۷ مزیت و خواص برگه زردآلو

امتیاز

زردآلو که Prunus Armeniaca نیز نامیده می شود، از خانواده Rosacea است. این میوه به عنوان یک میوه کوچک، نارنجی و زرد رنگ شناخته می شود که دارای عطر و طعم خوشایندی است. متأسفانه، نوع تازه این میوه اغلب نرم است.  زردآلو تازه به راحتی له می شود و پس از برداشت محصول ماندگاری زیادی نخواهند داشت. به همین دلیل بعضی از زردآلوها را خشک می کنند. در این مطلب  7 مورد از خواص خوراکی برگه زردآلو برای سلامتی و حقایقی درباره ارزش هایی غذایی برگه زردآلو را بشناسید.

۷ مزیت و خواص برگه زردآلو برای سلامتی

۱– خواص برگه زردآلو برای لخته شدن خون

ویتامین K  یک ویتامین موجود در برگه زردآلو است که برای لخته شدن خون مفید است. این ویتامین به جلوگیری از خونریزی بیش از حد کمک می کند. برای درمان لخته خون مکمل ها زیادی در دسترس هستند. اما، متخصصان تغذیه هنوز هم استفاده از منابع طبیعی ویتامین K را توصیه می کنند. مصرف برگه زردآلو، حداقل یک بار در روز به ذخیره این ویتامین در بدن کمک می کند.

۲- خواص برگه زردآلو برای عضله سازی

پتاسیم موجود در برگه زردآلو به بهبود متابولیسم و ​​همچنین عملکرد اندام ها و بافت ها کمک می کند. این ماده برای رشد طبیعی بدن و عضله سازی و همچنین تنظیم سطح اسید در بدن هم مهم است. بعلاوه برای سنتز پروتئین مفید می باشد.

۳-خواص برگه زردآلو برای کنترل فشار خون بالا

پتاسیم موجود در برگه زردآلو سه برابر مقدار موجود در موز است. این میوه تنها حاوی مقدار ناچیزی نمک است که به پایین نگه داشتن فشار خون کمک می کند. همچنین از بدن در برابر بیماری های قلبی هم محافظت می کند.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

۴- خواص برگه زردآلو برای بهبود شفافیت پوست

روغن برگه زردآلو برای مراقبت از پوست مفید است. به صاف و درخشان شدن پوست کمک می کند. همچنین می تواند یک درمان خوب برای گوش درد هم باشد.

۵- خواص برگه زردآلو برای کاهش تب

اگر برگه زردآلو را با مقداری عسل و آب رقیق کنید، می تواند به کاهش تب کمک کند. همچنین می تواند راهی برای رهایی از تشنگی هم باشد.

۶- خواص برگه زردآلو برای بهبود هضم

مصرف برگه زردآلو قبل از غذا می تواند به تحریک هضم غذا کمک کند. به دلیل وجود خاصیت قلیایی اش، برگه زردآلو می تواند اسیدها را خنثی کند. برگه زردآلو را می توان قبل از غذا برای مشکل سوء هاضمه مصرف کرد. اما، در صورت ادامه علائم ، باید برای معاینه دقیق به پزشک مراجعه کنید.

۷- خواص برگه زردآلو برای درمان یبوست

برگه زردآلو حاوی پکتین و سلولز است. پکتین به حفظ سطح آب در بدن در هنگام یبوست کمک می کند، در حالی که سلولز به عنوان فیبر نامحلول عمل می کند.

 

این مطلب از پرتال سلام دنیا، برگرفته شده است تا شما را با برخی از خواص عالی برگه زردآلو آشنا کنیم.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد
ارسال یک پاسخ

احراز هویت *