسوهان های توپی پوست اطراف ناخن ها مرتب و تمیز و برای مرحله بعد آماده می‌شوند.

فرق مانیکور روسی و کلاسیک چیست؟

مانیکور روسی یک مانیکور خشک و مانیکور کلاسیک یک مانیکور خیس برای ناخن ها به شمار می آید. بنابراین تفاوت میان مانیکور روسی و کلاسیک در مراحل انجام آن هاست. در مانیکور روسی سطح ناخن ها با استفاده از ابزارهای برقی صیقل داده شده، کوتیکول ها جدا و پوست اطراف ناخن مرتب می شوند؛ درحالی که در مانیکور کلاسیک، ابتدا دست ها در آب گرم قرار می گیرند تا ناخن ها و پوست اطراف آن ها نرم شوند و آماده جداسازی کوتیکول و سلول های مرده پوست باشند.

مانیکور کمبی 

منظور از مانیکور کمبی ناخن، مانیکوری است که در آن از تکنیک های مختلف برای مانیکور و آراستگی ناخن ها استفاده می شود. مانیکور کمبی درواقع ترکیبی از سبک های مختلف مانیکور برای رسیدن به بهترین نتیجه و مانیکور سفارشی مشتری است. البته قابل توجه است که بیشتر تکنیک های مورد استفاده در مانیکور کمبی روسی است و در صورت نیاز مشتری، از سایر روش های مانیکور برای آراستگی ناخن ها استفاده می شود.

مانیکور فرنچ

در مانیکور فرنچ بیشتر تمرکز بر روی لاک فرنچ روی ناخن است. مانیکور فرنچ برخلاف مانیکور فرانسوی، شامل مراقبت از پوست و مراحلی مانند لایه برداری، ماساژ و مانیکور درمانی نیست و فقط ژلیش معمولی فرنچ روی ناخن را پوشش می دهد.

چنانچه به مانیکور فرانسوی علاقه مند هستید، شاید خواندن مقاله مانیکور میکروفرنچ چیست؟ برای شما جالب باشد!

مانیکور ناخن طبیعی

در مانیکور ناخن طبیعی، مراحل زیباسازی و احیای ناخن ها انجام می شود و در پایان به جای استفاده از لاک های رنگارنگ، رنگ و فرم طبیعی ناخن ها باقی می ماند . مانیکور طبیعی ناخن درواقع همان مانیکور ناخن بدون لاک است که در طی آن سطح ناخن ها صیقل داده شده و کوتیکول ها و پوست اضافی از اطراف ناخن برداشته می شوند و در پایان مراحل مانیکور، یک برق ناخن ساده روی ناخن ها زده می شود که زیبایی منحصر به فردی به ناخن ها می بخشد.

مانیکور با ژل ( ژلیش)

مانیکور با ژل یا ژلیش نوعی از مانیکور است که شامل استفاده از لاک ژل روی ناخن های طبیعی است. در طی ژلیش، لاک ژل زیر دستگاه لاک خشک کن و نور UV یا LED، خشک شده و ژل روی ناخن سفت و محکم می شود. ژلیش یک مانیکور طولانی مدت و بادوام است که معمولا دو تا سه هفته روی ناخن ها باقی می ماند. در پدیکور با ژل نیز، پس از انجام مراحل پدیکور، روش مانیکور با ژل روی ناخن های پا اجرا می شود.

در مانیکور با ژل ابتدا ناخن ها تمیز و صاف شده و شکل می گیرند، سپس یک پوشش پایه از ژل روی ناخن ها زده شده و در دستگاه خشک می شود، پس از آن از دو تا سه لایه لاک ژل رنگی روی ناخن ها استفاده شده و هرلایه به صورت جداگانه در دستگاه و زیر نور UV یا LED تثبیت می شود. در پایان این مراحل، یک لایه رویی یا تاپ کات رو ناخن ها زده می شود که ظاهری براق و آراسته به ناخن ها می بخشد.

یکی از مزیت های ژلیش، مقاومت و ماندگاری بالای آن در برابر سایش است و از این رو برای افرادی که به دنبال یک مانیکور طولانی مدت و درمان بی عیب و نقص ناخن ها هستند، بسیار مناسب است؛ اما باید توجه داشته باشید که برای حذف ژلیش از روی ناخن های خود، حتما به تکنسین ها مراجعه کنید تا همراه با کمترین آسیب به ناخن های طبیعی، کوتیکول و با استفاده از تکنیک های مختص حذف ژلیش و راهبردهای اصولی این کار را برای شما انجام دهند.

مانیکور سه بعدی

مانیکور سه بعدی یک روش خلاقانه برای طراحی و انجام تزیینات سه بعدی روی ناخن انجام می شود. با انتخاب مانیکور سه بعدی، بافت، عمق و ابعاد ناخن ها شکل گرفته و برجسته می شوند. الگوهای طراحی گل های سه بعدی روی ناخن، بدلیجات، شخصیت های کارتونی و فانتزی و نقاشی روی ناخن از جمله طرح های سه بعدی جذاب برای انجام مانیکور سه بعدی هستند. مانیکور سه بعدی ناخن های شما را به یک اثر هنری خیره کننده تبدیل می کند و به ناخن های دست شما ظاهری جذاب و جالب توجه هدیه می دهد و به همین دلیل نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مانیکور سنگ داغ

همانطور که از نامش پیداست؛ مانیکور سنگ داغ یک روش درمانی مانیکور است که شامل سنگ های داغ، روغن های مغذی، لایه برداری و ماساژ درمانی همراه با رنگ ناخن هاست. مانیکور سنگ داغ شامل ماساژ عمیق دست ها با سنگ های داغ است که منجر به رفع فشار و شل شدن عضلات می شود. در طی این مانیکور، سنگ های صاف و صیقلی را روی دست ها و انگشتان قرار داده و دستان شما را ماساژ می دهد. گرمای تولید شده از این سنگ ها باعث تحریک نقاط فشار در نقاط ماساژ داده شده می شود.

مانیکور سنگ داغ، ماهیچه ها را آرام کرده و باعث آرامش اعصاب و کاهش درد می شود. این مانیکور سطح انرژی را بالا برده و منجر به افزایش گردش خون می شود. از دیگر مزایای مانیکور با سنگ داغ می توان به ظاهر براق و درخشنده ناخن ها، تقویت ناخن و رهایی از شکنندگی ناخن ها و آسیب به کوتیکول ها و جلوگیری از قارچ ناخن ها اشاره کرد.

مقاله مزایای مانیکور و پدیکور چیست؟ برای مطالعه پیشنهاد می شود.

مانیکور روغن داغ

مانیکور روغن داغ مانیکوری است که کوتیکول را تمیز کرده و پوست را نرم می کند. مانیکور روغن داغ یک درمان آرامش بخش و مغذی برای دست ها و پاها و ناخن ها به شمار می آید. این نوع از مانیکور یکی از انواع لوکس و لاکچری مانیکور ناخن به شمار می آید و در آن از روغن های مختلف با خواص متعددی استفاده می شود که در نهایت منجر به زیبایی و تقویت ناخن ها می شوند. مانیکور روغن داغ برای افرادی که ناخن های شکننده و ضعیف دارند، یک روش ترمیمی مناسب می باشد.

مانیکور با پارافین

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

مانیکور با پارافین یک روش درمانی استاندارد برای ناخن ها است. در طی این روش دست ها و ساعد، چندین بار در وان موم پارافین قرار گرفته و تا دمای 35 درجه سانیتگراد گرم می شوند. گرما به این روغن معدنی اجازه می دهد تا منجر به رطوبت رسانی عمیق به پوست شود.

از فواید این مانیکور می توان به رطوبت رسانی عمیق به پوست، بازکردن منافذ و از بین بردن سلول های مرده پوست اشاره کرد. نتیجه مانیکور با پارافین، نرم کردن و جوان سازی پوست شماست.

همانطور که گفتیم مانیکور با پارافین نوعی روش درمانی است؛ از این رو این مانیکور از مزایای درمانی نظیر افزایش جریان خون، شل شدن عضلات، کاهش درد مفاصل، کاهش علائم فیبرومیالژیا و آتریت، کاهش دردهای التهابی، کاهش رگ به رگ شدن و کشیدگی عضلات برخوردار است.

انواع مانیکورهای جدید 

انواع مانیکور ناخن جدید همانند روش های سنتی مانیکور، به زیبایی بیشتر دست ها و ناخن های شما کمک می کنند. انواع مدل های مانیکور ناخن جدید با استفاده از ابزار و و متدهای جدید مانیکور مانند سوهان های پیشرفته انجام می شوند. هم چنین با توجه به این که کدام تکنیک و سبک مورد انتخاب شماست، روش انجام مانیکور مطابق با جدیدترین اصول مانیکور و پدیکور انجام می شود. مانیکورهای فرانسوی، برزیلی و طرح های فانتزی مانیکور که در ادامه بیشتر درباره آن ها توضیح خواهیم داد، از جمله جدیدترین انواع مانیکور می باشند.

مانیکور برزیلی

مانیکور برزیلی بر برداشتن کوتیکول ها و از بین بردن تمامی سلول های مرده روی ناخن یا پوست های اطراف آن متمرکز است. در اولین مرحله از مانیکور برزیلی ناخن ها، سوهان کشیده شده و به شکل ایده آل می رسند. سپس دست ها را در آب گرم خیس کرده و پوست دست نرم می شود تا کوتیکول ها راحت‌تر برداشته شوند. بعد از آن مواد مرطوب کننده به ناخن ها و پوست اطراف آن زده شده و به مدت 15 دقیقه دستکشی بر دست ها پوشانده می شود تا پوست لایه برداری شده و سلول های مرده از بین بروند. پس از گذشت این زمان، بدون توجه به لبه ها، لاک روی ناخن زده می شود ( در این سبک از مانیکور لاک حتی بر روی کوتیکول یا زیر آن نیز زده می شود ) و با استفاده از استون، مقدار اضافی از اطراف ناخن ها تمیز می شود.

مانیکور فرانسوی

مانیکور فرانسوی سبکی از مانیکور برای لاک زدن ناخن هاست. مانیکور فرانسوی از رنگ صورتی و طبیعی ناخن ها روی ناخن و رنگ سفید برای قسمت لبه ناخن بهره می گیرد. مانیکور فرانسوی سبکی طبیعی، تمیز و در عین حال زیبا برای ناخن ها به شمار می آید. در پدیکور فرانسوی نیز پس از اتمام پدیکور، ناخن های پا مانند ناخن های دست طراحی می شود.

مانیکور فرانسوی معکوس

مانیکور فرانسوی معکوس شبیه مانیکور کلاسیک فرانسوی است که در طراحی ناخن، یک هلال ماه معکوس هم در نزدیک محل رویش ناخن طراحی می شود.

مانیکور آمریکایی

مانیکور آمریکایی شبیه مانیکور فرانسوی است، اما با یک تفاوت؛ در مانیکور آمریکایی، رنگ سفید لبه ناخن، کنتراست کمتری با رنگ پایه طبیعی ناخن دارد و جلوه طبیعی به ناخن می دهد.

مانیکور فانتزی

در مانیکور فانتزی ناخن ها، مراحل انجام پاکسازی و لایه برداری، حذف سلول های مرده و برداشتن کوتیکول ها به شیوه روسی یا کلاسیک انجام شده و در مرحله لاک ژل، از طرح ها و مدل های دخترانه استفاده می شود. بنابراین مانیکور فانتزی شامل رنگ ها و طرح های فانتزی است که جذابیت ناخن ها را چند برابر می کند. انواع مدل مانیکور ناخن دخترانه و یا استفاده از لنزهای فانتزی در طرح نهایی ناخن ها بسیار شیک و زیباست که می تواند مورد توجه همگان قرار گیرد. مانیکور فانتزی دخترانه هم چنین می تواند شامل طرح های عروسکی یا شخصیت های استیکری و کارتونی باشد.

انواع پدیکورها

انواع پدیکور ناخن در سالن‌های زیبایی ارائه می‌شود. از جمله انواع پدیکور پا شامل موارد زیر است:

پدیکور کلاسیک (معمولی)

در این روش، پاها به مدتی در آب گرم قرار می‌گیرند و سپس با استفاده از سنگ یا سوهان پا، پوست پاها لایه‌برداری و ناخن‌ها به شکلی زیبا گرفته و تراش می‌شوند. سپس موهای زائد پاها برداشته و با استفاده از لاک و برق ناخن، بر روی ناخن‌ها طراحی می‌شود.

پدیکور پارافین

در این روش، پاها به وکس پارافین فرو می‌رود تا پوست را نرم و مرطوب کند. با استفاده از مخلوط پارافین که شامل وکس قلیایی باخاصیت آبرسانی غنی است، پوست بازسازی و تغذیه می‌شود.

پدیکور سنگ

در این روش پاها در حوضچه‌های آب گرم خیسانده و سپس سطح پاها با روغن‌های عطری ترکیب می‌شود. با استفاده از سنگ‌های گرم، پاها حداقل بیست دقیقه ماساژ داده می‌شوند. یکی از مزایای این روش، رفع تنش و بهبود عضلات است.

پدیکور اسپا

این روش، به جز آب گرم، از روغن‌های عطری، اسکراب برای لایه‌برداری، حوله گرم و کرم پارافین استفاده می‌شود. به‌طورکلی، روش پدیکور اسپا شباهت زیادی به پدیکور کلاسیک دارد، با این تفاوت که در یک محیط آرام و خصوصی‌تر انجام می‌شود و می‌تواند حس آرامش بیشتری را به شما هدیه دهد.

پدیکور ماهی

در پدیکور ماهی، سلول‌های مرده پوست توسط ماهی‌های کوچک حذف می‌شوند. یکی از مزایای این روش، عدم نیاز به تحمل دردی است که اغلب با استفاده از سنگ‌پا همراه بوده و با حسی لذت‌بخش، می‌توان سلول‌های مرده پوست را از بدن جدا کرد.

پدیکور نمک

در این نوع پدیکور، از نمک و سنگ برای لایه‌برداری و تمیزکردن پوست مرده استفاده می‌شود. پس از خیساندن پاها در آب، سنگ و نمک، پاک‌سازی آلودگی روی پاها انجام می‌شود.

پدیکور با شیر

در این روش نادر، ابتدا پاهای شما در آب گرم قرار می‌گیرند و سپس با استفاده از شیر، ماساژ داده می‌شوند تا سلول‌های مرده پوست را از روی آنها بردارند. در پایان، از یک ماسک عسل بر روی پا استفاده می‌شود.

پدیکور شکلات

شما می‌توانید پاهای خود را در حوضچه‌های شکلات قرار داده و یا از ماسک پای شکلاتی استفاده کنید. کاکائو طبیعتاً یک آنتی‌اکسیدان قوی و یک مرطوب‌کننده عالی است و تأثیرات مثبت و مفیدی روی پاها ایجاد می‌کند.

پدیکور مارگاریتا

در این روش، پاها در حوضچه‌های آب لیموترش قرار می‌گیرند. سپس با استفاده از نمک، پوست‌های مرده تمیز می‌شود. پس از آن، با استفاده از روغن‌های گیاهی، پاها ماساژ داده می‌شوند و از یک مرطوب‌کننده ویژه که از عصاره لیموترش تهیه شده است، سطح پوست رطوبت می‌یابد.

پدیکور ورزشی

در این نوع پدیکور از مواد خاصی برای آرامش عضلات و یا ترمیم و انعطاف‌پذیری آنها استفاده می‌شود. این مواد معمولاً از ترکیبات نعناع، اکالیپتوس و یا خیار تهیه می‌شوند. در برخی سالن‌های پدیکور، علاوه بر روش‌های معمول پدیکور، ماساژ‌هایی نیز برای ورزشکاران انجام می‌شود.

رزرو آنلاین خدمات انواع پدیکور و مانیکور با بیوتایل

انواع پدیکور و مانیکور برای سلامت و زیبایی پوست و ناخن ها فواید بسیاری دارد، اما کیفیت اجرای آن به مهارت تکنسین و کیفیت مواد مورد استفاده بستگی دارد. می توانید برای انتخاب بهترین سالن های آرایشی جهت انجام انواع مانیکور و پدیکور، از اپلیکیشن بیوتایل استفاده کنید. با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه بیوتایل می توانید با بررسی قیمت و کیفیت خدمات سالن های مختلف، گزینه مناسب را انتخاب و وقت خود را به صورت آنلاین رزرو نمائید.

سوالات متداول :

1.انواع مانیکور ناخن چیست؟

انواع مانیکور ناخن را می توان به چند دسته کلی مانیکورهای خیس و خشک، مانیکورهای روسی و کلاسیک، مانیکور با سوهان برقی یا بدون سوهان برقی تقسیم کرد.

۲.پدیکور و مانیکور ناخن چیست؟

مانیکور بر روی ناخن‌ها و انگشتان دست و پدیکور برای ناخن‌های پا (شامل انگشتان و سایر قسمت‌های پا) انجام  می‌شود.

3. پدیکور پا چقدر طول می‌کشد؟

به‌طورکلی، پدیکور معمولی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *