درمان جوش صورت با روش های خانگی

درمان جوش صورت
5/5 - (1 امتیاز)

پوست صورت تاثیر زیادی روی زیبایی شما داره و کمتر کسی هست که نگران و درگیر جوش های صورت نباشه.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

درمان جوش صورت ، قطعا زمانبر خواهد بود و قبل از هر چیزی شما باید علت اصلی جوش زدن رو پیدا کنید و مشکل رو به صورت ریشه ای حل کنید ، چون ممکنه جوش ها نشان دهنده مشکلات درونی در بدن شما باشند و سلامت شما را به خطر بیندازند. به طور کلی عواملی مثل تغییرات هورمونی ، مشکلات کلیوی و گوارشی ، استفاده از غذاهای پرچرب و تند و حتی استفاده از محصولات نامناسب و… از علت های جوش صورت هستند.

در این مقاله ، برای درمان جوش ها با روش های خانگی راهکارهایی  معرفی می کنیم که در کاهش و از بین بردن جوش های شما به کارتان می آیند!  از آن جایی که درمان های پزشکی هزینه های زیادی در پی دارند ، استفاده از این ماسک ها و روش ها که مواد لازم برای تهیه آن درهر خانه ای پیدا می شود ،  مقرون به صرفه تر خواهد بود.

1) ماسک چای سبز و زردچوبه

  • زردچوبه یک قاشق چای خوری
  • چای سبز یک قاشق چای خوری
  • آرد نخود یک چهارم قاشق چای خوری

را مخلوط کنید به طوری که ترکیبی یک نواخت به دست آید.

سپس این ترکیب را به مدت بیست دقیقه روی صورتتان بگذارید و با آب ولرم آبکشی کنید. و صورتتان را پد آرایشی خشک نمایید . نگران زردی پوستتان با زردچوبه نباشید، راه حلش یک آرایش پاک کن ساده است ! برای نتیجه گیری، هفته ای یک یا دوبار از این ماسک استفاده کنید.

2) ماسک آرد جو دو سر

مقداری جودوسر را با کمی عسل مخلوط کنید تا ترکیبی خمیری شکل به دست بیاید سپس با یک براش ، سطح پوست خشک را با مواد بپوشانید بعد از 15 دقیقه صورتتان را بشویید .

این ماسک در کاهش جوش صورت و روشن سازی و لطافت پوست ، معجزه می کند!

3) ماسک عسل و دارچین:

  • دو قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق چای خوری دارچین

را باهم مخلوط کنید و ترکیب استفاده شده را برای درمان جوش صورت استفاده کنید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

عسل و دارچین ، از منابع عالی آنتی اکسیدان ها هستند . طبق پژوهش های انجام شده ، آنتی اکسیدان ها تاثیر زیادی بر درمان جوش ها دارند.

توجه داشته باشید به دلیل طبع گرم دارچین و عسل ، بهتر است قبل از استفاده ماسک ، آن را روی پوست گردن یا بازوهای خود تست کنید تا از عدم حساسیت به این مواد مطمئن باشید. اگر دچار خارش ، سوزش و قرمزی و التهاب پوست شدید سریعا محل را با آب سرد شسته و بیخیال این ماسک شوید!

4) استفاده از مکمل روغن ماهی

تاثیرات مثبت اسیدهای چرب امگا3 روی سلامتی انکارناپذیر است ، استفاده از روغن ماهی که دارای دو نوع اصلی اسیدهای امگا3 یعنی EPA  و DHA است منجربه کاهش التهابات بدن می شود و در نتیجه التهابات پوستی و جوش های شما را درمان خواهد کرد.

5) لیمو و درمان جوش

لیمو به عنوان لایه بردار ، روشن کننده و ضدعفونی کننده پوست شناخته شده است. اما از آن جایی که حالت اسیدی دارد ممکن است برای پوست های حساس نتیجه عکس بدهد . برای جلوگیری از التهاب و قرمزی بهتر است به جای آن که لیمو را مستقیم به پوست صورتتان بزنید. آن را با مقداری آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از گوش پاک کن روی مناطق مورد نظرتان بمالید.

6) آلوئه ورا معجزه ای برای پوست

اگر شما هم ازدسته خانم هایی باشید که به پوستتان اهمیت می دهید ، قطعا از تاثیرات شگرف آلوئه ورا برپوست اطلاع دارید. آلوئه ورا یک گیاه گرمسیری است که از برگ هایش ژل های سفید رنگ و شفافی به دست می آید. این ژل ها از مواد پایه ثابت بسیاری از لوسیون ها ، کرم ها و محصولات مراقبت پوستی اند. آلوئه ورا در بهبود زخم ها ، آثار سوختگی و التهاب معجزه می کند.

برای استفاده از این روش کافیست ژل آلوئه ورا را از برگ های آن ، خارج کنید و از آن برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید .

استفاده روزانه از این گیاه ، پوستی شفاف به شما ارمغان خواهد داد.

7) ماسک سیب زمینی

اگر پوستی مستعد به جوش دارید ، راهکار شما در آشپزخانه تان است !

سیب زمینی در کاهش تورم موثر بوده و با تقویت سد دفاعی پوستتان ، در سلامت پوستتان یاری تان می دهد.

برای تهیه ماسک مراحل زیر را انجام دهید :

  • سیب زمینی یک عدد
  • یک قاشق غذاخوری کفیر
  • عسل یک قاشق غذاخوری

ابتدا سیب زمینی را پخته و پس از سرد شدن آن را پوست بگیرید. آن را له کنید و با سایر مواد هم بزنید تا موادتان یک دست شوند. این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوستتان گذاشته و سپس صورتتان را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

این روش را هفته ای یک یا دوبار امتحان کنید.

8) روغن بنفشه

روغن بنفشه با خاصیت ضد التهاب و ضد باکتریایی خود ، در کاهش التهابات پوستی و درمان خارش و قرمزی پوستتان به شما کمک می کند.

2 قطره روغن را با استفاده از گوش پاک کن روی جوش ها بمالید و پس از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید .

توجه داشته باشید که اگر پوست حساسی دارید ، تست حساسیت را قبل از استفاده روی گردن یا بازوی خود انجام دهید.

سخن پایانی :

جوش ها ، بیشتر از یک عارضه و معضل پوستی ، نشانگر وضعیت سلامت درونی جسم تان هستند. برای درمان جوش صورت بهتراست با یک متخصص مشورت کنید . شاید ایراد از پوستتان نباشد و نیاز به پیگیری های بیشتر ، داشته باشید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *