تکنیک حمام رنگ چیست و چه تاثیری بر رنگ مو دارد؟

تکنیک استفاده از حمام رنگ برای رنگ کردن مو
5/5 - (1 امتیاز)
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

رنگ کردن موها یکی از کارهای مورد علاقه خانم‌هاست که با چالش‌های زیادی هم همراه است. مثلا تا به حال برایتان پیش آمده که با شوق و ذوق زیاد موهایتان را رنگ کنید اما از نتیجه کار اصلا راضی نباشید؟ یا مثلا انتظار داشتید بعد از رنگ کردن، موهایتان پر رنگ و زیبا شود اما در کمال ناباوری دیدید که موهایتان کم رنگ تر از انتظارتان شده است؟ برخی افراد هم هستند که در رنگ موهای جدیدشان موجی از رنگ قرمز یا نارنجی دیده می‌شود. این نوع رنگ‌ها به اکسیدان نیاز ندارند، زیرا دانه‌های رنگی آن‌ها به قدری کوچک هستند که به راحتی وارد کوتیکول مو می‌شوند. این رنگ‌ها به صورت اسپری در بازار موجود هستند و با چند بار شستشو پاک می‌شوند. اگر شما هم تا به حال دچار این مشکلات شده‌اید و می‌ترسید که موهایتان را مجددا رنگ کنید، باید بگوییم اصلا نگران نباشید چون همه این مشکلات راه حل ساده‌ای دارند و آن استفاده از تکنیک حمام رنگ است. اگر می‌خواهید بدانید تکنیک حمام رنگ چیست و چه تاثیری بر رنگ مو دارد؟ تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

حمام رنگ چیست؟

حمام رنگ چیست؟ این اولین سوالی است که با شنیدن نام تکنیک حمام رنگ برای همه پیش می‌آید. پس ابتدا به سراغ پاسخ این سوال می‌رویم و بعد به شما خواهیم گفت که این تکنیک در چه مواردی به کار شما می‌آید. در توضیح برای حمام رنگ باید بگوییم در واقع از حمام رنگ برای گرفتن رفله های مزاحم موهای رنگ شده استفاده می‌شود و به کمک این تکنیک می‌توان تناژ زرد و تناژ نارنجی مو را خنثی کرد. البته رفله گیری تنها کار حمام رنگ نیست بلکه به افزایش شدت رنگ مو هم کمک کرده و باعث می‌شود موهای شما پر رنگ‌تر شود. به طور کلی باید گفت از تکنیک حمام رنگ در دو مورد استفاده می‌گردد که این دو مورد عبارتند از:

  • حذف رفله‌های مزاحم از روی موهای دکلره و یا رنگ شده با استفاده از رنگ‌های خنثی کننده
  • افزایش شدت رنگ در موهای رنگ شده

در ادامه این دو مورد کاربرد حمام رنگ را به طور کامل برای شما توضیح داده و به شما خواهیم گفت چگونه از این روش‌ها باید استفاده کنید:

تکنیک حمام رنگ برای حذف رفله‌های مزاحم رنگ مو

اگر بعد از رنگ کردن مو متوجه رفله های مزاحم شده‌اید و می‌خواهید هر طور شده این رفله‌ها را از روی موهای دکلره و یا رنگ شده‌تان پاک کنید کافیست طبق دستور زیر عمل کنید:

  • لازم است برحسب اندازه موهایتان حدود ۲ تا ۴ سانت رنگ خنثی کننده داشته باشید.
  • حالا باید به اندازه ۳ برابر رنگ خنثی کننده، اکسیدان به رنگ اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط می‌کنید.
  • سپس مواد بدست آمده را داخل سرشور روی مو ریخته و موها را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ماساژ دهید.
  • هنگام ماساژ موها با مواد لازم است که موها را بطور دائم چک کنید تا به محض اینکه زردی یا قرمزی اضافی مو گرفته شد، خیلی سریع رنگ را از روی موها بشویید.

به این روش به سادگی می‌توانید رفله‌های مزاحم را از روی موهایتان پاک کنید. ممکن است در این جا دو سوال برایتان پیش بیاید و سوالات شما این است که از چه رنگ خنثی کننده و چه شماره اکسیدانی برای رفله گیری باید استفاده کرد؟ در ادامه پاسخ این دو سوال را به شما خواهیم داد:

1- از کدام شماره اکسیدان باید برای حمام رنگ استفاده کرد؟

اگر نمی‌دانید برای حمام رنگ از چه شماره اکسیدانی باید استفاده کنید لازم است بگوییم که برای موهای دکلره شده و یا آسیب دیده باید از اکسیدان شماره ۶ و برای موهای رنگ شده معمولی از اکسیدان شماره ۹ استفاده کنید. توصیه ما این است که به هیچ عنوان از اکسیدان شماره ۱۲ استفاده نشود چون باعث آسیب رسانی شدید به موهای شما خواهد شد.

2- رنگ خنثی کننده را چگونه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب رنگ خنثی کننده باید بگوییم که این رنگ بر اساس رفله هایی که دارید انتخاب می‌شود. مثلا اگر موهای شما تناژ زردی دارد لازم است که برای خنثی کردن زردی از رنگ بنفش استفاده کنید.

تکنیک حمام رنگ برای افزایش شدت رنگ مو

همان طور که پیش از این هم گفتیم از تکنیک حمام رنگ مو برای افزایش شدت رنگ مو هم استفاده می‌شود. از این تکنیک برای وقتی استفاده می‌شود که موهایتان را رنگ کرده‌اید ولی تیره تر یا کم رنگ تر از آن چیزی شده که انتظارش را داشته‌اید. راه حل این مشکل استفاده از حمام رنگ می‌باشد و کافیست طبق دستور زیر عمل کنید تا موهایتان به رنگ دلخواه دربیاید:

  • ابتدا لازم است رنگی که دوست دارید روی موهایتان شدت بیشتری داشته باشد را انتخاب کنید.
  • سپس مقدار مناسبی از رنگ را با سه برابر اکسیدان ترکیب کنید.
  • ترکیب به دست آمده را روی موهایتان گذشته و ماساژ دهید.
  • هنگام ماساژ موها با مواد، موها را چک کنید و وقتی به رنگ دلخواه رسید موهایتان را بشویید.

چرا خرید رنگ مو از مو تن رو؟

اگر به سلامت موهای خود اهمیت می‌دهید و به دنبال محصولات آرایشی باکیفیت و مرغوب هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود از جمله رنگ مو را از بهترین فروشگاه اینترنتی آرایشی به نام مو تن رو تهیه کنید. این کار خیلی راحت است و می‌توانید با چند کلیک ساده کالای مورد نیاز خود را سفارش دهید. کافیست کیفیت و قیمت محصولات در این فروشگاه را با سایر فروشگاه‌ها مقایسه کنید و با اطمینان کامل، محصولی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را از مو تن رو دریافت کنید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

نظرات بسته شده است.