قوانین و دستورالعمل سالن های زیبایی در دوران کرونا

5/5 - (1 امتیاز)

با همه گیر شدن ویروس کرونا در سراسر دنیا تمام فعالیت ها و روش زندگی انسانها تحت تاثیر قرارگرفته.

سالن های خدمات زیبایی و ارائه این خدمات به خانم ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و جز خدمات پر ریسک دسته بندی شده است. در این مدت دستور تعطیلی موقت و یا محدود شدن سالن ها و ارائه خدمت توسط آنها در کشورهای مختلف و به اشکال مختلف از طرف دولت یا مراجع ذیصلاح اعلام شد. و دستورالعمل های مختلفی برای نحوه بازگشایی و فعالیت آنها تدوین و ابلاغ شده است.

از طرف دیگر مشتریان سالن ها بعد از فراگیری ویروس کرونا به این موضوع فکر میکنند که سالن زیبایی که مراجعه میکنند چقدر میتواند بی خطر و امن باشد و چقدر میتوانند روی سلامتی خود و عدم انتقال ویروس. پیشگیری از کرونا در آرایشگاه حساب کنند. در شرایطی که حضور در اماکن شلوغ ریسک محسوب میشود و به غیر از موارد ضروری توصیه نمیشود مشتریان چگونه میتوانند در سالن ها تعامل صمیمی خود را با رعایت فاصله اجتماعی حفظ کنند. مسئولین سالن ها ترکیبی از احساسات شامل ترس، کنجکاوی موشکافانه و اشتیاق و آرزو رو تجربه میکنند و در انتظار وضعیت پایداری هستند که بتوانند به کسب و کار خود مثل گذشته ادامه دهند.

تو این شرایط سوال اصلی این هست که سالن ها چگونه میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و مشتریان چگونه میتوانند مطمئن باشند که حضور آنها در سالن بیخطر خواهد بود؟

با توجه به همه گیر بودن این ویروس در سرتاسر دنیا سالن های زیادی اقدام به بررسی و تبادل نظر با یکدیگر در خصوص رسیدن به یک ساز و کار مناسب کرده اند. سلامتی مشتریان و کارکنان سالن ها اولین و مهمترین شرط برای ادامه کار و حیاتی میباشد. ادامه کار سالن ها در گرو سلامتی کارکنان و مشتریان آنها میباشد. سالن ها میتوانند پروتکل و دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند تا هم از سلامت کارکنان خود و هم از سلامت مشتریان خود اطمینان بیشتری را کسب کنند.

نکاتی که سالن های زیبایی در دوران کرونا میتوانند رعایت کنند:

شما بعنوان مدیرسالن میتوانید از قوانین و پیشنهادات ذیل برای سالن خود استفاده نمایید.

نحوه رعایت فاصله اجتماعی در سالن ها

سالن ها ظرفیت خود رو حداقل ۵۰ درصد کاهش دهند و صندلی هر آرایشگر با آرایشگر بعدی حداقل ۲ متر فاصله داشته باشد.

قبل از ورود مشتریان در صورت امکان در فضایی خارج از سالن منتظر باشند.

نحوه ورود مشتریان به سالن

در بدو ورود دمای بدن آنها چک شود و دست آنها با مواد ضدعفونی کننده ضد عفونی گردد.

وسایل همراه آنها به تلفن همراه و کارت بانکی محدود شود و از آوردن وسایل اضافی خودداری کنند.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

از آورن کیف دستی تا حد امکان جلوگیری شود. زمان حضور مشتری در سالن تا حد امکان کوتاه شود.

نحوه استفاده از ماسک در سالن

استفاده از ماسک به همراه شیلد برای آرایشگران و ماسک برای مشتریان ضروری و اجباری هست.

کار کردن با شیلد برای آرایشگران در تمام مدت کاری دشوار و سخت هست ولی شما میتوانید برای آنها دو روز متوالی کاری و دو روز بعدی را استراحت لحاظ کنید.

از سشوار در سالن استفاده نشود تا از پخش شدن ویروس در هوا جلوگیری شود.

نحوه نظافت سالن

هر روز در انتهای کار باید سالن بطور دقیق، تمیز و ضد عفونی شود.

تمامی وسایل غیرضروری مانند مجلات که امکان ضد عفونی کردن آنها وجود ندارد را از سالن خارج کنید.

تهیه دستورالعمل بهداشتی سالن خودتان

شما میتوانید یک دستورالعمل برای سالن خود تهیه نموده و بر اساس آن عمل نمایید.

به اعتقاد برخی مدیران با توجه به اینکه پیش بینی میشود ویروس کرونا تا مدتی ماندگار خواهد بود شاید این دستورالعمل در دراز مدت بخشی از فرآیند کاری شما در آینده شود و یکسری از قوانین آن برای همیشه در آرایشگاه شما باقی بماند. ما از این اتفاق درس خواهیم گرفت و به رشد ما در آینده کمک خواهد کرد. شما برای اطمینان مشتریان خود از رعایت نکات بهداشتی و ایمنی میتوانید در خصوص وجود این دستورالعمل به آنها اطلاع رسانی کنید.

توسعه کسب و کار در دوران کرونا

برای توسعه کسب و کار خود و جبران خسارات وارده در این شرایط میتوانید به ارائه خدمات در منزل بپردازید مشروط بر آنکه مطمئن باشید تمامی پروتکل های بهداشتی توسط آرایشگر رعایت میشود.

سالن های خدمات زیبایی همیشه جایی فراتر از یک مکان برای انجام خدمات پوست و مو بوده و تو این سالن ها ارتباطات اجتماعی بین مشتریان با هم و مشتریان با کارکنان سالن شکل میگیرد و محلی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و انجام امور اجتماعی میباشد. با پروتکل جدید به نظر میرسد که بخشی از آن حذف شده است و این ارتباطات تحت تاثیر قرارگرفته است. شاید این موضوع اهمیت این ارتباط و سایر جنبه های آنرا بیش از پیش برای آرایشگران و مشتریان آشکار کند و در آینده مورد توجه بیشتری قرارگیرد.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *