میکرونیدلینگ ابرو چیست؟ مزایا و معایب

میکرونیدلینگ ابرو
5/5 - (1 امتیاز)
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

ترند طرح ناخن زمستان امسال

مدل ابرو جدید ۱۴۰۲

از نظر بسیاری از افراد، ابرو به عنوان یکی از اجزای مهم چهره بر جاذبه و زیبایی آن تاثیر به‌سزایی است. هرکس ممکن است در طول زندگی خود، با مشکل ریزش ابرو به دلیل نوع سبک زندگی، افزایش سن و شرایط پزشکی مختلف، مواجه شود. طبق تجربه، بروز این مساله برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد و حاضراند روش‌های مختلفی را برای تقویت و رویش مجدد ابروها امتحان کنند. یکی از انواع روش‌های موثر برای تقویت و تحریک رشد مجدد ابروها، میکرونیدلینگ ابرو است که امروزه بسیار رایج شده است. اصولا این روش توسط پزشک پوست، مو و زیبایی انجام می‌شود و نتایج خوبی برای بسیاری از مراجعه‌کنندگان داشته است؛ که این امر خود تاییدی بر مفید و کارآمد بودن آن است.

نحوه انجام میکرونیدلینگ ابرو

به دلیل حساسیت بالا میکرونیدلینگ ابرو، این روش باید حتما در مراکز درمانی و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

در این روش از دستگاه درمارولر استفاده می‌شود که دارای تعداد زیادی سوزن‌های بسیار ریز است و باعث ایجاد حفره‌های بسیار کوچک با عمق مناسب در پوست محل رویش ابروها می‌شود. بدین ‌شکل،  سیستم ایمنی ناحیه تحریک‌شده فعال می‌شود و فاکتورهای لازم موثر بر تقویت و رویش ابروها تولید می‌شوند. اصولا این حفره‌ها طی 24 ساعت ترمیم می‌شوند و در اثر فرآیند ترمیم آنها، کلاژن و الاستین بیشتری در محل حفره‌ها تجمع می‌یابند. کلاژن پروتئین اصلی مو می‌باشد و تحریک بازسازی آن باعث تقویت و رشد مجدد ابروها می‌شود. علاوه بر این، میکرونیدلینگ ابرو باعث افزایش خون‌رسانی و درنتیجه ارسال بیشتر اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول‌های مو ابرو می‌شود؛ که این امر باعث تقویت ابرو و جلوگیری از ریزش بیشتر آن خواهد شد.

سرعت و شدت مراحل انجام این روش و عمق سوزن‌های دستگاه، باید برای هر نوع پوست خاص توسط پزشک تعیین شود. انجام این روش معمولا به منظور اثرگذاری بیشتر، بهبود کامل ریزش ابروها و تقویت آن‌ها در طی چند جلسه تکرار می‌شود.

مزایای میکرونیدلینگ ابرو

بسیاری از خانم‌ها پس از ریزش ابرو سعی می‌کنند با سایه و یا مداد ابرو فضاهای خالی آن را پر کنند. اما متاسفانه لوازم آرایشی حاوی مواد مضر زیادی هستند که باعث ریزش بیشتر و سست شدن ریشه ابروها می‌شوند.به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که به جای استفاده از لوازم آرایشی ابرو، روش میکرونیدلینگ ابرو را انجام دهید و از مزایای دائمی بسیار خوب آن که در ادامه به آنها اشاره شده است؛ بهره‌مند شوید:

  • – این روش باعث تقویت ابروها و افزایش ضخامت آنها می‌شود.
  •  
  • این روش می تواند باعث تحریک رشد مجدد ابروها و تراکم بیشتر موهای آن ‌شود.
  •  
  • – انجام این روش به جوان‌سازی و رفع چین و چروک ناحیه محدود به ابرو کمک می‌کند.
  •  
  • – یکی از نتایج مفید این روش، ممانعت از ریزش مجدد ابروها است.
  •  
  • – همه مراحل انجام این روش به صورت مکانیکی و بدون دخالت مواد شیمیایی است، در نتیجه نگرانی از بابت بروز علائم آلرژی یا حساسیت در فرد وجود ندارد.
  •  
  • – این روش نیاز به استراحت و بستری ندارد و فرد می‌تواند بلافاصله به محل کار خود بازگردد

معایب میکرونیدلینگ ابرو

روش میکرونیدلینگ ابرو اگر با رعایت مسائل بهداشتی و طبق تجربیات یک پزشک متخصص انجام شود؛ معایب زیادی ندارد و حتی از بسیاری از روش‌های دیگر تقویت ابرو عوارض کمتری دارد.

در ادامه تعدادی از معایب و عوارض آن اشاره شده است:

  • – پس از انجام میکرونیدلینگ ابرو، در روز اول ممکن است سرخی پوست و التهاب در ناحیه ابرو مشاهده شود که معمولا در طی 24 ساعت برطرف می‌شود.
  •  
  • نتایج ظاهری حاصل از آن ممکن است فورا مشاهده نشود و 10 الی 14 روز بعد از انجام آن نمایان شود.

– اگر در حین انجام میکرونیدلینگ ابرو از سوزن‌ها، ژل و داروهای استریل استفاده نشود؛ امکان بروز هر نوع عفونتی در ناحیه ابرو و اطراف آن وجود دارد.

پس از انجام روش میکرونیدلینگ ابرو، باید به دلیل حفره‌های ایجاد شده و امکان نفوذ میکروب‌ها به داخل پوست و بروز عفونت، تا چند روز اصول بهداشتی دستور داده شده رعایت شود.

– امکان انجام میکرونیدلینگ برای همه افراد مانند خانم‌های باردار و شیرده، افراد دارای بیماری‌های انعقادی، خودایمن (دیابت)، اختلالات عصبی (صرع) و بیماری‌های پوستی مزمن مانند آکنه یا زگیل و سرطان پوست وجود ندارد.

با توجه به تمامی نکات ذکر شده در این مطلب، از انجام میکرونیدلینگ ابرو در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی غیرمعتبر خودداری کنید؛ تا نه تنها از دریافت نتیجه مطلوب محروم نشوید؛ بلکه عوارض جبران‌ناپذیری را هم تجربه نکنید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *