درباره مزایای جادویی مانیکور و پدیکور بیشتر بدانید!

پدیکور پا
4.7/5 - (7 امتیاز)

مانیکور و پدیکور، یکی از بهترین روش ها برای سالم و زیبا نشان داشتن ناخن های شماست. داشتن ناخن های سالم ایده آل همه خانم هاست. از آن جایی که ما در طول روز، در هنگام کار در خانه یا دفتر از دستان خودمان استفاده می کنیم، باید از آن ها به خوبی مراقبت کنیم. درخانه هنگام پخت و پز، یا بازی با کودکان هم باید ناخن های تمیز و بدون آلودگی داشته باشیم. در این مقاله به بررسی مزایای مانیکور و پدیکور و خطرات آن در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی میپردازیم.

برای افرادی که در مطب کار می کنند، حفظ بهداشت و تمیز نگه داشتن ناخن ها نیز اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد هنگام صحبت کردن هم از دستانشان استفاده می کنند که قطعا زیبایی و بهتر به نظر رسیدن ناخن ها، خصوصا در برخوردهای اول، تاثیر مثبتی دارد.

درست مانند مانیکور، پدیکور به آرامش پا کمک می کند. این تنها عضوی است که به دلیل راه رفتن ، ایستادن و … بیشترین فشار روحی را تحمل می کند. پدیکور توسط تکنسین ناخن بهترین راه برای ایجاد آرامش در پاهای شما است. همچنین به رفع برنزه شدن، مرطوب نگه داشتن پاها و زیبایی و سلامت ناخن ها کمک می کند.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

تکنسین ناخن همچنین به شما ماساژ بدون استرس می دهد که به گردش خون نیز کمک می کند و برای افرادی که ایستاده کار می کنند بسیار آرامش بخش است. پدیکور بهترین راه برای خلاص شدن از درد پا است. پس در اسرع وقت، با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه ،  وقت مانیکور وپدیکور رزرو کنید و از انواع مانیکور و پدیکور بهره مند شوید .

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تنها مزیت مانیکور و پدیکور را در زیبایی می دانید، ادامه این مقاله را بخوانید. به شما درباره تاثیر مانیکور و پدیکور در سلامت خواهیم گفت.

مزایای بهداشتی مانیکور و پدیکور:

مانیکور و پدیکور دارای مزایای زیادی برای پوست و ناخن شما هستند. در اینجا برخی از مزایای مانیکور و پدیکور آورده شده است:

1) فواید مانیکور و پدیکور در سلامت پوست:

در طول روز دستان ما در معرض گرد و غبارها هستند که جمع می شوند. همچنین به طور مداوم دستانمان سلول های پوستی جدیدی ایجاد می کنند. و سلول های قدیمی مرده باید پاکسازی شوند. یک مانیکور وپدیکور حرفه ای با لایه برداری پوست دست و پا و از بین بردن پینه ها و لکه ها و سلول های مرده، به شما کمک می کند تا ظاهر نرم و شفاف تری به دست و پایتان بدهید. و مانیکور و پدیکور در سلامت پوست شما موثر خواهند بود.

2) فواید مانیکور و پدیکور در پاکسازی عفونت های قارچی ناخن ها:

با مانیکور و پدیکور منظم، احتمال ایجاد قارچ و سایر عفونت در ناخن ها کاهش می یابد. دستان ما، به ویژه، روزانه در معرض عناصر و محصولات زیادی قرار دارند. بهتر است یک تمیزکاری عمیق انجام دهید تا سلولهای مرده پوست روی دستان شما از بین بروند که رشد سلول های جدید را سرعت می بخشند و ناخن های شما را قوی تر و سالم تر می کند.

دست و پاهای ما علاوه بر اینکه برای ما سخت کار می کنند، در معرض رطوبت و آلودگی های زیادی قرار دارند که می توانند در زیر ناخن های شما جمع شده و مشکلاتی را ایجاد کنند. عفونت های مسری و قارچی در دو هفته اولیه، علائم واضحی ندارند و قابل تشخیص نیستند اما متخصصان می توانند شما را از این عفونت ها آگاه کنند.

3) فواید مانیکور و پدیکور در بهبود جریان خون:

در حالی که تحت هرگونه درمان مانیکور یا پدیکور قرار دارید، جدا از لایه برداری، مرطوب سازی، دریافت درمان های کوتیکول ( کوتیکول ها بخشی از بافت پوستی اند که وظیفه حفاظت از پوست را دارند و در محل رویش ناخن ها نیز وجود دارند معمولا ما آن ها را به پوست اطراف ناخن ها می شناسیم) یک ماساژ آرام برای دست ها و پاها نیز دریافت خواهید کرد.

این ماساژ نه تنها به شل شدن عضلات کمک می کند بلکه گردش خون را نیز بهبود می بخشد و تحرک مفاصل را افزایش می دهد که درکاهش درد موثر است و با افزایش جریان خون به بدن شما کمک می کند تا در زمستان های سرد به خوبی گرم شود.

4) استرس زدایی و آرامش ذهنی

مانیکور و پدیکور می تواند شامل ماساژ باشد. ماساژ پا و دست می تواند یک روش عالی برای استرس زدایی، خلاص شدن از تنش و تجربه آرامش باشد. برخی از افراد هنگامی که استرس دارند، ناخن های خود را می جوند و کوتیکول های خود را با این کارضعیف می کنند که آنها را دچار خشکی، ترک خوردگی و حتی  خونریزی می کنند.

به علاوه، داشتن ناخن هایی با ظاهری زیبا همیشه می تواند به شما کمک کند تا لبخند بر روی لب خود داشته باشید. و با افزایش اعتماد به نفس تان باعث کاهش سطح استرس شود.

5) حفظ رطوبت پوست :

مانیکور یا پدیکور می تواند شما را از شر پوست خشک که دست و پایتان را آزار می دهد، خلاص کند. درمانگر شما با استفاده از لوسیون ها و مرطوب کننده ها دست و پاهایتان را ماساژ می دهد. و با استفاده از اسکراب ها لایه ی مرده پوستتان را از بین می برد. حذف این لایه جذب مواد و محصولات مراقبتی تان را راحت تر می کند.

خطرات ناشی از مانیکور و پدیکور

با وجود تمام مزایا مانیکور و پدیکور و توصیه به انجام آن، باید بگوییم که باید از خطرات احتمالی هم آگاه باشیم. و تا حد امکان از آن ها جلوگیری کنیم.

خطرات ناشی از آسیب و عفونت :

گاهی اوقات ممکن است متخصص شما به اشتباه، دستانتان را زخم کند. و  به پوستتان آسیب برسد. نگران کننده ترین خطر سلامتی که می تواند در سالن ناخن هنگام مانیکور یا پدیکور رخ دهد، صدمه ای است که منجر به عفونت می شود.

در صورت عدم استریل بودن ابزارهای استفاده شده، احتمال عفونت های شدید و خطرات بهداشتی در سالن ها وجود دارد. هپاتیت B و سایر عفونت های باکتریایی و قارچی دیگر می توانند از سالن های ناخن گرفته شوند. زیرا افراد زیادی به سالن ها مراجعه می کنند و ممکن است ناقل چنین بیماری هایی باشند.

اگرچه قوانینی برای رعایت بهداشت در سالن ها وضع شده است. اما متاسفانه گاها، مانیکوریست ها و متخصصان زیبایی، از قوانین پیروی نمی کنند.

خطرات ناشی از اشعه ماورا بنفش با مانیکور و پدیکور:

قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش در سالن ناخن زمانی که در حال لاک زدن و طراحی ناخن هایتان هستید می تواند به سلول های پوست شما آسیب برساند. و منجر به سرطان شود.  افرادی که پوست روشن دارند در مقابل اشعه ماورا بنفش، حساس ترند.

خطرات بهداشتی ایجاد قارچ ناخن با مانیکور و پدیکور:

قارچ ناخن با سرعت بیشتری در سالن های ناخن از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. در صورت انجام مانیکور یا پدیکور خود در سالنی که فرد آلوده قبلا به آن، مراجعه کرده است. ممکن است در هنگام شست و شو و ماساژ که پوستتان مرطوب است، دچار عفونت های قارچی شوید.

برای جلوگیری از خطرات احتمالی مانیکور وپدیکور چه باید کرد ؟

اگر مزایا و خطرات مانیکور و پدیکور را در دو کفه ترازو بگذاریم، با رعایت موارد زیر می توانید کفه مزایا را سنگین تر کنید و از آن بهره مند شوید.

  • تجهیزات و ابزار ناخن  شخصی خود را بخرید. آنها را هنگام مراجعه به سالن ناخن برای درمان مانیکور یا پدیکور، همراهتان ببرید.
  • درصورتی که وسایل خود را به همراه ندارید، از تکنسین ناخن بخواهید که از مواد ضد عفونی کننده و یک بار مصرف برای در امان ماندن از عفونت استفاده کند.
  • قبل از مراجعه به سالن مانیکور و پدیکور، پاها یا دستان خود را اصلاح نکنید تا پوستتان حساس نشود.
  • اطمینان حاصل کنید که سالن آرایشی که انتخاب کرده اید، قوانین بهداشتی را رعایت کند.

توجه داشته باشید که مانیکور و پدیکور یک درمان منظم است و باید به طور مرتب، صورت بگیرد.

با رعایت همین نکات به ظاهر ساده، سلامتی خودتان را تامین کنید. و از دست ها و پاهای شفاف و زیبایتان لذت ببرید.

مزایای مانیکور و پدیکور چیست؟

سلامت پوست، بهبود جریان خون، پاکسازی عفونت های قارچی و کاهش استرس از مزایا و فواید مانیکور و پدیکور میباشند.

آیا انجام مانیکور و پدیکور دارای ریسک و خطرات احتمالی میباشد؟

بله، در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی توسط سالن امکان ایجاد عفونت میباشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با خطرات آن آشنا شوید و از بروز احتمالی آنها جلوگیری کنید.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *