روش های خانگی، کم‌هزینه‌ترین راهکار برای تقویت ابرو

تقویت ابرو
5/5 - (1 امتیاز)
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

ترند طرح ناخن زمستان امسال

مدل ابرو جدید ۱۴۰۲

شرایط پزشکی مانند آلوپسی آره‌آتا، عدم تعادل هورمونی، سوء‌تغذیه، شیمی‌درمانی و دلایل دیگر؛ ممکن است باعث شروع ریزش ابروهای شما شوند. بسته به سن شما و سایر فاکتورها، ۴ تا ۶ ماه زمان لازم است تا ابروها شروع به رشد مجدد کنند. بنابراین باید در طی این زمان، راهکارهایی را برای جلوگیری از ریزش، تحریک رشد مجدد و تقویت ابرو ها به کار گرفت. قبل از مراجعه به پزشک پوست و مو می‌توانید با بهره‌مندی از روش های خانگی تقویت ابرو در این مقاله، با کمترین هزینه ظاهر ابروهای خود را زیباتر کنید.

1. غذاهای سالم و غنی از آهن و بیوتین برای تقویت ابروها بخورید

برای تقویت ابروها، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل بسیار مهم است. زیرا ابروها بیشتر از پروتئین تشکیل شده‌اند و عدم دریافت مقدار کافی آن می‌تواند باعث ریزش ابروها شود. میزان برخی ویتامین‌ها در بدن، از جمله ویتامین‌های گروه B، A، C و D نیز با روند رشد ابروها مرتبط است و سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج و کلم، گوشت، حبوبات، تخم مرغ، آووکادو، ماهی آزاد و بادام‌زمینی منابع عالی آنها هستند. کم‌خونی ناشی از فقر آهن یکی از دلایل اصلی ریزش مو است که می‌تواند روی ابروها نیز تأثیر بگذارد.

شما می‌توانید با خوردن غذاهای غنی از آهن مانند غلات، لوبیای سفید و اسفناج میزان جذب آهن خود را افزایش دهید. بیوتین که به عنوان ویتامین H نیز شناخته می‌شود، یکی از اعضای خانواده ویتامین B است و در حال حاضر مصرف مکمل‌های آن برای رشد مو بسیار پرطرفدار شده است. علاوه‌بر مکمل‌ها، شما می‌توانید مواد غذایی غنی از بیوتین مانند آجیل و غلات سبوس‌دار را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

2.در روش های خانگی تقویت ابرو، آب فراوان بنوشید

هر روز حداقل ۸-۱۰ لیوان آب بنوشید. این کار باعث تقویت سیستم بدن، دفع سموم و رشد موها و ابروها می‌شود.

3. از سرم‌های تقویت‌کننده، برای تقویت ابرو استفاده کنید

سرم ابرو محصولی است که به منظور تحریک رشد فولیکول‌های ابرو تولید می‌شود و به رشد سریع و ضخیم‌تر شدن ابروها کمک می‌کند. در حال حاضر برندهای مختلفی از سرم‌های ابرو وجود دارد؛ سعی کنید با آگاهی قبلی آنها را خریداری کنید.

4. از روغن‌های گیاهی، برای تقویت ابرو استفاده کنید

طبق تجربه و تحقیقات انجام شده؛ مصرف موضعی روغن کرچک، روغن نارگیل و روغن زیتون می‌تواند به تقویت رشد، جلوگیری از ریزش و افزایش ضخامت ابروها کمک کند. زیرا این روغن‌های گیاهی غنی از  پروتئین‌ها، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها هستند. در ادامه دستور مصرف هرکدام ذکر شده است:

  • – با نوک انگشت خود چند قطره روغن کرچک را بر روی ابروهای خود ماساژ دهید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس با یک پد پاک‌کننده آرایشی آن را پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.
  •  
  • – شب قبل از خواب، به کمک یک گوش پاک‌کن روغن نارگیل را روی ابروهای خود بمالید و صبح همزمان با شستشوی صورت آن را بشویید.
  •  
  • – یک قطره روغن زیتون را روی نوک انگشت خود بریزید و آن را روی ابروها ماساژ دهید. چند ساعت صبر کنید و سپس آن را بشویید.

5. از آب پیاز بعنوان یکی از روش های خانگی تقویت ابرو استفاده کنید

آب پیاز حاوی گوگرد، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین‌های گروه B و C است که برای رشد و تقویت ابرو بسیار مفید هستند. آن را بر روی ابروها بمالید، یک ساعت صبر کنید و سپس شستشو دهید.

6. زرده تخم مرغ یکی دیگر از روش های خانگی تقویت ابرو است

زرده تخم مرغ منبع عالی پروتئین و بیوتین است. به کمک برس مخصوص ابرو آن را بر روی ابروهای خود بمالید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

7. از دانه‌های شنبلیله برای تقویت ابرو استفاده کنید

دانه‌های شنبلیله دارای نیکوتین اسید و همچنین انواع پروتئین‌ هستند. این مواد به بازسازی فولیکول‌های مو و رشد مجدد ابروها کمک می‌کنند. دانه‌های شنبلیله را شب در آب خیس کنید. صبح آنها را بکوبید و ترکیب حاصل را بر روی ابروهای خود بمالید. 30 تا 45 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

8. از آلوئه‌ورا در روش های خانگی تقویت ابرو استفاده کنید

آلوئه‌ورا حاوی ترکیبی به نام آلوئینین است؛ که با ساختاری مشابه کراتین مو، باعث تقویت رشد ابروها می‌شود. ژل آلوئه‌ورا را روزانه بر روی ابروهای خود ماساژ دهید. در صورتیکه امکانش را دارید یک گلدان گیاه آلوئه ورا در خانه نگهداری کنید. و از ژل داخل برگ های آن بعنوان ژل آلوئه‌ورا بصورت تازه استفاده کنید. آلوئه‌ورا یک گیاه جادویی برای پوست و مو میباشد و از بهترین روش های خانگی تقویت ابرو و پوست میباشد.

9. از شیر برای تقویت ابرو استفاده کنید

شیر حاوی دو پروتئین حیاتی و مفید کازئین و وِی (whey) برای تقویت و تحریک رشد موها است. مصرف موضعی روزانه شیر بر روی ابروها، نتایج مطلوبی برای شما خواهد داشت.

سعی کنید در کنار به‌کارگیری هرکدام از راهکارهای ذکر شده، برای تقویت ابروهای خود روزانه آنها را شانه کنید و یا با انگشتان خود ماساژ دهید. شانه‌کردن ابروها باعث افزایش خونرسانی و دریافت اکسیژن و مواد مغذی توسط ریشه ابروها می‌شود. از طرفی استفاده مداوم از سایه و مداد ابرو می‌تواند روند رشد ابروهای شما را کُند کند. زیرا منافذ فولیکول‌های مو را مسدود می‌کنند و این مساله مانع از روند طبیعی تنفس و رشد موهای ابروهای شما می‌شود.

از تاثیر وازلین بر رشد مو و ابرو ها غافل نشوید. وازلین بسیار مرطوب‌کننده است. البته نه به صورت مستقیم، بلکه قادر است رطوبت ایجاد شده توسط سایر محصولات مرطوب‌کننده را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. درواقع وازلین می‌تواند ابروهای شما پرتر و ضخیم‌تر نشان دهد، حتی اگر با همان سرعت قبل رشد کرده باشند.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *